ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Kas Pzt, 2007 13:57

Ben bunu pek anlıyamıyorum. "LRT" denen o tramvayımsı şeyle koca metro sistemine besleme yapılamaz ki? Yani şehir dışına (ki dışı da değil artık, evet) metro, ama merkezinden oraya kadar bisiklet yolu?! Ne biçim plânlama bu ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Kas Pzt, 2007 15:29

Açıkçası bu planlamalar neye göre yapılıyor bizde bilmiyoruz, belki de biz yanlış düşünüyoruz. Öncelikle Bağcılar şehrin merkezi değil ama başka bir açıdan merkez konumda, bunu daha sonra tartışacağız (siyasi ya da oy ile alakalı değil) fakat buradaki yolculuk potansiyeli hangi yönde ya da şöyle düşünelim Başakşehir ve İkitelli ile maç günlerinde Olimpiyattan gelecek yolcunun hareketi hangi yönde?? Otogar-Aksaray mı yoksa Bakırköy üzerinden dağılacak şekildemi? Burada planlamanın yoğunluğu Bakırköy üzerinden düşünülüyor, kısmen haklı çünkü bu şekilde erişim problemli bir bölgenin içinden metro geçirecekler, E-5 ve metrobüs e bağlayacaklar, sonunda da Bakırköy' de denize indirecekler, metro LRT karşılaştırmasına gelince kaba bir benzetme ile Bakırköy-Başakşehir arası peronlar en az 6 araçlık olmalı o zaman, bunun dışında en farklı yönüde 3. ray olabilir, Otogar-Bağcılar ve devamındaki Bağcılar-Halkalı ikinci etabı ise LRT, tamam yolcu potansiyeli olarak böyle olsun sorun yok, ama neden kendimizi 4 araçlık perona hapsedelim, Otogarın peron katı yeni bir istasyona da müsait, istenirse rahatlıkla olabilir, burada yapılacak 6 araçlık bir peronla Otogar-Bağcılar-Halkalı olabilir, şimdi 4 araçlık perone sistemi sıkıştırıp 10 sene sonra ne yapacağız yanından yeni bir metromu???

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Kas Pzt, 2007 16:02

Bağcılar ve çevresi işçi nufusunun oldukça yoğun olduğu ve İETT otobüslerinin çok kalabalık olduğu bir bölge.Çevre yollarınada uzak kalıyor.İç kısımlardan e-5'e yada e-6'ya ulaşmak zaman alıyor.Buraya raylı sistemin gelmesi mantıklı.

Tabi KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR olarak metroyu düşündüğümüzde alabay arkadaşımızın dediği gibi neyi neyle besliyorsun ? sorusu çıkar ama öyle düşünmemek lazım.Çünkü başlangıçta OTOGAR-BAŞAKŞEHİR LRT olarak düşünüldü.Sonra LRT'yi Kirazlı'ya uzatıp Başakşehir hattını da Bakırköy İDO'ya uzatmayı planladılar.

Hat 2 'ye çıktı yani.Ama böyle güzel oldu bence.Tek yanlışlık inşaat BAKIRKÖY'DEN BAŞLAMALIYDI.Taa İkitelliden değil.Sondan başa doğru yapılması ilginç.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Bir çalışma

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Ara Pzt, 2007 12:12

Tahmini süreler:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ara Çrş, 2007 17:26

Fore Kazık uygulamasını yapan taşeron firmanın sitesinden resimler:

http://www.sonarsondaj.com/resim/Istanb ... etrosu.htm

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Ara Pzt, 2007 09:04

2008 başı itibariyle son durum:

Mavi Çizgi:Tünel kazısı yapılan bölümler.

Resim

2009 ortasında Başakşehir-Kirazlı arasında tünel kazıları bitmesi hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Pzt, 2007 22:34

Bu iki hat icin oldukca iyi bir mesafe ama Otogar-Kirazli ve Kirazli-Basaksehir ayri sistemler bir arada söz etmek pek dogru olmasa gerek, diger taraftan dedigim gibi alinan mesafe cok iyi eminim ki 2008 icerisinde Otogar-Kirazli tünel kazilari bitecektir, Kirazli-Basaksehir de 2009 ortasi hattin güzergahina baktigimda iyimser degil gercekci bir tahmin bence, umarim her sey yolunda giderde bu hat elektromekanik islerin bitmesi ile birlikte 2011 gibi acilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Oca Çrş, 2008 12:41

Tabi aslında her ikisi de farklı hatlar. Ama şu anda inşaatı evam eden ve aynı firmalar tarafından yapıldığından dolayı "bölgesel" bir mantıkla ikisini vermiş oldum. Derken aklıma bir şey geldi. Vakt-i zamanında Esenler Metrodan Otogara gelip biraz bekledikten sonra(SANIRIM MAKİNİST YER DEĞİŞTİRDİ) vagon Yenibosna'ya devam etmişti.

Dolayısıyla KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR hattı açılınca, Bakırköy bağlantısı hazır olmadığından ve kopuk bir hat olması cazip olamama ihtimalinden başlangıçta:BAŞAKŞEHİR-YENİKAPI şeklinde bile işletilebilir.

Sadece Kirazlı Aktarma İstasyonunda makinist yer değiştirecek.Otogar yönüne devam edecek.Tabi vagonların set dizilişleri de önemli.4 vagon yada 3 vagon olması önemli.

Bakalım bekleyeceğiz.

2009'da inşaatın kaba kısmı biteceğini düşünüyorum. Şu anda İSTOÇ'ta istasyon şekillenmiş durumda. Makine olsa delme işlemini başlatabilirler. Kim bilir belki de yakın zamanda 2 makine daha planlıyorlardır. Ve ya Bağcılardan Kirazlıya delme işi bitince oradan başlarlar.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 02 Oca Çrş, 2008 23:38

Makinistin diğer markize kadar yürümesine gerek yok bence. Örneğin Başakşehir'den gelen trene Esenler'den yeni bir makinist gidişin tersi yöndeki kabine oturur. Otogar'a kadar öyle devam eder. Otogar'da ise Başakşehir'den oraya kadar getiren makinist treni terkeder, fazla bekleme yapılmadan Yenibosna yönüne devam edilir. Ama Otogar bir aktarma istasyonu olacağı için belki de beklemesi daha iyi olur. Aman, hatlar açılsın ben beklerim zaten, sonuçta belirli bir süre beklenecek, kaçta, hangi istasyonda olacağım belirli olacak. Bana göre sorun yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Çrş, 2008 23:42

Tabi bu önerilerin hepsi her iki hattında bir istasyonu ortak kullanacağı düşünülerek yapılıyor ama ben tam tersini düşünüyorum burada iki katlı bir istasyon olacak dolayısı ile bir hattın makinisti aracın neresine binerse binsin aracı diğer hatta süremeyecek :))) bunu neden böyle öngörüyorum çünkü her iki hattın istikameti birbirinden çok farklı bir istasyonda birleşmelerine gerekte yok

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Oca Prş, 2008 08:57

KİRAZLI'daki istasyon iki katlı mı olacak? Nerden edindin bu bilgiyi? Çizim falan var mı?

Bak bunu bilmiyordum ben. Otogar gibi yan yana istasyonlar olacak sanıyordum.

Desene aktarma biraz zaman kaybı olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Prş, 2008 09:03

Belirttiğim gibi öngörü sadece, çizimlerde tam net bir şey yoktu ama ya bir yerde okudum ya da bir sohbette bahsedildi dediğim gibi kaynak gösteremediğim için ben bu şekilde olacağını öngörüyorum ya da öyle olmasını istiyorum diyelim, sizcede artık daha planlı hatlar ve aktarma noktaları yapmalarının vakti gelmedi mi? İBB artık bu işi öğrenmiş olmalı Avrupa ya gidip gelip saksı gibi gezmemek lazım bir şeyler almak lazım bunca yıldır bir şeyler alınmıştır herhalde (müteahhit firmaların en tecrübelisi bile hala bilgi fakiri ya neyse)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön