10. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 15:06
gönderen alabay
Geçenlerde yazmıştım, bence bu konularla ilgili teknik terim el kitabı lâzı. Varsa, döve döve herkese okutacaksın, yoksa yapılsın artık.

Metro nedir, ne demek? Banliyö treni ne demek? Banliyö ne demek? Etimolojisi nedir? Peron nedir? Yol nedir? Ray nedir? Hat (!) nedir? Hat kesimi nedir? Uzatma nedir? Vesaire.

Yani, mekanik teknik terimler belli belki, halbuki bogie ile boji de karıştırılıyor arada, cant mı cont mu, o işte, makas, hepsi belli. Ama hiç belli olmayan sistem terimleri. Meselâ hafif raylı sistem. Ne demek? Neden öyle? Hafif light mı? Light başka ne mânâlara sahip? Etimolojisi ne? Bu gibi konularda emik ve etik bakış ne şekilde? Etik derken ahlâkı kastetmiyorum (bak, yine etimolojik bir karışıklık, o ethic/ethik, h ile), fonetik ve fonemik kelimelerinden türemiş emik (içsel bakış/anlayış) ve etik (dışsal bakış/anlayış). Evet. Bütün bunların standartlara uydurulmaları gerek. Eskiden TSE diye bir şey vardı yahu! O da mı kapattırıldı, ne oldu? Diren TSE! Biraz ISO ile DIN normlarına baksınlar yine.

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 16:06
gönderen emrenmert
İstanbul'un mevcut durumu şöyle

Numaralı raylı sistemler
M1A (hafif raylı sistem): Aksaray-Otogar-Havalimanı
M1B (hafif raylı sistem): Aksaray-Otogar-Kirazlı
M2 (metro): Yenikapı-Hacıosman
M3 (metro): Kirazlı-Başakşehir/İkitelli-Olimpiyatköy
M4 (metro): Kadıköy-Kartal
T1 (tramvay): Kabataş-Bağcılar
T3 (nostalji tramvayı): Kadıköy-Moda-Kadıköy
T4 (tramvay): Topkapı-Habibler
F1 (füniküler): Taksim-Kabataş

Numarasız raylı sistemler:
Tünel: Beyoğlu-Karaköy
Nostalji tramvayı: Taksim-Tünel
Teleferikler: Maçka-Taşkışla / Eyüp-Pierre Loti
Marmaray (banliyö treni): Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi

Metrobüs hatları:
34 Avcılar-Zinrlikuyu
34A Söğütlüçeşme-Cevizlibağ
34B Beylikdüzü-Avcılar
34C Beylikdüzü-Cevizlibağ
34G Beylikdüzü-Söğütlüçeşme
34T Avcılar-Cevizlibağ
34Z Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 16:12
gönderen alabay
hafif raylı sistem
Bırakın şunu artık. M1 metro. Nokta. Tartışmak istrsek, belki belki, T4 konusunda tartışabilirdik.

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 19:51
gönderen kenanmar
Havalimanı veya Keçiören'den gelen metrolardan birinin Çukurambar - Balgat - Çankaya - Atakule - Kuğulu Park - Tunalı Hilmi - Kızılay yönünde dairesel güzergah çizmesi bütün hatların doğrudan Kızılay'a yığılmasına mani olur ve faydalı olur.
Resim

Gönderilme zamanı: 13 Şub Prş, 2014 20:27
gönderen alabay
Öyle daire yapacaklarına tanjansyal üçgen merkezli sistemleri bir gözden geçirseymişler. En temiz çözüm, bu gibi durumlarda.

Gönderilme zamanı: 15 Şub Cmt, 2014 17:38
gönderen ÖmerYILMAZ
Kızılay-Çayyolu metro inşaatının tamamı yeraltında olduğundan kimse hattın ne durumda olduğunu bilmiyordu. Birçok kişi de deneme seferlerinin başlayıp başlamadığını merak ediyordu.

Deneme seferleri çoktan başlamış. Açılışı yakındır. :)

Hükümet 2 metro inşaatını bitirdi, M4 Keçiören hattı da yıl sonu gibi bitecek.

Ne diyelim hayırlı olsun :)
Çayyolu Metrosunda son durumu görüntüledik

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından gelen izinle Çayyolu metrosunun son durumunu görüntülemek üzere Çayyolu metrosuna indik.

Bundan beş ay önce Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından gelen izinle Çayyolu metrosunu görüntülemek için aşağıya indiğimizde yapılacak bir miktar daha iş olduğu görünüyordu. Bu gün ise her şey bitmiş.

Rayların balastları tamamlanmış, istasyon aydınlatmaları yanıyor. Yürüyen merdivenler, asma tavanlar, aydınlatma, raylar, asansörler hemen hemen her şey montajlanmış tamam görünüyor. Raylara enerji verilmiş.

Çayyolu istikametinden başlamak üzere Çayyolu metro istasyonundaki durakları tek tek gezerken, bizi gezdiren müdür, müjdeyi verdi; “deneme sürüşleri çoktan başladı bile” dedi.

Gelen metroda yazan istikamet “KORU”

Biz görüntü alırken deneme sürüşleri için yanımızdan geçen metro vagonlarının rüzgarı bizi mutlu ediyor. Biraz dikkat ettiğimizde, metronun önünde yazan yazı gittiği son durağı yazıyor “KORU”

Moskova metrosundan esinlenmişler

Gidenlerin anlattığına göre Moskova metrosu tam bir sanat galerisi gibiymiş. Herhalde Türk yetkililer de bundan etkilenmiş olmalılar ki Çayyolu metrosunun Milli Kütüphane istasyonunun duvarlarını sanat eserleri ile süslemişler.

Durağa ilk indiğinizde sizi her iki duvarda da büyük resimler karşılıyor. Bilet alıp istasyona indiğinizde ise duvarlarda, kimi camdan yapılma kimi seramikten büyük resimler mevcut. Hele Türkiye figürlü olan resim çok güzel. Resim üzerine Türkiye’nin her yöresinin özelliği işlenmiş. Hayran kalmamak elde değil.

Çayyolu 24, Sincan 44 Dakika Sürecek

Çayyolu metrosu hizmete girdiğinde, Çayyolu’ndan Kızılay’da 24 dakikada ulaşılacak. Bu hatta ilk etapta günde 300-400 bin yolcunun taşınması planlanıyor. Rakam ileride 1 milyon 200 bine ulaşması bekleniyor. 16 kilometrelik Batıkent-Sincan metro hattı da 11 istasyondan oluşuyor. Mesa İstasyonu’nun hattın en önemli güzergah noktası olacağı belirtiliyor.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Haber ve resim kaynağı: Çayyolu Haber Sitesi
http://www.cayyolu.com.tr/haber/Cayyolu ... edik/89422

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 10:49
gönderen Engin Y
Çayyolu (Koru Sitesi)-Kızılay Metrosu için 15 Mart gibi bir tarih duydum, doğru mudur?

Metro kapsamında Söğütözü durağı açılacağı için Ankaray'ın AŞTİ-Söğütözü uzatması da açılacak mı?

Açılırsa, metrodaki insanların bir kısmı Söğütözü'nde inip Ankaray'a geçeceği için zaten aşırı sıkışıklık yaşanan Ankaray, ne hâle gelecek bakalım.

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 11:23
gönderen Engin Y
Ha bir de..

Aslında Törekent-Batıkent-Kızılay-Çayyolu (Koru) şeklindeki tek hattı, M1, M2 ve M3 diye üçe bölmüşler ya..
Bence, Ankaray'ı da Söğütözü-Kızılay ve Kızılay-Dikimevi şeklinde ikiye bölsünler. Hatta M3'ü de Söğütözü Aktarma Merkezi'nde ikiye bölsünler..

A1: Kızılay-Ankara Otogarı-Söğütözü
A2: Kızılay-Dikimevi
M1: Kızılay-Batıkent
M2: Batıkent-Törekent
M3: Kızılay-Millî Kütüphane-Söğütözü
M4: Söğütözü-Çayyolu

Ortada topu topu iki metro hattı varken altı metro hattı varmış gibi kullanabilen ilk kent unvanı da Ankara'ya yakışır :)

Ankara'yı bilmeyenler için tekrar hatırlatayım. Gelecek haftasonundan itibaren, tıpkı 17 yıldır olduğu gibi, Ankara'da iki metro hattı olmaya devam edecek. Bu iki hat birbirini iki ayrı noktada (Kızılay ve Söğütözü) kesecek.

Ankara Metrosu: Törekent-Batıkent-Kızılay-Söğütözü-Çayyolu-Koru
Ankaray: Dikimevi-Kızılay-Ankara Otogarı-Söğütözü

Ha bu iki hat içinde farklı işletmeler yapabilirler muhtelif sebeplerle, onu bilemem, ama hatların mimari özellikleri böyle iki işletme yapılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Açılış aşamaları nedeniyle Batıkent-Törekent kesimine Sincan Metrosu ve Kızılay-Çayyolu-Koru kesimine Çayyolu Metrosu denmiştir, ama bunların hepsi tek metro hattının parçalarıdır. Kirazlı'da gördüğümüz gibi Kirazlı-Başakşehir ve Kirazlı-Aksaray gibi iki ayrı hat söz konusu değildir.

Bunlar haricinde, inşaatı devam eden tek hat kalacaktır. Keçiören Metrosu olarak bilinen ve yukarıdaki Ankara Metrosu ve Ankaray'dan tamamen ayrı olan hat: Keçiören-Ankara Garı-Kızılay

Gönderilme zamanı: 06 Mar Prş, 2014 20:11
gönderen Esat
Uzun yazicam ama cep telim izin vermiyor : D soyle soyleyeyim, haklisin aslinda ama sorun fmdaha cok surada, HAT ve ISLETME farki, boyle bir ayrim olmali, bir yol ustunde istedigin kadar farkli hat calistirabilirsin, bunu dogru numaralandirir ve dogru izah edersen sorun yok. Tanimlama ve bunu dogru izah etme sorunu var isletmelerde.

Gönderilme zamanı: 10 Mar Pzt, 2014 10:30
gönderen Engin Y
Kızılay-Söğütözü-Çayyolu-Koru Sitesi kesimi, Perşembe günü açılıyormuş. Ankaray'ın Söğütözü uzatması henüz belirsiz sanırım. Hadi hayırlısı bakalım..

Resim
Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan ve Hükümetimiz tarafından tamamlanan Çayyolu Metrosu 12 duraktan oluşmaktadır.
Metromuz özellikle bölgemizde bulunan Yapracık ve Turkuaz Konutları için büyük önem taşımaktadır. Metronun açılması ile başlayacak olan 120 ve 121 hatlar yerine oluşturulacak ring servisleri ile ulaşım metro ayağına kadar otobüsler ile devamında ise raylı sistem ile gerçekleştirilecektir.
Metromuzun durakları aşağıdaki haritada gösterilmiştir. Harita üzerinde bulunan Koru, Ümitköy, Beytepe, Bilkent, Odtü gibi duraklarda oluşturulacak besleme hatları ile ulaşım kolaylaştırılacaktır.
Metromuzun yaklaşık 24 dakikada Koru Durağından Kızılay’a ulaşımı sağlaması planlanmaktadır.
Ayrıca mevcut imar planları üzerinde Raylı Toplu Taşıma sisteminin devamında Yapracık ve Turkuaz konutlarına daha yakın olan Yaşamkent Mahallesine kadar ulaşımı sağlayacağı ve imar planında güzergahının Yıldırım Beyazıt Üniversitesi için tahsis edilen ikiz blokların arka kısmında son bulacağı görülmektedir.

Tüm Sakinlerimize Hayırlı olsun.
Kaynak: http://www.yapracik.com/cayyolu-metrosu ... aktir.html

Gönderilme zamanı: 11 Mar Sal, 2014 16:57
gönderen Engin Y
13 Mart 2014 tarihinde saat: 10:00’da Kızılay-Çayyolu Metro Hattı Milli Kütüphane İstasyonu’nda Sayın Cumhurbaşkanı Abdullah GÜL, Sayın Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı SayınLütfi ELVAN ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Melih GÖKÇEK ’in katılımları ile Ankara Metrolarının önemli bir bölümü olan Kızılay-Çayyolu hattının açılışı gerçekleştirilecektir. Açılışa katılan davetliler, resmi açılış töreninin ardından Kızılay-Çayyolu Metro hattının ilk seferinde yolculuk yapacaklar.

Kızılay-Çayyolu Metro hattı üzerinde;Kızılay, Necatibey, Milli Kütüphane, Söğütözü, MTA, ODTÜ, Bilkent, Tarım Bakanlığı-Danıştay, Beytepe, Ümitköy, Çayyolu ve Koru olmak üzere toplam 11 istasyondan oluşan metro hattı, 16.590 metre uzunluğunda olup, yolculuk süresi 3’lü dizi ile yaklaşık 35 dk.’da, tren set sayısının artırılması sonrasında 6’lı diziye çıkıldığında ise 25 dk.’da tamamlanacaktır.
Kaynak: http://www.ego.gov.tr/inc/newsread.asp?ID=4372

Son kısmı anlamadım. Metro setinin üç vagonlu olması ile altı vagonlu olmasının hızla ne ilgisi var? Diyelim ki var, neden kısa tren daha yavaş, uzun tren ise daha hızlı gidebiliyor?

Set sıkıntısı nedeniyle, kısa trenlerle açılışı yapıyorlar. Aynı zamanda yeterince test sürüşü yapılmadığı için mi yavaş gidilecek ilk başta?

Bu durumda, Törekent'te metroya binen vatandaş, Batıkent'te inip yan perona geçecek. Batıkent'ten bindiği trenden Kızılay'da inip yan perona geçecek. Kızılay'da bindiği trenden de Koru'da inecek. Tek hattı üç hatmış gibi kullanacaklar..

Gönderilme zamanı: 13 Mar Prş, 2014 09:33
gönderen Engin Y
Rayları yedi yıl önce döşenmiş tek duraklık uzatmayı açamıyorlar..
Ankara trafiğine ve toplu taşıma sistemine yeni bir soluk kazandıracak Çayyolu Metrosu 13 Mart Perşembe 2014 hizmete açılacak.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfü Elvan ile Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in katılacağı açılış töreni saat 10.00’da Milli Kütüphane yanında düzenlenecek.
Güzergahı ODTÜ, Bilkent ve Hacettepe gibi üniversiteler, pek çok bakanlık ve kamu kurumu, Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesinin yanı sıra yapımı süren dev hastane kampusu ile Ümitköy gibi binlerce nüfusun bulunduğu yerleşim yerlerini kapsayan Çayyolu Metrosu ile yolculuğun 25 dakika sürmesi planlanıyor.
Çayyolu metrosu, 16 bin 590 metre uzunluğunda ve 11 istasyonlu olacak. İlk durağı Kızılay Metro İstasyonu olacak hattın güzergahında “Necatibey, Milli Kütüphane, Söğütözü, MTA, ODTÜ, Bilkent, Tarım Bakanlığı-Danıştay, Beytepe, Ümitköy, Çayyolu ve Koru” istasyonları bulunuyor.
Hattın AŞTİ’den Söğütözü durağına Ankaray bağlantısının ise yıl sonuna doğru bitirilmesi hedefleniyor.
Kaynak: http://www.ankara.bel.tr/index.php?cID=2120