ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 11:01

Esat yazdı:Dolapdere dediğin yer Olimpiyat Köy ayrımının olacağı Sanayii istasyonumu? Acaba burada tünel derinliği nedir belkide dere yatağını viyadük ile falan geçerlermi diye düşündüm?
Evet. Bir kolun Olimpiytköy'e ayrıldığı istasyon. AYKOSAN'ın orası. Sanırım burada büyük bir istasyon olup SANAYİ-STAD arasında mekik sefer olacak. Hatta maç ıolmadığı zaman SANAYİ-İKİTELLİ şeklinde tek istasyon mekik çalışır.

Dere yatağı için, Sanayi Kavşağının alt tarafından geçen yolun altını kastettim. 4.etap'a direk giden dere yolu var ya orası. Biraz kavisli gidiyor projede.

İSTOÇ dükkanlarına bir şey olmaz şimdi çizince anladım. Ama okla işaretli yerde ne olur bilemem.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 11:13

Olimpiyatköy-Sanayi Mekik Hattı. (Otogar-Esenler ve Sanayi-Seyrantepe gibi) Benzerlerinden 2 önemli farkı var.

1-Sanayiden sonra güneye uzatılarak Yeşilköy Havaalanına bağlanacak. Yani; Olimpiyatköy-Havaalanı Metrosu.

2-Maç olmadığı zamanlarda tek istasyon çalışacak. İkitelli Köyiçi-Sanayi şeklinde. Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Cum, 2008 08:18

En dikkatle takip ettiğim metro projesidir bu hat. Gelişmeleri kafamda resmetmeye gidişatı anlamaya çalışırım. Zaten her sabah ve akşam trafikteki etkilerini görürüm eve giderken.

1-Kısa zaman içinde Sanayi'deki tünel kazıları tmamlanacak. Şöyle bir resim ortaya çokacak 1-2 ay içinde.

GERÇEKLEŞEN KAZILAR:

Resim

2-2008'İN SON ÇEYREĞİ YADA 2009'UN İLK ÇEYREĞİNDE KAZILACAK KISIM:

Resim

3-İSTOÇ'taki çalışmalar çok önemli. Duyumlarıma ve izlenimlerime göre burada manuel tünel kazma işi yapılıyor. Mahmutbey'e doğru tünel kazısı gerçekleştiriliyor sanırım. Çünkü bu şantiyenin zemine inemesi ç3-4 ay önce olmuştu. Tünel ağzı yapıyorlardı. Henüz TBM gelmeden yapılan bu ağız acaba manuel mi kazacaklar diye aklıma getirdi.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

BUGÜNKÜ VERİLERLE DEĞERLENDİRME

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 May Çrş, 2008 08:58

Bu hat hizmete girdiğinde bazı konularda sıkıntılar olabileceğini düşünüyorum. Öncelikle yoğun olarak kullanılacak aksları belirteyim:

a-Kirazlı-Bağcılar
b-Bağcılar-Mahmutbey
c-Bağcılar-İSTOÇ
d-Sanayi-Mahmutbey
e-Sanayi-Bağcılar

İşte tam bu noktada SANAYİ BÖLGESİ mesai saatleri dışında yoğun olmuyor. Akşam 7-8'den sonra SANAYİ'DEN BAĞCILAR YÖNÜNE yolcu bulmak zordur. Aynı şekilde Başakşehir'den Sanayi yada şehir merkezine ulaşım çok çok az seviyede.

Yani;

AKŞAMLARI;

1-Başakşehir-Sanayi
2-Başakşehir-İSTOÇ
3-Başakşehir-Kirazlı
4-Başakşehir-Bakırköy

arasında metro sinek avlayabilir. Hatta akşama bile kalmaz sabah yoğunluğundan sonra öğle sonrası Başakşehir'den şehir içine çok fazla yoğunluk olmaz. O yüzden işletme sırasında SANAYİ-BAŞAKŞEHİR arasının farklı bir işletme anlayışı ile ele alınacağını düşünebiliriz.

***Ayrıca Biksan'ın oradaki istasyonun da (KUZEY SANAYİ) çok yoğun kullanılacağını sanmıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

SON BİLGİLER

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Prş, 2008 15:45

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366

Alıntı:

`Otogar-İkitelli hattında 2 bin 100 kişi çalışıyor`

Toplantıda konuşan Genel Müdür Mehmet Öztürk, ilk olarak Otogar-Bağcılar-İkitelli raylı sistem hattıyla ilgili ayrıntılı bilgiler verdi. Başlangıçta Otogar-Bağcılar raylı sistemi olarak başlayan projenin bu şekliyle kadük kaldığının görülmesi üzerine entegrasyonu genişletmek amacıyla gerekli etütler yapılarak önce Kirazlı’ya, ardından da İkitelli Başak Konutları’na kadar uzatıldığını belirtti.

Hat 29 Ekim 2008’de işletmeye açılacak.

Hattın toplam maliyetini 636 milyon dolar olarak açıklayan Öztürk, buna 34 adet vagonun da dahil olduğunu ekledi.

Şu anda 4 bin tonluk rayın depolarda hazır olduğunu, yürüyen merdivenlerin de peyderpey geldiğini ve 4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, ‘Bu projede İETT’nin yaptığı bir şey var.

Şu anda hattın istasyon, elektro-mekanik işleri ve bunların alt işleri senkronize şekilde (EŞZAMANLI HEEE ) yapılıyor. Çalışmalar dört koldan yürütülüyor. Projenin devamında başta Büyükşehir Belediye Başkanımız Kadir Topbaş olmak üzere İSKİ ve TEAŞ gibi kamu kuruluşlarının da tam desteği var.

Tek yönde 70 bin yolcu taşıma kapasiteli hat, kısa sürede kendini amorti edebilecek durumdadır. Bunun için yolcu gelirleri yeterli olacaktır.’ dedi. Toplam 16 istasyonlu Otogar-İkitelli raylı sistem hattının entegrasyonda kilit öneme sahip istasyonu Güney Sanayi’nin, 750 metre uzunlukta olduğunu vurgulayan Öztürk,

hattı ayrıca Kirazlı 1’de ileride Bakırköy İDO ve Halkalı raylı sistemiyle entegre etmek için projelendirmelerin yapıldığını söyledi


750 M UZUNLUĞUNDAKİ GÜNEY SANAYİ İSTASYONU KONUMU (İSTOÇ'tan sonraki istasyon. Sanayinin ilk istasyonu. Benim Dolapdere İst. dediğim yer.)

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Çrş, 2008 08:58

Dün Triko Center Sanayi Sitesinin içindeki şantiyeye gittim. SANAYİ-2 İstasyonu diye tabir edilen yer. TBM-1 makinası burada idi. 1 haftadır bakım yapılıyormuş. Bilgilerimi derlediğimde;

*Bu TBM-1 Makinası EKİM AYINDA Başakşehir-1'de idi. Kasım başında kazmaya başlamıştı. 6 AYDA Sanayi-2'ye gelebilmiş. 1200 M kazmış oluyor yani. Oradaki kişiler günde 12-14 m kazdığını söylediler.

*Bende hattın genel görünümüne bakarak istasyonlar arası tahmini bir tarih belirlemeye çalıştım.

Mesela bir sonraki istasyon GÜNEY SANAYİ ile arasında 700 m var. Burayı 50 günde kazar. Güney Sanayiden İSTOÇ'a 1.700 m. var. Bu arayı 120 günde kazar.

MAKİNA ARALIK 2008'DE İSTOÇ'TA OLUR.
Resim

EKİM 2009'DA KİRAZLI'YA ULAŞIR......

Resim


Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 May Çrş, 2008 09:31

Abi doğru. 4 adet var. 2'si Başakşehirden Kirazlıya doğru, 2's Otogardan Kirazlı'ya doğru kazıyor. Çift tünel.

Benim yukarıda anlattığım Başakşehirden kazanların önde giden TBM-1'i. Diğeri arkadan geliyor. 1 ay fark var aralarında.

Yuvarlaklar konumlarını resmeder.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Haz Çrş, 2008 10:32

Toplam 45.000 m tünel kazısı yapılacak. Çift yön. Yani tekte 22.000 m tünel olacak. İstasyon, makas, ana hat, bağlantı tünelleri vs.

TAHMİNİ:

Otogar-Kirazlı:6.000 mX2, Kirazlı-Başak:12.000 mX2, Olimpiyat-Sanayi: 4.00 mX2


Kiraz Başak hattı için 24.000 m tünelin 7.500-8.000 m'si tamamlandı.

Kiraz başak tarımsal metro:)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Çrş, 2008 10:38

İBB nin organik tarım çalışmaları meyvesini vermiş organik metromuz oluyor bak daha ne :P :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Haz Çrş, 2008 10:57

Organik tarıma hep destek tam destek. BAĞCILAR'a bu yüzden çok önem veriyor olmalılar.

Üzüm Bağcı'ları :D

Yakında armutlu'ya da metro yapacaklar o zaman. Tamam "öncelik" kriterlerini bulduk. Metro yapılacak yer organik tarıma uygun olmalı :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Prş, 2008 13:52

Mahmutbeyde yol kapatılmış metro istasyonu için. 10 m yanında 10 istasyon yapacak kadar boş yere değil yolun ortasına.

Pesss yaa.

Beşiktaş-Alibeyköy hattı da gelecek buraya. Onu ayrı bunu ayrı projelendireceğine ikisini bir düşünüp öyle yapsana..

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön