3. sayfa (Toplam 44 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 May Sal, 2008 13:09
gönderen Mehmet Kasım
Kirazlı'dan Bağcılar'a 6 ayda kazıyorsa işimiz var demektir. Bu bile bilginin doğruluğunu tartışmalı hale getiriyor.

TAMAM LİNKİ BULDUM:

http://www.akistanbul.com/haber.php?haber_id=4430755

Alıntı:

Metro çalışmaları, İETT tarafından biri Almanya’dan diğeri Kore’den satın alınan ve tünel teknolojisinde son model iki ayrı tünel açma makinesi TBM ile sürdürülüyor.

Gönderilme zamanı: 06 May Sal, 2008 13:13
gönderen Esat
Evet, bir de şöyle düşünelim Mehmet, Üçyüzlü derede binaların hasar görmesi tam 1,5 yıl oldu çünkü Tabya ya yeni taşınmıştım ve aylarca bu yıkıntı yüzünden rezillik çektik, yani 2006 Kasım Aralık gibiydi, dolayısı ile Esenlerdeki makine kazmaya 2006 ne zaman başladı bunu hatırlayabilirsek kazı hızını da tahmini olarak bulabiliriz, temel atma 2005 ti diye hatırlıyorum çünkü yine izindeydim :) ama yerin tam teslimi vinçlerin kurulması ve bu vinçlerinde TBM yi kurması bayağı bir uzun süre almıştı.

Gönderilme zamanı: 06 May Sal, 2008 13:24
gönderen Mehmet Kasım
Üçyüzlü'den önce Esenler tünel ağzında kalan yerde de bir 4-5 aylık gecikme olduğunu düşünürsek toplam 8-9 ay kazı yapılamadı.

5-6 ayda şaft açma ve TBM montajı desek topu topu 18-20 ay kazı yapılabildi. 20 ayda yaklaşık 5 km kazı yapıldı ise; (Proje 5.5. km uzunluğunda)

4 ayda 1 km demektir. Ayda 250 m kazı ortalaması yapar.

Çift yönü de katarsak AYDA 500 M KAZILABİLİYOR.

Gönderilme zamanı: 08 May Prş, 2008 15:53
gönderen Mehmet Kasım
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=366

Alıntı:

4 TBM (köstebek) makinesinin günde 56 metre yol aldığını ifade eden Öztürk, (((KUŞ UÇUŞU :roll: )))

Demek ki 1 adet TBM günde 56/4=14 m kazı yapabiliyor. Bağcılar ile Kirazlı arası kuş uçuşu 1.100 m olduğuna göre;

1.100/14=88 gün yapar.

3 aylık bir iş yani.....

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 13:56
gönderen Esat
Hattın genel görüm haritası, yanlız elimi çok titretmişim idare edin, tıklayın büyüğüne erişin

Resim


Bu arada bu hatta dahil olacak yeni Esenler istasyonu için çalışmalar başladı, fore kazık makinesi mevcut istasyonun üstüne kuruldu ve burası için bir iki konteynerde şantiye gibi kuruldu bir kaç güne kazık çalışmaları başlar sanırım hadi hayırlısı bakalım, şu Esenler in doğru düzgün bir istasyonu olduğu günleri görelim inşallah. :)

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 15:33
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı: Bu arada bu hatta dahil olacak yeni Esenler istasyonu için çalışmalar başladı, fore kazık makinesi mevcut istasyonun üstüne kuruldu ve burası için bir iki konteynerde şantiye gibi kuruldu bir kaç güne kazık çalışmaları başlar sanırım hadi hayırlısı bakalım, şu Esenler in doğru düzgün bir istasyonu olduğu günleri görelim inşallah. :)
Fore kazıklık bir iş var mı abi? Zaten yukarıda kalan bir mevkiide. Yarmaya gerek var mı?


Ayrıca haritaya bakılırsa GÜNEY SANAYİ İSTASYONU'ndan ayrılan kol BAKIRKÖY yazıyor. Biz bunu hep "Havaalanı-Olimpiyatköy" diye bilirdik. Anlaşılan Havaalanı-Marmaray bağlantısı ile harmanlanıp OLİMPİYATKÖY-BAKIRKÖY şekline çevrilmesidir. Yeni Marmaray Ataköy İstasyonu da eklemesi.

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 18:30
gönderen Esat
Evet seninde dikkat ettiğin gibi bizim öncelikli Kirazlı bağlantısında Bakırköy-İDO yazıyor yukarıdaki ayrımda ise sadece Bakırköy yazıyor, dediğin gibi bizimde Havalimanı bağlantısı olarak bildiğimiz uzama bir ihtimal (ki başka bir yerde gördüm bunu mevcut Havalimanı istasyonu dikine kesen bir istasyondu ama nerde? :roll: ) Marmaray a yeni bir Ataköy istasyonu ile bağlanabilir, bakalım göreceğiz.

Esenler konusuna gelince akşam dikkatlice izledim o çalışma daha çok zemin etüdü, o bölgede istasyon için Mehmet' in iyi bildiği üzere mevcut istasyonun üzerinden geçen bir yürüme yolu yapılacak dolayısı ile bu yolun ayaklarının geleceği noktaya zemin etüdü amaçlı bir delgi olabilir bir türlü emin olamadım ilk fırsatta girip oradaki elemanlara sormayı planlıyorum.

TAM 3 SENE OLDU

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 10:27
gönderen Mehmet Kasım
[quote="Esat"]Esenler konusuna gelince akşam dikkatlice izledim o çalışma daha çok zemin etüdü,quote]

Etüd mü? Daha yeni mi yapıyorlar.


3 SENE ÖNCE BUGÜN: 30 MAYIS 2005

Temeli atılmıştı bu inşaatın. 24 ay demişlerdi. Pazarlık yapıp 20 aya indirmişlerdi. NE OLDU???

36 AY. %40 ORANINDA GECİKME.

Zaman tutturamama...

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2008 12:53
gönderen Esat
Esenler istasyon inşaatı ile ilgili bir kaç bilgi, oradaki çalışma bayağı bayağı inşaat, bahsettiğim alet ankrajlı bağlantılı temel kazıkları için delme yapıyor, ben aç kapa tünel kenarları gibi çakma sistemi diye düşündüğüm için yanılmıştım, alet burgu ucu ile kanalı açıyor, içine çelik sütun atılıyor ve beton dökülüyor, bayağı bir de hafriyat çalışması var, istasyon ile ilgili bir diğer detay tip olarak Bayrampaşa ve Sağmalcılar istasyonu gibi olacak yani alt kattan girilerek merdiven ile perona çıkılacak tabi bu kulağa çalınan bir duyum inşaat yapısı da buna işaret ediyor ama bakalım göreceğiz

Gönderilme zamanı: 06 Haz Cum, 2008 13:17
gönderen Mehmet Kasım
Çok iyi o zaman bizim DTM istasyonu gibi biraz. Bak sevindim şimdi. Büyükçe bir şey olacak. Çakma istasyondan adam gibi istasyona upgrade edecek esenler. (dayımın bahçe de gidecek)

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2008 10:56
gönderen Mehmet Kasım
Yuvarlak içine ladığım bölgde dimi çalışmalar. Soru işaret koyduğum viyadük ucu ne olacak biliyormusun?

Resim

Gönderilme zamanı: 10 Haz Sal, 2008 11:12
gönderen abhazyalı ugur
Yuvarlak içine ladığım bölgde dimi çalışmalar. Soru işaret koyduğum viyadük ucu ne olacak biliyormusun
Çalışmalar O yüvarlak içine aldıgın kısımda çok hızlı ve şiddetli bir biçimde yapılıyor :lol: 29 Ekimde Esenler metro istasyonu burdan sefer yapabilir.