
İkincisi eğer şehirde yaşayan insanları çeşitli nedenler ile kuzeye taşımak istiyorsak, şehrin kuzeye gelişmesini istiyorsak bu gelişim çerçevesinde de G.O.P. un kuzeybatısı yani Başakşehir' in kuzeyi ve buradan Bahçeşehir e uzanan alanları düşünüyor isek (öyle görünüyor) o zaman bu bölgelerin yolculuk arzı olacaktır, yani Bahçeşehir ve Başakşehir de yapılan ulaşımı çözmeden kent kurma hatasına düşülmeyecek demektir. Bu kurulacak yeni bölgelerden, Yeni Yerleşim-Otogar, Yeni Yerleşim-Havalimanı, Yeni Yerleşim-Taksim, Yeni Yerleşim-Beşiktaş, Yeni Yerleşim-Marmaray(Yenikapı ya da Sirkeci) yolculuk arzı olacağı aşikarmıdır? bu bahsettiğim güzergahlardan Otogar ve Havalimanına erişim için projeler hatta inşaatlar yürütülmektedir, o zaman geriye Taksim, Beşiktaş ve Marmaraya erişim kalıyor ki Bakırköy bağlantısı ile Marmaray erişimide var.
O zaman bu hatların direkt kuzeyden neden planlandığını anlamış oluyoruz, yani planlayanlar Otogar ve Havalimanı erişimlerini çözdükleri düşüncesinden yola çıkarak Beşiktaşa yapılacak bir erişim ile Taksim/Levent erişimininde Şişli üzerinden çözüleceğini planlamış olabilirler.
Vay be ne irdeleme yaptım ha
