ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Haberi görünce, Cumartesi günü M7 ile ilgili yazılan haber sandım, ama değilmiş
Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/gundem/29287765.aspMetro çalışmasında hasar gören bina boşaltıldı
İstanbul Üsküdar'da devam eden Çekmeköy-Ümraniye-Üsküdar metro hattı çalışmaları sırasında bazı binalarda ağır hasar meydana geldi. Sabahın erken saatlerinde binadan gelen sesler üzerine uyanan bina sakinleri derin çatlakları görünce kendileri dışarı attı. Bazı binalar belediye ekipleri tarafından boşatılarak mühürlendi. Cumartesi günü Gaziosmanpaşa'da da bir bina yan yatmış, İBB ekipleri henüz nedeninin belli olmadığını açıklamıştı.
Olay Sultantepe Mahallesi, Şeyh Camii Sokak'ta önceki gün sabaha karşı meydana geldi. İddialara göre Çekmeköy-Ümraniye-Üsküdar metro hattı çalışmaları sırasında bazı binalarda ağır hasar meydana geldi. Yataklarında uyuyan vatandaşlar binadan gelen sesler üzerine uyandı. Önce deprem olduğunu sanan vatandaşlar daha sonra metro çalışmaları nedeniyle binaların hasar gördüğünü fark etti. Duvarlar ve kirişlerdeki derin çatlakları gören vatandaşlar çocuklarını da alarak kendilerini sokağa attı. Hemen durum Üsküdar Belediyesi'ne bildirildi. Kısa sürede gelen ekipler sokak üzerindeki binaların ağır hasar gördüğünü derhal boşaltılması gerektiğini söyledi. Bu sırada büyük korku ve panik yaşayan 9 dairede oturan vatandaşlar dışarıya çıkarak sokakta bekledi. Hasar gören binalar daha sonra kimse girmesin diye mühürlendi. Binalarda oturan bazı vatandaşlar akrabalarına giderken bazıları da inşaat firmasından gelecek açıklamayı bekliyor. Aynı sokak üzerinde bulunan ve hasar gören diğer binalarda da korku ve panik yaşanıyor. Sabah saatlerinde evlerini boşaltan mahalle sakinleri de akrabalarının yanına gitmeye başladı. Çanta ve bavullarını alan kadın ve çocukların mahalleden ayrıldıkları görüldü.
Hasar gören evini boşaltmak zorunda kalan Erol Saygın, "Sabah namazı sırasında büyük bir gürültüyle uyandık. Önce deprem olduğunu sandık. Daha sonra metro çalışmaları nedeniyle olduğunu öğrendik. Binada çok büyük çatlaklar var. Bütün eşyalarımız içerde. Sadece bir gömlek ve pantolonla dışarı çıktık. Bugün yetkililer gelip kontrol edeceklermiş. Biran önce çözüm bulunması gerekir." dedi.
Nuran Sarı ise, "Biz evimizden memnunduk. Şimdi tamamen yıkılacak hale geldi. Biran önce eşyalarımızı çıkarsınlar. Bakın sokaklarda kaldık. Eşyalarımı kurtarsınlar yeter. Ben emekliyim. Bir daha eşya alacak durumum yok. Ev yıkılırsa yıkılsın. Yapacak bişey yok." diye konuştu.
Öte yandan altında metro çalışmaları devam eden binalardaki derin çatlakları kameralara gösteren bina sakinleri biran önce çözüm bulunmasını istiyor. Mağdur ailelerin sokaktaki endişeli bekleyişleri sürüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ne diyelim mağdurlara geçmiş olsun, şahsen bu tip olayları ihtimal dahilinde görüyorum ama gerçekten can kaybı olmadan atlatılması da biraz mucize yani, o binalardaki insanlara tekrar geçmiş olsun diyorum. Olmaması tabii ki daha iyi bu hadiselerin umarım mağduriyetleri de en kısa sürede giderilir, bir insanın birden bire evsiz barksız kalması çok kötü bir durum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,Esat yazdı:Ne diyelim mağdurlara geçmiş olsun, şahsen bu tip olayları ihtimal dahilinde görüyorum ama gerçekten can kaybı olmadan atlatılması da biraz mucize yani, o binalardaki insanlara tekrar geçmiş olsun diyorum. Olmaması tabii ki daha iyi bu hadiselerin umarım mağduriyetleri de en kısa sürede giderilir, bir insanın birden bire evsiz barksız kalması çok kötü bir durum.
