ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Eyl Cmt, 2018 21:48

Bu hattı yapmaktansa Kabataş - Mahmutbey hattını en fazla Halkalı’ya dek uzatıp Ataköy - Basın Ekspres - Başakşehir metro hattının ucunu Ispartakule - Bahçeşehir - Kıraç- Tüyap - Beylikdüzü - Avcılar - Esenyurt Meydan ve yine Bahçeşehir olacak bir elips yuvarlak yapmak daha mantıklıymış böylece doluluk ve işlevsellik bağlamında her iki yönde günün sadece belli saatlerinde değil çoğu saatinde yararlı bir hat çıkarmış. (Bunu anlamak için Metrobüs Beylikdüzü - Cihangir Mh. durakları arasındaki aşırı yolcu talebini gözlemlemek yeterli) Ayrıca tek hat sayesinde diğer metrolara doğrudan entegre ve alternatif bir güvenilir yaratılırdı. Bu haliyle bu tarz dikey veya dümdüz yatay hatlar sadece otobüslerin yerini almaktan öteye gitmiyor. Yukarıdaki gibi her 2-3 dk da bir yeni bir metro istasyonunda duran uzayıp giden seçeneklerin yansıra, İstanbul’da çalışan insanlar, uzak mesafeleri katederek işe vardığından, işgücü ve sermayenin verimli ve dengeli dağılımı için hızlandırılmış seçenekler de lazım. Örneğin; Mecidiyeköy - Tuzla veya Mecidiyeköy - Beylikdüzü arasını 30 dk da katedecek az sayıda noktada duran ekspres hatlara ihtiyaç var. Öte yandan Yenikapı - Sefaköy’ü yapmaktansa Atatürk Havalimanı kaldırılacağına göre mevcut Yenikapı - Havalimanı hattı Sefaköy’e uzayıp ardından iki dal yapıp Avcılar ve Sefaköy - Halkalı yönüne de gidebilir. Bir diğer konu da Büyükçekmece - Silivri yönüne metro gerekmez elbette ama yolcusunun B.çekmece yöününden geldiği bariz Tüyap’tan kalkan metrobüsler günün çoğu saatinde gayet dolu kalkıyorlar bu bence önemli bir gösterge. Metrobüsü en azında Büyükçekmece - Mimaroba yönüne uzatmak bir zorunluluk.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 29 Eyl Cmt, 2018 23:02

Yenikapı - Sefaköy Metro'su M2'nin uzatması olarak düşünülmüş ve AYGM tarafından yapılacak şekilde projelendirilmiş.

Güzergah incelendiğinde önemli bölümü Metrobüs güzergahı alternatifdir. Mevcut Atatürk HL kapanacağına göre, M1 Hattı, Sefaköy ve Küçükçekmece'ye uzatılacak şekilde revize edilebilir.

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=27
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Pzr, 2018 09:00

Neden? Neden herkesin ısrarla M1 in uzatılabileceğini bunun daha doğru olduğunu savunuyor? AHL açıkken Sefaköy e uzatılamıyor muydu? istenilse uzatılabilirdi, zaten yılan gibi dolanan bir hattı dolandır ha dolandır, bir de bu saatten sonra M1 için bir uzatma projesine çıkmak bu işi daha ne kadar uzatır sizce? Daha yüksek kapasiteli bir hattı uzatmak varken düşük kapasiteliyi uzatma önermesinin mantığı nedir?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eyl Pzr, 2018 09:04

Esat yazdı:Neden? Neden herkesin ısrarla M1 in uzatılabileceğini bunun daha doğru olduğunu savunuyor? AHL açıkken Sefaköy e uzatılamıyor muydu? istenilse uzatılabilirdi, zaten yılan gibi dolanan bir hattı dolandır ha dolandır, bir de bu saatten sonra M1 için bir uzatma projesine çıkmak bu işi daha ne kadar uzatır sizce? Daha yüksek kapasiteli bir hattı uzatmak varken düşük kapasiteliyi uzatma önermesinin mantığı nedir?
Mantık; Sadece Maliyet ve İnşaat süresi.. Yenikapı'da M2 ve Mecidiyeköy'de M7 aktarması olabilir. Ayrıca Zeytinburnu'da T1 bağlantısı var.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen metro_5 » 30 Eyl Pzr, 2018 13:14

Esat yazdı:Neden? Neden herkesin ısrarla M1 in uzatılabileceğini bunun daha doğru olduğunu savunuyor? AHL açıkken Sefaköy e uzatılamıyor muydu? istenilse uzatılabilirdi, zaten yılan gibi dolanan bir hattı dolandır ha dolandır, bir de bu saatten sonra M1 için bir uzatma projesine çıkmak bu işi daha ne kadar uzatır sizce? Daha yüksek kapasiteli bir hattı uzatmak varken düşük kapasiteliyi uzatma önermesinin mantığı nedir?
M2 de Şu anki uzatma ile kapasite üstüne çıkıyor zaten, ben en başında zaten İBB ile M1 konusunu tartıştım.
Aslında bu durum sıkıntı değil, Yenibosna ya 3.bir peron inşaa edilir 3.Perondaki araç Havalimanı - Yenibosna arasında gidip gelirken Anahat Ayamama Deresi güzergahından E5 e ulaşarak Sefaköy e varabilirdi.
Bir kaç kişi tutturmuş Metrobüs diye, Metrobüs ün bu ülkeye faydası yok, Sadece Benzin masrafı zarar, sürekli lastik değiştiriliyor, motor arızaları çok oluyor , sürekli haftada bir kayış değişimi yapılıyor, İBB metrobüs ile başına aslında çok büyük bela aldı şimdi çekiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Eyl Pzr, 2018 13:53

20 dk da yenikapıya varacak insanları 40 dk ya yakın dolaştırmak, ve bunu zaten kapasitesi üzerinde hizmet veren, 5 li vagon ve 4 dk. daha düşük sefer yapamayacak bir hatta kilitlemek? Bence yanlış düşünüyorsunuz, bilgilerinizin teknik gerçekler ile örtüşmediğini düşünüyorum, bazı şeyler sadece biz istiyoruz ya da mantıklı gördük diye olmayabiliyor :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen kenanmar » 30 Eyl Pzr, 2018 14:42

Marmaray henüz gerçek anlamda faaliyete geçemedi, Önümüzdeki 5-7 yıl içinse bol para dönemi de yok en azından eldekileri verimli kullanmak adına bir şeyler yapmak daha mantıklı gibi. Yenikapı bir aktarma noktası olmak dışında neredeyse hiçbir anlam ifade etmiyor, Zeytinburnu’ndan geçen raylı sistem sayısı ilçenin gereksinimlerinden bile daha fazla gibi. Kendi özelinde İncirli - Sefaköy arasındaki yoğunluğa çare olacak. Halkalı - Kirazlı - Bağcılar - Otogar da aynı Yenikapı’ya çıkıyor. Tek bir merkezden etrafa doğru yayılan metro güzergahlarının İstanbul’un mevcut durumuyla tam örtüşmediğini düşünüyorum. Ok :arrow: M1 sadece Sefaköy’e uzasa yeterli ötesine gitmesi işleri karmaşıklaştırabilir. Senelerdir yapılmama sebebi Havalimanının inşaa şekli veya özel yapısı olabilir çok bilgim yok. Metrobüsün bir zarar faktörü olarak değerlendirildiğinden bahsetmişler doğrudur maliyetleri çoğalmıştır ama tüm gün yollarda boş beleş gezen saat düzeni muğlak neye ne yöne neden gittiği anlaşılmayan tonla otobüs hattının olduğu İstanbul’da geceleyin bile 7-8 dk aralıkla dolu çalışan bir hattın zarar ettiğini düşünemeyiz, aktarma almadığını da hesaba katarsak. Her otobüs güzergahını doluluk garantili özel otobüs işletmecilerine devreden bir sistem varsa demek ki kar da var. Elektrikli otobüs almayın sistemi troleybüsvari bir sisteme çevirmeyin diyen de olmadı. Eldeki mevcut düzeni iyi kullanmadıkları bariz. Vatan - Millet Cd.lerinde Pendik - Kadıköy Minibüs Yolu’nda Bahçeşehir - Tekstilkent - Maslak veya Topkapı yönünde yan yolların sadece sağ şeridini otobüslere tahsis etmeyin diyen de olmadı. Niyet yok sorun orada. İstanbul’da toplu taşıma baskısı bir noktaya geldi ve E5’in ortasına bir nefes borusu açıldı, İETT’nin de çok övündüğü işlerden bir oldu.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Eyl Pzr, 2018 15:31

Esat yazdı:20 dk da yenikapıya varacak insanları 40 dk ya yakın dolaştırmak, ve bunu zaten kapasitesi üzerinde hizmet veren, 5 li vagon ve 4 dk. daha düşük sefer yapamayacak bir hatta kilitlemek? Bence yanlış düşünüyorsunuz, bilgilerinizin teknik gerçekler ile örtüşmediğini düşünüyorum, bazı şeyler sadece biz istiyoruz ya da mantıklı gördük diye olmayabiliyor :)
M1 yapılış tarihine bakarsanız, 1980'li yıllara yani T.Özal'lı, B.Dalan'lı döneme aittir. Yıllar sonra Atatürk Havaalimanına uzatılan bu Hat, başlangıçta planlanırken Havalimanına gidecek diye düşünülmedi herhalde ama Esenler Otogarından geçiyordu. 8) 8)
Bu Hattın büyük bir kavis çizerek Atatürk HL'ye ulaşması tabii ki sorun. Ring hattı gibi bir şey olmuş.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen metro_5 » 30 Eyl Pzr, 2018 21:48

Kamil16 yazdı:
Esat yazdı:20 dk da yenikapıya varacak insanları 40 dk ya yakın dolaştırmak, ve bunu zaten kapasitesi üzerinde hizmet veren, 5 li vagon ve 4 dk. daha düşük sefer yapamayacak bir hatta kilitlemek? Bence yanlış düşünüyorsunuz, bilgilerinizin teknik gerçekler ile örtüşmediğini düşünüyorum, bazı şeyler sadece biz istiyoruz ya da mantıklı gördük diye olmayabiliyor :)
M1 yapılış tarihine bakarsanız, 1980'li yıllara yani T.Özal'lı, B.Dalan'lı döneme aittir. Yıllar sonra Atatürk Havaalimanına uzatılan bu Hat, başlangıçta planlanırken Havalimanına gidecek diye düşünülmedi herhalde ama Esenler Otogarından geçiyordu. 8) 8)
Bu Hattın büyük bir kavis çizerek Atatürk HL'ye ulaşması tabii ki sorun. Ring hattı gibi bir şey olmuş.
İki metro projesini tek hat olarak ruh buldurdular sonuç bu.
*Ben çocukken Bu hat Yenibosna dan Aksaray a 16 dk da varıyordu, bide şimdiye bakın 40 dk lardan söz ediyoruz.
Bunun sebeplerini tek tek yazayım.
1) Daha hatta hiçbir şey yokken Düz ray üzerinde ray düzleştirme aracı gezdirip Davutpaşa - Terazidere arasını bozdular.
2) Zeytinburnu'ndaki makası manuel makasla değiştirdiler.
3)Bazı rayları kafalarına göre hiçbir şey yokken değiştirdiler, Yenibosna daki makası bile değiştirdiler.
4)uyuz makinistler aldılar düşünün adam günün en yoğun saatinde metroyu 45 le sürüyor.
5)Raylar artık yağlanmamaya cılalanmamaya başlandı ki en büyük hata da bu.
Sağmalcılar - Bayrampaşa arası zamanında hız rampası olarak yapıldığı halde 100 km ye kadar izin olduğu halde bazı makinistler burada 60 ı geçmiyor.
Sağmalcılar dan Kartaltepe ye giderken İstasyon a gelmeden 100 metre önce gereksiz yere 0 km ye kadar inip treni tekrar hareket ettiriyor.
Merter den Davutpaşa ya giderken ne hikmetse 30 la gidiyorlar ki tam hızlanma yeri.
Adam 2004 te geldi Metroyu bu kadar yavaşlattı. Bide kapı sensörü meselesi var, birileri sıkışıp zor durumda kalmasın diye yapıldı, ama bizim millet kötü niyetli kullanıyor, metrodan inen kişi ibnelik olsun diye kapıya doğru tekme sallar gibi yapıyor kapı kapanacakken açılıyor bunu bide koskoca adam yapıyor.
Diit sesinden sonra metroya binilmez ama bizim görgüsüzler koşunca metro zamanında gidemiyor.Avrupa da böyle binenleri ibretlik olsun diye güvenlik trenden atıyor.
İş çıkış saati metro dolu olduğunda kapı kapansın diye nefes almıyorum çünkü sensör hareket algılayınca kapıyı geri açıyor.
*Bu hattı Sefaköy e çevirmek hiç sıkıntı değil sorun Belediye de bazı kişilerin karşı çıkması, bu kişilerden biri zamanında Metro Bağcılar a gitsin diye bende destek istedi ona yardım ettim şimdi bu kişi pik saatleri bozulur gerekçesiyle benim önerilerimi hep geri çevirttirdi.İnsanlara iyilik yaramıyor.
Metrobüs meselesine gelirsek evet nefes borusu açmıştır bunu tabi ki kapatmicaz ama Metro ya dönüştürmeliyiz. Taşıma su ile yeterince idare edildi.
İnşallah Sefaköy e de metro gelir diyerek mesajımı sonlandırıyorum şimdi söz sizde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Pzt, 2018 06:39

metro_5 yazdı:
Kamil16 yazdı:
Esat yazdı:20 dk da yenikapıya varacak insanları 40 dk ya yakın dolaştırmak, ve bunu zaten kapasitesi üzerinde hizmet veren, 5 li vagon ve 4 dk. daha düşük sefer yapamayacak bir hatta kilitlemek? Bence yanlış düşünüyorsunuz, bilgilerinizin teknik gerçekler ile örtüşmediğini düşünüyorum, bazı şeyler sadece biz istiyoruz ya da mantıklı gördük diye olmayabiliyor :)
M1 yapılış tarihine bakarsanız, 1980'li yıllara yani T.Özal'lı, B.Dalan'lı döneme aittir. Yıllar sonra Atatürk Havaalimanına uzatılan bu Hat, başlangıçta planlanırken Havalimanına gidecek diye düşünülmedi herhalde ama Esenler Otogarından geçiyordu. 8) 8)
Bu Hattın büyük bir kavis çizerek Atatürk HL'ye ulaşması tabii ki sorun. Ring hattı gibi bir şey olmuş.
İki metro projesini tek hat olarak ruh buldurdular sonuç bu.
*Ben çocukken Bu hat Yenibosna dan Aksaray a 16 dk da varıyordu, bide şimdiye bakın 40 dk lardan söz ediyoruz.
Bunun sebeplerini tek tek yazayım.
1) Daha hatta hiçbir şey yokken Düz ray üzerinde ray düzleştirme aracı gezdirip Davutpaşa - Terazidere arasını bozdular.
2) Zeytinburnu'ndaki makası manuel makasla değiştirdiler.
3)Bazı rayları kafalarına göre hiçbir şey yokken değiştirdiler, Yenibosna daki makası bile değiştirdiler.
4)uyuz makinistler aldılar düşünün adam günün en yoğun saatinde metroyu 45 le sürüyor.
5)Raylar artık yağlanmamaya cılalanmamaya başlandı ki en büyük hata da bu.
Sağmalcılar - Bayrampaşa arası zamanında hız rampası olarak yapıldığı halde 100 km ye kadar izin olduğu halde bazı makinistler burada 60 ı geçmiyor.
Sağmalcılar dan Kartaltepe ye giderken İstasyon a gelmeden 100 metre önce gereksiz yere 0 km ye kadar inip treni tekrar hareket ettiriyor.
Merter den Davutpaşa ya giderken ne hikmetse 30 la gidiyorlar ki tam hızlanma yeri.
Adam 2004 te geldi Metroyu bu kadar yavaşlattı. Bide kapı sensörü meselesi var, birileri sıkışıp zor durumda kalmasın diye yapıldı, ama bizim millet kötü niyetli kullanıyor, metrodan inen kişi ibnelik olsun diye kapıya doğru tekme sallar gibi yapıyor kapı kapanacakken açılıyor bunu bide koskoca adam yapıyor.
Diit sesinden sonra metroya binilmez ama bizim görgüsüzler koşunca metro zamanında gidemiyor.Avrupa da böyle binenleri ibretlik olsun diye güvenlik trenden atıyor.
İş çıkış saati metro dolu olduğunda kapı kapansın diye nefes almıyorum çünkü sensör hareket algılayınca kapıyı geri açıyor.
*Bu hattı Sefaköy e çevirmek hiç sıkıntı değil sorun Belediye de bazı kişilerin karşı çıkması, bu kişilerden biri zamanında Metro Bağcılar a gitsin diye bende destek istedi ona yardım ettim şimdi bu kişi pik saatleri bozulur gerekçesiyle benim önerilerimi hep geri çevirttirdi.İnsanlara iyilik yaramıyor.
Metrobüs meselesine gelirsek evet nefes borusu açmıştır bunu tabi ki kapatmicaz ama Metro ya dönüştürmeliyiz. Taşıma su ile yeterince idare edildi.
İnşallah Sefaköy e de metro gelir diyerek mesajımı sonlandırıyorum şimdi söz sizde.
şu yazdıklarının hepsi varsayım ve tamamen bomboş iddialar, yazmayayım diyordum ama söylettin, mesnetsiz ve gerçeklerden uzak.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen metro_5 » 05 Eki Cum, 2018 23:21

Sayın Esat, ben burada belediye deki biri ile aramızda geçenden bahsettim niye üstünüze alındınız ki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Mesaj gönderen Esat » 06 Eki Cmt, 2018 08:58

metro_5 yazdı:Sayın Esat, ben burada belediye deki biri ile aramızda geçenden bahsettim niye üstünüze alındınız ki?
belediyedeki arkadaş her kimse ismini de ver bakalım da bu uydurmaları kimden öğrenmiş bir de biz soralım

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön