ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Eki Sal, 2015 19:25

decimus
Mesaj 07 Eyl Pts, 2015 07:43
Toplam kazı : 39.768 m
Kazılan miktar : 36.656 m
Dün kazılan : 34 m
Bir kaç gün evvel baktığımda kazılan ve toplam aynı ancak dün kazılan 19 m olarak görünüyordu yani ilerleme var mı yok mu tam anlaşılmıyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 07 Eki Çrş, 2015 07:29

kenanmar yazdı:
decimus
Mesaj 07 Eyl Pts, 2015 07:43
Toplam kazı : 39.768 m
Kazılan miktar : 36.656 m
Dün kazılan : 34 m
Bir kaç gün evvel baktığımda kazılan ve toplam aynı ancak dün kazılan 19 m olarak görünüyordu yani ilerleme var mı yok mu tam anlaşılmıyor.
Orda yazılan rakamları artık bir önemi yok.Çünkü 2-3 günde bir kazı miktarını gösteren ekranı güncelliyorlar.Bu proje de kazılar istenildiği gibi hiç bir zaman gitmedi.Kazıların yavaş gittiği bir işte en azından istasyon inşaatlarının hızlı yaparak, ordan zaman kazanabilirle diye düşünüyordum fakat istasyonların kaba işi de çok yavaş ilerliyor.O yuzden bu proje ilgili 2016 yılı ümitleri gittikçe azalıyor.Şuan için Mecidiyekoy-Mahmutbey projesi hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte.

Üsküdar-Çekmeköy hattı açıldığı zaman aşağıdaki resim gibi bir yoğunluk bekliyorum.Her sabah 11,11A,11ÜS,14YK,MR9 gibi otobüslerde benzer görüntüler oluşmakta.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Prş, 2015 15:32

Sure uzatimi yapilmis, buna gore 2016 sonu hedef oldu. Bizde yanilma yok desek yalan olmaz.

http://www.rayhaber.com/2015/uskudar-um ... elli-oldu/
 ihalesi Eylül 2011’de yapılan metroda çalışmalara Mart 2012’de başlanmıştı. Metro hattının sözleşme tarihindeki tarihe göre 1140 günde tamamlanması geriyordu. Ancak 506 gün süre uzatıldı. Süre uzatımına göre tarih Eylül 2016 olarak belirlendi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Eki Prş, 2015 16:56

- etüd+ihale+inşaat+vagon imalatı+test sürüşleri+kullanıma hazır - hale gelmesinin 5.5 sene sürmesi bana normal geliyor. (bu arada 38 ayda yaparız söylemi özde doğru sözde yanlıştı)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Prş, 2015 17:10

Acikcasi bence de normal, kac istasyon vardi su an hatirlamiyorum ama bu uzunlukta bir hattin uygulama projesinden sonra insaasi icin 3 sene cok iddiali, olmayacak is degil ama iyi proje yonetimi gerektirir, para ile alakali degil.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 30 Eki Cum, 2015 07:34

kenanmar yazdı:- etüd+ihale+inşaat+vagon imalatı+test sürüşleri+kullanıma hazır - hale gelmesinin 5.5 sene sürmesi bana normal geliyor. (bu arada 38 ayda yaparız söylemi özde doğru sözde yanlıştı)
Etüd : Bu hattın uygulamaya esas kesin proje etüdleri ihale ve proje çizimleri ile birlikte tahmini olarak 2000-2006 yılları arasında yapılmıştır.

İhale : Bu hattın ilk ihale ilanı 2007 yılında yapılmıştır.Daha sonra 3 Şubat 2011 yılında mevcut hat ikiye bölünerek, ihale 2 parça halinde yapılmıştır. 1. etap için en düşük teklifi 198 milyon 303 bin 406 euro ile ünal akpınar inşaat-akpınar yapı inşaat ortak girişimi sunmuştur.(kaba inşaatının 780 günde (26 ay) tamamlanması hedefleniyor. ikinci aşamanın inşaatı ve elektromekanik sistemin tamamlanmasıyla birlikte işin toplam süresi ise yaklaşık 40 ay sürecek) Bu arada konuyu dağıtmak istemem ama sadece 1. etap için 2011 yılında 40 ay demişler. :) Çok enteresan değil mi ?

Neyse konumuza dönelim.Daha sonra yukarıda ki ihale iptal edildi ve 15.09.2011 tarihinde Üsküdar-Çekmeköy hattı tek parça halinde ihaleye çıkıldı ve Doğuş inşaat ihaleyi kazandı.38 ay süre ile dünya rekoru reklamları eşliğinde :)
20.03.2012 tarihinde işe başlandı ve hala devam ediyor.

Vagon + Kulllanıma hazır hale gelmesi : Sözleşmeye göre 20.09.2016 tarihinde hat açılacak ama gerçekçi olmak gerekirse şuanki hızla bu tarihte tek parça halinde açılması çok zor.


Tam olarak ne zaman açılacağı belli olmasa da Üsküdar-Çekmeköy hattın yapımı yaklaşık olarak 16 yılı buldu.Bana göre en en çok zaman kaybedilen süre kesin projelerinin hazırandıktan sonra İBB 2006 - 2012 yılları arası ihale sürecini sürdürmesi.Yani sadece kağıt üstünde süren standart işlemler ve kredi temin edilmes vs. 6 yıl.Eğer zamanında (2007 yılı) tek kalemde doğru ihale yapılsa idi şuan insanlar bu hattı kullanıyor olacaktı.Bunları şunun için yazdım aslında insanlar bir hattın yapımını sadece inşaat işleri başladıktan sonra yorum yapıyorlar.Birde bu işlerin İBB tarafı var.Yani ihaleye çıkıp iş başlatma 6 yıl sürüyor.Sadece kağıt üstünde işler bu kadar uzun sürmemesi gerekir diye düşünüyorum.İstanbul gibi her geçen gün trafiğin yoğunlaştığı bir şehirde daha hızlı ihale yapılması gerekir.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 30 Eki Cum, 2015 09:00

bencede hat parçalı açılış olacak...üsküdar-yamanevler arası açılcak gibi...belki bi ihtimalde ümraniye-altunizade olabilir..

keyifadami
Aylık Paso
Mesajlar: 77
Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46

Mesaj gönderen keyifadami » 04 Kas Çrş, 2015 07:49

peki istasyon inşaatları hep böyle yer üstünü de etkilemeye devam edecek mi? mesela madenler istasyon inşaatı için yolun belli bir bölümü trafiğe kapalı. bir süre sonra yer üstü düzenlemesinin eski haline dönüp, çalışmaların yer altında süreceğini bekliyordum ama halen öyle bir hareket yok.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3523
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Kas Çrş, 2015 08:29

keyifadami yazdı:peki istasyon inşaatları hep böyle yer üstünü de etkilemeye devam edecek mi? mesela madenler istasyon inşaatı için yolun belli bir bölümü trafiğe kapalı. bir süre sonra yer üstü düzenlemesinin eski haline dönüp, çalışmaların yer altında süreceğini bekliyordum ama halen öyle bir hareket yok.
Bizde keyiflerine göre yol kapatıp durak inşa ediyorlar.. Sana ne kadar yer lazımsa, o kadarını kapatırsın, oradan gire çıka alttaki durağı yaparsın.. Ya da durağı aç/kapa yöntemiyle yapacaksan, bir an evvel durağını inşa edersin, sonra içerideki ince işler devam ederken de yolu eski hâline getirirsin..

Temel atma töreninden metronun açılış törenine kadar durakların civarındaki yolların, kavşakların ve meydanların kapalı olması tam kepazelik..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat

Mesaj gönderen decimus » 27 Kas Cum, 2015 10:20

Bu hattın son istasyonu olan madenler durağı için 1 kule vinç daha yerleştirildi.Hattın resmi web stesinde ki resimlere bakıcak olursak inşaatın kaba kısmının yarısı tamamlanmış.Şimdi yeni gelen kule vinç ile birlikte diğer kalan kısmın yapılması planlanıyor.
2015103112652557_16_CEK_30_09_2015 (12).JPG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re:

Mesaj gönderen Esat » 27 Kas Cum, 2015 10:48

Engin Y yazdı:Bizde keyiflerine göre yol kapatıp durak inşa ediyorlar.. Sana ne kadar yer lazımsa, o kadarını kapatırsın, oradan gire çıka alttaki durağı yaparsın..
Gerçekten bu kadar kolay mı ya da keyfe göre mi? Bence iddialı sözler olmuş. Başka ülkeler ile de kıyas yapmayalım derim çünkü adamın cadde dediği yerde 2+2+2 yol var, 3 ünü kapatsa yine akıyor, çünkü deplase edebileceği cadde ve geniş sokakları var, biz de sorun daha çok kentleşmenin çarpıklığı bence.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat

Mesaj gönderen decimus » 09 Ara Çrş, 2015 14:40

Siteye güncel fotoğraflar eklenmiş.

http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... -2015.aspx

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön