ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... popup2.htm
Malum yukarıdaki linkte yer alan İBB ye ait İstanbul Raylı Sistemler haritası dün, bugün, yarın falan filan animasyonunda yer alan bir takım bilgiler var bu bilgiler ışığında bizde yazıp çiziyoruz. İhale aşamasında olan hatlar yazarken aklıma projesi devam eden hatlarıda belirtmek geldi, açıkçası linkteki çalışma bana göre biraz abartılı bir gösterim, gerçekten tüm bu hatların şu anda uygulama projeleri yapılıyormu bilmiyorum, belki güzergah etüdü yapılanlar ile uygulama projesi yapılanlar bir arada gösterilmiştir ama tüm bu hatların İstanbul' un 2023 hedefi içerisinde yer alacağına maalesef inanmıyorum.
Ben sıralamayı kendime göre yapacağım, uygulama projesi devam edenler:
Dudullu-Bostancı (bitmiş bile olabilir 10 yıldır ha yapıldı ha yapılacak),
Bağcılar-Küçükçekmece (her zamanki tutarsızlıklar bu hatta Kirazlı-Halkalı, Otogar-Kirazlı hattının 2. etabı)
Çekmeköy-Taşdelen (Üsküdar-Çekmeköy hattının 2. etabı)
Sabiha Gökçen-Tuzla
Şişhane-Kabataş (Kabataş-Beşiktaş-GOP-Mahmutbey hattı)
Çekmeköy-Sultanbeyli
Başakşehir-Kayabaşı
Hacı Osman-Çayırbaşı
diğer hatlarda güzergah ve etüd projesi devam edenler olarak vereceklerim:
Pendik-Sultanbeyli
Zeytinburnu-Kadıköy
Bağcılar-Esenyurt (Bağcılar derken Mahmutbey demek istiyorlar )
Kadıköy-Sultanbeyli
Esenyurt-Avcılar (ne kadar elzem bir güzergah)
Büyükçekmece-Esenyurt (bunu hiç anlamadım)
Üsküdar-Beykoz
Büyükçekmece-Silivri
Sultangazi-Arnavutköy
Sultangazi-Başakşehir
Beşiktaş-Sarıyer güldüğüme bakmayın sinirlerim bozuk.
Sıralamalarım yanlış olabilir, ben kendi çıkarımlarıma, düşüncelerime göre sıraladım belki de hepsinin şu anda uygulama projeleri çıkartılıyordur, yani para olsa yarın verilecek hatlardır falan, ama bu güzergahların içinde metro olamayacak, ya da zaten metro olmayan hatlarda var bana göre. Ha öyledir demiyorum ama bir hat düşünün tramvaymı, hrs mi belli değil, bu hattı getirip A noktasında bitirip ki burası kentin neredeyse sınırı, buradan sonra bu hattı METRO olarak köylere götüreceğim demek biraz garip oluyor bence.
Malum yukarıdaki linkte yer alan İBB ye ait İstanbul Raylı Sistemler haritası dün, bugün, yarın falan filan animasyonunda yer alan bir takım bilgiler var bu bilgiler ışığında bizde yazıp çiziyoruz. İhale aşamasında olan hatlar yazarken aklıma projesi devam eden hatlarıda belirtmek geldi, açıkçası linkteki çalışma bana göre biraz abartılı bir gösterim, gerçekten tüm bu hatların şu anda uygulama projeleri yapılıyormu bilmiyorum, belki güzergah etüdü yapılanlar ile uygulama projesi yapılanlar bir arada gösterilmiştir ama tüm bu hatların İstanbul' un 2023 hedefi içerisinde yer alacağına maalesef inanmıyorum.
Ben sıralamayı kendime göre yapacağım, uygulama projesi devam edenler:
Dudullu-Bostancı (bitmiş bile olabilir 10 yıldır ha yapıldı ha yapılacak),
Bağcılar-Küçükçekmece (her zamanki tutarsızlıklar bu hatta Kirazlı-Halkalı, Otogar-Kirazlı hattının 2. etabı)
Çekmeköy-Taşdelen (Üsküdar-Çekmeköy hattının 2. etabı)
Sabiha Gökçen-Tuzla
Şişhane-Kabataş (Kabataş-Beşiktaş-GOP-Mahmutbey hattı)
Çekmeköy-Sultanbeyli
Başakşehir-Kayabaşı
Hacı Osman-Çayırbaşı
diğer hatlarda güzergah ve etüd projesi devam edenler olarak vereceklerim:
Pendik-Sultanbeyli
Zeytinburnu-Kadıköy
Bağcılar-Esenyurt (Bağcılar derken Mahmutbey demek istiyorlar )
Kadıköy-Sultanbeyli
Esenyurt-Avcılar (ne kadar elzem bir güzergah)
Büyükçekmece-Esenyurt (bunu hiç anlamadım)
Üsküdar-Beykoz
Büyükçekmece-Silivri
Sultangazi-Arnavutköy
Sultangazi-Başakşehir
Beşiktaş-Sarıyer güldüğüme bakmayın sinirlerim bozuk.
Sıralamalarım yanlış olabilir, ben kendi çıkarımlarıma, düşüncelerime göre sıraladım belki de hepsinin şu anda uygulama projeleri çıkartılıyordur, yani para olsa yarın verilecek hatlardır falan, ama bu güzergahların içinde metro olamayacak, ya da zaten metro olmayan hatlarda var bana göre. Ha öyledir demiyorum ama bir hat düşünün tramvaymı, hrs mi belli değil, bu hattı getirip A noktasında bitirip ki burası kentin neredeyse sınırı, buradan sonra bu hattı METRO olarak köylere götüreceğim demek biraz garip oluyor bence.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi uzun uzun yzamayacağım ama birinci önerin bana pek mantıklı gelmedi, neden devletlü neyi devraldı? İBB nin metro projesini sadece inşaatını yapacak ve verecek, kime İBB yani Ulaşım A.Ş. ne, Marmaryın bu konudaki idari konumu falan belli değil, hele ki öyle iki ayrı şirketin ortak işletmeler falan yapması şimdilik uzak ihtimal gibi. Bir de neden Olimpiyatköy neden Bostancı? yani neyi düşündün de öyle bir öneride bulundun merak ettim sadece. Bir de Marmaray' ın cer gücü ne olacak ya bilen varmı, 750 mi 1500 mü? Başakşehir 1500 çünkü.
İkinci önerin ise, bana kalsa, aha şimdi başlasınlar derim, çünkü oraya metro falan başlanacağı yok, o zaman Marmaray' ın bir kolu uzansın çokta güzel olur diye düşünüyorum.
İkinci önerin ise, bana kalsa, aha şimdi başlasınlar derim, çünkü oraya metro falan başlanacağı yok, o zaman Marmaray' ın bir kolu uzansın çokta güzel olur diye düşünüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Mesajlar: 1
- Kayıt: 05 Şub Cmt, 2011 16:32
ISPARTAKULE
Benim özel bir sorum olacak ıspartakule avrupa konut. ev aldın ulaşım şimdilik büyük bir sorun ıspartakule'ye metro veya benzeri bir çalışma varmı bilgilendirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Re: ISPARTAKULE
2023 planlarında metro var.muzaffer yazdı:Benim özel bir sorum olacak ıspartakule avrupa konut. ev aldın ulaşım şimdilik büyük bir sorun ıspartakule'ye metro veya benzeri bir çalışma varmı bilgilendirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.
ıspartakuleden sirkeciye tren var şimdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başkan Şile' de oturan ya da işte yazın Şile' ye gidip gelenlerin yapılacak olan Üsküdar-Taşdelen metrosu ile P+R kullanarak rahatlayacağını ifade etmiş ama haberde Şile' ye metro müjdelenmiş Hatalı bir yorumlama olarak kabul etmek gerek herhalde, gerçi İBB sitesinden bakmadım belki Başkan farklı şeylerde söylemiştir, gerçi Silivri' ye metro gidiyorsa Şile' ye de gider, bana kalsa ikisininde 50 yıl için ihtiyacı banliyödür ya, bana ne oluyorsa.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27372
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27372
Başkan Topbaş, İstanbul'da ulaşım problemlerinin yaşandığı noktalardan birinin de Ümraniye ile Çekmeköy'ü Şile'ye bağlayan yol olduğunu belirterek, "Şile yazın 200 bin civarında nüfusa ulaşıyor ve tek geçiş noktası burası. Karayollarında yaptığımız yatırımlarımızdan bazıları da bu bölgelerde yaptığımız kavşaklardır" dedi.
Madenler Kavşağı'nda güzel bir meydan ortaya çıktığını belirten Topbaş, "Burası Çekmeköy'ün en önemli giriş ve çıkış noktası. 3x3 şeritle bir kaos olan Şile-Çekmeköy yolu rahatlamış olacak" diye konuştu. Topbaş, Taşdelen Kavşağı'nda da askeri bölgeden yer alarak bir düzenleme daha yapacaklarını söyledi. Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü metro hattının ihalesinin 20 gün sonra yapılacağını da müjdeleyen Başkan Topbaş şu bilgileri verdi: "İlk etapta Üsküdar-Ümraniye-Tepeüstü, daha sonra da inşallah Taşdelen ve Alemdağ'a kadar gidecek. Marmaray devreye girdiğinde ise, hızlı ve konforlu bir şekilde Avrupa yakasına geçme imkânı olacak. Şile'den İstanbul'a gelmek isteyenler Alemdağ'a gelecek, arabalarını park edecekler ve metroya binerek istedikleri yere gidebilecekler."
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38