ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 19:37

Proje aşamasındaki hatlar ile ilgili İstanbul Ulaşım A.Ş. şöyle bir bilgi geçmiş, bilgiler aslında İUAP üzerinde var ama, insanları yormaya gerek yok, kolayca okunabilir. Yanlız bilmiyorum bazı datalar mesela Edirnekapı-Vezneciler tramvayından hala bahsedilmesi? Bu bir önceki mesajda verdiğim haritanın bütününde gösterilmiş olan hatlar listesi gibi yani etüd edilenlerde dahil, illa yapılacaklarını sanmıyorum.

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/rayl% ... atlar.aspx

Hat Adı------------------------------Türü------Uzunluğu (Km)
Kazlıçeşme - Söğütlüçeşme-------------Metro-------------40,3
Söğütlüçeşme - Bakırköy----------------Metro-------------28
Mahmutbey-Halkalı-----------------------Metro-------------9,25
Pendik – Sabiha Gökçen Havalimanı----Metro--------------8,12
Kadıköy - Sultanbeyli---------------------Metro-------------20,5
Başakşehir-Kayabaşı-Olimpiyat---------Metro-------------5,25
Üsküdar - Beykoz------------------------Metro-------------15
Olimpiyatköy - Kayabaşı------------------Metro-------------5,46
Beşiktaş - Sarıyer-------------------------Metro-------------14,6
Hacıosman - Çayırbaşı--------------------Metro-------------2,7
Bakırköy Beylikdüzü Uzantısı-------------Metro-------------0,9
Büyükçekmece - Silivri-------------------Metro-------------48
Çekmeköy - Taşdelen---------------------Metro-------------5,2
Sultangazi - Başakşehir------------------Metro-------------2
Şişhane - Kabataş------------------------Metro-------------1,7
Esenyurt-Beylikdüzü-Avcılar-------------Metro-------------10,5
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli----Metro-------------9
Sabiha Gökçen - Tuzla (osb)------------Metro-------------6,8
Edirnekapı Vezneciler------------------Tramvay-----------3,9

Yanlız mesajı gönderdikten sonra şöyle listeyi bir daha okudumda :) pek kaale almamak lazım galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Eyl Sal, 2012 20:54

İBB Başkanı Kadir Topbaş bugün yine Silivri'ye metro konusunu ısıtıp servis etmiş, tabii ifadeler önemli, ne demek istiyor ne kast ediyor, çünkü içinde

Mevcut raylı sistemler paslaşabilir veya oraya gidilebilir

diye bir şey demiş, bunun çalışmaları yapılıyormuş, bundan UBAK'ın önerisi olan Marmaray'a bağlı bir Beylikdüzü oradan da Silivri sistemi ortaya çıkabilir mi diye düşünmeden edemiyorum. Ama her halukarda Beylikdüzü metrosu da yapılmalı derim. Yani daha net ifadeler olmadan vay be Silivri'ye metro demek bana doğru gelmiyor.
Silivri'ye kadar metroyu götürme sözü verdiklerini anlatan Topbaş, "Mevcut raylı sistemler paslaşabilir veya oraya gidilebilir. Onunla ilgili bir çalışma yapılıyor. İstiyoruz ki İstanbullu evinde otursun, metrosuna, tramvayına, otobüsüne binsin. Bireysel aracına binmek zorunda kalmasın. Özel aracını sadece, keyif için kullansın." şeklinde konuştu.
Bir haberde yeni yapılacak havalimanına metro ulaşması ile ilgili vermiş Başkan, havalimanı bitmeden oraya metro ulaştıracağız demiş, bu çok iddialı bir söylem, nereden ne ulaşacak? Her zamanki gibi detay yok, bunun içinde acaba Başakşehir metrosu ya da Olimpiyat Stadı bağlantısı o tarafa yönlendirilebilir mi diye düşünmeden edemedim, bu şekilde 2 havalimanı raylı sistem ile birbirine bağlanmış olur.
Üçüncü havalimanının yapılacağı alanı bildiğine dikkat çeken Topbaş, yeni yapılacak limana yılda 100-150 milyon yolcunun gelip gideceğinin düşünüldüğünü, yakında ihalesi yapılmakla birlikte, limana paralel olarak metro da yapılacağını belirtti. Topbaş havalimanı inşaatının bitmeden metronun tamamlanacağını ve sistemi beraber çözeceklerini ifade etti.
http://www.haber7.com/guncel/haber/9211 ... metro-sozu

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Eyl Çrş, 2012 00:04

1- Silivri'ye metro Silivri-Beylikdüzü arası en azından 1 milyon kişiyle dolmadıkça tam bir hayal. Kime ve neye yapacaksınız? Üstüne üstlük Çerkezköy-Çatalca-Halkalı hattından raybüs veya bölgesel tren geçirmek de mümkün Silivri merkezden kuzeye doğru bir bağlantı demiryolu yapsanız o bile epey faydalı olabilir. Öte yandan Silivri-Beylikdüzü arasında çok yoğun bir yerleşim mi var? Hayır yok. yolun kimi kesimleri halen tarlalarla dolu ya da biraz villa dolu. Bu arada Büyükçekmecelilerin İETT tarafından üvey evlat muamelesi gördüğünü de unutmayalım ki onlar Silivri'den daha yakınlar İstanbul merkezine.
Silivri'ye bir güzellik yapılacaksa bence İBB ve İETT otursunlar Silivri yönüne giden özel halk otobüslerinin fiyatlarını düşürsünler. Şimdi Yenibosna-Silivri arası 3 tam bilet alıyorlar. Yuh artık diyorum! El insaf resmen kazıklıyorlar. Madem ki Silivri metro yapılacak kadar şehrin içinde görülüyor. Ehh peki o zaman otobüsleri neden şehrin tamamen dışındaymışçasına ücretlendiriliyor? Olsa olsa banliyö hattı yapılır ama onun da zamanı var kanımca.

2- Planlanan III. Havalimanına yapılabilecek güzergahları çiziktiriverdiğim bir haritada elden geldiğince gösterdim.

Birinci olarak Hacıosman metro istasyonu ve III köprüden geçecek tren yolu birbirine kavuşabilmeli ve tabii ki tren yolu bir banliyö hattı oluşturacak düzeyde yeni havalimanına ulaşmalı. Bu sayede Yenikapı/Suriçi yönünden ve İstanbul'un Büyükdere Cad. ana aksındaki önemli bir kitle havalimanına daha rahat ulaşabilir.

İkinci olarak III. havalimanı -Kemerburgaz-Alibeyköy hattı düşünülebilir. Bu sayede Alibeyköy-Hasdal'da planlanan Kabataş-Mahmutbey hattıyla buluşulabilir. Hatırladığım kadarıyla Kabataş-Mahmutbey metrosunun depo alanı Hasdal yönünde olacaktı. Öte yandan bir parça ileri alınırsa NurtepeKağıthane'de de Bostancı-Kazlıçeşme metrosunun Nurtepe/Kağıthane metro istasyonuyla buluşabilir.
Alibeyköy-III. havalimanı yönünde tramvay falan olması mümkün olmadığına göre LRT yapmak gerekecek ama onu da şimdilik sadece Kemerburgazlı yolcular kullanabilir ve ormanın içinden geçer. Ekonomik olmayabilir. Bunun yerine Alibeyköy-III havalimanı arasına III. köprüden geçecek tren yoluna bağlanan bir banliyö hattı döşemek daha uygun düşebilir.
Bu bağlantı sayesinde III. havalimanı hem Mecidiyeköy-Beşiktaş'a hem de Kazlıçeşme-Bostancı İstanbul'daki bir çok metro ile kesiştiği için neredeyse tüm diğer raylı sistemlere de bağlanmış olacak.

3- III. havalimanı-Başakşehir bağlantısı doğal olarak Başakşehir-Kirazlı-(Bakırköy) metrosu ve de muhtemelen Habipler'den Arnavutköy/Başakşehir yönüne uzayacak Topkapı-Habipler tramvayı ile de bu sayede kesişecektir. Ben bu yönde LRT yapılabileceğini düşünüyorum çünkü III. havalimanı ve çevresine 1 milyonluk şehir kurulacaksa böyle bir olgu o metroya yolcu kazandırabilir veyahut yine bir banliyö şebekesi düşünülebilir.

4- Halkalı'ya uzanacak olan tren yolu doğal olarak Marmaray'a ve İstanbul'un Batı kesimine hizmet edecektir.

5- III. köprüden geçecek tren yolu Kuzey Marmara Otoyolu'na paralel giderse hem Sabiha Gökçen Havalimanı hem de Taşdelen/Alemdağ yönünde Üsküdar-Çekmeköy metrosu ile kesişmesi mümkün kılınabilir.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eyl Çrş, 2012 00:14

Güzel fikirler, banliyö ile ilgili daha önce bende bir çizim yapmıştım, bence o bölgeye gidecekse banliyö gitmelidir, illa ismi şık diye metro yapıcam diye kastırmanın anlamı yok, Marmaray rahatlıkla oraya uzatılabilir ve gayet yüksek sayıda yolcuda taşır, ayrıca AHL bağlantısıda planlandığına göre yine 3 havalimanını birbirine bağlayan tek bir hat ile iş kotarılmış oluyor.

Bunun dışında İBB galiba eski demiryolu güzergahına metro yapıcaz gibi bir şeyler söylemişti bu yeni havalimanı mevzusu gündemde olduğunda, bence abes onun yerine daha seyrek hatta hiç ormanlık olmayan alanlardan M3 Başakşehir metrosu uzatılabilir, bir de M2 nin bir şekilde yeni demiryolu hattı ile kesiştirilmesi güzel fikir tabii ki.

Genel olarak fikirlerimiz örtüşüyor, bende uzun zamandır M2 nin kuzeye uzatılacağını savunmuştum, olurmu bilemem ama bir kuzey yerleşimi düşünülüyor ise hazır metroları uzatmak mantıklı ve hızlı bir çözümdür, ha keza Marmaray'ı uzatmak. Ki bana kalırsa İstanbul'un kuzeyinde bu kadar metro metro diye uğraşmanın gereği yok, banliyö hatları yapılır, yerleşim muhtemel alanlarda istasyon boşlukları planlara işlenir bırakılır, yarın bir gün yerleşim olduğunda yaparsın inşaatını açarsın hizmete.

Silivri için bir şey demiyorum, Başkan mücavirden metropol alana geçtiği günden beri bu bölgelere metro getiricem deyip duruyor ama UAP ta bile banliyö diye geçmiyormu? Bizcede doğrusu hep metro olması, ki Marmaray gibi bir çalışma var, herkes Marmaray'ın tünel kısmını kaale alıyor ama sistemin bütününü önemsemiyor (genel olarak herkes) halbuki dallanıp budaklandırılsa, 120 yıl önce yapılmamış olan yapılsa bu kente daha büyük faydası olur. Ama tabi o zaman çıkıp kimse "ne döşedin" diye soramaz malum sultanlara dokunur ucu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Cmt, 2012 19:47

Bayram günü yine gemi azıya almışlar ardı ardına metro projelerini patlamışlar, haberin asıl sahibi Sabah gazetesi imiş, ben orada bakmadım açıkçası yani onlar haberi nereden derlemişler, dayanak noktası İBB nin 15 Ekim tarihinde çıkmış olduğu metro hatları etüdü ihalesi, bu etüd ne etüdüdür onu öğrenmek lazım önce, yolcu sayısı fizibilitesimi, zemin etüdü mü, uygulama projesi etüdü mü ne? Bilmiyorum yani bunları bilip konuşmak daha doğru geliyor bana, ama prim yapan bu değil unutuyorum hep, sallamak daha iyi sonra da BEN TÜRKİYE DE TEKİM; BİR TANEYİM BEN SAKSI DEĞİLİM diye çıkmak lazım ortaya :)

Dur şimdi merak ettim Sabah gazetesinde baktım acayip ilginç bilgiler var :) metro geçecek güzergahta değer artışları şimdiden tespit edilip bu değer artışından dolayı orada malı mülkü olana herhalde emlak vergisinde zam gelecek, ben haberin o kısmını sevdim :D
İstanbul Büyükşehir Belediyesi 15 Ekim tarihinde, "İstanbul Kent Genelinde Raylı Sistem Hatları Etüt Proje Hizmetleri" ihalesini yaptı. İhale kapsamında İstanbul'a yapılacak yeni metro hatlarının güzergâhları ve fizibilite raporları hazırlanacak. Buna göre, 94 kilometrelik 7 ayrı güzergâhta metro hattı inşa edilecek. Yeni güzergâh analizleri, İstanbul Metropolitan Alanı Entegre Kentsel Ulaşım Planı çerçevesinde belirlenerek, yaklaşık 94 kilometrelik raylı sistem hattının entegrasyon, standardizasyon ve depobakım alanlarının optimizasyonları gözetilecek. Belirlenen güzergâh üzerinde çalışması başlanacak etütlerin, 730 iş gününde tamamlanması öngörülüyor.

İŞTE YENİ HATLAR:
Başakşehir-Kayabaşı Raylı Sistem Hattı.
Habibler-Tepeüstü Raylı Sistem Hattı.
Halkalı-Arnavutköy Raylı Sistem Hattı.
Göztepe-Finanskent-Ümraniye Raylı Sistem Hattı.
Kayabaşı Raylı Sistem Hattı.
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli- SBGH Raylı Sistem Hattı.
Kadıköy-Ataşehir-Ümraniye-Sancaktepe- Sultanbeyli Raylı Sistem.
Şimdi olaya açıklık getirelim Habibler - Tepeüstü hattı nedir yav? Bu eğer T4 hattının uzatması ise ben onun uygulama projesini bile gördüm, bugün yarın ihaleye çıkacak bile denilmişti, bu başka bir şey herhalde?

Başakşehir - Kayabaşını biliyoruz zaten, konut yapılan yerleri birbirine bağlamak için uzat gitsin işte,

Halkalı - Arnavutköy? Bunu da pek anlamadım açıkçası, ne bileyim güzergah iki ucu olarak bakıyorum tabi sadece bana çok anlamsız geldi

Kayabaşı Raylı Sistem Hattı :D:D Buna çok güldüm RAYLI SİSTEM HATTI vay vay vay, hem raylı hem hat hemde sistem, 3 ü bir arada. Da, da işte tramvay mı bu yani Kayabaşı na gelen diğer hattan farkı ne, öbür ucu nerede, kimsiniz la siz?

Avrupa yakası hatlarını biliyoruz zaten, yapılacak diye bayağıdır yazılıp çiziliyorlar, ne bileyim haber bana biraz fos geldi, bu hatlar yapılmaz anlamında değil öyle çok ahım şahım bir haber değilmiş sanki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Eki Cmt, 2012 22:24

Ne biçim soru soruyon yav, Kayabaşı Şatıl Ring Monominibikini hattı işte!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Pzt, 2014 16:55

İBB tarafından kent raylı sistem gelişim planları içerisinde yer alan 2 hattın daha kesin projesinin hazırlanması için mühendislik işi ihale edilmiş. Bostancı-Dudullu ve Ümraniye-Göztepe metro hatları kesin projeleri hazırlanmış olacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3521
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Oca Pzt, 2014 17:20

Kayabaşı Raylı Sistem Hattı Very HappyVery Happy Buna çok güldüm RAYLI SİSTEM HATTI vay vay vay, hem raylı hem hat hemde sistem, 3 ü bir arada. Da, da işte tramvay mı bu yani Kayabaşı na gelen diğer hattan farkı ne, öbür ucu nerede, kimsiniz la siz?
Ne biçim soru soruyon yav, Kayabaşı Şatıl Ring Monominibikini hattı işte!
Ağzımdaki suyu püskürttüm bunları okurken, Allah da sizi güldürsün :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Oca Pzt, 2014 17:36

Özel inşaat şirketleri şu Finans Merkezi olayından sonra Ataşehir'e hunharca gökdelen dikmeye başladılar zaten, Finans Merkezi arazisinde dr harfiyat çalışmaları sürüyormuş bu sene inşaata başlarlar herhalde.

Diyeceğim acilen başlasınlar şu metroya

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Cum, 2014 17:55

Proje aşamasında olarak bahsetmeyi uygun gördüm bu konuya, normalde Başkan M4 hattının Tuzla uzatmasından bahsetmiş ama henüz projesi yapılıyor bildiğim kadarı ile dolayısı ile burada ele alalım.
Tuzla'ya iki ayrı hattan metro getireceklerini belirten Topbaş, "İçmeler Tersane Kavşağı-Kadıköy Kartal Metrosu'na bağlanmakta ve böylece diğer metrolarla ve hatta Marmaray ile erişim sağlanmaktadır.
http://www.haber3.com/baskan-topbastan- ... 71395h.htm

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Şub Cmt, 2014 15:54

Bunları da ne yapayım bilemedim, Seçim Öncesi Raylı Sistem Projeleri başlığı mı açsak? :)
Beşiktaş sahil yolunda trafik yoğunluğuna dikkat çeken Topbaş, "Sarıyer istikametine sahil yolu yeterli olmuyor. Yoğun trafik var. Sahil boyunca 30-40 metre derinden yerleşimlere girerek, Ortaköy-Arnavutköy-Bebek yoğunluğunu dikkate alarak Sarıyer'e kadar bir metro güzergahı düşünüyoruz. Beşiktaş'taki metro istasyonunu konuşlandırırken ona göre koyuyoruz. Yani bunun devam etmesi lazım. Gölge etmeseler başka ihsan istemeyiz. Önümüze engel çıkarmasalar neler yaparız. Paramız var, imkanımız var. Yeter ki engel olmasınlar" şeklinde konuştu.

İTÜ-İSTİNYE KOYU ARASINA METRO MÜJDESİ

Topbaş konuşması sırasında yeni metro hattı müjdesi verdi. Topbaş, "İlk defa söyleyeceğim. Teknik üniversite istasyonundan İstinye koyuna metro projesi hazırlıyoruz şu anda. Hatta o metro diğer taraftan da Ayazağa'ya Köyiçi'ne gidecek. Ana metroyu kesecek. Böylece sahile İstanbul boğazına inecek" dedi.
http://www.haberler.com/topbas-istinye- ... 99-haberi/

Beşiktaş - Sarıyer metrosu tekrar dile getirilmiş, bunun dışında M6 benzeri bir diğer M2 kesen metro hattının İstinye Koyu ile Ayazağa Köyü arasına inşa edilmesi için proje yapıldığını da ifade etmişler.

Bir diğer proje de geçenlerde tramvay olarak duyduğum (ya da okuduğum) Eyüp-Bayrampaşa güzergahına Funiküler inşaatı oldu, Kadir Bey bu güzergahta bir funiküler için çalışıldığını söylemiş.
Eyüp'te vatandaşlarla buluşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Eyüplü vatandaşlarımız metroya kolaylıkla ulaşsın diye Bayrampaşa Metro İstasyonu'ndan Eyüp Meydanı'na yüzeysel bir finiküler yapacağız" dedi.
http://www.haberturk.com/yasam/haber/92 ... lara-mujde

tabi bu biraz sıkıntılı, keşke o metronun önündeki koca alan konut alanı olupta inşaat başlamadan önce orada bir yeraltı istasyonu çalışması yapılsaydı da en azından Demirkapı' ya kadar yer altından giden bir şey yapılsaydı, orada yüzeysel funiküleri ne kadar izole tutulabilir, pek emin değilim.

emrenmert

Mesaj gönderen emrenmert » 22 Şub Cmt, 2014 22:50

2023'e kadar tamamlanması planlanan hatlar şöyle:

Metro:
Yenikapı-Aksaray
Kartal-Kaynarca
Üsküdar-Çekmeköy
Levent-Rumeli Hisarüstü
Bakırköy-Kirazlı
Incirli-TÜYAP
Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik
Mecidiyeköy-Mahmutbey
Kaynarca-Tuzla Tersanesi
Yenikapı-İncirli
Başakşehir-Kayaşehir
Çekmeköy-Taşdelen
Mecidiyeköy-Kabataş
Dudullu-Bostancı
Göztepe-Ümraniye
Kirazlı-Halkalı
Çekmeköy-Sabiha Gökçen Havalimanı
Mahmutbey-Bahçeşehir
Gayrettepe-Yeni Havalimanı
Ataköy-İkitelli
İncirli-Gayrettepe
Sultanbeyli-Sabiha Gökçen Havalimanı

Teleferik:
Mecidiyeköy-Altunizade-Çamlıca
Rumeli Hisarüstü-Aşiyan
Eyüp-Pierre Loti-Miniatürk

Tramvay:
Edirnekapı-Vezneciler
Habibler-Arnavutköy
Eminönü-Alibeyköy
Başakşehir-Kayaşehir-Olimpiytköy

Banliyö:
Marmaray (Halkalı-Gebze)
Halkalı-Yeni Havalimanı
Halkalı-Çatalca

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön