ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Nis Sal, 2008 17:45

Başlangıç tarihi hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası bakalım sorarız bir iki yere belki bir cevap gelir, buraya tıklayarak bu hattın google map üzerindeki görünümüne ulaşabilirsiniz, haritanın resminden tam oturtmaya çalıştım ama tereddütüm olan noktalar var ayrıca iki tane Kirazlı istasyonu görünüyor isim olarakta ayırmamışlar ilgimi çeken bir diğer nokta İkitelli Sanayi ile İstoç arasında bir Bakırköy çıkış ucu bırakılmış ama bildiğimiz kadarı ile Bakırköy e Kirazlıdan ayrılacaktı, sanırım burada Halkalı ve İkitelli üzerinden Sefaköy içinden geçerek Bakırköy' e ulaşan bir hat planlaması olduğu fikri çıkarılabilir, bir diğer nokta Mahmutbey istasyonunun olduğu noktada Büyükçekmece-Tekstil Kent şeklinde bir hattın gösterilmiş olması ama tam detayı yok sadece hattın Mahmutbey istasyonunu dikine kestiğini görüyoruz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Prş, 2008 08:33

Esat yazdı: ilgimi çeken bir diğer nokta İkitelli Sanayi ile İstoç arasında bir Bakırköy çıkış ucu bırakılmış ama bildiğimiz kadarı ile Bakırköy e Kirazlıdan ayrılacaktı, sanırım burada Halkalı ve İkitelli üzerinden Sefaköy içinden geçerek Bakırköy' e ulaşan bir hat planlaması olduğu fikri çıkarılabilir, yoruz.
Dediğin gibi İKİTELLİ SANAYİ'de 2 kol daha ayrılıyor. Bu hat Havaalanı-Olimpiyatköy Hattı. Marmaray'da Yeşilköy veya Ataköy'de yapılacak yeni istasyondan başlayacak. Güzergahı; Kuyumcukent, Basın Ekspres Yolu, Güneşli Metro Market Kavşağı, Halkalı Toplu Konutlar, Masko, SANAYİ.


BAŞAKŞEHİR METROSUNDA GÖRDÜĞÜM EN ÖNEMLİ EKSİKLİK;

Sanayinin en yoğun olan caddesi, ANA CADDESİ OLAN BANKALAR CADDESİNDE istasyon olmamasıdır. Buraya İSTOÇ'TAN SONRA BİR KOL AÇIP hattı ikiye ayırmaları ve son istasyonda kolar yine birleşmelidir.

Hartidaki gibi; Kırmızı aks.....

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Prş, 2008 09:20

Yapılan hattı bende biraz doğuda buluyorum açıkçası belki iki kol yerine daha ortadan giden bir hat ile senin Bankalar Cad2 olarak işaretlediğin yerin biraz üstüne bir istasyon yapılabilirdi Güllüoğlu' nun oraya :) şu an Olimpiyat ayrımının olduğu istasyondan ikiye ayrılabilirdi yine, bir kol Halkalı üzerinden bir kol Bağcılar üzerinden Bakırköy e

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Prş, 2008 09:41

Evet. Güllüoğlu ve Garanti Bankasının oraya bir istasyon yapılmalı idi. Ve Bankalar Caddesi'nin başı Deposite AVM'nin ora da olmalı. Buradan 4.etap'ın içine yönlenmeli idi.

Mevcut proje doğuda kalıyor. İstasyonların olduğu yerle SANAYİ AÇISINDAN İKİNCİL YOĞUNLUKTA. Triko Center İstasyonu içerde kalıyor.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 17 Nis Prş, 2008 10:33

Gecen izinli oldugun gün gördüm başakşehir istoç oralardaki çalışmaları gerçekten çok hızlı bir çalışma var duraklar yapılıyor.İBB bizi şaşırtacak diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Prş, 2008 10:38

Başakşehir 1.etap ile Biksan Sanayi arasındaki yol metro çalışması nedeniyle dün trafiğe kapatıldı. Sanırım 2.TBM bu yolun altında tünel deliyor. TBM'ler istasyonlara yaklaştığı zaman, trafikte yol kapaması oluyor. Buradan çıkartıyorum çalışmaların seyrini.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Nis Sal, 2008 08:26

Yeni buldum.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Nis Pzr, 2008 16:01

Olimpiyatköy'deki çalışmaları yerinde gördüm. Stadın hemen kuzeyinde büyük bir alanda çalışmalar var. Aç-kapa kısmına az ileride viyadük inşaatı takip ediyor. Olimpiyat ile İkitelli arasındaki vadinin karşı sırtlarında TÜNEL GİRİŞ AĞZI var. Sanırım tünel girişinden, Başakşehir'den gelen kolun kesiştiği yere kadar (DOLAPDERE SAN.İSTASYONU) tünel çalışması yapılmış.

Haritada resmettim:

Aç-kapa ve viyadük: 1.250 m.
Tünel Girişi-İstasyon : 500 m
***İstasyon-Dolapdere İstasyon :900m (Kesişim)

Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Nis Pzt, 2008 15:47

http://www.esenler.bel.tr/index.php?c=p ... haritalari

Haritada Menderes Mahallesinden geçen metro açık bir şekilde görülüyor. Düzenlemeye çalıştım. Ancak bu kadar oldu.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 09:52

Dolapdere Sanayi'nin (Güney Sanayi İstasyonu) oradaki cadde de metro ile ilgili çalışmalar geçen aylara oranla hareketlenmeye başladı. Daha geniş bir alanı trafiğe kapadılar. Önde giden TBM bu istasyona ulaştı ulaşacak.

***TBM 5.istasyonu da geçmiş olacak çok kısa sürede. Buradan sonra ver elini İSTOÇ. İSTOÇ'a ulaşması biraz daha uzun sürecek. Çünkü dere yatağından geçecek. Dolayısıyla eğimle ilgili ayarlamalar zor olur. Biraz sağa biraz sola biraz alta biraz üste kıvrımlar çizerek gitmeye çalışır diye tahmin ediyorum.

***1.900 m var iki istasyon arası burada. Korkum dere yatağına yakın yerlerdeki İSTOÇ dükkanlarının kazılardan olumsuz etkilenmesi sonucu duraklama yaşanması.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 10:40

TBM Dolapdereye ulaştığında (çok az zaman sonra) KUŞ UÇUŞU 5 KM TÜNEL KAZISI TAMAMLANMIŞ OLACAK.

Başakşehir 4.Etap-Güney Sanayi Arası: 5 km.
İstasyon Sayısı:5

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Prş, 2008 10:51

Dolapdere dediğin yer Olimpiyat Köy ayrımının olacağı Sanayii istasyonumu? Acaba burada tünel derinliği nedir belkide dere yatağını viyadük ile falan geçerlermi diye düşündüm?

İstoç taki kazıda görebildiğim kadarı ile tünel ağızları bayağı bir derinde göz kararı bir 30 metre olduğunu söyleyebilirim, bu sebeple o sırttaki dükkanlara bir zararı olmaz herhalde, ayrıca derin olması tepedeki köprülü kavşağın derin ayaklarına da zarar vermemek için gerekli olabilir.

Acaba TBM ler eğimleri ve kurpları nasıl hesaplıyor, bir zamanlar Discovery de izlediğim bir belgeselde GPS sistemi ile ilerlediklerini ve lazer pointerlar ile delmeyi yaptıklarını gösteriyordu, herhalde bu kadar yıl sonra aynı teknoloji kullanılıyordur diye tahmin ediyorum.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön