19. sayfa (Toplam 23 sayfa)

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cmt, 2018 15:36
gönderen metro_5
Esat yazdı:
metro_5 yazdı:Sayın Esat, ben burada belediye deki biri ile aramızda geçenden bahsettim niye üstünüze alındınız ki?
belediyedeki arkadaş her kimse ismini de ver bakalım da bu uydurmaları kimden öğrenmiş bir de biz soralım
Ben onun ismini şimdilik açık etmicem ama bu korku onu sarmıştır şimdi.
İnşallah Belediye Meclisindede temizlik yaparlar da birşeyler düzelir.

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cmt, 2018 19:59
gönderen Esat
o zaman başkasının ağzıyla sallama burada, tekrarında cevap yazmaya bile tenezzül etmem. Burada kıçından uyduranları sevmeyiz

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 06 Eki Cmt, 2018 23:15
gönderen metro_5
Esat yazdı:o zaman başkasının ağzıyla sallama burada, tekrarında cevap yazmaya bile tenezzül etmem. Burada kıçından uyduranları sevmeyiz
Sayın yönetici, Başkasının ağzından salladığımı nereden çıkardınız, yazdığım şeylerin arkasındayım gördüğüm şeyleri dile getirdim üstteki mesajda.
*Bağcılar a metro uzatılmadan önce kör viyadükle ilgili çok büyük tartışmalar oldu belediyede, İsmini vermediğim şahıs metronun Bağcılar a uzatılması için teklif verdi reddedildi.
Çoğunluk sağlamak için benden destek istedi o şahsa 10 kişi ayarladım teklif kabul edildi bir dahaki oylamada.
İyi güzel ben bu şahsiyet e yardım ettim bi zaman sonra ihale falan inşaat başladı .
Bende kendi bölgem için Aksaray Metrosunun Sefaköy e uzatılması için başvuru yaptım , oylama yapıldı %50,5 ile reddedildi bilin bakalım Reddeden 1 fazla kişi kimdi.
Bu şahıs yüzünden öneri reddedildi ! Şokun en büyüğünü o gün yaşadım , biz adama 10 kişi bulduk adam bizden kendi oyunu esirgedi. Gerekçeler hep düzülmüs yok hat çok uzarmışta, pik süresi artarmışta seferler aksarmışmışta gibi basit gerekçeler öne sürüldü.
O günden sonra partiye falan da küfür ettim bıraktım gençlik kollarını bu kişi hocayı da seviyordu ona da küfrettim ertesi gün istifamı verdim bıraktım.
Ama Allah büyüktür , elbet bir gün acısı çıkar.
İnanıp inanmamak sana kalmış kardeşim ben yaşadıklarımı yazdım herkezin görüşünede saygım var.

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 07 Eki Pzr, 2018 10:44
gönderen Esat
çok uzatıyorsun, ben uzatanları da sevmem burada

İHALE 2020'DE Mİ?

Gönderilme zamanı: 27 Ara Cum, 2019 12:57
gönderen Hector Troas
Yıllardır konuşulan bu hattın ihalesi artık yapılacak mı? Bütçe görüşmelerinde bu hat için bir pay ayrıldığını gördüm. Bir tablo vardı, az çok seçiliyordu ama net görünmüyordu. Metro.İstanbul sitesinde Yenikapı-Sefaköy bölümünü AYGM yapacak yazıyor. Hatta bir ara ihaleye çıkacaktı, Ağustos 2018'deki döviz patlamasıyla ertelendi diye ifadeler okumuştum. Ne kadar gerçek bilmiyorum ama Ekrem Bey de Beylikdüzü Metrosu'na çok öncelik veriyor. 2020'de yeni hat ihalesi yapacağız dedi. Projesi bitip inşaat ihalesi aşamasında, akla ilk gelen hat bu. Videosu burada:

https://www.youtube.com/watch?v=1SIpl3RZodM

İşin ilginci Ekrem Bey, beylikdüzü Metrosu'ndan bahsederken, hep "Sefaköy-Beylikdüzü Hattı" diye bahsediyor. Bilinçli bir şekilde mi böyle ifade ediyor yoksa genel bir ifade mi? Yani Yenikapı-Sefaköy bölümünü bakanlık yapacak, İBB de ötesini mi yapacak? Duran metro yatırımlarına kredi vermeyen kamu bankaları gerçeği ortada iken, bakanlık sıfırdan böyle 14 km metro işini yapıp, İBB'ye sunar mı? İstanbul için de öncelikleri M11 ve 3 kat tünel. Bütçede de böyle bir rakam yok bu arada. Ama optimum metro planında bu hatlar mavi ile çizilmiş. Mutlaka yapıalcak. Belki de Yenikapı-İncirli bölümünü iptal edip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ilerleyebilir mi? Söğütlüçeşme-Beylikdüzü Metrosu olmuş olur. Zeytinburnu bölümü zaten T1 yeraltına alma işi var, o bölgeye hitap eden bir hat. Ama M2'nin batıya bir şekilde gelmesi lazım. M1 Yenibosna-Sefaköy uzatmasını çok dillendiriyordum ama artık dillendirmiyorum, çünkü M1A patlak. Otogar-Yenikapı arası M1B ile zor yetiyor, şimdi istasyon boylarını uzatmaya çalışıyorlar. 4'lü diziden 5'li diziye geçmeye çalışılıyor. Bir de sinyalizasyon upgradei var sanırım. O da big para. Aslınd ao parayla M1B Otogar-Şişli uzatması yapılabiliyor mu? 2 işletmeyi ayırırdı. Otogar'a ek peron konulsa hallolur sanırım. Kocatepe'ye gelmeden ayrılıp tünelle Rami, GOP, Eyüp diye gider, Feshane'den Haliç'i geçip Okmeydanı yapardı. Orda zaten Taksim-Okmeydanı etüdü eklenmiş görünüyor.

M1A: Yenikapı-Otogar-Atatürk Havalimanı

M1B: Halkalı-Kirazlı-Otogar-Şişli

yada;

M14: Halkalı-Kirazlı-Otogar-Şişli

Resim

M7 Esenyurt-Beylikdüzü-Ambarlı uzatmasını da unutmayalım. Planlara alındı. Bu daha erken gelebilir. 5 istasyon eklenmiş görünüyor. Esenyurt'tan sonra Haramidere, Beylikdüzü, Atatürk Bulvarı/Adnan Kahveci, Yakuplu, Ambarlı olur sanırım. Haritaya göre yorumladım.

Resim

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 28 Ara Cmt, 2019 12:56
gönderen Esat
İşin ilginci Ekrem Bey, beylikdüzü Metrosu'ndan bahsederken, hep "Sefaköy-Beylikdüzü Hattı" diye bahsediyor. Bilinçli bir şekilde mi böyle ifade ediyor yoksa genel bir ifade mi? Yani Yenikapı-Sefaköy bölümünü bakanlık yapacak, İBB de ötesini mi yapacak? Duran metro yatırımlarına kredi vermeyen kamu bankaları gerçeği ortada iken, bakanlık sıfırdan böyle 14 km metro işini yapıp, İBB'ye sunar mı? İstanbul için de öncelikleri M11 ve 3 kat tünel. Bütçede de böyle bir rakam yok bu arada. Ama optimum metro planında bu hatlar mavi ile çizilmiş. Mutlaka yapıalcak. Belki de Yenikapı-İncirli bölümünü iptal edip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ilerleyebilir mi?
görecez ne olacağını, 2020 de ortalık karışacak bence bu konularda

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 28 Ara Cmt, 2019 13:21
gönderen Hector Troas
Tüyo var mı? Kulağına gelen fısıltıları bi'dök bakalım?

İNCİRLİ-BEYLİKDÜZÜ METROSU İHALE AŞAMASINDA

Gönderilme zamanı: 03 Oca Cum, 2020 10:59
gönderen Hector Troas
İBB Başkanı İmamoğlu, bugün yeni metrobüs aracının test sürüşünde Beylikdüzü Metrosu ile ilgili açıklamalarda bulundu. Linkteki videonun son dakikalarında görebilirsiniz.

https://twitter.com/ekrem_imamoglu/stat ... 35520?s=20

Açıklamada özetle, metrobüsün çok yüksek kapasitede yolcu taşıdığını, bugünü kurtarmak üzere yeni araç alımının söz konusu olduğunu ama asıl çözümün, orta ve uzun vadede metro olacağını söyledi. 2003'ten beri yapılacağı söylenen İncirli-Beylikdüzü Metrosu bugüne kadar yapılsaydı, metrobüsün bu kadar uzatılmasına gerek kalmayacağını belirtti. İlk aşamasının Topkapı-Avcılar olduğunu belirtti. İncirli-Beylikdüzü metro hattını hızlı bir şekilde yapıp bitirmenin yollarını konuşuyoruz dedi. Dikkatimi çeken nokta ise, daha önce Sefaköy-Beylikdüzü olarak belirttiği hat için bu defa İncirli-Beylikdüzü olarak söylemesi oldu. Metro hattı bitince metrobüsün de çalışmaya devam edeceğini belirterek, Silivri'ye uzatılması, o zaman gündeme gelebilir dedi. Silivri için ekspress İETT otobüsü düşündüklerini söyledi.

Çalıştayda yayınlanan aşağıdaki haritayı teyid etmiş oldu.

Resim

Ayrıca M7 Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu'nun bu yıl açılmasıyla, metrobüste rahatlama beklediklerini ifade etti. (Ben ise aksini düşünüyor gibiyim. Çünkü M7 Metrosu ile Mahmutbey yönünden Mecidiyeköy'e gelen yolcu, yine metrobüse binmeye çalışacak, Mecidiyeköy ekstra patlayacak). Bu metroyu Mahmutbey-Esenyurt uzatması ile Beylikdüzü'ne uzatmak için proje üzerindeki çalışmaların sürdüğünü ifade etti. Açıklamalardan aladığıma göre Beylikdüzü Metrosu bu yıl ihaleye çıkabilir. Ulaştırma Bakanlığı'nın Yenikapı-Sefaköy bölümü ile ilgili herhangi bir bütçe ayırmadığını tahmin ediyorum. TBMM bütçe konuşmasında, tüm hatlardan bahsedilirken bu hatta hiç yer verilmedi. Söğütlüçeşme-İncirli hattının da bakanlık tarafından yapılacağını sanmıyorum. Bütçesi yok. Yeni yatırım girmek de genelge ile yasaklanmıştı. Hala yürürlükte.

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 05 Oca Pzr, 2020 14:45
gönderen kenanmar
(Ben ise aksini düşünüyor gibiyim. Çünkü M7 Metrosu ile Mahmutbey yönünden Mecidiyeköy'e gelen yolcu, yine metrobüse binmeye çalışacak, Mecidiyeköy ekstra patlayacak)
Bu tespite katılıyorum hareket serbestisi ve kabiliyeti kazanan yolcu optimum konfor ve süre hesabını yeniden değerlendirecektir. Atatürk Havalimanı - Otogar aralığında metroya binen yolcu Otogar’da inip Bağcılar yönüne yönelmektedir. Halbuki yol uzamaktadır ama otobüs minibüs alternatifleri hem yetersiz hem de balık istifi gibi olduğundan kötünün iyisi bir yol olarak kullanılmaktadır.
Bundan sonra Bağcılar - Tekstilkent - Alibeyköy hattında olan bir işçi oturduğu yere göre kendileri için ulaşımı metro sonrası zahmetli olmayacak Anadolu Yakası veya Küçükçekçekmece - Zeytinburnu hattındaki çalışma ve hizmet sunumu alanlarına daha çok yönelecek.

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 05 Oca Pzr, 2020 16:44
gönderen Hector Troas
İlgili başlıktan devam edebiliriz.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 051#p44051
Off Topic
M7'NİN METROBÜSE ETKİSİ NASIL OLUR?

BAKANLIK BÜTÇESİNDE ÖDENEK?

Gönderilme zamanı: 08 Oca Çrş, 2020 14:29
gönderen Hector Troas
Off Topic
Bu arada yazdın geçen ama darmadağın oldum bu İNCİRLİ mevzusu ne ya? İNCİRLİ-TÜYAP diye bir şey yok, Sefaköy-TÜYAP var, son dakika da değişmezse.
Diğer başlıktaki konuyu burada ele alalım. Bendeki en son bilgi, kanaldan dolayı projeyi Sefaköy ötesi ve berisi diye ayırmışlardı. Yenikapı-Sefaköy bölümü için bakanlık yapacak denmişti. Ama en son bütçe konuşmalarında, yapılacak işlerden bahsedilirken, bakan bu hattan hiç bahsetmedi. Şöyle bir ifadesi vardı.

https://www.dhmi.gov.tr/Sayfalar/Haber/ ... kilar.aspx
Off Topic
İstanbul’un kent içi raylı sistem şebekesinin önemli bir kısmını bakanlığımız üstlendi. 81,4 kilometrelik kısmını işletmeye açtık. 85,3 kilometrenin yapımına devam ediyoruz. 44,4 kilometrenin ise proje ve ihale sürecindeyiz." değerlendirmesinde bulundu.
Bu ifadede Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu için sinyal verilmiş. 30 km idi. 14 km de Yenikapı-Sefaköy oluyor.
Off Topic
Turhan, Marmaray ve Avrasya'dan sonra boğazın altından geçecek yeni tünel olan Büyük İstanbul Tüneli'nin etüt - proje çalışmalarını tamamladıklarına işaret ederek, "Günlük 6,5 milyon yolcunun kullanacağı toplam 11 farklı raylı sistem hattını birbirine bağlayacak hızlı metro karakterinde olan raylı sistem projesinin hızla hayata geçirilmesi için ihale hazırlık çalışmalarımız devam ediyor." diye konuştu.
Ama 44 km metro için bütçe var mı? Km başına 40 Milyon € maliyeti oluyor deniyor. 1.760.000.000 TL kaynak lazım. Geçen sene bütçe ayrılmamıştı. Bu sene de ayrılacağını sanmam. Çünkü sıfırdan proje başlatmak genelge ile yasaklanmıştı. 3 katlı tünelin karayolu bölümünü YİD ile okutabilirler ama İBB sıcak bakmıyor.

Velhasıl Yenikapı-Sefaköy bölümü için umutlu değilim. Kanal geçişi netleştirilince, proje ilk haline dönebilir mi? İncirli-Beylikdüzü? Sanırım İBB 2020'de gelişmeleri izleyecek, bakanlıktan bir hareket var mı yok mu görecek, ona göre bir yol haritası belirleyip, 2021-2022 döneminde ihaleye çıkacak diyebiliriz.

İHALE 2023'TE ?

Gönderilme zamanı: 22 Oca Çrş, 2020 15:59
gönderen Hector Troas
Off Topic
Hector Troas:
Aslında en iyi çözüm, bakanlık protokolünden çekilip İncirli-Beylikdüzü şeklinde ihalenin yapılmasıdır. Bakanlığı beklemektense, bu yönde kredi aramak daha doğru olur.
Off Topic
Esat:
UDHB: Tamam
M9 başlığındaki konuyu, asıl başlığında biraz irdeleyelim. Ulaştırma Bakanlığı'nın 2020-2023 Stratejik Planı linktedir.

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/st ... 0-2019.pdf

Sayfa 57'de (PDF'e göre) Yenikapı-Sefaköy Metrosu ile ilgili bilgi var. Plana göre 2023'e kadar hiç bir adım atılması beklenmiyor. 2023'te ihale olursa, fiziki gerçekleşme oranı % 10 olacak. 2024'te % 25 kümülatif gerçekleşme hedefleniyor. 2023-2024 seçim tarihi. Seçim atmosferinde böyle şeyler gündeme geliyor. Ama somut adım için 2024-2029 stratejik planını beklemek gerek. Her yıl % 10'luk ilerleme ile 10 senede bitirilmesi hedefleniyor, görünüyor. Yani en erken 2033. Halbu ki çok geç kalınmış bir hat. Çok önemli ama hep arka sıralara atıldı.

H 1.3 Hedef Kartı
Tüm ulaşım modlarının bütüncül bir yaklaşımla entegrasyonunu sağlayacak ulaşım altyapılarını planlı bir şekilde gerçekleştirmek
Kent içi ulaşım altyapısının geliştirilmesine katkı sağlamak
ubakstratejik2023.png
Resim