1. sayfa (Toplam 61 sayfa)

ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakı

Gönderilme zamanı: 09 Kas Cum, 2007 12:48
gönderen Mehmet Kasım
http://www.gulermakdogus.com/anasayfagd.htm

http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=143

Merhaba ;

Çalışmalardan kısaca bilgi vereyim :

Başakşehir 4. etaptan tünel delmeye başlayan TBM Makinesi Ekim ayında Başakşehir 1.etab'a kadar gelmişti.

Şu anda 1.etaptan SANAYİ-2 İSTASYONUNA DOĞRU KAZIYOR.

Yani hedefte 3.istasyon var.Bu demek oluyorki makine yaklaşık kuş uçuşu olarak 2 km lik kazı gerçekleştirdi.

Bağcılar-Başakşehir arası Tünel Kazılarının 2008 sonunda tamamlanması hedefleniyor.

Gönderilme zamanı: 10 Kas Cmt, 2007 14:15
gönderen Esat
Bu hattın kazıları oldukça hızlı ilerliyor, burada net bir cevap alamadığımız noktalar yok değil aslında. Öncelikle kazı durumuna bakarsak İstoç istasyonu inşaa edilmiş görünüyor, bu istasyon yap-işlet-devret gibi üstündeki mülkiyet inşaa edene verilerek yaptırılacaktı bildiğim kadarı ile üst kısmı bir iş merkezi olacak ve en son gördüğümde fore kazıklar ve temel sona ermiş hatta kat dahi çıkılmıştı, Başakşehir tarafına ise uzun zamandır gidemiyorum buradan bize güncel bilgileri Mehmet Kasım aktaracaktır.

Net cevabını alamadığım ya da bulamadığım konu ise zaman zaman hattan Otogar - Bağcılar - Başakşehir olarak bahsedilmesi, oysa İBB planlarında bildiğim kadarı ile bu hat Bakırköy-Başakşehir olarak yapılacak bu bölüm 1. sektörü oluşturan Kirazlı-Başakşehir arası, 2. sektör ile ilgili bir tarih ise verilmiyor, diğer hatta Otogar-Kirazlı olarak inşaa ediliyor ve yine planlarda Kirazlıdan Halkalıya uzaması görünüyor. Aslında plan bence bu hali ile doğru Başakşehir-İkitelli-İstoç istikametinden gelen ya da giden yolcu Kirazlıda Otogar-Aksaray ve Halkalı yönlerine aktarma yapabilecek ilerleyen dönemde Bakırköy bağlantısı ile de Marmaray entegrasyonu olacak, uzun vadede ise İMP nin tasarılarında Ambarlı-Ispartakule ticari demiryolu ile birlikte bir şekilde metro hatlarından birinin de Ispartakule ve Bahçeşehir e bağlantısının yapılması, aslında tüm bunlar şehrin biraz Kuzeybatı eksenli gelişmesini sağlayabilmek amacı ile yapılıyor olabilir.

Gönderilme zamanı: 12 Kas Pzt, 2007 10:53
gönderen Mahmut Pasa
Dün Bağcılar meydandaydım, oradaki metal perdeler kaldırılmış, bayağı bir dolaştım etrafından ama kazı falan yoktu, burası şaft olmayacakmıydı?? Zaten sizin hesabınıza göre buraya bir şeyde kalmamış acaba direkt Kirazlı ya mı gidecek kazıcılar?

Gönderilme zamanı: 12 Kas Pzt, 2007 12:51
gönderen Mehmet Kasım
Başakşehir 4 ile Başakşehir 1 arası kazısı tamamlandı.Şimdi BİKSAN'a doğru makine ilerliyor.Yani 2 kmlik kazı tamamlandı.

2008 sonu kazıların biteceğini düşünüyorum.

Bu hatta kullanılacak vagonlar

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 12:32
gönderen Mehmet Kasım

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 15:48
gönderen alabay
Hm, alttan almayacak elektriği demek. Biraz şaşıyorum, çünki şehir hatları için üçüncü raydan elektrik almak daha mantıklı gibi geliyor bana.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 22 Kas Prş, 2007 23:07
gönderen Esat
Bugün gördüğüm kadarı ile İkitelli Organize de Eskoop un arkasındaki ana cadde trafiğe kapatılmış tabelalarda METRO İNŞAATI nedeni ile yazıyordu, aynı tabelalardan Olimpiyat Stadının otoban kenarındaki girişlerinde de var ve bu yollarda kapalı çalışmalar çok hızlı ilerliyor

Resim
EsKoop un arkasında ki trafiğe kapanmış cadde sanırım burada bir istasyon olması gerekiyor.

Resim
Olimpiyat Stadı altındaki trafiğe kapalı yol burada da Olimpiyat Stadı istasyonu inşaa ediliyor.

Resim
İSTOÇ istasyonunun yapıldığı bölge bildiğim kadarı ile yap-işlet şeklinde ortalıklık ile verildi İBB tarafından üstüne iş ve alışveriş merkezi olacak.
Hm, alttan almayacak elektriği demek. Biraz şaşıyorum, çünki şehir hatları için üçüncü raydan elektrik almak daha mantıklı gibi geliyor bana.
Peki neden şehir içi hatlarda daha mantıklı? havai hat katener sistemlerini bakımı biraz daha zor diye biliyorum sadece

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cum, 2007 12:44
gönderen Mehmet Kasım
Olimpiyatköy İstasyonu stadın kuzeyinde kalıyor.Orada birde depo sahası olacak.Triyaj alanı yani.

Ama burası ( Stad-İkitelli Sanayi arası ) maç olmadığı zaman ne işe yarayacak anlamıyorum.

ESKOOP'un orasıda TRİKO İSTASYONU.Epeydir çalışma var orada.Aç-Kapa modeli ile inşaa ediliyor.Fore kazık uygulaması var.

Dün Kirazlıya yolum düştü.Nikah Salonunun oradaki büyük arazi de ( ESTON binalarının yanı ) metro şantiyesi açılmış.KİRAZLI 1 'den sonraki istasyon.

Başakşehirde yerel yayın yapan Başak Hayat dergisinin kasım sayısında bitiş tarihi 2009 olarak yazıyor.

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cum, 2007 18:51
gönderen alabay
Peki neden şehir içi hatlarda daha mantıklı? havai hat katener sistemlerini bakımı biraz daha zor diye biliyorum sadece
İşte aynen o, üçüncü rayın bakımı daha kolay. Daha sağlam. Elektrik damdan motora gezdirilmiyor ... yani herşey çok daha kolay. Hatların kesişmesi de daha kolay. Tel kopar, ray kopmaz. Açıkta gezen hatlarda da, tele dal düşebilir, raya üstten az şey düşebilir (raylar genelde üstten kaplı).

B. Alabay

Havai Katener Sistemi

Gönderilme zamanı: 24 Kas Cmt, 2007 13:12
gönderen Mehmet Kasım
Resimdeki metro vagonu belkide simülasyon amacıyla havada katener olarak çizilmiş olabilir mi ? Raydan alınan elektrik dediğiniz gibi çok daha iyi bir çözüm.Bekleyip görmek lazım.

Gönderilme zamanı: 24 Kas Cmt, 2007 14:34
gönderen Esat
İBB den verdiğin linki okudum Mehmet ama nedense her zamanki gibi bende pek doğru bilgi hissi uyandırmadı İBB nin bu konudaki basın bültenleri çok özensiz ve baştan sağma bilgiler yer alıyor, Başakşehir-Olimpiyatköy-Bağcılar demiş, eeeee sonrası ne????? ne olacak nereye uzayacak bu araçlar tüm sisteme yetecekmi yoksa sonra bunlara hiç benzemeyen başka araçlarmı alınacak?? maalesef bu gibi bilgiler hiç bir zaman verilmiyor çünkü kimse bulunduğu koltuktan 5 sene ötesini göremiyor...

KONSEPT

Gönderilme zamanı: 26 Kas Pzt, 2007 12:49
gönderen Mehmet Kasım
Bu hattın konsepri BAKIRKÖY-BAŞAKŞEHİR'dir.Ve Otogar-Bağcılar arasında LRT olan sistem burada tam AĞIR METRO standardıdır.Yani kapasite bakımından.

Dolayısıyla gelen metro araçlarının BAKIRKÖY-BAŞAKŞEHİR rasında kullanılabileceğini tahmin ediyorum.