ist-M.01:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metro Projesi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.01:05 » Üsküdar-Çekmeköy Metro Pro

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Prş, 2009 09:06

http://www.uskudar.bel.tr/portal/flv_/t ... rjAyr&ID=1

Meydanla ilgili video hazırlanmış. İstasyonda metro ve marmaray birlikte düşünülmüş.

İstasyon giriş-çıkışları: oval camekanalr

Resim
Resim
Resim

Ümraniye Metrosunun ilk istasyonu. Metro peronu gişelerin hemen önünde. Erişim yakın. Marmaray istasyonu bunun da altında oluyor.
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Cum, 2009 11:27

Aslında oraya kabak gibi doğru dürüst metro gerekmez miydi? Dün Ümraniye ve Sarıgazi falanlardan geçtim. Köy möy eğil ki oraları ... bilmem, kapasite açısından doğru mu düşünülmüş. Ama her 2 dakikada bir kalkarsa ... olur belki.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Cum, 2009 11:34

Başka emriniz devletlüm :P :D :) doğru canım köy sayılmaz, kasabadan hallice.

Metro yapılıyor ya işte sen neden bahsediyorsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Cum, 2009 11:42

Haklısın be, metropüss olmadığına dua edelim! Selmani Pak'tan çıkamazdı o ...

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 06 Tem Pzt, 2009 15:51

Pırt olmasından korkuyor galiba. Sen merak etme abi kapasiteyi yükseltirler. Bu zamana kadar işe başlamamalarını buna yoralım. Belki de ağırlaştırılmış pırt yaparlar. Kadıköy-Kartal gibi.

Şimdi Başar Abi bana kafa atacak:) ulan bi de bunun ağırlaştırılmışımı çıktı? diye.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Tem Pzt, 2009 17:40

Yok, onu Esat hâlleder ;-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 22:42

Bu hat ile ilgili durum giderek netleşiyor, zaten uzun zamandır İBB nin öncelik sıralamasında 1. sırayı almıştı, bu yıl içerisinde ihale edilmesi içinde çalışmalar devam ediyor, bu sebeple başlığın Üsküdar Metro İstasyonu Kompleksi ismini Üsküdar-Ümraniye (Çekmeköy) Metro Hattı Projesi olarak değiştirdim, birazdan bazı bilgileri de ekleyeceğim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 23:04

Bu hattın uzun süredir İBB nin gündeminde olduğunu biliyoruz, her dönem başında bir kere "Bu yıl ihale edeceğiz" sözü bu hat için illa ki verilmiştir, fakat bu söz bu güne kadar çeşitli nedenler ile bir türlü tutulamadı. Tabi bunda mali yetersizlikler kadar proje üzerinde yapılan bazı revizyonlarında etkisi oldu. Özellikle hattın projesi tamamlandıktan sonra bazı makamların bir kaç istasyon yapısında değişiklik talep etmeleri, istasyonlar ile birlikte geçtikleri adı meydan olan ama meydana pek benzemeyen yerlerdeki meydan ve yer altı çarşısı eklemeleri gibi bazı ekstralarda proje sürecinde bazı başa dönmelere sebep oldu. En son hattın Ümraniye' ye kadar projesi bitmişti tabi bu proje bitiminden hemen önce İBB bu seferde hattın daha doğuya uzatılması için talimat verdi, muhtemelen bu işler 2. etap olarak ele alınacaktır ama kesin olmamak ile birlikte ben Ümraniye'den Çekmeköy ya da şu an ki hali ile son durak olan Taşdelen di sanırım bölgenin ismi oraya kadar da projesinin bitmiş olduğunu düşünüyorum.

Tabi bir de İBB nin de kendi içindeki dökümanlarının güncellenmemesi nedeni ile bazı çelişkilerde ortaya çıkıyor, bir dökümanda son durak Çekmeköy, yazıyor bir dökümanda Samandıra, sözlü olarak ise hep Taşdelen'e gidecek denirken son bir aydır Sabiha Gökçen'e uzatacağız vaatleri baş gösterdi. Seçim yaklaştıkça hattın boyu uzamaya başladı :) Ben iki İBB kaynağında baktım

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... /popup.htm

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx

Genel bilgiler şu şekilde :

Güzergah: Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu-Samandra
İşletme: LRT
Uzunluk: 19 km
İstasyon Adedi: 17
Kapasite: 45.000 Yolcu/S/Yön

Bende ilk 11 istasyonun konumlarını gösteren bazı datalar var aşağıda yavaş yavaş bunları yükleyeceğim, normalde bu dökümanlarda son sürüm yazıyor ama konumunda değişiklik olmasa da belki üst yapılarında çarşı ilavesi gibi yani konkors yapının şeklini ilgilendiren değişiklikler meydana gelmiş olabilir, birazdan hazırlayıp yavaş yavaş onlarıda yükleyeceğim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Nis Cmt, 2010 23:08

Üsküdar-Ümraniye-Sarıgazi LRT hattı 2 etap halinde planlanıyor. Öncelikli olarak Üsküdar-Tepeüstü, sonrasında Tepeüstü-Sarıgazi Askeri Lojmanlar. Hattın nihai hedefi olarak Samandıra-Sultanbeyli üzerinden Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı gösteriliyor ama bence bu hattın LRT olarak planlanmasına ters bir durum.

İşe size haritası;

Resim

Ben bunu hazırladığımda son istasyon Çekmeköy oalrak geçiyordu, sonra İBB resmi olarak hep Sarıgazi Lojmanlar diye telaffuz etti.

1.Etap;

1-Üsküdar
2-Fıstıkağacı
3-Bağlarbaşı
4-Altunizade
5-Kısıklı
6-Libadiye
7-Çarşı
8-Ümraniye
9-İnkılap
10-Çakmak(Tepeüstü)

Hattın özellikle ilk 5 istasyonunda dehşet verici bir eğimi tırmanması işini nasıl olacağını hakikaten merak ediyorum.Boğazın kenarından başlayıp neredeyse Çamlıca'ya kadar çıkıyor, sonrasında nispeten dengeli bir topografya var ama ilk kısım hakikaten zor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 23:30

Ben istasyon resimlerini tek tek girmek istiyorum bu şekilde üzerine konuşmak isteyince alıntı yapmakta kolay olacaktır. Bu arada Hakan tüm hat haritası için teşekkürler üzerinde çalıştığım bir iki iş vardı bir türlü bitiremediğim hem onlar için hemde bu başlık için çok faydalı olacak.

Üsküdar ile başlayalım, burada Hakan'ın belirttiği gibi yukarı doğru ciddi bir eğim var, bu projeyi ilk incelediğimde istasyon konumunu bir türlü çıkartamadım acaba Üsküdar Marmaray istasyonuna mı bakıyorum diye afalladım kaldım :) aslında evet çizim Marmaray istasyonuda var tabii ki. Bu hattın Üsküdar istasyonu ise hemen sahil bandının önüne Marmaray istasyonunun biraz çaprazına inşa edilecek gördüğüm kadarı ile, burada belki de inşaat süresince iskelelerin iptali de söz konusu olabilir.

Resim

Sol alt köşeden nerede ise yatay olarak ilerleyen ve sağda makas tüneli görünen hat Marmaray, bu istasyonun hemen üstünde ÜSKÜDAR İSTASYONU yazısının altında ise bu hattın Üsküdar istasyonu yer alıyor, resmin sağ üst köşesinde bu hattın tünel aynalarının bulunduğu yer gösterilmiş, yani nerede ise istasyon boyu kadar bir mesafe sonra hat sağa doğru keskin bir dönüş yapıyor. Ayrıca çizimlerde gördüğüm kadarı ile peronlar 6 araçlık tasarlanmış yani yaklaşık 200 metrelik peron boyları söz konusu olacak diyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 23:35

2. istasyon Fıstıkağacı

Resim

3. istasyon Bağlarbaşı, şimdi tek tek yükleyince de biraz bütünlük bozulacak bari iki iki yapayım dedim :)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18076
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cmt, 2010 23:42

4. İstasyon Altunizade,
Resim

5. istasyon Kısıklı,
Resim

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön