http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366
Alıntı:
`Otogar-İkitelli hattında 2 bin 100 kişi çalışıyor`
Toplantıda konuşan Genel Müdür Mehmet Öztürk, ilk olarak Otogar-Bağcılar-İkitelli raylı sistem hattıyla ilgili ayrıntılı bilgiler verdi. Başlangıçta Otogar-Bağcılar raylı sistemi olarak başlayan projenin
bu şekliyle kadük kaldığının görülmesi üzerine entegrasyonu genişletmek amacıyla gerekli etütler yapılarak önce Kirazlı’ya, ardından da İkitelli Başak Konutları’na kadar uzatıldığını belirtti.
Hat 29 Ekim 2008’de işletmeye açılacak.
Hattın toplam maliyetini 636 milyon dolar olarak açıklayan Öztürk, buna 34 adet vagonun da dahil olduğunu ekledi.
Şu anda
4 bin tonluk rayın depolarda hazır olduğunu, yürüyen merdivenlerin de peyderpey geldiğini ve
4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, ‘Bu projede İETT’nin yaptığı bir şey var.
Şu anda hattın istasyon, elektro-mekanik işleri ve bunların alt işleri
senkronize şekilde (EŞZAMANLI HEEE ) yapılıyor. Çalışmalar dört koldan yürütülüyor. Projenin devamında başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Kadir Topbaş olmak üzere İSKİ ve TEAŞ gibi kamu kuruluşlarının da tam desteği var.
Tek yönde 70 bin yolcu taşıma kapasiteli hat, kısa sürede kendini amorti edebilecek durumdadır. Bunun için yolcu gelirleri yeterli olacaktır.’ dedi. Toplam 16 istasyonlu Otogar-İkitelli raylı sistem hattının entegrasyonda kilit öneme sahip istasyonu
Güney Sanayi’nin, 750 metre uzunlukta olduğunu vurgulayan Öztürk,
hattı ayrıca Kirazlı 1’de ileride
Bakırköy İDO ve Halkalı raylı sistemiyle entegre etmek için projelendirmelerin yapıldığını söyledi
750 M UZUNLUĞUNDAKİ GÜNEY SANAYİ İSTASYONU KONUMU (İSTOÇ'tan sonraki istasyon. Sanayinin ilk istasyonu. Benim Dolapdere İst. dediğim yer.)