ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Farkli aktarma noktalari ile cok merkezli bir sistem olusturmak dogru bu anlamda bir sorun yok, buradaki tek amac m2 nin guney kanadindan gelenleri sahile indirmek ve taksim in yukunu azaltmak olabilir bunun baska bir aciklamasi bence yok. M7 nin batisindan gelip m2 guneye gidecekler icin mantikli olan m.koy de aktarma yapmak olacaktir. Bunun disinda anlamsiz ve gereksiz geliyor bana
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Bence M7'nin Şişhane'ye uzatılması iyi bir fikir. Beşiktaş veya Boğaz sahilinden gelip batıya devam etmek isteyenler tramvayı kullanmak veya fünikülerle bir daha aktarma yapmak zorunda kalmayacak. Ayrıca Şişhane'den bir gün havaray da kalkacak. Yani Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden gelenler kolayca Boğaz'a inebilecek. Tabii ki, Marmaray bağlantısı her hat için faydalı, ama yeni üç katlı tünelin metrosu bittikten sonra Mecidiyeköy'den bir aktarma ile karşıya geçilebilecek. Gerekirse, tramvay da Sirkeci'ye gidiyor.
Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.
Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.
Edit: Genel olarak metro hatları çoğaltmak dışında aktarma işini de halletmek lazım. Fazla aktarma yapmak zorundaysan metroyu kullanmak mantıksız oluyor. Beşiktaş'tan Kasımpaşa'ya kimse üç aktarma ile gitmeyecek. Hem zaman kaybolur, hem de dört sefer kart basıp ödeyeceksin. Tabii ki ücret işi ayrı bir konu. Yine de metro sistemi en fazla iki aktarma ile İstanbul'un herhangi bir yerine ulaşmak sağlamalı. Özellikle yoğun merkezlerde bunu başarmak gerekir. O açıdan füniküler gibi kısa hatlara ana hatları birbirine bağlamakta dayanmamak lazım.
Edit 2:Tabii ki, bütün ana hatları ya Marmaray'a ya da üç katlı tünelin metrosuna bağlamak gerekir, mümkünse ikisine de. M7 Şişhane'e derinden devam ederse, Haliç'in altından Marmaray'a devam edebilir. Yenikapı'da değil de Sirkeci'de Marmaray ile buluşursa, Okmeydanı-Kasımpaşa bölgesinden bir de M2'yi besleyen bölgelerinden daha kolay bir şekilde tarihi yarımada'ya ulaşılacak. Bu seçenek herhalde en iyisi.