ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 12:21

kenanmar yazdı:Bu açıdan istasyonun o tarafa kayması da uygun düşebilir. Nasıl olsa yürüyen merdivenler ve metroya erişim yaya tünelleri Madenler otobüs durağındaki alana da uzatılabilir.
Evet bunu da göz ardı etmemek lazım, istasyon bahsi geçen iki nokta arasına konumlandırılarak her iki yönde çıkışlar ile çok daha geniş bir alana da hizmet verebilir, bende bir türlü bu bölgedeki istasyonlar ile ilgili bir şeyler bulamadım :(

Bu arada İBB nin tv kanalında saat 14:00 te canlı yayın ile verilecekmiş tören

http://www.istweb.tv/

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 13:25

Metronun "KABA" inşaatının 38 ayda tamamlanması "ümit ediliyor"! :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 13:36

kenanmar yazdı:Metronun "KABA" inşaatının 38 ayda tamamlanması "ümit ediliyor"! :)
Çok "KABA" ifadeler bunlar :D:D:D 38 ayda yontacaklar sonra bir 38 de de inceltecekler herhalde. Gerçi 38 ay için inşaat bitme süresi diye yazıyorlar, ama bu muhtemeldir ki elektromekanik, ray ve katener işleri hariç süre olacaktır, biz minimum 50 ay göze alalım derim, 60 a Allah kerimdir. Gerçi ben yine de ümitliyim daha önce 2016 hedefi yıllardır bu hat için vardı demiştim tutturmak isteyebilirler, bakalım inşallah diyelim nazar etmeyelim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 21:05

Temel atıldı, atılacak derken yapıldı bitti, tören bile bana öylesine yapılmış gibi geldi :) ne bileyim, neyse sonuçta sembolik temel atma törenide gerçekleştirildi, beyanatlara bakılırsa bu hat dışında her şeyden bahsedildi ve benim aklımda sadece kürsü arkasındaki fon kaldı, metrobüs hattının açılışımı yapılıyor yoksa üsküdar metrosunun temel atma töreni mi anlayamadım, ya da tasarruf yapabilmek için tek bir fon yaptık hepsini bunda kotarıcaz mı? Ne yapayım arkadaşlar takılacak başka bir konu bulamadım :)

Resim

Foto İBB sitesinden alıntıdır, haberin tamamı ve diğer fotolar şu linktedir

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20368

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 06 Haz Çrş, 2012 21:13

Hatırladığım kadarıyla 2005 yılındaki Otogar - Bağcılar Metro Hattı Temel Atma Töreni'nde arka fon filan yoktu.Yedi yıldır inşaa halinde.Kadıköy Kartal Metro Hattı'nın temel atma töreninde ise fon vardı.O hat da yedi yıldır inşaa halinde. Buradan hareketle; fon önemli değil.Önemli olan hattı en kısa sürede tamamlayabilmek. Acaba yedi yıl bekleyecek miyiz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 21:28

Fon önemli, bana göre. İşe verdiğin önemi gösterir, işi yapan yaptıran arka fon değildir, ben işin beni ilgilendiren, benim ilgi ve algı alanıma giren kısmına değindim. Sizin için önemli işin bitiş tarihi olabilir, benim için ikinci planda çünkü 38 ayda bitse bitse kaba inşaatı biter, 2016 araç sürmek için iyi tarih derim, o da gazetecilere :)
Hatırladığım kadarıyla 2005 yılındaki Otogar - Bağcılar Metro Hattı Temel Atma Töreni'nde arka fon filan yoktu.
Bir de bu konuyu geçen ilgili başlıkta düzeltmiştim, bu hattın temel atma töreni biraz daha eskidir, o ikinci temel atma idi ve bence öylesine yapılmıştı demek yalan olmaz, 2001 yılında yapılan temel atma töreninde arka fon iyi kötü vardı, hatta sahnede Mustafa Sandal vardı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Anadolu Yakası Raylı Sistem Hatları

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Cum, 2012 23:51

İBB temel atma töreni ile birlikte Anadolu yakasında planlanan raylı sistemler ile ilgili bir haritada yayınlamış, bazı yerlerde harita üzerindeki projelerde değişiklikler var denmiş ama benim elimdeki 2 senelik haritalarda mesela Bostancı-Dudullu hattı aynı, değişen bir şey yok bence. Bir iki tane havaray yine harita üzerine serpiştirilmiş, Kadıköy-Sultanbeyli hattı yine aynı, bir de 2.boğaz geçiş hattı için Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme olarak gösteriyor ama geçenlerde başka bir haritada bunu Bostancı-Kazlıçeşme olarak görmüştüm orada yine bir kararsızlık ya da artık bir karar var :) Son olarak benim değişiklik gördüğüm yer Taşdelen için ayrı bir hat açılması yani Çekmeköy'den sonra bir hat Sultanbeyli istikametine yönelirken bir de Taşdelen merkeze giren kol tasarlanmış, diyorum ya İstanbul'da bu fikir nereden yerleştiyse bu kol çıksın kol girsin diye sağda solda yazanlar yönetimin fikrine zikrine etkide ediyor herhalde, hayırlı uğurlu olsun, bari adını doğru koyun dallı budaklı İstanbul Hafif Raylı Sistemi deyin, niye metro diye oyalıyonuz :)

Resim

Açık konuşayım haritaya çokta itibar etmedim, çünkü üzerinde koskoca Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme yazan hat Kadıköy'de sona erecek şekilde çizilmişse, hayal ürünü boğaz metroları falan gösterilmişse hiç içime sinmiyor.
En son Esat tarafından 09 Haz Cmt, 2012 11:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Cmt, 2012 00:42

Senin bu kol bacak antipatini tam anlayamıyorum. Berlin’de metro senin dediğin ve istediğin şekilde işliyor, iyi güzel, ama Londra, New York, Hamburg, Nürnberg (gelecekte), hepsinde kollu işletmeler var. İyi bir bilgilendirme, hatlandırma ve numaralandırma sistemiyle işler bu. Gerekli mi, o başka. Genelde eski sistemlerde bu böyle. Nürnberg’te de belki biraz parasızlıktan öyle olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Cmt, 2012 11:09

alabay yazdı:İyi bir bilgilendirme, hatlandırma ve numaralandırma sistemiyle işler bu.
Hadddi be, iyi. Halen Otogar istasyonunda bangır bangır anons, tabela ve araç önü yazısına rağmen Esenler'e gidip geri dönen yolcu var, kimse bana adam İstanbul'a yeni gelmiştir bahanesine sığınmasın, nerden gelmiş? Avustralya? Kanada? Aaaa Türkiye'den gelmiş nereye Türkiye'ye farklı bir dil ya da kültür yok ama dediğin şeyler olsa da olmayabiliyor, illa birine sorucaz sonra o kişi arkasını döndüğü gibi bir başkasına sorup teyit alıcaz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Cmt, 2012 11:15

E ne yapalım, bir seviye bozukluğu varsa, böyle kol bacakla zorla öğreteceksin işte :-) Nihayet Yevropa’ya göç etmiş gurbetistanlılarımız ne güzel beceriyor. Di mi yani? :lol:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 09 Haz Cmt, 2012 12:28

İyi bir bilgilendirme, hatlandırma ve numaralandırma sistemiyle işler bu.
Alakası yok, zaten ancak 8-10 senede bir yeni bir metro hattı oluyor, İETT onlarca numarasız hat işletiyor da bir şey olmuyor. Hele ki şehrin dış bölgelerindekilere numaralandırma olsa ne olur, olmasa ne olur.

Ayrıca Esat'ın haritaya itibar etmediğine de ben itibar ediyorum. Bu harita da gösterilen hatların hepsinin aynı güzergahlarda ve belirtilen sistemlerle yapılacağına inanmıyorum. En basitinden Kozyatağı-Ümraniye arası havaray çok yetersiz, ya da Başıbüyük-Maltepe havaray sadece komik, kaç kişi Başıbüyük den Maltepe'ye gidiyor? 10 dakikada bir minibüs kadar, kalanı hurra Kadıköy...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Cmt, 2012 15:42

Evet Hakan, yani bende olsun istiyorum numaralandırma sistem sistematik ama olmuyor işte kardeşim, olmuyooorrrr. Şimdi konuşsam ya milletimi kötülüyorsun olur, hayır milleti kötülemiyorum ama bir ülke büyüklüğünde bir kentte bunu öğretmenin yolları belli ve bu öğretmenin meyvesini ancak 10-15 sene sonra almaya başlarsın, bak alırsında demiyorum almaya başlarsın, bizde uzun bir süreç ve bu süreci takip edecek birimde zihniyette yok. Bir şeyler yapılıyor, iyi niyetle yapmak isteyenler var, hava olsun diye yapmak isteyenler var, ama yetersiz, birbirinden kopuk bağlantısız.

İstanbul bu konuda sil baştan olmak zorunda, aracın önündeki tabeladan güzergahlara kadar elden geçmesi gereken şeyler var ama ne bileyim, olacak gibi değil. Yapılanlara ehveni şer diyerek sarılıp sahiplenmeyi yeterli görüyoruz, yazacak çok şeyim varda sevdiğim arkadaşlar var işlerin içinde onlar alınır diye korkuyorum çünkü onlar gerçekten bu işin iyi niyetli tarafındalar ama yetmiyor.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön