Kestel hattı hızlı bir şekilde sürdüğünü söyleyen Altepe, şöyle devam etti:
"İstasyonların yürüyen merdivenlerine kadar montajlar yapıldı. Şuanda diğer eksiklikleri gideriliyor. Hedefimiz bu yıl sonuna kadar tamamlamak. Kestel'deki istasyonu birkaç defa yer değiştirme işlemleri olduğu için onda biraz eksiklik olabilir. Yeni istasyonların en 6 tanesini açarız. Sonra adım adım ilerleyeceğiz. Baştan ilk 2 istasyon polis okulu ve Erikli kavşağının biran önce açılması için çalışmalar yapıyoruz. Bir yandan da ihale yapıyoruz. Yeni araç alımı ve nasıl takviye yapımı konusunda çalışmalar yapıyoruz. Çünkü Kestel'e kadar uzadığı zaman araç takviyesi gerekiyor. O konuda da çalışmalar yapıyoruz."
brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Kestel etabı ile ilgili haberi paylaşıp arşivimize ekleyelim:
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Vallahi bu yeni gelen hurda araçlar için şehir gündeminde çok yanlış veya doğru haberler dolanıyor. Genel olarak tüm kent gündemi bu araçların eski olmasından dolayı BBB'ye tepkili ve araçların adaptasyonu (750VDC'den 1500'e çevirme işlemi) konusunda başarısız olunduğudan bahsediliyor ama bu haber bana yalanmış gibi geliyor.Esat yazdı:Araç takviyesi demiş, bu alınan ikinci el araçlar filoyu bayağı bir desteklemiş olacaktı yanlış mı hatırlıyorum.
Kestel hattı ilk açıldığında Arabayatağı-Kestel arasında direkt seferler yerine aktarmalı seferler olacak gibi görünüyor.
Bu arada yeni araç alımı ile ilgili çalışmalar yürütüyoruz diyor Altepe ama bu yeni araç Hollanda'dan gelen araçlar mı yoksa yeni bir ihaleye çıkılıp sıfır bir araç mı alınacak belli değil.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence hurda ile ikinci el arasında bayağı bir fark var.
Baselde Combinolar bozulunca, 1948den kalma araçlarla takviye yaptılar. Freiburgta eski araçlar yetmişlere kadar geri gidiyorlar. İşleyen araçları sonuna kadar kullanmak bence çok doğru. Kısmen AT konunları biraz zorluk çıkardılar. Burada meselâ basamaklı midibüsleri trafikten çkmeleri gerekti. Efendim, çocuk arabalılar binemezmiş. Nasıl binemezler? Yardım edecek yiğit mi yok? Bugüne (düne) dek olan şeyler aniden olmuyor gibi gösteriliyorlar. Peki, kanunları mantıklı ve güzel buluyorum, ama biraz da sürdürebilirlik düşüncesi gerek. Çevrecilik sadece ağaç konusu değil ki.
Baselde Combinolar bozulunca, 1948den kalma araçlarla takviye yaptılar. Freiburgta eski araçlar yetmişlere kadar geri gidiyorlar. İşleyen araçları sonuna kadar kullanmak bence çok doğru. Kısmen AT konunları biraz zorluk çıkardılar. Burada meselâ basamaklı midibüsleri trafikten çkmeleri gerekti. Efendim, çocuk arabalılar binemezmiş. Nasıl binemezler? Yardım edecek yiğit mi yok? Bugüne (düne) dek olan şeyler aniden olmuyor gibi gösteriliyorlar. Peki, kanunları mantıklı ve güzel buluyorum, ama biraz da sürdürebilirlik düşüncesi gerek. Çevrecilik sadece ağaç konusu değil ki.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh işte hep söylediğim şey, birden "öyle olmuyor" moduna geçiveriyorlar garip insanlar. Çok dağıtmayayım ama mesela Viyana' da bir bebek arabalı yüksek tabanlı bir tramvaya bineceği zaman %90 yardım görür, birisi illa ki yardım edebilir miyim der ve hop diye atar içeri, bu araçlarda sorun iki bebek arabası bile bindiği zaman bir de kalabalıksa sorun yaşanması, bir diğer konu sürücüler eğer yardım edecek kimsesi yoksa yardım ediyorlar, bunun zorunluluk olduğunu yani işlerinin bir parçası olduğunu söyleyenler var, otobüslerde engellilere şoförün rampayı açması gibi görev dahilinde olduğu söyleniyor, hatta bir ara zenci bir kadın ırkçılık suçlaması yapmıştı makinistin birine ve şirket makinistler bebek arabalı ya da zor binen kişilere yardım etmek durumunda benzeri bir açıklama yapmıştı. Yeni araçlarda böyle bir sorun yok, haddinden fazla bebek arabası alanı var ve hatta test amaçlı olarak bir iki araçta orta bölümde koltuk sökerek daha geniş alanda açtılar, her şey bebekler içinalabay yazdı:Efendim, çocuk arabalılar binemezmiş. Nasıl binemezler? Yardım edecek yiğit mi yok? Bugüne (düne) dek olan şeyler aniden olmuyor gibi gösteriliyorlar.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Konunun tozunu, pasını alalım biraz.
Hat üzerinde ki ilk üç istasyon da kataner hattı için güzel yol katedilmiş ve sonra ki 4 ve 5. istasyonlarda da kataner çalışmaları devam ediyor. Ray döşeme işlemleri Kestel Kavşağına kadar yapılmış ama henüz Kestel İstasyonuna uğramamış. Bilindiği üzere hatta Kestel İstasyonu ile ilgili iki defa revizyon yapılmış ve burada ki inşaat süreci gecikmeli başlamıştı. Şuan Kestel istasyonunun kaba inşaatı ve çelik çatısı bitmiş ama ince işçilikler başlamamış.
Hattın ilk 5 istasyonu Mart ayında açılması planlanıyor. Malumunuz Mart ayında yerel seçimler var ve o bölgeden oy toplamak için hummalı bir çalışma var. Altıncı ve son istasyon olan Kestel istasyonu ise Haziran ayında devreye girmesi planlanıyor. İlk etapta Arabayatağı-Gürsu, Haziran ayından sonra Arabayatağı-Kestel arası ayrı bir hat olarak yani 3 kodu ile yapılacak. Kısacası Arabayatağı istasyonu aktarma istasyonu olacak. Tabi bu durumun araç sıkıntısından dolayı geçici olacağını da söyleyelim
Hat üzerinde ki ilk üç istasyon da kataner hattı için güzel yol katedilmiş ve sonra ki 4 ve 5. istasyonlarda da kataner çalışmaları devam ediyor. Ray döşeme işlemleri Kestel Kavşağına kadar yapılmış ama henüz Kestel İstasyonuna uğramamış. Bilindiği üzere hatta Kestel İstasyonu ile ilgili iki defa revizyon yapılmış ve burada ki inşaat süreci gecikmeli başlamıştı. Şuan Kestel istasyonunun kaba inşaatı ve çelik çatısı bitmiş ama ince işçilikler başlamamış.
Hattın ilk 5 istasyonu Mart ayında açılması planlanıyor. Malumunuz Mart ayında yerel seçimler var ve o bölgeden oy toplamak için hummalı bir çalışma var. Altıncı ve son istasyon olan Kestel istasyonu ise Haziran ayında devreye girmesi planlanıyor. İlk etapta Arabayatağı-Gürsu, Haziran ayından sonra Arabayatağı-Kestel arası ayrı bir hat olarak yani 3 kodu ile yapılacak. Kısacası Arabayatağı istasyonu aktarma istasyonu olacak. Tabi bu durumun araç sıkıntısından dolayı geçici olacağını da söyleyelim
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hat ile ilgili bugün yayınlanan haber:
Kaynak: BBBBursa Büyükşehir Belediyesinin kesintisiz ve konforlu ulaşımı kentin doğusu ile buluşturmak amacıyla bu dönem programda olmamasına rağmen hayata geçirdiği Bursaray Kestel hattında çalışmalar son aşamaya gelirken, 26 Şubat Çarşamba gününden itibaren hatta enerji veriliyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Arabayağı istasyonundan itibaren ilk 4 istasyonda yapılacak enerji testlerinin ardından Mart ayı içerisinde yolculu test sürüşlerine başlanacağını söyledi.
...konforlu ulaşımın kentin doğu yakası ile buluşturulması amacıyla hayata geçirilen 7 duraklı 8 kilometrelik Kestel hattında çalışmalar tamamlanma aşamasına geldi. Arabayatağı istasyonundan itibaren 8 bin100 metrelik geliş gidiş hattın ilk 4 istasyonunu oluşturan 5 bin 175 metrelik bölümüne 26 Şubat Çarşamba gününden itibaren iki adet yeni trafodan 1500 voltluk enerji verilecek. Tüm istasyonlarda yürüyen merdivenler ve engelli asansörleri hizmete hazır hale getirilirken, enerjili testlerin tamamlanmasının ardından Mart ayı içinde Arabayatağı istasyonundan itibaren ilk 4 istasyonda yolculu test sürüşlerine başlanacak. Hattın 5 ve 6 nolu istasyonların da eksiklerin tamamlanmasının ardından sisteme daha sonra dahil edilmesi planlanırken, son istasyonunda Haziran ayında tamamlanıp, yeni trafolarıyla birlikte hattın tamamının ulaşıma açılması bekleniyor.
Bursaray Kestel hattı, bir raylı sistem imalatının ötesinde yeni kavşak ve köprü imalatları, oto korkuluklar ve aydınlatmaları ile Ankara yolunun çehresini tamamen değiştirdi. Çalışmalar kapsamında yapılan Esenevler ve Kestel Kavşakları ulaşıma açılırken, bu noktalarda trafik ışıklarının kaldırılmasıyla karayolu ulaşımı da kesintisiz hale geldi. Yine güzergah üzerinde bulunan Hacıvat, Deliçay ve Balıklıdere Köprüleri de gidiş geliş 3er şerit ve raylı sistem köprüsü olmak üzere yeniden yapıldı. Bursaray Kestel hattının bir dönem içinde ihale edilip, ulaşıma açılması açısında önemli bir proje olduğunu dile getiren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, dönem bitmeden ilk 4 istasyonda yolculu seferleri başlatacak olmanın heyecanını yaşadıklarını söyledi. Çalışmaların aralıksız olarak devam ettiğini ve hatta enerji verilmesinin ardından artık yolculu seferlere sayılı günler kaldığını dile getiren Başkan Altepe, diğer istasyonların da tamamlandıkça etap etap sisteme entegre edileceğini belirterek, hattın şimdiden bölge halkına hayırlı olmasını diledi.
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Hattın ilk dört istasyonunda test sürüşleri başladı, ilgili haber:
Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/rayli-ulasim-ot ... ber/16307/
BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN KESİNTİSİZ VE KONFORLU ULAŞIMI KENTİN DOĞUSU İLE BULUŞTURMAK AMACIYLA...BURSARAY KESTEL HATTININ İLK DÖRT İSTASYONUNDA TEST SÜRÜŞLERİ BAŞLADI.
Hattın yeni açılan Mimar Sinan- Orhangazi Üniversitesi, Hacıvat, Şirinevler ve Otosansit istasyonları arasında yapılan test sürüşüne katılan Büyükşehir belediye Başkanı Recep Altepe, yolculu test sürüşlerinin de önümüzdeki günlerde başlayacağını söyledi.
Bursanın demir ağlarla örülmesi hedefiyle 9 kilometrelik Bursaray Görükle ve Emek hatlarının ardından konforlu ulaşımın kentin doğu yakası ile buluşturulması amacıyla hayata geçirilen 7 duraklı 8 kilometrelik Kestel hattının ilk 4 istasyonunda test sürüşleri başladı. Arabayatağı istasyonundan itibaren 8 bin100 metrelik geliş gidiş hattın ilk 4 istasyonunu oluşturan 5 bin 175 metrelik Mimar Sinan- Orhangazi Üniversitesi, Hacıvat, Şirinevler ve Otosansit istasyonları arasında başlayan ilk test sürüşüne Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de katıldı. Zaman kaybetmemek için hattın tamamlanan bölümlerini hemen devreye aldıklarını dile getiren Başkan Altepe, ilk 4 istasyondaki yolculu test sürüşlerinin önümüzdeki günlerde başlayacağını, tamamlandıkça diğer 3 istasyonun da sisteme entegre edileceğini vurguladı...
Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/rayli-ulasim-ot ... ber/16307/
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18077
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araç güzel, hat güzel, istasyon tabelaları ve istasyon ismi berbat Bursanın her yeri sanayi sitesi olduğu için Sanayi Sitesi gibi bir isim mantıksız olur kabul ediyorum ama o zaman özelleştir kardeşim Oto Sanayi Sitesi. Bunu kısa yazmak istersende Oto San. Sit. olur, tabelada yerden mi tasarruf etmeye çalışmışlar acaba? Otosansit. Ayrıca Otosan bir firmaya işaret etmez mi? Bir istasyona parasını ödemedikten sonra firma adının verilmesini de doğru bulmuyorum Bari Ford Otosan olaydı daha anlamlı olurdu.