ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı bir takım açıklamalarda bulunmuş, inşaatına başladıkları bu hattın geleceğine dönük olarak Sabiha Gökçen'e bağlanması, M4 hattı ile arasında Finans merkezindende geçen bir hat ile bağlantı kurulması gibi kelamlar var ama linklerde verilen harita gibi bir bağlantımı bilemiyorum, ben o resmi çok kaale almadım açıkçası ama şu da var İBB canı sıkıldıkça raylı sistem vizyonunu değiştiriyor, değişmeyen tek söylem 2023 ve 600 km. kağıt üstünde çizgilerin yeri oynuyorda duruyor, buna bir de işkembeden atanların çiziktirip internette yayınladıkları çizimler eklenince al sana proje cenneti. Bizdemi öyle yapsak ya ilgi çekmek için, iki çiziktir, haberciyim ayakları ile iki paragraf attır millette bir şey sansın, iyi fikir deniyeyim bir ara.
Neyse, sayın Talu İBB'nin hattı parça parça açmak konusunu ele aldığını belirtmiş, bu demek oluyor ki, en azından 2 parça olabilir, şu an için tüm çalışmalar doğu kesimde başlamış gibi, en batıdaki çalışma sanırım Ümraniye civarında, şimdi bir düz mantık ile kazısıda kolay olan bu bölümde (düz genelde) Ümraniye - Çekmeköy gibi bir açılış olabilir yani 38 aya bu kısmı sığdırıp, deniz seviyesi altında kalan Üsküdar istasyonu ile ciddi bir eğim görünen Altunizade'ye kadar olan bölüm nedeni ile Üsküdar-Ümraniye arası biraz geç açılabilir (mi?)
Bir de yine yapılan açıklamalarda daha önce verdiğim bir bilgininde doğrulaması var, metro inşaatlarında yüzeyden 9 m. derinlik yeterli oluyor diye bir iki sefer söylemiştim, Burak Talu'da bunu doğrulamış, yetkili ve gerçekten bilgili bir kişide söylediğine göre artık doğrudur herhalde, basit matematiksel bir hesap ile tünel çapı x 1.5 diyede belirtmiş, daha yukarıdan geçişlerin binalar için tehlike oluşturabildiğini, daha derin kazıların ise istasyon derinliklerini arttırdığı için maliyeti yükselttiğinide eklemiş. Üsküdar - Çekmeköy hattında yüzeyden en derin noktanında 32 m. olacağını söylemişler.
http://networkedblogs.com/yNerG
http://networkedblogs.com/yNerH
Neyse, sayın Talu İBB'nin hattı parça parça açmak konusunu ele aldığını belirtmiş, bu demek oluyor ki, en azından 2 parça olabilir, şu an için tüm çalışmalar doğu kesimde başlamış gibi, en batıdaki çalışma sanırım Ümraniye civarında, şimdi bir düz mantık ile kazısıda kolay olan bu bölümde (düz genelde) Ümraniye - Çekmeköy gibi bir açılış olabilir yani 38 aya bu kısmı sığdırıp, deniz seviyesi altında kalan Üsküdar istasyonu ile ciddi bir eğim görünen Altunizade'ye kadar olan bölüm nedeni ile Üsküdar-Ümraniye arası biraz geç açılabilir (mi?)
Bir de yine yapılan açıklamalarda daha önce verdiğim bir bilgininde doğrulaması var, metro inşaatlarında yüzeyden 9 m. derinlik yeterli oluyor diye bir iki sefer söylemiştim, Burak Talu'da bunu doğrulamış, yetkili ve gerçekten bilgili bir kişide söylediğine göre artık doğrudur herhalde, basit matematiksel bir hesap ile tünel çapı x 1.5 diyede belirtmiş, daha yukarıdan geçişlerin binalar için tehlike oluşturabildiğini, daha derin kazıların ise istasyon derinliklerini arttırdığı için maliyeti yükselttiğinide eklemiş. Üsküdar - Çekmeköy hattında yüzeyden en derin noktanında 32 m. olacağını söylemişler.
http://networkedblogs.com/yNerG
http://networkedblogs.com/yNerH
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan tabii ki doğru ve haklısında resmin üstündeki watermark ntvmsnbc diyor açıklamayı yapanda koca bir inşaat şirketi yönetim kurulu üyesi zaten dün bir iki mesajımda bu yüzden laf çarptım, haber diye haberciyim diye olur olmaz her şey ortada, iki çiziktir al sana proje planı, yazıktır.Hakan yazdı:Esat bu krokide Kartal yazan yer Maltepe, Pendik yazan yer Gebze'den daha doğusu, Sabiha Gökçen yazan yer ise neresi olduğunu bilmediğim bir yer.
Yani gelişi güzel bir çizim, pek de bir şey ifade etmiyor...
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bu metro zaten ihale edildiğinde 2 parça olarak [Üsküdar-Ihlamurkuyu, Ihlamurkuyu-Çekmeköy] olarak arz edilmişti. Doğuş İnşaat her ikisini de yapıyor olacak, Kişisel kanaatim Üsküdar-Altunizade engelini aşmakta zorlanırsalar Altunizade (metrobüs) - Çekmeköy bağlantısını ilk etapta açabilirler.
Bir başka açıdan da aynen Levent - Hacıosman metro güzergahında olduğu üzere adım adım uzatabilirler. Ama sıfırdan yapılan bir örnek olarak Kadıköy-Kartal metrosu deneyimi gösteriyor ki bu tarz bir adıma pek sıcak bakılmıyor.
Bir başka açıdan da aynen Levent - Hacıosman metro güzergahında olduğu üzere adım adım uzatabilirler. Ama sıfırdan yapılan bir örnek olarak Kadıköy-Kartal metrosu deneyimi gösteriyor ki bu tarz bir adıma pek sıcak bakılmıyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet Kadıköy-Kartal tek seferde açma isteğinin çok baskın geldiği bir hattı ve özellikle geçen yıl aldığım tüm bilgilerde İBB nin artık parça parça açma yöntemini pek istemediği, hatları tamamlayıp bir seferde tamamını açma yönünde bir teamülün olduğu idi, ama o günden bugüne bu işin karar verici kısmında bir takım değişiklikler oldu, bu değişiklikler sonrasında bu bakış açısıda değişmiş olabilir. Bana göre değişmemeli, bu tip şeyler ilkedir bence, 2 istasyon 2 istasyon açmanın faydasıda bence çok tartışmalıdır.
Ama bu hat üzerinden bakarsak Altunizade'den Çekmeköy'e kadar yapılabilecek bir açılış hattın bayağı büyük bir kısmınıda kapsıyor, belki bu sebepten tolere edilebileceğini düşünüyorlardır. Bunları konuşmak için erken belki ama yine de dillendirildiğine göre İBB tarafında böyle bir düşünce var demek ki.
Ama bu hat üzerinden bakarsak Altunizade'den Çekmeköy'e kadar yapılabilecek bir açılış hattın bayağı büyük bir kısmınıda kapsıyor, belki bu sebepten tolere edilebileceğini düşünüyorlardır. Bunları konuşmak için erken belki ama yine de dillendirildiğine göre İBB tarafında böyle bir düşünce var demek ki.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
elbetteki ilk tercih tüm hattın bir seferde açılması. ancak eğer altunizade-üsküdar arası teknik sebeplerle yapımı uzayacak bir hatsa, ilk önce çekmeköy-altunizade kısmının açılması daha mantıklı olur. çünkü altunizade toplu ulaşım açısından oldukça geniş imkanları olan bir nokta (metrobüs, birçok otobüs ve minibüs hattı vs.). hiç olmazsa hattın tamamı bitene kadar önemli bir ulaşım yükünü karşılamış olur.
ancak daha önceki yazılarınızda olasılığını yazdığınız şekilde çekmeköy-ümraniye olursa pek yararı olmayacaktır.
ancak daha önceki yazılarınızda olasılığını yazdığınız şekilde çekmeköy-ümraniye olursa pek yararı olmayacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam o varsayımdı sadece, belirtirim genellikle, orada yazmadıysam gözden kaçmıştır tabii ki Altunizade den itibaren açılması daha doğrudur, kaldı ki Üsküdar - Altunizade arasında inşaatın gecikeceği gibi bir ihtimal olup olmadığını bilmiyoruz zaten. Benim çıkarımım tüm çalışmanın doğu istikametinden başlamış olması ve Doğuş İnşaat yönetiminin yaptığı açıklamaya dayanıyor.keyifadami yazdı:ancak daha önceki yazılarınızda olasılığını yazdığınız şekilde çekmeköy-ümraniye olursa pek yararı olmayacaktır.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
yok yok anladım, olasılığını yazdığınız derken de onu belirtmeye çalışmıştım zaten sadece bu varsayımın gerçekleşmesi halindeki fikrimi belirtmek istemiştim.Esat yazdı:Hocam o varsayımdı sadece, belirtirim genellikle, orada yazmadıysam gözden kaçmıştır tabii ki Altunizade den itibaren açılması daha doğrudur, kaldı ki Üsküdar - Altunizade arasında inşaatın gecikeceği gibi bir ihtimal olup olmadığını bilmiyoruz zaten. Benim çıkarımım tüm çalışmanın doğu istikametinden başlamış olması ve Doğuş İnşaat yönetiminin yaptığı açıklamaya dayanıyor.keyifadami yazdı:ancak daha önceki yazılarınızda olasılığını yazdığınız şekilde çekmeköy-ümraniye olursa pek yararı olmayacaktır.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi bir konuya değineyim malum bu hat için "38 ayda bitirilecek" sözü verildi, bence çok gereksiz bir sözdü ama ben ve benim gibi düşünenler ne başkan, ne başkan danışmanı ne de popüler internet yazarı olmadığı için kaale alınmaz önemli olan siyasilerin verdiği sözler ve karşılığında aldığı oylar şeklinde basit bir denklem yüzünden bu seferde işe yarayacaktır herhalde.
Gelelim niye bunu yazdığıma, sektör profesyoneli bir iki arkadaşım ile yaptığım görüşmede bu hattın 38 ayda bitmesinin imkansız olduğu söylediler. Temel atma törenini değil de bizim işe başlandı diye haber aldığımız ve verdiğimiz Şubat ı dahi kriter alsak 2015 Nisan' da hattın açılışının yapılması zor diyorlar. Gerekçeler şunlar;
* Emsal alınan Kadıköy - Kartal metro inşaatı ile bu hattın inşaat güzergahı farklı, KK da hat büyük çoğunluk ile üzerinde yapı olmayan, olan yapılarında hatta çok yakın olmadığı E-5 karayolu altından gitmiş olması, Üsküdar - Çekmeköy hattında ise güzergahın yoğun yerleşim alanları altından geçmesi, ana caddeleri takip ettiği yerde dahi bina temellerine yakın olacağı için bu hızın yakalanamayacağı görüşündeler. Bu konuda daha önce yazmıştım 9 m. gibi maksimum bir yaklaşma sınırı var, bunu geçen bu hattın işini alan firmanın yetkiliside söyledi ve bilgim doğrulanmış oldu, ama bu sınırı korusanızda yine de kazıyı daha dikkatli yani daha yavaş yapma gerekliliği olduğu diğer türlüsünün gereksiz risk almak olacağını söylüyorlar.
* Ortada yapılmış bir araç ihalesi yok. İhale bugün yapılsa dahi 6 aylık gecikme oldu diyorlar, araç işinin kritik olduğunu, hattın inşaatı ve EM işleri bitse bile bugünkü İstanbul şartlarında elinizde 3-4 dk. frekans çalıştıracak hazır aracınız olmadan işletmeye başlamanın doğru olmayacağını belirttiler. Şimdi hatırlayamadım İBB dökümanlarında bu hattın araçları için ayrılmış ödenekte araç adedi belirtiliyordu KK hattının araçlarının teslim süreci üzerinden bir karşılaştırma yapabiliriz belki.
* Üsküdar - Çekmeköy hattı ülkemizin ilk ve gerçek UTO işletmesi olacakmış yani tam otomatik sürücüsüz işletme, dolayısı ile bunun çok daha uzun ve ciddi bir test süreci gerektireceği, hem yüklenici hemde işletmecinin bu konuyu yabana atacağına inanmadıklarını söylediler, dolayısı ile açılış tarihini uzatacak bir noktada bu olabilir.
Belki 3 madde gecikme için yeterli görülmeyebilir ama 3 ü de önemli, bakalım 3 yıl iyi hedef, eğer bu sürede tamamlanırsa gerçekten takdir edilecek bir iş olur, öylede olsun isteriz ama bu yanıtları aldığım yerlerde bu konuda uzun yıllardır çalışan ve işini iyi bilen ve yapan kişiler, dolayısı ile öngörülerine her zaman güvenirim. Fakat 5 yılı bulması da pek hoş olmaz
Gelelim niye bunu yazdığıma, sektör profesyoneli bir iki arkadaşım ile yaptığım görüşmede bu hattın 38 ayda bitmesinin imkansız olduğu söylediler. Temel atma törenini değil de bizim işe başlandı diye haber aldığımız ve verdiğimiz Şubat ı dahi kriter alsak 2015 Nisan' da hattın açılışının yapılması zor diyorlar. Gerekçeler şunlar;
* Emsal alınan Kadıköy - Kartal metro inşaatı ile bu hattın inşaat güzergahı farklı, KK da hat büyük çoğunluk ile üzerinde yapı olmayan, olan yapılarında hatta çok yakın olmadığı E-5 karayolu altından gitmiş olması, Üsküdar - Çekmeköy hattında ise güzergahın yoğun yerleşim alanları altından geçmesi, ana caddeleri takip ettiği yerde dahi bina temellerine yakın olacağı için bu hızın yakalanamayacağı görüşündeler. Bu konuda daha önce yazmıştım 9 m. gibi maksimum bir yaklaşma sınırı var, bunu geçen bu hattın işini alan firmanın yetkiliside söyledi ve bilgim doğrulanmış oldu, ama bu sınırı korusanızda yine de kazıyı daha dikkatli yani daha yavaş yapma gerekliliği olduğu diğer türlüsünün gereksiz risk almak olacağını söylüyorlar.
* Ortada yapılmış bir araç ihalesi yok. İhale bugün yapılsa dahi 6 aylık gecikme oldu diyorlar, araç işinin kritik olduğunu, hattın inşaatı ve EM işleri bitse bile bugünkü İstanbul şartlarında elinizde 3-4 dk. frekans çalıştıracak hazır aracınız olmadan işletmeye başlamanın doğru olmayacağını belirttiler. Şimdi hatırlayamadım İBB dökümanlarında bu hattın araçları için ayrılmış ödenekte araç adedi belirtiliyordu KK hattının araçlarının teslim süreci üzerinden bir karşılaştırma yapabiliriz belki.
* Üsküdar - Çekmeköy hattı ülkemizin ilk ve gerçek UTO işletmesi olacakmış yani tam otomatik sürücüsüz işletme, dolayısı ile bunun çok daha uzun ve ciddi bir test süreci gerektireceği, hem yüklenici hemde işletmecinin bu konuyu yabana atacağına inanmadıklarını söylediler, dolayısı ile açılış tarihini uzatacak bir noktada bu olabilir.
Belki 3 madde gecikme için yeterli görülmeyebilir ama 3 ü de önemli, bakalım 3 yıl iyi hedef, eğer bu sürede tamamlanırsa gerçekten takdir edilecek bir iş olur, öylede olsun isteriz ama bu yanıtları aldığım yerlerde bu konuda uzun yıllardır çalışan ve işini iyi bilen ve yapan kişiler, dolayısı ile öngörülerine her zaman güvenirim. Fakat 5 yılı bulması da pek hoş olmaz