ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 25 Eyl Prş, 2014 18:47

Ankaray hattını 100.Yıl-ODTÜ-Bilkent-Hacettepe-Ümitköy-Eryaman şeklinde uzatmayı düşündüm;Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eyl Prş, 2014 19:05

Onur yazdı:Ankaray hattını 100.Yıl-ODTÜ-Bilkent-Hacettepe-Çayyolu şeklinde uzatmayı düşündüm, ancak Hacettepe, ODTÜ ve Çayyolu taraflarını bilemediğimden dolayı iyi bir harita yapamadım.
ODTÜ, Bilkent, Hacettepe ve Çayyolu tarafına zaten Ankara Metrosu gidiyor..

Bence, Ankaray'ın Söğütözü'nden sonra güneye doğru uzatılarak Çukurambar, 100. Yıl ve Çiğdem Mahallesi'ne ulaşması düşünülebilir.. Daha güneyde zaten yerleşim alanı olmadığından Taurus AVM'de sonlandırılabilir..

Öte yandan, şu anda bile kapasite sorunu yaşayan Ankaray'ın uzatılması durumunda muhakkak yeni araçlar alınmalı ve iki dakikada bir sefer yapılmalı..

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 26 Eyl Cum, 2014 06:40

Engin Y yazdı:
Onur yazdı:Ankaray hattını 100.Yıl-ODTÜ-Bilkent-Hacettepe-Çayyolu şeklinde uzatmayı düşündüm, ancak Hacettepe, ODTÜ ve Çayyolu taraflarını bilemediğimden dolayı iyi bir harita yapamadım.
ODTÜ, Bilkent, Hacettepe ve Çayyolu tarafına zaten Ankara Metrosu gidiyor...
Gidiyor da, kampüslerin içinden geçmiyor. Çizdiğim haritada da hat Zırhlıbirlikler üzerinden Etimesgut-Eryaman-Fatih-Sincan tarafına uzatılabilir. Banliyö ve Metro'yu da 2-3 kez bağlar böylece.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Cum, 2014 09:03

Onur yazdı:
Engin Y yazdı:
Onur yazdı:Ankaray hattını 100.Yıl-ODTÜ-Bilkent-Hacettepe-Çayyolu şeklinde uzatmayı düşündüm, ancak Hacettepe, ODTÜ ve Çayyolu taraflarını bilemediğimden dolayı iyi bir harita yapamadım.
ODTÜ, Bilkent, Hacettepe ve Çayyolu tarafına zaten Ankara Metrosu gidiyor...
Gidiyor da, kampüslerin içinden geçmiyor. Çizdiğim haritada da hat Zırhlıbirlikler üzerinden Etimesgut-Eryaman-Fatih-Sincan tarafına uzatılabilir. Banliyö ve Metro'yu da 2-3 kez bağlar böylece.
Ankaray trenleri 30 saniyede bir kalkarsa ancak bu kadar nüfusun ilgisini kaldırır..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Oca Cum, 2020 11:10

Ankaray'ın doğuya (Dikimevi-Mamak) ve güneybatıya (Söğütözü-ODTÜ) uzatılması için ihale hazırlıklarına başlanmış: http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberl ... k-41426477
Dikimevi’nden Mamak Nata Vega’ya 6 istasyon 38-40 milyon dolara mal oluyor. Acilen buranın ve Söğütözü’nden ODTÜ’ye giden hattın yapımı için talimatı verdik. Hazırlıklar devam ediyor. Bu yıl içinde ihalesine girebiliriz.
Ayrıca, Keçiören-Havalimanı Metrosu da Bakanlık tarafından gerçekleştirilecek sanırım..
Metrolarla ilgili yapılan görüşmede Ulaştırma Bakanlığı, ‘Keçiören-havalimanı metrosunun projesini biz yaptık, kendisini de biz yapacağız’ dediler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Mesaj gönderen Esat » 15 May Cum, 2020 17:50

Resmi açıklamaya bakmadım ama Büyükşehir Çalışıyor twitter hesabı şöyle bir haber duyurmuş
Ankara Büyükşehir Belediyesi, mevcut Ankaray Hafif Metrosunu 7.4 km'lik (8 istasyonlu) yeni bir hatla Nato Yolu'na kadar uzatacak.

Hattın projelendirilmesi ihalesi 4 Haziran'da EGO tarafından gerçekleştirilecek.
ankaray2.jpg
Ankaradaki bürokrat kafa hala devam ediyor, aynı hattın uzaması gibi şekillenmiş ama A2 demişler, nicel büyüklükleri severiz.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Cum, 2020 18:21

ABB sayfasında şöyle bir duyuru var abi: https://ankara.bel.tr/haberler/buyukseh ... ari-sivadi

Hattın doğu ucundaki Dikimevi'nden 7,4 kilometre doğuya uzatılması planlanıyor..

Hattın mevcut uzunluğu 8,6 kilometre ve batı ucundaki 800 metre uzunluğa sahip Söğütözü uzatması, çalışmalarına 15 yıl önce başlanmış ve 6 yıl önce tamamlanmış olmasına rağmen sinyalizasyon sorunu nedeniyle açılamıyor..

Hattın bir de Söğütözü'nden güneye doğru 100. Yıl ve ODTÜ'ye 2-3 kilometre uzatılması söz konusu olacak..

Yani bu uzatmalar ile birlikte, Ankaray'ın uzunluğunun neredeyse ikiye katlanacağını söyleyebiliriz; ama senin de belirttiğin gibi A2 diye adlandırılacak bir durum yok, tıpkı şu anda M1-M2-M3'ün aslında tek hat ve işletme olması gibi..
ANKARA’DA YENİ METRO MÜJDESİ: BÜYÜKŞEHİR, DİKİMEVİ-NATOYOLU METRO HATTI İÇİN KOLLARI SIVADI

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent’in doğu kısmında yer alan Mamak ilçesini, Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına bağlayacak. Dikimevi-Natoyolu Hafif Raylı Sistem (HRS) hattı projesinin “Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İhalesi” için ön yeterlilik teklifleri, 4 Haziran 2020 tarihinde alınacak. 7,4 kilometre uzunluğunda olacak hattın ihale ilanına çıkan EGO Genel Müdürlüğü, internet sitesinde ihale ile ilgili ayrıntıları da paylaştı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent’te raylı sistemler ağını genişletmek için çalışıyor.

Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Yatırımları Dairesi Başkanlığı, Mamak NATO Yolu’nu Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına bağlamak üzere düğmeye bastı.

ÖN YETERLİLİK TEKLİFLERİ İÇİN İLK TARİH 4 HAZİRAN

Dikimevi-Natoyolu Hafif Raylı Sistem Hattı (HRS) Projesi için ilk adımı atan Büyükşehir Belediyesi, ön yeterlilik tekliflerini 4 Haziran 2020 tarihinde alacak.

EGO Genel Müdürlüğü, “A1 Hattı (ANKARAY) Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının Uygulamaya Esas Kesin Proje Hizmetleri İhalesi” için ilk adımı atarak ilana çıktı. Projeye katılmak isteyen ve projeyle ilgilenen firmalar, ihale hakkında ayrıntılı ilana EGO Genel Müdürlüğü’nün internet adresinden ulaşabilecek.

Ön yeterlilik değerlendirmesine katılacak firmalardan puanlama sırasına göre ilk 6 firma tespit edilecek ve daha sonra yapılacak olan işin ihalesine davet edilecek. İhaleyi kazanan firma ile sözleşme imzalanmasından sonra işin 8 ay içinde bitmesi öngörülürken, bu süreçte üretilen proje ve ihale dokümanları ile yapım işi ihalesi aşamasına geçilecek.

BAŞKENT’TE RAYLI SİSTEM ULAŞIM AĞI GENİŞLİYOR

Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi (AŞTİ) ile Dikimevi arasında çalışan ANKARAY hattına bağlanacak olan Dikimevi-Natoyolu hattı, 7,4 kilometre uzunluğunda olacak ve 8 ayrı istasyondan oluşacak.

Yapım işi kapsamında, 1996 yılında işletmeye açılan ANKARAY (AŞTİ-Dikimevi) hattının revizyonu ve AŞTİ’den Söğütözü’ne 1 istasyon ve 0,788 km hattın da işletmeye alınması gerçekleşecek (Bu hattın işletmeye alınmasıyla M2 Çayyolu hattına bağlantı yapılması planlanıyor). Yapım işi bittiğinde Söğütözü-Natoyolu arası 16,8 kilometrelik hat ve 20 istasyon olarak işletmeye alınacak. Bu süreçte ise mevcut ANKARAY hattı işletmesine devam edecek.

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön