1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

ist-M.01 » Şişhane-Kabataş Sahil Boyu Metro Projesi

Gönderilme zamanı: 17 Nis Cum, 2009 15:07
gönderen Mehmet Kasım
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/ButceYatiri ... anlama.pdf

Ulaşım Planlama Müdürlüğü ŞİŞHANE-KABATAŞ ARASI METRO ETÜDÜ Yapıyormuş. ACABA BU ETÜDDE KABATAŞ-SİRKECİ SONUCU ÇIKAR MI? MARMARAY BAĞLANTISI İÇİN.

Resim

Gönderilme zamanı: 17 Nis Cum, 2009 15:19
gönderen alabay
Ne komik, ben daha demin Sirkeci-Beşiktaş diye bir şey yazmıştım.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 17 Nis Cum, 2009 16:02
gönderen Mehmet Kasım
Beşiktaşın Sirkeci'de Marmaraya bağlanması şart. şurt. şırt.

M2 Şişhane'den Kol Açılarak Beşikta

Gönderilme zamanı: 12 May Sal, 2009 11:41
gönderen Mehmet Kasım
Ulaşım Planlama'ya mail attım. Cevap verdiler. Bugün aldığım en mutlu haber.

Sayın Mehmet Kasım;

Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Projesi’nin Şişhane’ye uzatılması halinde Haliç metro geçişi kullanılarak Yenikapı’ya inmesi söz konusudur. Böylelikle Beşiktaş’dan gelen metro hattı, proje çalışmaları tamamlanan Yenikapı-İncirli Metro Hattı ile Bakırköy’e kadar uzayacağından bahsettiğiniz Beşiktaş-Bakırköy aksı metro ile birbirine bağlanmış olacaktır.



ULAŞIM PLANLAMA MÜDÜRLÜĞÜ

Gönderilme zamanı: 14 May Prş, 2009 10:19
gönderen alabay
Bak, ben ne dedim, yaaa :-)

B. Alabay

BÜTÜN ÖENRİLERİMİ PLANLAMA M&#

Gönderilme zamanı: 14 May Prş, 2009 15:42
gönderen Mehmet Kasım
MAİLE CEVAP VERİP OFİSLERİNE DAVET ETTİLER. Bende bir cevap yazdım. Aşağıda.

Mustafa Bey;

Nazik davetiniz için çok teşekkürler. Mutlaka ziyaret etmek isterim. Müsait bir günde size uğrayacağım.

İstanbul için hazırladığınız 618 km uzunluğundaki raylı sistem planlarını en ince detaylarına kadar inceledim. O yüzden bazı konularda görüşlerimi belirtmeyi şehirde yaşayan bir insan için bir sorumluluk olarak görüyorum. Acizane 618 km'lik sistem ile ilgili düzeltilmesi gerekeken konular:

1-Beşiktaş-Mahmutbey Metrosunun Otogar bağlantısı olmalı. M1 hattına entegrasyon sağlanmalı. Ayrıca GOP Merkez'den neden geçmiyor da GOP'a bağlı kuzey uç mahallelerden geçiyor. Metro ana merkezlere yapılır. Mahalleler merkeze taşınır, merkezler mahallelere değil.

2-Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu E6-Atışalanı Köprüsü ile 100.Yıl Köprüsü arasını pas geçiyor. Bu eksik düzeltilmeli. Yada ayrı bir hat yapılmalı. E6-Topkapı-Sirkeci gibi.

3-Beşiktaş-Sarıyer etüd projesi Beşiktaş-Taksim arasında metro olacak şekilde planlanmalı. Taksim-Beşiktaş-Sarıyer olmalı.

4-İstanbul'un büyük bir metro baş durağı olmalı. Ve bütün sistemler bu noktadan dağılmalı. Merkez'den dışa doğru bir yapı olmalı. Bu nokta YENİKAPI olabilir. Yenikapı'dan 2-3 dal daha şehrin kuzeyine eriştirilmeli. Suriçi sorun oluyorsa surdışında bir yer mesela KAZLIÇEŞME olabilir.

5-Beşiktaş-Levent arasında mutlaka raylı sistem olmalı.

6-M1 Hattı Havaalanı'ndan sonra alttan devam etmeli. Sefaköy-cennet-Avcılar şeklinde. Metrobüs M1'in yolcusunu düşürdü. yarın kuzeyden Beylikdüzü Metrosu olunca M1 hattına kimse binmez? Yapılacak bir sistem mevcut bir sistemi öldürmemeli.

7-Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu Bakırköy İDO'ya kadar gitmelidir. Sefaköy ve Halkalı Toplu Konutlara uğramalıdır. Bakırköy İDO'dan da Merter üzerinden Mecidiyeköy'e gitmelidir. Bu hat günde 1 milyon yolcu taşır. Çok basit Halkalı-Bakırköy-Mecidiyeköy. Bitti gitti.

8-Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı Bakırköy İDO'ya uzatılmalıdır.

9-Bağcılar Tramvayı kuzeyde 100.Yıl ve Tekstilkent'ten Sultançiftliği Tramvayı ile buluşmalıdır. Metris'te.

10-Bağcılar-Zeytinburnu Tramvayı Merter'den Osmaniye Adliye ve Bakırköy'e gitmelidir.

11-Çin Çin Deresi güzergahından bir tramvay hattı yapılmalıdır. Böylece Güngören-Stad-Gençosman-Üçyüzlü-Birlik Mah.-Karabayır Altı-E6 Dere-Turgutreis-Tekstilkent Tramvayı olur. Bakırköy'e de iner.

12-Tavukçuyolu tramvay hattı planlanmalıdır.

13-Bakırköy Sahilden başlayıp Merter'den E5'e paralel giden Topkapı ve Cevizlibağ'dan geçip M1 Bayrampaşa, Demirkapı, Eytüp Merkez, yeni bir Haliç Metro Geçişi, Sütlüce Kongre, Halıcıoğlu, Okmeydanı SSK üzerinden Mecidiyeköy'e giden bir metro hattı olmalıdır. Metrobüse güvenmeyin 3 sene sonra işi bitecek.

14-Banliyö'den atıl kalacak Kazlıçeşme-Sirkeci arasını LRT gibi bir sisteme dönüştürebilirsiniz. Mesela M1 Yenikapı'ya uzayınca İDO İskele'ye 1 km uzak olacak. Alttan İDO önündeki alana kadar uzayıp oradan Kumkapı'da banliyö hattına girip Sirkeci'ye gidebilir. Mis gibi SİRKECİ-HAVAALANI METROSU. Tarihi eserde çıkmaz.

15-Edirnekapı-Vezneciler arasına Anıtlar Kurulunu ikna edip mutlaka tramvay yapmalısınız. Metrobüs kopuk kopuk sistemelr üretmesin. Tramvaydan in metrobüse bin sonra metroya bin. Taksim'e çık. Bu ne?

16-Beykoz-Üsküdar etüd projesi Harem ve Kadıköy'ü de içine almalıdır. Tümleşik sistemler olmalı.

17-E5'in 1-2 km kuzeyinden metro yapılmalı. Sirkeci-Topkapı-Davutpaşa-Güngören (T2)-Haznedar-Bahçelievler-Tavukçuyolu-Güneşli-ATV Kavşağı-Halkalı Toplu Konutlar şeklinde.

Saygılarımla,

Mehmet Kasım

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 15:10
gönderen Hakan
Beşiktaş çarşısının metroyla buluşmasını müjdeliyor bize aslında ama bir de şu var, Beşiktaş çok yakın çevresi hariç hiç bir yere aktarma yapmadan gidemiyor ki buda dolmuşların yaşlılıklarını müşdeliyor...

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Prş, 2009 14:57
gönderen İSMAİLÇELİK
Beşiktaş için mühim olan Yıldız-Balmumcu-Kışlaönü-Z.kuyu-Levent bağlantısı hatta Etiler-Boğaziçi Üni. bağlantısıdır.Birde mevcut planlanan Mecidiyeköy2e uğramsı güzel ama aslında Okmeydanı üstünden Topkapı'ya gitmeli asıl Beşiktaş'ın yolcu kitlesi bu yönde gider.

Uzun vadede planlanan sahil Sarıyer metrosu Mehmet Kasım'ın dediği gibi Taksim bağlantılı düşünülmeli,tramvayı yeraltından Beşiktaş'amı uzatacağız yoksa Şişhane'ye metroyumu kesin karar verilmelidir.

Gönderilme zamanı: 04 Şub Cum, 2011 19:24
gönderen Mehmet Kasım
etüd karaköy'den başlıyor.
Hat ilerde Çayırbaşı’na kadar uzayacak

Darüşşafaka’dan Hacıosman’a kadar metroyu başarıyla kullanarak ilk test sürüşünü yapan Başkan Kadir Topbaş, burada gazetecilere yaptığı açıklamada İstanbul Metrosu’nun bir istasyon daha uzamasından gurur duyduğunu belirterek, “Dünyanın en mutlu insanı benim diye haykırabilirim. Çünkü İstanbul’un ulaşımına yine bir tarih düşüyoruz. Yine çok önemli bir yatırımı tamamladık. Nisan ya da Mayıs ayında hizmete açılacak Hacıosman İstasyonu ilerde Sarıyer Çayırbaşı’na kadar uzayacak ve Kabataş ya da Karaköy Tünel’den Salih yolunun altından buraya kadar uzanacak metroyla birleşecek. Hacıosman İstasyonu’nu açtığımızda buradan Seyrantepe Stadı’na 14 dakika, Taksim’e 24 dakikada, Yenikapı’ya 32 dakikada, Otogar’a 50 dakika, Atatürk Havalimanı’na 63 dakikada, Olimpiyat Stadı’na 73 dakikada, Üsküdar’a 43 dakikada, Kadıköy’e 49 dakikada, Kartal’a 79 dakikada ulaşılacak” diye konuştu.
Kaynak: İBB

Gönderilme zamanı: 06 Şub Pzr, 2011 21:56
gönderen Esat
Karaköy bana hiç doğru bir seçim gibi görünmüyor, oradan sonra sahilin büyük kısmı dolgu değil mi, yani orada bir metro inşaatında sızdırmazlık cart curt için yapılacak masrafa gerek varmı, bu masrafın dışında eminim metro yapılınca artık tramvaya gerek yok diye o da kaldırılır oradan. Bugün Aksaray metro önündeki rayların sadece armut bölgesinde değil Millet caddesine hatta bağlantı yerine kadar tamamen sökülmüş olduğunu görmek bende bu fikri uyandırıyor, yer üstünde ne kadar boşta ray varsa sökün diye bir emir verilmiş herhalde.

Kabataş' tan daha bu yana geçmesini çokta doğru bulmuyorum açıkçası, ha benim tabii ki ne bilimsel ne matematiksel ne de fiziksel bir gerekçem yok, ben kenti az çok bilen birisi olarak bunun gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Gönderilme zamanı: 06 Şub Pzr, 2011 22:31
gönderen Mehmet Kasım
karaköy-sirkeci bağlantısı yapılsa ve marmaraya aktarma imkanı verse iyi olmaz mı?

tarihi yarımada da vatan caddesine alternatif olarak düşündüğümüz millet caddesi ye altı metro önerimize nüve teşkil eder. sirkeci-aksaray-çapa-topkapı diye yer altından bir koridor açılmasına vesile olabilir. tetikleme yöntemi.

Gönderilme zamanı: 07 Şub Pzt, 2011 20:47
gönderen Mehmet Kasım
haritası da burda. kuzeye giden 2 hat sirkeci ve yenikapıda marmaray ile entegre.

Resim