Bir kaç gün evvel baktığımda kazılan ve toplam aynı ancak dün kazılan 19 m olarak görünüyordu yani ilerleme var mı yok mu tam anlaşılmıyor.decimus
Mesaj 07 Eyl Pts, 2015 07:43
Toplam kazı : 39.768 m
Kazılan miktar : 36.656 m
Dün kazılan : 34 m
ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Orda yazılan rakamları artık bir önemi yok.Çünkü 2-3 günde bir kazı miktarını gösteren ekranı güncelliyorlar.Bu proje de kazılar istenildiği gibi hiç bir zaman gitmedi.Kazıların yavaş gittiği bir işte en azından istasyon inşaatlarının hızlı yaparak, ordan zaman kazanabilirle diye düşünüyordum fakat istasyonların kaba işi de çok yavaş ilerliyor.O yuzden bu proje ilgili 2016 yılı ümitleri gittikçe azalıyor.Şuan için Mecidiyekoy-Mahmutbey projesi hem kazı hem de istasyonların kaba inşaatları açısından çok iyi ilerlemekte.kenanmar yazdı:Bir kaç gün evvel baktığımda kazılan ve toplam aynı ancak dün kazılan 19 m olarak görünüyordu yani ilerleme var mı yok mu tam anlaşılmıyor.decimus
Mesaj 07 Eyl Pts, 2015 07:43
Toplam kazı : 39.768 m
Kazılan miktar : 36.656 m
Dün kazılan : 34 m
Üsküdar-Çekmeköy hattı açıldığı zaman aşağıdaki resim gibi bir yoğunluk bekliyorum.Her sabah 11,11A,11ÜS,14YK,MR9 gibi otobüslerde benzer görüntüler oluşmakta.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sure uzatimi yapilmis, buna gore 2016 sonu hedef oldu. Bizde yanilma yok desek yalan olmaz.
http://www.rayhaber.com/2015/uskudar-um ... elli-oldu/
http://www.rayhaber.com/2015/uskudar-um ... elli-oldu/
ihalesi Eylül 2011de yapılan metroda çalışmalara Mart 2012de başlanmıştı. Metro hattının sözleşme tarihindeki tarihe göre 1140 günde tamamlanması geriyordu. Ancak 506 gün süre uzatıldı. Süre uzatımına göre tarih Eylül 2016 olarak belirlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Etüd : Bu hattın uygulamaya esas kesin proje etüdleri ihale ve proje çizimleri ile birlikte tahmini olarak 2000-2006 yılları arasında yapılmıştır.kenanmar yazdı:- etüd+ihale+inşaat+vagon imalatı+test sürüşleri+kullanıma hazır - hale gelmesinin 5.5 sene sürmesi bana normal geliyor. (bu arada 38 ayda yaparız söylemi özde doğru sözde yanlıştı)
İhale : Bu hattın ilk ihale ilanı 2007 yılında yapılmıştır.Daha sonra 3 Şubat 2011 yılında mevcut hat ikiye bölünerek, ihale 2 parça halinde yapılmıştır. 1. etap için en düşük teklifi 198 milyon 303 bin 406 euro ile ünal akpınar inşaat-akpınar yapı inşaat ortak girişimi sunmuştur.(kaba inşaatının 780 günde (26 ay) tamamlanması hedefleniyor. ikinci aşamanın inşaatı ve elektromekanik sistemin tamamlanmasıyla birlikte işin toplam süresi ise yaklaşık 40 ay sürecek) Bu arada konuyu dağıtmak istemem ama sadece 1. etap için 2011 yılında 40 ay demişler. Çok enteresan değil mi ?
Neyse konumuza dönelim.Daha sonra yukarıda ki ihale iptal edildi ve 15.09.2011 tarihinde Üsküdar-Çekmeköy hattı tek parça halinde ihaleye çıkıldı ve Doğuş inşaat ihaleyi kazandı.38 ay süre ile dünya rekoru reklamları eşliğinde
20.03.2012 tarihinde işe başlandı ve hala devam ediyor.
Vagon + Kulllanıma hazır hale gelmesi : Sözleşmeye göre 20.09.2016 tarihinde hat açılacak ama gerçekçi olmak gerekirse şuanki hızla bu tarihte tek parça halinde açılması çok zor.
Tam olarak ne zaman açılacağı belli olmasa da Üsküdar-Çekmeköy hattın yapımı yaklaşık olarak 16 yılı buldu.Bana göre en en çok zaman kaybedilen süre kesin projelerinin hazırandıktan sonra İBB 2006 - 2012 yılları arası ihale sürecini sürdürmesi.Yani sadece kağıt üstünde süren standart işlemler ve kredi temin edilmes vs. 6 yıl.Eğer zamanında (2007 yılı) tek kalemde doğru ihale yapılsa idi şuan insanlar bu hattı kullanıyor olacaktı.Bunları şunun için yazdım aslında insanlar bir hattın yapımını sadece inşaat işleri başladıktan sonra yorum yapıyorlar.Birde bu işlerin İBB tarafı var.Yani ihaleye çıkıp iş başlatma 6 yıl sürüyor.Sadece kağıt üstünde işler bu kadar uzun sürmemesi gerekir diye düşünüyorum.İstanbul gibi her geçen gün trafiğin yoğunlaştığı bir şehirde daha hızlı ihale yapılması gerekir.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Bizde keyiflerine göre yol kapatıp durak inşa ediyorlar.. Sana ne kadar yer lazımsa, o kadarını kapatırsın, oradan gire çıka alttaki durağı yaparsın.. Ya da durağı aç/kapa yöntemiyle yapacaksan, bir an evvel durağını inşa edersin, sonra içerideki ince işler devam ederken de yolu eski hâline getirirsin..keyifadami yazdı:peki istasyon inşaatları hep böyle yer üstünü de etkilemeye devam edecek mi? mesela madenler istasyon inşaatı için yolun belli bir bölümü trafiğe kapalı. bir süre sonra yer üstü düzenlemesinin eski haline dönüp, çalışmaların yer altında süreceğini bekliyordum ama halen öyle bir hareket yok.
Temel atma töreninden metronun açılış törenine kadar durakların civarındaki yolların, kavşakların ve meydanların kapalı olması tam kepazelik..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat
Bu hattın son istasyonu olan madenler durağı için 1 kule vinç daha yerleştirildi.Hattın resmi web stesinde ki resimlere bakıcak olursak inşaatın kaba kısmının yarısı tamamlanmış.Şimdi yeni gelen kule vinç ile birlikte diğer kalan kısmın yapılması planlanıyor.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re:
Gerçekten bu kadar kolay mı ya da keyfe göre mi? Bence iddialı sözler olmuş. Başka ülkeler ile de kıyas yapmayalım derim çünkü adamın cadde dediği yerde 2+2+2 yol var, 3 ünü kapatsa yine akıyor, çünkü deplase edebileceği cadde ve geniş sokakları var, biz de sorun daha çok kentleşmenin çarpıklığı bence.Engin Y yazdı:Bizde keyiflerine göre yol kapatıp durak inşa ediyorlar.. Sana ne kadar yer lazımsa, o kadarını kapatırsın, oradan gire çıka alttaki durağı yaparsın..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10