Tünel açarken bile bu binalar oturulamayacak duruma geliyorsa, demek ki Allah korusun İstanbul açıklarındaki fay hattı kırılsa ne duruma gelecekler
Belki de bu metro inşaatları sayesinde hayatı kurtuluyor bir çok ailenin..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18073
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ya o ayrı bir konu, normalde bu TBM kazıları bilimsel anlamda güvenli kazı mesafesinden geçiyor ona şüphe yok ama binaların durumu da tabii ki içler acısı bu da bir gerçek.Engin Y yazdı:Abi,Esat yazdı:Ne diyelim mağdurlara geçmiş olsun, şahsen bu tip olayları ihtimal dahilinde görüyorum ama gerçekten can kaybı olmadan atlatılması da biraz mucize yani, o binalardaki insanlara tekrar geçmiş olsun diyorum. Olmaması tabii ki daha iyi bu hadiselerin umarım mağduriyetleri de en kısa sürede giderilir, bir insanın birden bire evsiz barksız kalması çok kötü bir durum.
Tünel açarken bile bu binalar oturulamayacak duruma geliyorsa, demek ki Allah korusun İstanbul açıklarındaki fay hattı kırılsa ne duruma gelecekler
Belki de bu metro inşaatları sayesinde hayatı kurtuluyor bir çok ailenin..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bu olaylar metro inşaatının görünen hasarları ya görünemeyenleri? Metro inşaatı sebebiyle iyice yorulan yıpranan çatlakları belirgenleşen binalara ne demeli?
Ayrıca bu metro güzergahı özellikle ana caddenin altından geçtiği için bazı istasyonların inşaatı sebebiyle istasyon inşaat alanına yakın esnaf ve tacir ciddi anlamda maddi kayıp yaşamış ve de işyerlerinin bulundukları binalar hasar almıştır. Dahası metro inşaatı sebebiyle kapanan yollardan dolayı da ciddi müşteri kaybına uğramıştır.
Yani metro iyi hoş güzel ama böyle de olunca insanın tadı tuzu kalmıyor. Nasıl ki metro inşaatı sebebiyle emlak değer artışı emlak vergisi artışı olarak yansıyorsa
Metro inşaatı sebebiyle yaşanan değer kayıpları da yasal altyapıya kavuşturulup giderilmeli. Vergi indirimi mi olur, özel teşvik mi olur, borçların faizsiz yapılandırılması mı olur onu bilemem.
Tabii sadece iş yerleri değil, konut amaçlı kullanımdan dolayı da hem kiracıların hem de kiraya verenlerin de kaybı oluyor.
O metro inşaatı sonucunda binalarda ve işyerlerinde oluşan gürültü, toz, toprak öyle 2-3 sene tahammül edilecek cinsten değil.
Ayrıca bu metro güzergahı özellikle ana caddenin altından geçtiği için bazı istasyonların inşaatı sebebiyle istasyon inşaat alanına yakın esnaf ve tacir ciddi anlamda maddi kayıp yaşamış ve de işyerlerinin bulundukları binalar hasar almıştır. Dahası metro inşaatı sebebiyle kapanan yollardan dolayı da ciddi müşteri kaybına uğramıştır.
Yani metro iyi hoş güzel ama böyle de olunca insanın tadı tuzu kalmıyor. Nasıl ki metro inşaatı sebebiyle emlak değer artışı emlak vergisi artışı olarak yansıyorsa
Metro inşaatı sebebiyle yaşanan değer kayıpları da yasal altyapıya kavuşturulup giderilmeli. Vergi indirimi mi olur, özel teşvik mi olur, borçların faizsiz yapılandırılması mı olur onu bilemem.
Tabii sadece iş yerleri değil, konut amaçlı kullanımdan dolayı da hem kiracıların hem de kiraya verenlerin de kaybı oluyor.
O metro inşaatı sonucunda binalarda ve işyerlerinde oluşan gürültü, toz, toprak öyle 2-3 sene tahammül edilecek cinsten değil.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bizde caddeler plansız olduğu için genelde çok dar, bu yüzden caddenin altından geçen metro aynı zamanda evlerin de altından geçmek durumunda kalıyor.. Bu durumun istisnaları, M1 (Vatan Caddesi ve D100), M2 (Büyükdere Caddesi) ve M4 (D100)..
M7'ye baktığımızda, Alibeyköy-Kâzım Karabekir arasında geniş bir caddenin altından geçiyor, ama Karadeniz Mahallesi'nde altından metro geçebilecek büyük bir cadde yok.. Plansız, programsız, çarpık çurpuk ve adından başka hiçbir şeyi caddeye benzemeyen sokaklar var..
M5'te de durum çok farklı değil; cadde dar, zemin çürük, bina çürük..
M7'ye baktığımızda, Alibeyköy-Kâzım Karabekir arasında geniş bir caddenin altından geçiyor, ama Karadeniz Mahallesi'nde altından metro geçebilecek büyük bir cadde yok.. Plansız, programsız, çarpık çurpuk ve adından başka hiçbir şeyi caddeye benzemeyen sokaklar var..
M5'te de durum çok farklı değil; cadde dar, zemin çürük, bina çürük..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Çekmeköy depo sahasında çok yoğun hafriyat işleri devam ediyor.Her sabah onlarca hafriyat kamyonu gelerek alanda bulunan birikmiş toprağı gönderiyorlar.Yakın zamanda depo sahasında büyükçe bir alan ortaya çıkarılacak.
Kısıklıda bulunan şaft noktasına geçtiğimiz günlerde kule vinç getirilerek monte edildi.Muhtemelen yine başka bir istasyonda işi biten vinç burdaki işi hızlandırmak için kullanılıyor.
Çekmeköy istasyonu projenin en önemli fakat en geç ilerleyen istasyonlarından biri idi.Geçtiğimiz günlerde kule vinç kurulumu daha sonra çalışma sahasına işçilerin yatması için getiriline konteynırlar ile birlikte beton işerinin hızlandığını düşünüyorum.Beton pompası daha sık görünmeye başladı istasyonda.
Hep şantiyelerde işin ilerleyişinden,ne kadar iş kaldığından bahsediyoruz.Birazda bu muhteşem projelerin hayata geçerilmesinde hiç adı-sanı duyulmayan gerçek kahramanlardan bahsedelim.Onlar kameralar eşliğinde şantiyelere 6 ayda bir kez gelerek bu işi biz yaptık falan diye şov yapmıyorlar.Hak ettiklerinden çok daha az paraya,çok sağlıksız koşulllarda insana yakışmayacak ortamlarda hiçbir sosyal faailiyetleri olmadan yaşamaya ve metro projelerini tamamlamaya gayret ediyorlar.Metro şantiyesine domates,biber ekmekle veya tavuk,tavşan vs. beslemekle doğaya,çevreye sağduyulu olduğunuzu gösteremezsiniz.Şunu hiç anlamaıyorum ; metro şantiyesine gidiyosun bi tarafta hayvanlar için kümesler yapılmış,etrafa meyve,sebze ağaçları dikilmiş ama diğer tarafta şantiyenin içinde son derece sağlıksız koşullarda insanlar kalıyor.Sosyal faaliyet sıfır,banyolar hijyen ile alakası yok.Bir konteynıra çift ranza şeklinde sığdırabildikleri kadar insan sığdırıp sonra bu insanlardan işlerini severek yapmalarını bekliyorlar.Bu adamlar mesai bitiminde şantiyeden ayrılmak ister,güzel bir yemek (yemekler en ucuz firmadan gelir[berbat)) tv izlemek veya futbol,basketbol falan oynamak ister.Yani hepimizin mesai bitiminde yapmak istediklerimzi.Malesef bunu yapan çok az insan var.
Neyse şantiye içine domates ekildi mi ?
Sorun yok.
Kısıklıda bulunan şaft noktasına geçtiğimiz günlerde kule vinç getirilerek monte edildi.Muhtemelen yine başka bir istasyonda işi biten vinç burdaki işi hızlandırmak için kullanılıyor.
Çekmeköy istasyonu projenin en önemli fakat en geç ilerleyen istasyonlarından biri idi.Geçtiğimiz günlerde kule vinç kurulumu daha sonra çalışma sahasına işçilerin yatması için getiriline konteynırlar ile birlikte beton işerinin hızlandığını düşünüyorum.Beton pompası daha sık görünmeye başladı istasyonda.
Hep şantiyelerde işin ilerleyişinden,ne kadar iş kaldığından bahsediyoruz.Birazda bu muhteşem projelerin hayata geçerilmesinde hiç adı-sanı duyulmayan gerçek kahramanlardan bahsedelim.Onlar kameralar eşliğinde şantiyelere 6 ayda bir kez gelerek bu işi biz yaptık falan diye şov yapmıyorlar.Hak ettiklerinden çok daha az paraya,çok sağlıksız koşulllarda insana yakışmayacak ortamlarda hiçbir sosyal faailiyetleri olmadan yaşamaya ve metro projelerini tamamlamaya gayret ediyorlar.Metro şantiyesine domates,biber ekmekle veya tavuk,tavşan vs. beslemekle doğaya,çevreye sağduyulu olduğunuzu gösteremezsiniz.Şunu hiç anlamaıyorum ; metro şantiyesine gidiyosun bi tarafta hayvanlar için kümesler yapılmış,etrafa meyve,sebze ağaçları dikilmiş ama diğer tarafta şantiyenin içinde son derece sağlıksız koşullarda insanlar kalıyor.Sosyal faaliyet sıfır,banyolar hijyen ile alakası yok.Bir konteynıra çift ranza şeklinde sığdırabildikleri kadar insan sığdırıp sonra bu insanlardan işlerini severek yapmalarını bekliyorlar.Bu adamlar mesai bitiminde şantiyeden ayrılmak ister,güzel bir yemek (yemekler en ucuz firmadan gelir[berbat)) tv izlemek veya futbol,basketbol falan oynamak ister.Yani hepimizin mesai bitiminde yapmak istediklerimzi.Malesef bunu yapan çok az insan var.
Neyse şantiye içine domates ekildi mi ?
Sorun yok.