ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Ulaştırma Bakanlığı tarafından hattın Yenikapı - Sefaköy kesimi yatırım planına alınmadığı gibi; Belediye'nin başvurusu da kabul edilmeyip Sefaköy - Beylikdüzü kısmı da 2022'de başlanamaz hale getirildi. Yazık.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
3,5 milyona hizmet edecek metroya onay yok: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40016/35 ... a-onay-yok
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun, “Milyonlarca vatandaşın kullanacağı İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metrosunun yapımını kimse engelleyemeyecek. Projeler hazır, yatırımcılar hazır, finansmanı hazır. Ama bir imza eksik. NEDEN?” paylaşımının işte düşündürücü öyküsü… Proje ve finansı İBB tarafından hazırlanan, şehrin batı yakasındaki 3,5 milyon kişiye hizmet verecek 18,4 km’lik Sefaköy - Beylikdüzü - Tüyap Metrosu, Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan onay bekliyor. 6 raylı sistem hattıyla entegrasyon sağlayacak, metrobüs ve E-5 trafiğini rahatlatacak çok önemli proje, 1 yıla yakındır sadece imza bekliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehrin raylı sistem açısından bugüne kadar hiçbir yatırım yapılmamış batı kesimindeki ilk metro hattının güncelliğini yitirmiş proje çalışmalarına, 2019’da son sürat başladı. Metrobüs hattını ve E-5 trafiğini rahatlatacak metronun proje ve fizibilite çalışmaları, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden (AYGM) gelen talep üzerine revize edildi. Mart 2021’de yeniden Bakanlığa gönderildi.
Projenin finansmanı da Mayıs 2021’de Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı mutabakatı ile sağlandı. Yatırım bütçesi de hazır hale getirildi.
İBB Yönetimi, AYGM’den cevap gelmemesi nedeniyle, Kasım 2021’de Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile görüşmelerde bulundu. Ancak Cumhurbaşkanlığı; AYGM onayı olmadan inceleme ve onay sürecinin başlatılamayacağı bilgisini verdi.
Bu nedenle, tüm proje ve fizibilite çalışmaları hazır olan Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu, 15 Ocak’ta açıklanan kamu yatırım programına dahil edilemedi.
METROBÜSÜ VE E-5 TRAFİĞİNİ RAHATLATACAK
Beylikdüzü - Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını takip edecek 18,43 km ve 10 istasyonlu Sefaköy-Beylikdüzü-Tüyap Metrosu, bu akstaki metrobüs yolculuğu talebini önemli ölçüde azaltacak.
Hattın, İstanbul’un doğu - batı aksında önemli yolculuk talebini karşılayan Yenikapı-Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ile entegre olmasıyla da Tarihi Yarımada’dan Büyükçekmece ve Beylikdüzü’ne kadar raylı sistem ulaşımı sağlanacak. Böylece, E5 üzerindeki araç trafiği önemli ölçüde azalacak.
Yine hattın Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metrosu’na entegrasyon sağlanacak. Bu bölüm de TEM üzerindeki araç yolculuklarını hafifletecek.
İBB, İNCİRLİ –SEFAKÖY METROSU’NA DA TALİP
İBB, bu süreçte; önceki dönemde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredilen İncirli-Sefaköy Metrosu’nun yeniden belediyeye devri için de Ağustos ve Kasım 2020’de 2 defa Bakanlığa başvuruda bulundu.
Bu talepte, “İncirli – Sefaköy Raylı Sistem Hattı’nın Beylikdüzü’ne kadar uzatılarak tek hat olacak şekilde yapılması” belirtildi. Ancak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bu talebe de olumlu ya da olumsuz bir dönüş yapmadı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Revize halinde bir Küçükçekmece Marmaray entegrasyonu vardır inşallah.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Ben tam emin olamadım Marmaray'dan çok metrobüs vurgulanmış gibi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Küçükçekmece de entegrasyon yok
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Çok kötü olmuş ya. Ama nedenini anlayabiliyorum. Fiziksel açıdan çok sıkıntılı bir yer. Marmaray istasyonu göl kıyısında yanında yöresinde bir park meydan alanı da yok oraya bir yer altı inşaatı yapabilmek için ciddi derecede kamulaştırma gerekecektir.
Yapılabilecek en mantıklı şey sanırım stadın olduğu yere yapıp tabii altı kayaçsa metrobüse (fotoğrafta sol alt köşede) alt geçit. Marmaray istasyonu tarafına da genişçe bir üst geçit olacak. Biz yine fikir mühendisliğine başladık
Yapılabilecek en mantıklı şey sanırım stadın olduğu yere yapıp tabii altı kayaçsa metrobüse (fotoğrafta sol alt köşede) alt geçit. Marmaray istasyonu tarafına da genişçe bir üst geçit olacak. Biz yine fikir mühendisliğine başladık
En son Uğur tarafından 18 Oca Sal, 2022 08:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
7-8 dk yürüme mesafesi gibi ama tabi o zaman daha düzgün bir yürüyüş yolu falan olacaktır diye düşünüyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Yine bir hüsran, İBB'nin 3.250.555.000 TL yatırım yapmayı planladığı Sefaköy - Beylikdüzü metro hattı Cumhurbaşkanlığı 2023 yatırım programına alınmadı.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Peki bu programa alınmayınca belediye kendi insiyatifiyle yapamıyor mu oluyor yoksa sadece devlet bankaları kredi mi vermiyor?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi
Yanlış biliyorsam düzeltin bildiğim kadarıyla yatırım programı kredi kullanılacak projeler için çıkıyor yani bir kurum herhangi bir projesini kredi kullanmadan özkaynaklarıyla sürdüreceği zaman yatırım programına alınmasına lüzum olmuyor. M8 İmamoğlu döneminin başında yani 2019 yılında yatırım programına alınmadığı için özkaynakla sürdürülmüş ilerleme yavaş kalmıştı. İlerleyen senelerde 2020'den başlayarak alınmasıyla hız arttı ve bugün işletmeye açılacak seviyeye geldi. İBB kendi bütçesine yazdığı 3 milyar 250 milyon TL'yi özkaynaktan kullanması mümkün değil ne yazık ki