ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 02 May Pzt, 2016 18:42

İyiymiş, yürüyen merdivenler de indikten sonra ince işleri ağırdan almazlarsa, testleri de yapmaya bir an önce başlarlarsa 31 Aralık'ta açılabilir gibi düşünüyorum. Ama testler Kadıköy - Kartal'daki gibi uzarsa olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 02 May Pzt, 2016 18:51

Edil Arda yazdı:İyiymiş, yürüyen merdivenler de indikten sonra ince işleri ağırdan almazlarsa, testleri de yapmaya bir an önce başlarlarsa 31 Aralık'ta açılabilir gibi düşünüyorum. Ama testler Kadıköy - Kartal'daki gibi uzarsa olmaz.
şu anda bundan daha iyi durumda ama hala yürüyen merdiven ve asansörler yok sanırım ama ince işleri bayağı bitmiş diye biliyorum, tabi diğer istasyonların durumu nedir onu da bilmek lazım :) bir istasyonla hat bitmez.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 02 May Pzt, 2016 22:10

Üsküdar hariç nerdeyse tüm istasyonlar ince işçilikte..test sürüşleri de inşallah vatmansız olacağı için çok sürmez..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 02 May Pzt, 2016 22:40

Ana rayların hepsi bitti mi peki?

Bir de ilk setin geliş tarihi neydi?

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 02 May Pzt, 2016 22:51

İlk set bu ayda gelicek.. Raylarda yamanevler-altunizde arası bitti diye duymuştum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 03 May Sal, 2016 05:41

fearenes yazdı:Üsküdar hariç nerdeyse tüm istasyonlar ince işçilikte..test sürüşleri de inşallah vatmansız olacağı için çok sürmez..
Tam tersi, surucusuz arac testleri diger araclardan uzun surebilir.


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 04 May Çrş, 2016 07:30

Evet biliyorum yine bu başlık altında yazmamam gerekir ama buna yakın bişey bulamadım.En azından bu hattı yapan yüklenici firma ile bağlantısı var.

Konumuz Suudi Arabistan başkenti Riyad'a yapımı devam eden metro ile ilgili kazı bilgileri.Ama öncelikle genel hatları ile yapılan projeden ön bilgi almak için : http://www.rayhaber.com/2013/suudi-arab ... imzalandi/



Daha sonra Doğuş İnşaatın kendi sitesinde almış oldukları işin kapsamını anlamak için : Uzun yıllardır metro inşaatlarında kazandığı deneyimi Suudi Arabistan’a da taşıyan Doğuş İnşaat, bu ülkedeki Riyad Metro Projesi – Paket 1, TBM Tünelleri inşaatının yapımına 2014 sonunda imzaladığı sözleşme ile başlamıştır. Toplam 16 km uzunluğunda inşa edilecek tünellerin yapımının 2016 sonlarına doğru tamamlanması öngörülmektedir.

Kaynak : http://www.dogusinsaat.com.tr/dogusinsa ... mizda.aspx

Şimdi muhtemelen kafanızda projenin genl hatları itibari ile neler yapılacağı belirlenmiştir.Gelelim projenin detayların.Dikkat ederseniz Doğuş'un sitesinde 2014 sonunda imzalanan sözleşme 2016 sonlarına doğru bitecek deniyor.Yani 2 yıl sürede 16 Km'lik metro tünel kazısı yapılacak.Peki bunun sırrı ne ? Sonuçta Üsk-Çek hattında 20 km 4 yıl olmasına rağmen hala kazılar bitmedi fakat Riyad projesinde 16 km 2 yıl ! Bunun nedeni aslında Şu : Araplar metro tüneli için çapı 11 m yakın olan TBM seçimi yapmışlar (tabi ki herrenknecht [Alman]) ve TBM ile 2 tüp yerine Tep tüp içinde 2 hattın raylarında içine alacak şekilde planlamışlar.Yani çift tüp yerine tek tüp içinde olayı çözmüşler.Bu da nerdeyse yarı yarıya zaman kazanılmasına sağlamış.Bu nedenle Doğuş 176 km olan hattın kendi üzerine düşen 16 Km'lik kısmını tek tünel kazısı ile tamamlayacak.Peki tek tünel kazısı yapılan projede sizce kaç TBM kullanılmıştır ? Hemen söyleyeyim bu hatta Becthel firmasına ait ( Doğuş'un işvereni) 4 TBM makinasını Doğuş inşaat çalışanları kullanıyor.Yani adamlar bizim 6.5-7 m çapında olan çift tüp tünel projemizde kullandığımız 4 TBM makinasını Tek tüp için ve çapı 11 m yakın makinayı kullanıyorlar.Yani nasıl olsa tek tüp 2 TBM çalıştıralım gitsin demiyorlar. Bu da 2 yıllık bir süre de kazıların bitmesini sağlıyor.

Burada aklıma takılan soru şu oldu : 2 tren karşılıklı geldiklerinde oluşturacakları rüzgar nedeniyle ciddi risk oluşturmaz mı ? veya geçtiğimiz günlerde Marmaray'da yaşanan kaza gibi tren raydan çıkıp yandna geçen tren'e çarpma riski yok mu ?

1. sorunun cevabı için adamlar tren raylarını battı-çıktı şekline benzer şekilde imal etmişler.Yani tren rayları kademeli olara inip-çıkacak bu arada ortaya çıkan rüzgarları otomatikman kesecekler.Tabi yolcular bunu hissetmeden olacak bu iniş-çıkışlar.Yani çok kot farkı olmadan halledilecek.

2.Tam otomatik ve akıllı sinyalizasyon sistemi sayesinde trenler otomatik olarak sürücüsüz şekilde belirlenen güzergahta gidip-gelecekler.

Bu arada günlük kazı miktarları da oldukça başarılı.TBM makinaları ortlama günlük 12 segment yerleştiriyorlarmış.Her bir segmentin eni 1.8 m olduğuna göre 12 x 1.8 = 21,6 m. Yani bu çapta bir TBM için mükemmel bir rakam.

Çalışma koşullarına gelecek olursak eğer ; insan üstü bir çalışma ortamı var.Hiç durmadan ve personelin göz açamadığı şekilde çift vardiya çalışmalar devam ediyor.Muhtemelen belirtilen sürede işlerini tamamlayacaklar.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen fearenes » 20 May Cum, 2016 10:05

ümraniye istasyonu...
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 28 Haz Sal, 2016 10:59

Altunizade capitol tarafına yapılacak olan çıkış yapısı çalışmaları başladı.Bu nedenle her akşam 20-40 dk arası evime geç gidiyorum.Her akşam o trafikte beklerken "-Neden bu projeyi üstleneler bu kadar ağır, bu kadar plansız ve vatandaşı düşünmeden çalışıyor".diye içimden geçiriyorum.Her akşam bu senaryo oluyor ve ramazan ayı olması iyice insanın tahammül sınırlarını zorluyor.

Eğer bir yerde çalışma yapacaksanız o bölgeyi çok iyi analiz etmeli ve gerekli tedbirleri aldıktan sonra çalışmaya başlamalısınız.Altunizade de ki yol kapatma çalışması 2013 yılında başladı ve hala kapatılan alanlar açılmadan yeni alanlar kapatılıyor.Nasıl olsa kimsenin umrunda değil !

muhammeddcelikk
Mesajlar: 1
Kayıt: 28 Haz Sal, 2016 12:34

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen muhammeddcelikk » 28 Haz Sal, 2016 13:05

bence eylül ekim gibi tamımı açılacak gibi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Sal, 2016 15:01

muhammeddcelikk yazdı:bence eylül ekim gibi tamımı açılacak gibi
ihtimal vermiyorum, en iyi ihtimal 9 istasyon açılacak, gerisi sene sonuna yetişir mi belli değil.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön