ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.06 » Boğaz Geçişli Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 19:53

Aslında bu bir öneri değil zaten İBB nin projelendirmesini yaptığı bir çalışma, daha doğrusu sanırım sadece etüd projesi yapılmış. Yapılan yolculuk analizleri sonrasında İstanbul'un Boğaz hattında yeni ulaşım koridoru/ları talebi olduğu bunun içinde boğaz geçişli metro hatlarının planlanması gerektiği sonucuna varmışlar.

Bu sonuç ile ortaya çıkan çözümlemede istasyon yerleri, diğer hatlar ile entegrasyon ve etkin aktarma noktaları kurularak çalıştırılabilecek 6 hat belirlenmiş. Bu hatları şöylede tanımlamışlar;

1- Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı
2- Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı
3- Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı
4- Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı
5- Ünalan – Mecidiyeköy Metro Hattı
6- Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı

Şu şekilde de resmedilmiş, açıkçası bu hatları ben İstanbul metro tarihçesinde yayınladığım eski tarihli haritalarda vardı diye hatırlıyorum, hepsi değil ama 1 ya da 2 tanesi çok daha uzun zaman önce düşünülmüş,
Resim

Bu projelere ait datalarda şu şekilde verilmiş;

Proje Adı ----------------------------------Uzunluk (km) İstasyon Sayısı
Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme Metro Hattı ----- 22,3 ------------14
Kadıköy – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 40,5 ------------27
Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı ------------ 45 --------------29
Söğütlüçeşme – Gayrettepe Metro Hattı ------12 --------------4
Ünalan - Mecidiyeköy Metro Hattı ------------- 11,8 ------------5
Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı -------------27,3 ----------15

Bu hatları tasarlarken aşağıdaki kriterler dikkate alınmış:

-Doğu-batı aksında Marmaray’ın yolculuk talebini azaltacak, kentin ana raylı omurgasını oluşturacak, MİA bölgesine hizmet sağlayacak ve aynı zamanda konut alanları ile bütünleşik özellikte olması gerekmektedir.
- İnşaat maliyetlerini en aza indirecek güzergahın seçilmesine dikkat edilmelidir.
- Hat güzergahının mümkün olduğunca ana yollar, park alanları vb. kamusal alan sınırları içinde tutulması gerekmektedir.
- İstasyon noktaları belirlenirken bu alanların mevcut ve planlanan ulaşım sistemlerine transfer istasyonu olacak şekilde bağlantısının sağlanması gerekmektedir. İstasyonlar yaklaşık olarak 1.0 – 1.5 km aralıklarla yerleştirilmelidir.
- Kurb yarıçapı en az 300m; istasyonlar arasındaki maksimum eğim %3.5 olmalıdır. İstasyonlar düz ve aynı seviyede olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Söğütlüçeşme - Kazlıç

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:00

Kısaca güzergahlara da bir göz atalım

Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme Metro Hattı

Sırasıyla Fatih, Zeytinburnu, Eyüp ilçeleri boyunca devam ederek D100 karayolu paralel olarak Beyoğlu, Şişli ve Beşiktaş ilçelerinden geçmekte, Boğaz’ı denizin altından geçerek Üsküdar ilçesine varmakta, buradan Kadıköy ilçesine geçerek Söğütlüçeşme bölgesine ulaşmaktadır.

Hattın toplam uzunluğu 22.3 km olup 14 istasyonu bulunmaktadır. Bu hat yerleşim bölgesinin ortasından geçtiğinden uygun bir yer seçimi için daha ayrıntılı analizlerin yapılması gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: 10. yıl Caddesi ile var olan TCDD Kazlıçeşme istasyonunun bağlantı noktasında yer almaktadır.
İstasyon No.2: 10. Yıl Caddesi ile Silivrikapı – Seyit Nizam Caddelerinin kesiştiği noktada bulunmaktadır.
İstasyon No.3 10. Yıl Caddesi ile Mevlanakapı – Mevlevihane Caddelerinin kesiştiği noktada bulunmaktadır.
İstasyon No.4: 10. Yıl Caddesi ile Millet Caddesinin kesiştiği noktada bulunmaktadır. Topkapı-Habipler Tramvay Hattıyla Fetihkapı istasyonunda transfer olmaktadır.
İstasyon No.5: Ulubatlı Hasan Kavşağı’nın bulunduğu bölgede istasyon bulunmaktadır. Topkapı-Habipler Tramvay Hattıyla Vatan istasyonunda transfer olmaktadır.
İstasyon No.6: Fevzipaşa Caddesi ile Savaklar ve Beylerbeyi Caddelerinin kesiştiği bölgede istasyonu olup Topkapı-Habipler Tramvay Hattıyla Edirnekapı istasyonunda transfer olmaktadır.
İstasyon No.7: Halıcıoğlu Okmeydanı Caddesi üzerinde olup Metrobüs Hattının Halıcıoğlu istasyonuyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.8: Okmeydanı Kavsağında bulunan istasyon Metrobüs Hattının Okmeydanı İstasyonuyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.9: Darülaceze Caddesi üzerinde olup Perpa İş Merkezinin önünde bulunmaktadır.
İstasyon No.10: Merkez Caddesi üzerinde olup Metrobüs Hattının Mecidiyeköy İstasyonuyla, Şişhane– Darüşşafaka Metro istasyonunun Mecidiyeköy-Şişli İstasyonundan transfer olmaktadır.
İstasyon No.11: Burhaniye Caddesi ile Kuşbakışı Caddesinin kesişim noktasına gelmektedir. Metrobüs Hattının Altunizade İstasyonuyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.12: Acıbadem Caddesi üzerinde olup Çamlıca Kız Lisesinin önünde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.13: Taşocağı Sokak ile Taşlı Sokak kesişiminde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.14: Ziverbey yolunda bulunan TCDD Söğütlüçeşme İstasyonunun bağlantı noktasında bulunmaktadır.
En son Esat tarafından 05 Nis Prş, 2012 21:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Kadıköy - Kazlıçeşme Metro Hatt

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:04

Kadıköy - Kazlıçeşme Metro Hattı

Bu hat Zeytinburnu ilçesinde bulunan Kazlıçeşme bölgesinden başlayıp sırasıyla Bayrampaşa, Gaziosmanpaşa, Eyüp, Kağıthane, Beşiktaş ve Sarıyer’den devam ederek Boğazı tünelle geçerek Üsküdar ve Kadıköy ilçelerinden geçerek Kadıköy ilçesinde bulunan Söğütlüçeşme’de son bulmaktadır. Hattın toplam uzunluğu 40,5 km olup 27 istasyonu bulunmaktadır. Hattın depo alanı Ümraniye ilçesinde Çekmeköy Triyaj Alanı
Depo’sunda yer almaktadır. Ulaşım A.Ş den alınan bilgiye göre, söz konusu alan 170 araç kapasitesindedir. Sonraki aşama için, her metro için gerekli araç sayısını dikkate almak suretiyle deponun gerekli boyutunun hesaplanması için daha ayrıntılı analizlerin yapılması gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: 10. yıl Caddesi ile var olan TCDD Kazlıçeşme istasyonunun bağlantı noktasında yer almaktadır.
İstasyon No.2: İnönü Bulvarı üzerinde bulunan Zeytinburnu Kaymakamlığı binasının önünde olması planlanmaktadır. Bu duraktan Yenikapı – Bakırköy Metro Hattıyla transfer yapacaktır.
İstasyon No.3: Mevlana Caddesi üzerinde olması planlanan istasyon noktası aynı zamanda Nakliyeciler sitesinin güney kısmında bulunacaktır.
İstasyon No.4: Topkapı 3 kavşağı üzerinde bulunmaktadır.
İstasyon No.5: Topkapı Caddesi üzerinde yapılması planlanmaktadır.
İstasyon No.6: Abdi İpekçi Caddesi üzerinde bulunan Bayrampaşa İlçe emniyet Müdürlüğünün kuzeyinde bulunması planlanmaktadır.
İstasyon No.7: İsmetpaşa Caddesi üzerinde bulunan Aksaray – Havaalanı Hafif metro istasyonuna transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.8: Rami Kışla Caddesi üzerinde olup İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı ve Eyüp ve Bayrampaşa bulunan KüçükSanayi Sitelerine hitap edecek şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.9: Ordu caddesi üzerinde olup Gazi Osman Paşa Belediye Binasının kuzeyinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.10: Ordu caddesi ile Yıldız Tabya Caddesinin kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.11: Silahtar Ağa Caddesi ile Karadeniz caddesinin kesişim noktasındadır.
İstasyon No.12: Eyüp Sultan Caddesi Üzerinde yer almakta olup Kağıthane Belediye Başkanlığı’nın kuzeyinde yer almaktadır.
İstasyon No.13: Sadabat Caddesi ile Mermerciler Sokağının kesişim noktasında olması planlanmaktadır.
İstasyon No.14: Taşocağı Caddesi üzerinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.15: Genç Osman Köprülü Kavşağında olması planlanmaktadır. Ayrıca Levent Monoray hattıyla transfer olacaktır.
İstasyon No.16: Büyükdere Caddesi Üzerinde olup Yenikapı – Sarıyer Metro Hattı ile transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.17: Tepecik yolu ile Kaktüs Sokak kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.18: Atabey sokak ile Ayyıldız Sokak kesişim noktasında olması planlanmaktadır.
İstasyon No.19: Bosna Bulvarı ile Barbaros Sokak kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.20: Mehmet Akif Ersoy Caddesi (Nato Yolu) üzerinde olup Üsküdar – Taşdelen Hafif Metro Hattı ile transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.21: Kültür Sokak ile Tufan Sokak Kesişim noktasında olması planlanmaktadır.
İstasyon No.22: General Tahsin Yazıcı Caddesi ile Fevzi Çakmak Caddesinin kesiştiği yerde olup Kadıköy – Sultanbeyli Metro Hattıyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.23: Göztepe Köprülü Kavşağında olup Kadıköy – Kartal Metro hattıyla transfer olacaktır.
İstasyon No.24: Merdivenköy yolu ile Ressam Salih Ermez Caddesi kesişiminde bulunmaktadır.
İstasyon No.25: Fahrettin Kerim Gökay Caddesi üzerinde olup Marmara Üniversitesi’nin güneyinde yer alması planlanmaktadır.
İstasyon No.26: Ziverbey yolu üzerinde olup TCDD Söğütlüçeşme İstasyonuyla transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.27: Albay Faik Sözdener Caddesi üzerinde olup Kadıköy – Kartal Metro hattıyla transfer olacaktır.
En son Esat tarafından 05 Nis Prş, 2012 21:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Bostancı - Kazlıçeşme Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:09

Bostancı - Kazlıçeşme Metro Hattı

Bu hat Zeytinburnu ilçesinde bulunan Kazlıçeşme bölgesinden başlayıp sırasıyla Bayrampaşa, Gazosmanpaşa, Eyüp, Kağıthane, Beşiktaş ve Sarıyer’den devam ederek Boğazı tünelle geçerek Ümraniye, Ataşehir ve Kadıköy ilçelerinden geçerek Kadıköy ilçesinde bulunan Bostancı Mahallesinde son bulmaktadır. Hattın toplam uzunluğu 45 km olup 29 istasyonu bulunmaktadır. Hat esas olarak yerleşim bölgesinin ortasından
geçmekte olup depo alanı olarak Alibeyköy Triyaj Alanı önerilmektedir. Ulaşım A.Ş. ve İBB ile yapılan çalışmalar sırasında Üsküdar – Çekmeköy Metrosunun depo olarak kullanılması için yan ray ile bağlantının mümkün olduğu tespit edilmiştir. Ancak Bostancı – Kazlıçeşme Metro Hattı için uygun bir yer seçilmesi için daha ayrıntılı analizler gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: 10. yıl Caddesi ile var olan TCDD Kazlıçeşme istasyonunun bağlantı noktasında yer almaktadır.
İstasyon No.2: İnönü Bulvarı üzerinde bulunan Zeytinburnu Kaymakamlığı binasının önünde olması planlanmaktadır. Bu duraktan Yenikapı – Bakırköy Metro Hattıyla transfer yapacaktır.
İstasyon No.3: Mevlana Caddesi üzerinde olması planlanan istasyon noktası aynı zamanda Nakliyeciler sitesinin güney kısmında bulunacaktır.
İstasyon No.4: Topkapı 3 kavşağı üzerinde bulunmaktadır.
İstasyon No.5: Topkapı Caddesi üzerinde yapılması planlanmaktadır.
İstasyon No.6: Abdi İpekçi Caddesi üzerinde bulunan Bayrampaşa İlçe emniyet Müdürlüğünün kuzeyinde bulunması planlanmaktadır.
İstasyon No.7: İsmetpaşa Caddesi üzerinde bulunan Aksaray – Havaalanı Hafif metro istasyonuna transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.8: Rami Kışla Caddesi üzerinde olup İstanbul Gıda Toptancılar Çarşısı ve Eyüp ve Bayrampaşa bulunan KüçükSanayi Sitelerine hitap edecek şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.9: Ordu caddesi üzerinde olup Gazi Osman Paşa Belediye Binasının kuzeyinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.10: Ordu caddesi ile Yıldız Tabya Caddesinin kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.11: Silahtar Ağa Caddesi ile Karadeniz caddesinin kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.12: Eyüp Sultan Caddesi Üzerinde yer almakta olup Kağıthane Belediye Başkanlığı’nın kuzeyinde yer almaktadır.
İstasyon No.13: Sadabat Caddesi ile Mermerciler Sokağının kesişim noktasında olması planlanmaktadır.
İstasyon No.14: Taşocağı Caddesi üzerinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.15: Genç Osman Köprülü Kavşağında olması planlanmaktadır. Ayrıca Levent Monoray hattıyla transfer olacaktır.
İstasyon No.16: Büyükdere Caddesi Üzerinde olup Yenikapı – Sarıyer Metro Hattı ile transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.17: Tepecik yolu ile Kaktüs sokak kesişim noktasına gelmektedir.
İstasyon No.18: Atabey sokak ile Ayyıldız sokak kesişim noktasında olması planlanmaktadır.
İstasyon No.19: Adem Yavuz Caddesi ile Dumlupınar Caddesinin Kesişim noktasında olacaktır.
İstasyon No.20: Küçüksu Caddesi üzerinde olup Ümraniye İlçesi Saray Mahallesinde bulunan alışveriş merkezinin kuzeyinde yer alacaktır.
İstasyon No.21: Alemdağ Caddesi ile Karanfil Sokağının kesiştiği bölgede olması planlanmaktadır.
İstasyon No.22: Elalmış Caddesi ile Osman Gazi caddesinin kesişim bölgesine gelecek şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.23: Turgut Özal Bulvarı ile Ataşehir Bulvarlarının kesişimine denk gelmektedir.
İstasyon No.24: Prof. Dr. Hıfzı Özcan Caddesi ile G6 sokağın kesişim bölgesinde olacaktır.
İstasyon No.25: Bostancı Yolu üzerinde olan İBB Yol Bakım Şantiyesinin Doğusuna denk gelmektedir.
İstasyon No.26: Karslı Ahmet Caddesinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.27: Bostancı Köprülü Kavşağı bölgesinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.28: Bahçeler Sokak ile Emin Ali Paşa Caddesinin kesişimin de olması planlanmaktadır.
İstasyon No.29: Bağdat Caddesi üzerinde olması planlanmakta olup TCDD Bostancı İstasyonu ile entegre olacaktır.
En son Esat tarafından 05 Nis Prş, 2012 21:25 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Söğütlüçeşme- Gayrettepe Metro

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:12

Söğütlüçeşme- Gayrettepe Metro Hattı

Bu hat Kadıköy ilçesinde bulunan TCDD Söğütlüçeşme istasyonundan başlayıp sırasıyla Kadıköy ve Üsküdar’dan devam ederek Boğazı tünelle geçerek Beşiktaş ilçesinden geçerek Şişli ilçesinde bulunan Gayrettepe bölgesinde son bulmaktadır. Hattın toplam uzunluğu 12 km olup 4 istasyonu bulunmaktadır. Söz konusu hat yerleşim bölgesinin ortasından geçtiğinden uygun bir yer seçilmesi için daha ayrıntılı analizlerin yapılması gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: Ziverbey yolu üzerinde bulunan TCDD Söğütlüçeşme istasyonunun bağlantı noktasında yer almaktadır.
İstasyon No.2: Çınar Sokak ile Gülistan Sokak kesişimin de olması planlanmaktadır.
İstasyon No.3: Altunizade Köprülü Kavşağında olması planlanan istasyon bu bölgede Üsküdar – Çekmeköy Metro Hattı ile transfer olacaktır.
İstasyon No.4: Müselles Sokak üzerinde olması planlanan istasyon bu noktada Yenikapı – Sarıyer Metro Hattı, Metrobüs ile de Zincirlikuyu İstasyonunda transfer olacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Ünalan - Mecidiyeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:14

Ünalan – Mecidiyeköy Metro Hattı

Bu hat Üsküdar ilçesinde bulunan Ünalan bölgesinden başlayıp Üsküdar İlçesinden devam edip Boğazı tünelle geçerek Beşiktaş ilçesinden devam ederek Şişli İlçesinde bulunan Mecidiyeköy bölgesinde son bulmaktadır. Hattın toplam uzunluğu 11.8 km olup istasyon sayısı 5 adettir. Ünalan-Mecidiyeköy metro hattı, Kartal’dan gelen metronun Boğazı geçen tamamlayıcısı olarak düşünülmektedir. Söz konusu hat yerleşim bölgesinin ortasından geçtiğinden uygun bir yer seçilmesi için daha ayrıntılı analizlerin yapılması gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: D-100 yanyol ile Dereyolu Sokak kesişiminde olması planlanmaktadır. Bu istasyon Kadıköy-Kartal metrosu ile transfer olacak şekilde düşünülmüştür.
İstasyon No.2: Çınar Sokak ile Gülistan Sokak kesişimin de olması planlanmaktadır.
İstasyon No.3: Altunizade Köprülü Kavşağında olması planlanan istasyon bu bölgede Üsküdar – Çekmeköy Metro Hattı ile transfer olacaktır.
İstasyon No.4: Müselles Sokak üzerinde olması planlanan istasyon bu noktada Yenikapı – Sarıyer Metro Hattı, Metrobüs ile de Zincirlikuyu İstasyonunda transfer olacaktır.
İstasyon No.5: Şişli Büyükdere Caddesi üzerinde olması planlanan istasyon burada
Yenikapı-Sarıyer Metro Hattı ve Kabataş-Beşiktaş-Bağcılar Metro Hatları transfer olması
planlanmaktadır.
En son Esat tarafından 05 Nis Prş, 2012 21:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Söğütlüçeşme - İncirli Me

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:19

Söğütlüçeşme – İncirli Metro Hattı

Güzergâh Kadıköy ilçesinde bulunan TCDD Söğütlüçeşme istasyonundan başlayıp sırasıyla Kadıköy ve Üsküdar’ dan devam ederek Boğazı tünelle geçerek sırasıyla Beşiktaş, Kağıthane, Beyoğlu, Eyüp, Zeytinburnu, Güngören, Bakırköy ve Bahçelievler İlçelerinden geçerek İncirli bölgesinde son bulmaktadır. Hattın toplam uzunluğu 27.3 km olup istasyon sayısı 15 adettir. Metrobüs güzergahını takip eden bir hat olarak düşünülmüştür. Söz konusu hat yerleşim bölgesinin ortasından geçtiğinden uygun bir yer seçilmesi için daha ayrıntılı analizlerin yapılması gerekmektedir.

Resim

İstasyon No.1: Ziverbey yolu üzerinde bulunan TCDD Söğütlüçeşme istasyonunun bağlantı noktasında yer almaktadır.
İstasyon No.2: Uzunçayır Köprülü Kavşağı bölgesinde olması planlanan istasyon burada Kadıköy-Kartal Metro Hattı İle transfer olacak şekilde planlanmıştır.
İstasyon No.3: Altunizade Köprülü Kavşağında olması planlanan istasyon bu bölgede Üsküdar – Çekmeköy Metro Hattı ile transfer olacaktır.
İstasyon No.4: Beylerbeyi Köprülü Kavşağı bölgesinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.5: Dereboyu Caddesi ile Büyükkuyu Sokak kesişiminde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.6: Barbaros Bulvarı Kavşağında olması planlanan İstasyon bu bölgede Metrobüs ile Zincirlikuyu İstasyonunda transfer olacaktır.
İstasyon No.7: Şişli Büyükdere Caddesi üzerinde olması planlanan istasyonunun burada Yenikapı-Sarıyer Metro Hattı ve Kabataş-Beşiktaş-Bağcılar Metro Hatları ile transfer olması planlanmaktadır.
İstasyon No.8: Çağlayan Kavşağı bölgesinde olması planlanmıştır.
İstasyon No.9: Darülaceze Caddesi üzerinde bulunan Perpa Ticaret Merkezi ile D-100 karayolu arasında olması planlanmaktadır. Bu İstasyondan Beyoğlu Havaray Sistemiyle transfer olmaktadır.
İstasyon No.10: Okmeydanı Kavşak bölgesinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.11: Halıcıoğlu Kavşak bölgesinde olması planlanmaktadır.
İstasyon No.12: Edirnekapı Rami Caddesi üzerinde olup Topkapı-Habipler Tramvay Hattıyla Şehitlik İstasyonunda transfer olmaktadır.
İstasyon No.13: Osmaniye Kavşağı bölgesinde olması planlanan istasyon bu bölgeden Zeytinburnu-Kabataş Tramvay Hattıyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.14: General Ali Rıza Gürcan Caddesi ile Haldun Taner caddesinin kesişiminde olması planlan İstasyon bu noktada Aksaray-Havaalanı Hafif Metrosuyla transfer olmaktadır.
İstasyon No.15: İncirli Kavşağı bölgesinde olması planlanan istasyon Bakırköy-Beylikdüzü Hafif Metro Hattı ile transfer olacaktır.
En son Esat tarafından 05 Nis Prş, 2012 21:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 20:22

Benim bu hatlardan yaptığım çıkarım genel olarak Marmaray'a alternatif bir raylı sistem yapılması, metrobüs hattının Topkapı-Söğütlüçeşme arasının deplase edilmesi, buradaki yoğunluğun azaltılması, iki yaka arasındaki özel ve lastik tekerlekli taşım geçiş sayısının düşürülmesi gibi hedefler var. Bu hatların 6 ayrı alternatif olarak zikredilmesi ve her hattın yapılacak ve mevcut diğer raylı sistemlere etkilerinin araştırılmış olması nedeni ile hepsinin yapılmasının planlandığını düşünmüyorum, sanırım 1 tane güzergah belirlenerek kesin projelendirme işine girişilecektir. Ne zaman? Kısa vadede bu yatırımın yapılacağına pek ihtimal vermiyorum ama yanılabilirim de.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Nis Prş, 2012 21:17

ünalan mecidiyeköy alternatifinin yapılmaya en yakın olduğu yazıyordu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 21:32

Bunlar zaten birbirininde alternatifi olan hatlar, oradaki 4 hat aslında birbirini kapsıyor. Bu anlamda İstanbul'u yönetenler şuna karar vermeli gerçekten bir vizyon işi yaparak 2023 değil 2050 ve ötesine uygun bir metro sistemimi kuracaklar, yoksa kısa vade çok iş yapacak ama 2050 ye sıkışacak bir HRS sistemimi kuracaklar?

Yukarıdaki projelere baktığımızda metrobüsün yerine ikame edilebilecek, aynı zamanda da Anadolu yakası güney batısı ile Avrupa yakasının ortasından geçerek güneyine inecek bir güzergah yaklaşımı var. Bu hali ile orada

Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme
Söğütlüçeşme-İncirli
Ünalan-İncirli
Bostancı-Kazlıçeşme
Kadıköy-Kazlıçeşme (ki bana göre gerek yok)

gibi özellikle Avrupa yakasında Topkapı-Altunizade arasında ortak ray hattını kullanarak işletilen, sonra dallanıp budaklanan 6-10 vagonlu dizilere izin veren bir sinyalizasyon sistemi ile kurarsınız, başlangıçta 6 lı çalışırsınız, baktınız kapasite artıyor hatta göre araç takviyenizi yaparsınız.

Bu bağlamda bakarsak;
ünalan mecidiyeköy alternatifinin yapılmaya en yakın olduğu yazıyordu
Başlı başına bir hat gibi zikredilen bu güzergah zaten sistemin bir parçası ve ancak 1. etabı olabilir, zor olan tünel geçişini yapmak olduğu için tünel yapılana kadar bir ihtimal diğer etaplarda tünele doğru başlanabilir. Bence bu da İBB nin diğer hatlarda yaptığı gibi ayrı ayrı anlatıp bir iş yapma çalışması gibi. Ayrıca koskoca master plan yapıp bu master plana güzergah yazıp bunu hatalı yazmak ayıptır, ben yapsam bu yazım hatasını affedilir ama İBB nin yapmaması gerekir. Ben o hatayı düzelterek bilgiyi siteme aldım, onlar kendileri bulsunlar hata nerede :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Nis Prş, 2012 22:54

Bostancı-Kazlıçeşme alternatifinin en doğru seçim olacağını düşünüyorum, Ünalan-Mecidiyeköy kısa olması sebebiyle daha cazip görünse de, marmaray ile Kadıköy-Kaynarca, Üsküdar-Çekmeköy ve M1,M2 uzatmaları tamamlandığında metrobüsün de katkısıyla şu an göründüğünden daha az cazip duracak.

Neyse Bostancı-Kazlıçeşme diyorum ama oradaki 29 istasyon sayısının çok fazla olduğunu düşünüyorum. Bu hat üzerindeki istasyonların 3'de 1'i elimine edilirse maliyette de ciddi bir azalma olacak ve birbirine bağlayacağı o kadar metro hattından dolayı da marmaray ile belkide aynı sayıda yolcu taşıyacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Nis Prş, 2012 23:39

Peki ortak işletmeli bir sisteme ne dersin? Ben sıcak değilim biliyorsunuz yani yüksek kapasiteli ve hızlı işletilen metro hatlarında ortak işletme yapılmasını riskli buluyorum. Ama daha düşük hızlar ve düşük kapasiteler ile çalışan ve Ünalan-Topkapı gibi bir parkurda ortak işletilen 3-4 ayrı başlangıç noktalı varyasyonları ile daha fazla işletmeye sahip bir HRS sistemi iş yaparmı? Peronlar büyük inşa edilerek ileride kapasitesi rahatlık ile arttırılabilir ama dediğim gibi o takdir ben yine de ortak işletmeye taraftar değilim :)

Bir de bu projeler gösteriyorki Kazlıçeşme için önerim pek yanlış değilmiş, eğer İBB nin ya da İMP nin yaptığı çalışmalar o bölgeye raylı sistemler ile birilerinin taşınması gerektiğini gösterdi ise herhalde onlar ile ya da onlar benimle aynı mantıkta bakmışlar.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön