ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Başlangıç tarihi hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası bakalım sorarız bir iki yere belki bir cevap gelir, buraya tıklayarak bu hattın google map üzerindeki görünümüne ulaşabilirsiniz, haritanın resminden tam oturtmaya çalıştım ama tereddütüm olan noktalar var ayrıca iki tane Kirazlı istasyonu görünüyor isim olarakta ayırmamışlar ilgimi çeken bir diğer nokta İkitelli Sanayi ile İstoç arasında bir Bakırköy çıkış ucu bırakılmış ama bildiğimiz kadarı ile Bakırköy e Kirazlıdan ayrılacaktı, sanırım burada Halkalı ve İkitelli üzerinden Sefaköy içinden geçerek Bakırköy' e ulaşan bir hat planlaması olduğu fikri çıkarılabilir, bir diğer nokta Mahmutbey istasyonunun olduğu noktada Büyükçekmece-Tekstil Kent şeklinde bir hattın gösterilmiş olması ama tam detayı yok sadece hattın Mahmutbey istasyonunu dikine kestiğini görüyoruz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Dediğin gibi İKİTELLİ SANAYİ'de 2 kol daha ayrılıyor. Bu hat Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı. Marmaray'da Yeşilköy veya Ataköy'de yapılacak yeni istasyondan başlayacak. Güzergahı; Kuyumcukent, Basın Ekspres Yolu, Güneşli Metro Market Kavşağı, Halkalı Toplu Konutlar, Masko, SANAYİ.Esat yazdı: ilgimi çeken bir diğer nokta İkitelli Sanayi ile İstoç arasında bir Bakırköy çıkış ucu bırakılmış ama bildiğimiz kadarı ile Bakırköy e Kirazlıdan ayrılacaktı, sanırım burada Halkalı ve İkitelli üzerinden Sefaköy içinden geçerek Bakırköy' e ulaşan bir hat planlaması olduğu fikri çıkarılabilir, yoruz.
BAŞAKŞEHİR METROSUNDA GÖRDÜĞÜM EN ÖNEMLİ EKSİKLİK;
Sanayinin en yoğun olan caddesi, ANA CADDESİ OLAN BANKALAR CADDESİNDE istasyon olmamasıdır. Buraya İSTOÇ'TAN SONRA BİR KOL AÇIP hattı ikiye ayırmaları ve son istasyonda kolar yine birleşmelidir.
Hartidaki gibi; Kırmızı aks.....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yapılan hattı bende biraz doğuda buluyorum açıkçası belki iki kol yerine daha ortadan giden bir hat ile senin Bankalar Cad2 olarak işaretlediğin yerin biraz üstüne bir istasyon yapılabilirdi Güllüoğlu' nun oraya şu an Olimpiyat ayrımının olduğu istasyondan ikiye ayrılabilirdi yine, bir kol Halkalı üzerinden bir kol Bağcılar üzerinden Bakırköy e
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Evet. Güllüoğlu ve Garanti Bankasının oraya bir istasyon yapılmalı idi. Ve Bankalar Caddesi'nin başı Deposite AVM'nin ora da olmalı. Buradan 4.etap'ın içine yönlenmeli idi.
Mevcut proje doğuda kalıyor. İstasyonların olduğu yerle SANAYİ AÇISINDAN İKİNCİL YOĞUNLUKTA. Triko Center İstasyonu içerde kalıyor.
Mevcut proje doğuda kalıyor. İstasyonların olduğu yerle SANAYİ AÇISINDAN İKİNCİL YOĞUNLUKTA. Triko Center İstasyonu içerde kalıyor.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Olimpiyatköy'deki çalışmaları yerinde gördüm. Stadın hemen kuzeyinde büyük bir alanda çalışmalar var. Aç-kapa kısmına az ileride viyadük inşaatı takip ediyor. Olimpiyat ile İkitelli arasındaki vadinin karşı sırtlarında TÜNEL GİRİŞ AĞZI var. Sanırım tünel girişinden, Başakşehir'den gelen kolun kesiştiği yere kadar (DOLAPDERE SAN.İSTASYONU) tünel çalışması yapılmış.
Haritada resmettim:
Aç-kapa ve viyadük: 1.250 m.
Tünel Girişi-İstasyon : 500 m
***İstasyon-Dolapdere İstasyon :900m (Kesişim)
Haritada resmettim:
Aç-kapa ve viyadük: 1.250 m.
Tünel Girişi-İstasyon : 500 m
***İstasyon-Dolapdere İstasyon :900m (Kesişim)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.esenler.bel.tr/index.php?c=p ... haritalari
Haritada Menderes Mahallesinden geçen metro açık bir şekilde görülüyor. Düzenlemeye çalıştım. Ancak bu kadar oldu.
Haritada Menderes Mahallesinden geçen metro açık bir şekilde görülüyor. Düzenlemeye çalıştım. Ancak bu kadar oldu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Dolapdere Sanayi'nin (Güney Sanayi İstasyonu) oradaki cadde de metro ile ilgili çalışmalar geçen aylara oranla hareketlenmeye başladı. Daha geniş bir alanı trafiğe kapadılar. Önde giden TBM bu istasyona ulaştı ulaşacak.
***TBM 5.istasyonu da geçmiş olacak çok kısa sürede. Buradan sonra ver elini İSTOÇ. İSTOÇ'a ulaşması biraz daha uzun sürecek. Çünkü dere yatağından geçecek. Dolayısıyla eğimle ilgili ayarlamalar zor olur. Biraz sağa biraz sola biraz alta biraz üste kıvrımlar çizerek gitmeye çalışır diye tahmin ediyorum.
***1.900 m var iki istasyon arası burada. Korkum dere yatağına yakın yerlerdeki İSTOÇ dükkanlarının kazılardan olumsuz etkilenmesi sonucu duraklama yaşanması.
***TBM 5.istasyonu da geçmiş olacak çok kısa sürede. Buradan sonra ver elini İSTOÇ. İSTOÇ'a ulaşması biraz daha uzun sürecek. Çünkü dere yatağından geçecek. Dolayısıyla eğimle ilgili ayarlamalar zor olur. Biraz sağa biraz sola biraz alta biraz üste kıvrımlar çizerek gitmeye çalışır diye tahmin ediyorum.
***1.900 m var iki istasyon arası burada. Korkum dere yatağına yakın yerlerdeki İSTOÇ dükkanlarının kazılardan olumsuz etkilenmesi sonucu duraklama yaşanması.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dolapdere dediğin yer Olimpiyat Köy ayrımının olacağı Sanayii istasyonumu? Acaba burada tünel derinliği nedir belkide dere yatağını viyadük ile falan geçerlermi diye düşündüm?
İstoç taki kazıda görebildiğim kadarı ile tünel ağızları bayağı bir derinde göz kararı bir 30 metre olduğunu söyleyebilirim, bu sebeple o sırttaki dükkanlara bir zararı olmaz herhalde, ayrıca derin olması tepedeki köprülü kavşağın derin ayaklarına da zarar vermemek için gerekli olabilir.
Acaba TBM ler eğimleri ve kurpları nasıl hesaplıyor, bir zamanlar Discovery de izlediğim bir belgeselde GPS sistemi ile ilerlediklerini ve lazer pointerlar ile delmeyi yaptıklarını gösteriyordu, herhalde bu kadar yıl sonra aynı teknoloji kullanılıyordur diye tahmin ediyorum.
İstoç taki kazıda görebildiğim kadarı ile tünel ağızları bayağı bir derinde göz kararı bir 30 metre olduğunu söyleyebilirim, bu sebeple o sırttaki dükkanlara bir zararı olmaz herhalde, ayrıca derin olması tepedeki köprülü kavşağın derin ayaklarına da zarar vermemek için gerekli olabilir.
Acaba TBM ler eğimleri ve kurpları nasıl hesaplıyor, bir zamanlar Discovery de izlediğim bir belgeselde GPS sistemi ile ilerlediklerini ve lazer pointerlar ile delmeyi yaptıklarını gösteriyordu, herhalde bu kadar yıl sonra aynı teknoloji kullanılıyordur diye tahmin ediyorum.