izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

izm-M.03 » İzmir Metro Projeleri [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 09:47

http://www.yapi.com.tr/Haberler/ucyoluc ... 63343.html

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Üçyol-Üçkuyular metro inşaatının yerel seçimlerden önce bitirilemeyeceğini söyledi. Kocaoğlu, yaptığı açıklamada, Üçyol-Üçkuyular metro inşaatına ilişkin İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ödenek sorunu olmadığını, ancak yeni ihaleyi kazanan firmanın bazı sıkıntıları bulunduğunu söyledi. İnşaatın 2008 yılı sonunda bitirilmesinin hedeflendiğini, ancak bazı aksaklıkların yaşandığını belirten Kocaoğlu, şöyle dedi: "Bayındır İnşaat kaçtı, işimiz iki sene geriye gitti. İnşaat seçimden önce bitmez. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin projeyle ilgili herhangi bir ödenek sıkıntısı yok. Yeni firmanın da belli sıkıntıları söz konusu. İnşaat yavaş gidiyor. Üçyol-Üçkuyular için bir süre söz konusuydu ama bitmeyince bitmiyor, ne yapacağım, gırtlağını mı sıkacağım adamın? İnşaatı yapan şirketi sürekli ikaz ediyoruz. Dava açılması, yeni bir ihale yapılması şu anda söz konusu değil."

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Çrş, 2009 11:28

İzmir Büyükşehir Belediyesi, İnönü Caddesi Nokta durağı önünde meydana gelen yol çökmesinin eski bir su kuyusu nedeniyle oluştuğunu ve metro tünelinde herhangi bir sorun bulunmadığını bildirdi. Açıklamada, yolda ve binalardaki deformasyon ölçümlerinin de olumlu sonuçlandığı ve endişe edilecek bir durumun olmadığı bilgisi de yer aldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü Üçyol-Üçkuyular metro çalışmaları sırasında, tünelin yaklaşık 15 metre yukarısındaki eski bir su kuyusunun çökmesi nedeniyle, Hatay Caddesi’ndeki trafik kısmen kapatıldı. Çökmenin metro çalışmaları ile herhangi bir ilgisi bulunmadığını bildiren Büyükşehir yetkilileri, yolda ve binalarda yapılan deformasyon ölçümlerinde herhangi bir olumsuz bulguya rastlanmadığını açıkladı.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12825

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Nis Çrş, 2009 13:47

İlgisi olmasa bile, akla ilk Kolonya geliyor.

B. Alabay


Not: Başar burada Kolonya ile Köln' ü kast ediyor, Başar lütfen herkesin anlayabileceği şekilde yazarmısın? Biz oraya Köln deriz, mesajlarını sadece benim için yazmıyorsun umarım. :)

Esat


Münih'e de München mi diyorsunuz? Köln'ün Türkçe Kolonya adlandırılması benim icadım değil. Wien de Viyana, ne yapalım. ben de genellikle "Köln" derim, ama biraz doğru, düzgün konuşalım dedim. Yoksa bu gözümden mi kaçtı da, Kolonya Türkiye'de Köln mü oldu? Viki'ye göre öyle değilmişmiş, bunu ben ama bilemem.

B.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 May Sal, 2009 09:48

Ya niye uzatıyorsun, viki yemi inanıyorsun banamı? biz Köln diyoruz kardeşim, Kolonya denmiyor hayret bir şey.

İzmir Metro inşaatında su kuyuları nedeni ile zemin altında yeni bir göçük meydana gelmiş, belediye gerekli tedbirleri alarak çalışmalara başlamış.
Büyükşehir Belediyesinden yapılan yazılı açıklamada, “bölgedeki eski su kuyularından birinin yer altı sularının etkisiyle kayması nedeniyle yüzeyden 15 metre derinlikte bir çökme meydana geldiği” belirtildi.

Yüzeyde herhangi bir çökmenin olmadığı, ancak tedbir amaçlı olarak İnönü Caddesi'nin Üçkuyular çıkışındaki bölümünün trafiğe kapatıldığı duyuruldu.

Çökmeden sonra tünelin üzerine enjekte edilen betonun, 2-3 gün içinde mukavemet kazanacağı için bu süre içinde yolun araç trafiğine kapalı tutulabileceği bilgisine yer verilen açıklamada, bölgedeki vatandaşların endişe etmelerini gerektiren herhangi bir durumun söz konusu olmadığı kaydedildi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Tem Pzt, 2009 16:09

http://www.yapi.com.tr/Haberler/izmir-m ... 70494.html

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İzmir Metrosu’nun tamamlanamayan Ege Üniversitesi Hastanesi-Bornova Merkez arası 3.3 kilometrelik hattının müteahhiti Bozoğlu Firması’na inşaatı bitirmesi için verdiği ek süre 11 Temmuz’da doldu. Metro’nun kaderi bugün belirlenecek.

Büyükşehir Belediyesi’nin Aliağa-Menderes raylı sistem projesinde inşaatları zamanında tamamlayamadığı için Haziran ayında iki inşaat sözleşmesini iptal ettiği Bozoğlu firmasıyla olan Bornova Metrosu sözleşmesini de feshetmesi bekleniyor. "İzmir’i demirağlarla öreceğiz" sloganıyla çalışmalarına başladığı Ailağa-Menderes raylı sistem ve metro projelerinde son iki ayda üçüncü kez inşaat sözleşmesi feshedecek.

Haziran ayı başında, önce Aliağa Menderes raylı sistem projesi 1. etabında yer alan altı istasyonu tamamlayamadığı için Bozoğlu firmasıyla olan sözleşme tek taraflı feshedildi. Ardından da yine yapımı gerçekleşmeyen Çiğli vagon depolama ve atelye tesisleri sözleşmesi feshedildi. Büyükşehir Belediyesi bu kez de yine Bozoğlu inşaatın yürüttüğü Bornova metrosu inşaat sözleşmesini fesih için bugün karar verecek. Büyükşehir Belediyesi’nin Bozoğlu İnşaat’ın yürütüğü diğer bir projesi olan İzmir Metrosu Üçyol-Üçkuyular arası 5.5 kilometrelik hattında ise ek süre Ocak 2010’da dolacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Ağu Cmt, 2009 13:26

http://www.yapi.com.tr/Haberler/metroya ... 71274.html

İzmir'de yıllardır bir türlü bitirilemeyen metro inşaatlarıyla ilgili iki önemli gelişme yaşandı. Büyükşehir Belediyesi, istenen hızla ilerlemeyen Ege Üniversitesi Hastanesi-Bornova Merkez hattı inşaatını üstlenen Bozoğlu İnşaat'la yaptığı sözleşmeyi feshederek, bu yöndeki resmi yazıyı dün firmaya yolladı. Belediye ayrıca, bu hattın inşaatıyla ilgili firmadan aldığı 4 milyon TL'lik kati teminat mektubunu da nakte çevirdi.

Öte yandan, Büyükşehir tarafından kentte metro inşaatlarıyla ilgili üstlendiği 4 işten 3'ünün sözleşmesi feshedilen Bozoğlu İnşaat, İçişleri Bakanlığı'na şikayette bulundu. Bakanlık, firmanın yaptığı işlerin hakedişlerini alamadığı gerekçesiyle yaptığı şikayet üzerine, İzmir'e gizli görevle 2 müfettiş göndererek, metro hesaplarını incelemeye aldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2009 16:57

Bozoğlu inşaatın karşı atağı aşağıda, tabi bunlar hoş şeyler değil, bu ihaleleri alırken bu olayları yaşarken anlatmadınız şimdi canınız yanınca yok şöyle yok böyle, ayıp olmuyormu? Körler sağırlar birbirini ağırlar derler, öküz öldü ortaklık bozuldu derler, derrrlerrrr derrlerrr.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15429
Çağlar Bozoğlu'na göre bir an önce bu tehlikenin bertarafı için kaplama projelerinin, yani betonla kaplanma işleminin yapılması lazım. Çağlar, "Tüneller, suların ve derelerin geçtiği güzergahta. Yeni bir ihale de zaman kaybı demek. Çökme olabilir. Bir an önce tünellerin kaplama projelerinin yapılması lazım." dedi. Büyükşehir Belediyesi ise henüz bu iddiaya bir cevap vermedi.

Yönetim Kurulu Üyesi Bozoğlu, bugüne kadar neden bu ikazı yapmadıklarını ise şöyle açıkladı: "Bu konuyla ilgili bizim ve üniversitelerdeki uzmanlardan aldığımız uyarıların kaç sayfa olduğuna bakılabilir. Bugüne kadar bunu kamuoyuna açıklamadık, çünkü sözleşme yaptığımız kuruma karşı hep iyi niyetli davrandık. Cebimizden fazla para çıkarıp ek işler yaptık ancak hakedişlerimizi bile alamadık."

Metronun gecikmesinin, uygulama projesi olmayışından veya yanlış projelerden kaynaklandığını iddia eden Çağlar Bozoğlu, "Üniversite raporlarıyla ispatı var. Bu durumu 1,5 senedir dile getiriyoruz ama bürokrasiyi aşamadık." şeklinde konuştu.

Anahtar teslimi götürü ihalelerde uygulama projesinin eksiksiz ve dört dörtlük sağlanması gerektiğinin altını çizen Bozoğlu, şunları söyledi: "Müşavir firmaya, bu hazırlığın eksiksiz yapılması için bedel ödenmiş ancak biz yerin altına girdiğimizde, projelerin uygulanamaz olduğunun farkına vardık. Düzeltilmesi uyarısında bulunduk fakat kulak asılmadı."

Bozoğlu'nun verdiği bilgiye göre zemin etütlerinde hatalar ve daha evvelden kapatılmamış su kuyuları var. Bu konuyla yazıları olduğunu dile getiren Bozoğlu, teminat mektubuyla bu hattın inşası için koydukları 4 milyon lirayı hukuki yollardan geri alma süreci başlattıklarını söyledi: "Adaletin tecelli edeceğine ve zarar ziyanımızın karşılanacağına canıgönülden inanıyoruz."

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 10 Ağu Pzt, 2009 09:21

Yukarıdaki hesapsız iş mevzu nedense basında hiç görmedim haber olarak.Ama metrobüs v.s ilgili illede hep menfi haber yapmak adet olmuş bir kısım medyada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Pzt, 2009 11:11

İSMAİLÇELİK yazdı:Yukarıdaki hesapsız iş mevzu nedense basında hiç görmedim haber olarak.Ama metrobüs v.s ilgili illede hep menfi haber yapmak adet olmuş bir kısım medyada.
Evet, dedim ya öküz ölüpte ortaklık bozulunca her şeyi ortaya döktüler :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 11:26

CHP Medyası İzmirdeki metro beceriksizliğini hiç görmez. Metrobüsten sinek uçsa haber yapar. Rezil ilişkiler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Cmt, 2009 10:31

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı savunmaya geçmiş.

http://www.haber7.com/haber/20090814/Ba ... lamasi.php
Toplantı öncesi metro çalışmalarına ilişkin bilgi veren Kocaoğlu, ''80 kilometrelik hatta birçok ihaleler, sözleşmeler yapıldı. Kara yolu ve demir yolu ihalelerinde çok büyük iş başardığımıza inanıyoruz. Tabii ki böyle büyük projelerde takvimler değişiyor. Elimizde olmayan sorunlar yaşanıyor'' diye konuştu.

Kocaoğlu, metro çalışmalarının yüklenicisinin belediyeden Üçyol-Üçkuyular metro sözleşmesi dahil 4 iş aldığını, bunların tamamının feshedildiğini bildirdi.

Üçyol-Üçkuyular projesinde iki istasyon dışında tüm tünellerin kazıldığını, son betonu atılmayan bölümler bulunduğunu ifade eden Kocaoğlu, şunları kaydetti:

''Tabii ki her tünel, her kazı herkesin bildiği gibi risk taşımaktadır, ama başından bu tarafa tünel İzmir Büyükşehir Belediyesi ve kontrol firması tarafından takip edilmektedir, edilecektir. Yüklenici firmanın ihalenin feshedileceği anda verdiği tünel çökebilir beyanatı kendisini ifşa ile ilgili konudur. İzmir Büyükşehir Belediyesi kitap olacak kadar yazışmalar yapmış ve müteahhit firmanın sözünde durmadığını belirtmiştir. Biz önümüzdeki süreçten itibaren de hızlı bir şekilde her türlü yasal çerçeve içinde kalıp konuyu en kısa sürede bitirecek ve İzmirlilerin hizmetine sunacağız. Doğruyu bularak kentimize hizmet edeceğiz.''

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

İzmir Metrosunun İlk Mimarından Çarp

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Sal, 2009 11:11

http://www.yapi.com.tr/Haberler/hatalar ... 71676.html

Eski İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Burhan Özfatura, yapımı bir kez daha duran Üçyol-Üçkuyular arası 5.5 kilometrelik metro hattını değerlendirdi. Görev döneminde mevcut 11 kilometrelik hattı hizmete açan Özfatura, geçmişi ve bugün gelinen noktayı yorumladı. Özfatura, yapımına 2005’in haziran ayında başlanan yeni hattın güzergahında zemin koşullarının kötü olmasına sığınılmaması gerektiğine dikkat çekti. Eski Başkan, geçmişte çok daha zorunun başarıldığına dikkat çekti, “Fevzipaşa Caddesi’nin altından büyük bir nehir geçiyor. Konak Meydanı’nın altında deniz var. Biz buralardaki tünelleri 2.5 yılda tamamladık. Şu an seferlerin yapıldığı tüneller mühendislik harikasıdır. Zoru, doğru ekiple ve doğru hazırlıkla başardık. Üçyol’la Üçkuyular arası, Fevzipaşa Caddesi’yle ve Konak Meydanı’yla karşılaştırılamaz. Orası çok daha kolay ve hızlı geçilmeliydi” dedi. Özfatura bu açıklamasıyla ‘denizi geçtik, derede boğulduk’ sözüne işaret etti.

Hata üstüne hata yapıldı

Burhan Özfatura, projenin yılan hikayesine dönmesinin 2000 yılına uzanan hatalar zincirinden kaynaklandığını dile getirdi, teknik bilgiler verdi, çarpıcı açıklamalar yaptı: “En önemli hata, tecrübeli, başarılı ve dürüst ekibin tasfiyesiyle, İzmir’in kaderinin Hasan Mani’nin eline teslim edilmesidir. Bu kişinin İzmir’e metro, Büyük Kanal, altyapı projelerinde verdiği zararın büyüklüğünü ölçmek bile mümkün değil. İzmir’i, dönemin başkanı merhum Ahmet Piriştina değil, bu kişi yönetti, her şeyi de berbat etti. Metroyla görevlendirilen ekip de vahim hatalar yaptı. İhale şartnameleri yüz karası. 17 milyon Euro tutabilecek sinyalizasyon işi için teknik şartnamede gösterilen rakam sadece bin 500 TL. Bu hataları yapanlar cezalandırılmadı, aksine terfi ettirildi. Mevcut ekipte şevk, heyecan, işi benimseme özelliği yok. Benim dönemimde başkanvekili dahil 10-11 kişilik ekip vardı, 24 saat işe sahipti. Şimdi 100 kişiye yakın kişi var ama ortada sonuç yok. İhale verilen firmalarda, tecrübe, mali güç, kaliteli personel gibi faktörler de aranmadı. Halbuki biz, 1999 başında, yeterlilik ihalesini bile yapmış, kaliteli firmalar tespit etmiştik. Hiç dikkate alınmadı. İhale dosyaları, teknik şartnameler, projeler gibi çalışmalara önem verilmedi. Mevcut olan 11 kilometrelik hat için 5 bin 500 pafta hazırlattık. Toprağı karış karış inceledik. Böylece muhtemel tüm sorunların önüne geçtik, neyle karşılaşacağımızı önceden bildik. Üçyol-Üçkuyular arası için 300-350 pafta var, oysa en az 2 bin 500 olmalıydı. Halkapınar-Otogar, Ege Üniversitesi Hastanesi-Bornova Merkez arası için avam projelerimiz de hazırdı. Seçilseydim hızla tamamlayacaktık. Çünkü köstebek hala İzmir’deydi. Çalışmalar çok daha kolay yapılabilecekti. Ama bizden sonra bunlar rafa kaldırıldı. Bunların yerine Aliağa-Menderes’e ağırlık verildi. Köstebeğin gönderilmesi, kent içi yerine dışına ağırlık verilmesi büyük tahilsizliktir. O zaman da yanlış olduğunu söylemiştim. Ne yazık ki dikkate alınmamıştı.”

Su, tünel için büyük risk

Özfatura, yapımı üstlenen firmanın dikkat çektiği tünellerdeki su sorunu hakkında da şunları kaydetti: “Klasik tünellerde kazıyla birlikte hazırlanan çelik İKSA’lar (kemer şeklinde önceden hazırlanmış demirler) atılır ve üzerine özel beton püskürtülür. Daha sonra tünel üzerine gelen yükü dağıtmak için blonlama yapılır. Yani tünel çeperi delinerek sokulan demirler belli bir germe gücüyle vidalanır. Bu aşamada tünel inşaatı henüz tamamlanmamıştır. Bu durumda tünel zemin yapısına göre birçok durumdan, özellikle de en çok sudan etkilenir. Bu yapılmazsa, su, çeper betonu geçerek tünel içine akabilir. Şu anda Hıfzısıhha ile Fahrettin Altay arasındaki bölümde bu durum çok açık görülebilmektedir. Suyun, geçici destekleme durumundaki tamamlanmamış böyle tünellerde tehlike yaratma ihtimali yüksek. Çökme tehlikesi büyük.”Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön