ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası bu planlamalar neye göre yapılıyor bizde bilmiyoruz, belki de biz yanlış düşünüyoruz. Öncelikle Bağcılar şehrin merkezi değil ama başka bir açıdan merkez konumda, bunu daha sonra tartışacağız (siyasi ya da oy ile alakalı değil) fakat buradaki yolculuk potansiyeli hangi yönde ya da şöyle düşünelim Başakşehir ve İkitelli ile maç günlerinde Olimpiyattan gelecek yolcunun hareketi hangi yönde?? Otogar-Aksaray mı yoksa Bakırköy üzerinden dağılacak şekildemi? Burada planlamanın yoğunluğu Bakırköy üzerinden düşünülüyor, kısmen haklı çünkü bu şekilde erişim problemli bir bölgenin içinden metro geçirecekler, E-5 ve metrobüs e bağlayacaklar, sonunda da Bakırköy' de denize indirecekler, metro LRT karşılaştırmasına gelince kaba bir benzetme ile Bakırköy-Başakşehir arası peronlar en az 6 araçlık olmalı o zaman, bunun dışında en farklı yönüde 3. ray olabilir, Otogar-Bağcılar ve devamındaki Bağcılar-Halkalı ikinci etabı ise LRT, tamam yolcu potansiyeli olarak böyle olsun sorun yok, ama neden kendimizi 4 araçlık perona hapsedelim, Otogarın peron katı yeni bir istasyona da müsait, istenirse rahatlıkla olabilir, burada yapılacak 6 araçlık bir peronla Otogar-Bağcılar-Halkalı olabilir, şimdi 4 araçlık perone sistemi sıkıştırıp 10 sene sonra ne yapacağız yanından yeni bir metromu???
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bağcılar ve çevresi işçi nufusunun oldukça yoğun olduğu ve İETT otobüslerinin çok kalabalık olduğu bir bölge.Çevre yollarınada uzak kalıyor.İç kısımlardan e-5'e yada e-6'ya ulaşmak zaman alıyor.Buraya raylı sistemin gelmesi mantıklı.
Tabi KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR olarak metroyu düşündüğümüzde alabay arkadaşımızın dediği gibi neyi neyle besliyorsun ? sorusu çıkar ama öyle düşünmemek lazım.Çünkü başlangıçta OTOGAR-BAŞAKŞEHİR LRT olarak düşünüldü.Sonra LRT'yi Kirazlı'ya uzatıp Başakşehir hattını da Bakırköy İDO'ya uzatmayı planladılar.
Hat 2 'ye çıktı yani.Ama böyle güzel oldu bence.Tek yanlışlık inşaat BAKIRKÖY'DEN BAŞLAMALIYDI.Taa İkitelliden değil.Sondan başa doğru yapılması ilginç.
Tabi KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR olarak metroyu düşündüğümüzde alabay arkadaşımızın dediği gibi neyi neyle besliyorsun ? sorusu çıkar ama öyle düşünmemek lazım.Çünkü başlangıçta OTOGAR-BAŞAKŞEHİR LRT olarak düşünüldü.Sonra LRT'yi Kirazlı'ya uzatıp Başakşehir hattını da Bakırköy İDO'ya uzatmayı planladılar.
Hat 2 'ye çıktı yani.Ama böyle güzel oldu bence.Tek yanlışlık inşaat BAKIRKÖY'DEN BAŞLAMALIYDI.Taa İkitelliden değil.Sondan başa doğru yapılması ilginç.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Bir çalışma
Tahmini süreler:
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Fore Kazık uygulamasını yapan taşeron firmanın sitesinden resimler:
http://www.sonarsondaj.com/resim/Istanb ... etrosu.htm
http://www.sonarsondaj.com/resim/Istanb ... etrosu.htm
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu iki hat icin oldukca iyi bir mesafe ama Otogar-Kirazli ve Kirazli-Basaksehir ayri sistemler bir arada söz etmek pek dogru olmasa gerek, diger taraftan dedigim gibi alinan mesafe cok iyi eminim ki 2008 icerisinde Otogar-Kirazli tünel kazilari bitecektir, Kirazli-Basaksehir de 2009 ortasi hattin güzergahina baktigimda iyimser degil gercekci bir tahmin bence, umarim her sey yolunda giderde bu hat elektromekanik islerin bitmesi ile birlikte 2011 gibi acilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Tabi aslında her ikisi de farklı hatlar. Ama şu anda inşaatı evam eden ve aynı firmalar tarafından yapıldığından dolayı "bölgesel" bir mantıkla ikisini vermiş oldum. Derken aklıma bir şey geldi. Vakt-i zamanında Esenler Metrodan Otogara gelip biraz bekledikten sonra(SANIRIM MAKİNİST YER DEĞİŞTİRDİ) vagon Yenibosna'ya devam etmişti.
Dolayısıyla KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR hattı açılınca, Bakırköy bağlantısı hazır olmadığından ve kopuk bir hat olması cazip olamama ihtimalinden başlangıçta:BAŞAKŞEHİR-YENİKAPI şeklinde bile işletilebilir.
Sadece Kirazlı Aktarma İstasyonunda makinist yer değiştirecek.Otogar yönüne devam edecek.Tabi vagonların set dizilişleri de önemli.4 vagon yada 3 vagon olması önemli.
Bakalım bekleyeceğiz.
2009'da inşaatın kaba kısmı biteceğini düşünüyorum. Şu anda İSTOÇ'ta istasyon şekillenmiş durumda. Makine olsa delme işlemini başlatabilirler. Kim bilir belki de yakın zamanda 2 makine daha planlıyorlardır. Ve ya Bağcılardan Kirazlıya delme işi bitince oradan başlarlar.
Dolayısıyla KİRAZLI-BAŞAKŞEHİR hattı açılınca, Bakırköy bağlantısı hazır olmadığından ve kopuk bir hat olması cazip olamama ihtimalinden başlangıçta:BAŞAKŞEHİR-YENİKAPI şeklinde bile işletilebilir.
Sadece Kirazlı Aktarma İstasyonunda makinist yer değiştirecek.Otogar yönüne devam edecek.Tabi vagonların set dizilişleri de önemli.4 vagon yada 3 vagon olması önemli.
Bakalım bekleyeceğiz.
2009'da inşaatın kaba kısmı biteceğini düşünüyorum. Şu anda İSTOÇ'ta istasyon şekillenmiş durumda. Makine olsa delme işlemini başlatabilirler. Kim bilir belki de yakın zamanda 2 makine daha planlıyorlardır. Ve ya Bağcılardan Kirazlıya delme işi bitince oradan başlarlar.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
Makinistin diğer markize kadar yürümesine gerek yok bence. Örneğin Başakşehir'den gelen trene Esenler'den yeni bir makinist gidişin tersi yöndeki kabine oturur. Otogar'a kadar öyle devam eder. Otogar'da ise Başakşehir'den oraya kadar getiren makinist treni terkeder, fazla bekleme yapılmadan Yenibosna yönüne devam edilir. Ama Otogar bir aktarma istasyonu olacağı için belki de beklemesi daha iyi olur. Aman, hatlar açılsın ben beklerim zaten, sonuçta belirli bir süre beklenecek, kaçta, hangi istasyonda olacağım belirli olacak. Bana göre sorun yok.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tabi bu önerilerin hepsi her iki hattında bir istasyonu ortak kullanacağı düşünülerek yapılıyor ama ben tam tersini düşünüyorum burada iki katlı bir istasyon olacak dolayısı ile bir hattın makinisti aracın neresine binerse binsin aracı diğer hatta süremeyecek )) bunu neden böyle öngörüyorum çünkü her iki hattın istikameti birbirinden çok farklı bir istasyonda birleşmelerine gerekte yok
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Belirttiğim gibi öngörü sadece, çizimlerde tam net bir şey yoktu ama ya bir yerde okudum ya da bir sohbette bahsedildi dediğim gibi kaynak gösteremediğim için ben bu şekilde olacağını öngörüyorum ya da öyle olmasını istiyorum diyelim, sizcede artık daha planlı hatlar ve aktarma noktaları yapmalarının vakti gelmedi mi? İBB artık bu işi öğrenmiş olmalı Avrupa ya gidip gelip saksı gibi gezmemek lazım bir şeyler almak lazım bunca yıldır bir şeyler alınmıştır herhalde (müteahhit firmaların en tecrübelisi bile hala bilgi fakiri ya neyse)