ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 May Pzr, 2009 22:18

zaten metro hatlarında bahsettiğin gibi o rayı kesen kesikler pek yoktur
Olmaz olur mu? Sadece metro sistemi tabiîki pek o kadar eski değilse, bulamazsın belki, ama Berlin ve Londra metrolarında meselâ bal gibi var(dı). Onlar da eninde sonunda "demiryolu" idi.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 May Pzt, 2009 11:41

Esat yazdı:Başar' ın açıklaması bana mantıklı geldi ama araştırmak lazım ya da bilenlere sormak lazım. Esenlerde ben dediğin gibi bir çalışma göremedim, sadece kuru beton zemin üzerinde bu temel betonundan çıkan inşaat demirleri vardı?
O inşaat demirleri bilerek bırakılmış olamaz mı? Rayın oturacağı betonu inşaa etmek için. Çünkü ray hattına paralel duruyor. Zemin betonu ile ilgili olsa her yerde sağında solunda da olurdu. Ama hizalı halde duruyor. Ray hattının hizasında yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 May Pzt, 2009 17:54

İstasyon kesimini görmedim açıkçası Mehmet, ama istasyondan tünele doğru olan bölümde zeminin nerede ise tamamında o demirler olduğu için o şekilde söyledim bana pek bağlantı özellikli görünmediler, ama tabii ki o beton altlıkları diğer betona bağlamak için bırakılmış olmaları ihtimali çok yüksek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 May Sal, 2009 08:07

Uzaktan bakınca demirlerin her tarafa yayıldığı sanılabilir. Ama yakından bakınca tam ray hattı hizasında ilerlediği görülüyor.

Gözlerim sağlamdır :)

Ama sonradan değiştiyse bilemem.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 10:27

Evet konuyu takip edenler için, dün Mehmet ile birlikte bölgede küçükte olsa bir keşif gezisi gerçekleştirdik. :) Ve gördük ki Mehmet' in dediği gibi bir durum var ortada.

Sadece anlamlandıramadığımız şey istasyonun yapısı oldu, muhtemelen viyadüklerin yaklaşım şekli nedeni ile geniş bir orta peron inşaa edilmeden biri diğerinin sırtına bakan iki yan peron inşaa edilmiş, girişte olabildiğince düz ayak yapabilmek ve mevcut ana garaj girişini iptal etmemek adına olsa gerek büyük bir mezanin bölümü mevcut, buradan sonrası ise bugüne kadar pek görmediğimiz gibi (gerçi Terazidere de terstir önce yukarı çıkar jeton alır sonra aşağı inersiniz) peron ile aynı seviyede bir girişten sonra merdivenler ile aşağı inilecek oradan her iki perona yolcular ayrılacaklar.

Tünel ağzı girişini görmemiz mümkün olmadı ama orada da vinçlerin ve ıvız zıvırların sökülmesi işlemi devam ediyordu, muhtemelen bu kısımda rayların montajı için bu demirler yere konulmamıştır çünkü içeride kamyonlar vardı. Mehmet sence buradan şu sonucu çıkarabilirmiyiz? Ray döşeme işlemi için bir şak şak töreni yapılmıştı diye hatırlıyorum? Eğer yapıldıysa bu nerede idi? Benim Esenler' de aklımda kalmış ama gördük ki halen tünel ağzında kamyonlar ve araç gereç var. Acaba her iki uçtan ray döşeme başlayıp ortada mı birleşirler, yoksa burada sadece istasyona kadar olan bölüm sonraya mı bırakılmıştır? Sen Kirazlı tarafını iyi biliyorsun o yüzden bu şekilde soruyorum.

Not: Mehmet sen başlığı M1 Uzatması diye değiştirmişsin ama ben onu eski haline alıyorum, sanırım Ulaşım da bazı arkadaşlardan aldığın duyuma göre hareket ettin, ben o M1A ve M1B olayına katılmıyorum doğru bulmuyorum, örnek olduğunu düşündüğüm Brüksel metrosu dahi bu sistemden vaz geçti, doğruluğu tartışılır, bu konu resmiyete dökülene kadar biz burayı M3 olarak adlandıralım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Prş, 2009 15:21

Ve de M3 ismini "dayatalım" bile derim, bir metro veya toplam sistem master plânı yok mu? gerek.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 May Prş, 2009 15:45

Esat yazdı:Mehmet sence buradan şu sonucu çıkarabilirmiyiz? Ray döşeme işlemi için bir şak şak töreni yapılmıştı diye hatırlıyorum? Eğer yapıldıysa bu nerede idi? Benim Esenler' de aklımda kalmış ama gördük ki halen tünel ağzında kamyonlar ve araç gereç var. Acaba her iki uçtan ray döşeme başlayıp ortada mı birleşirler, yoksa burada sadece istasyona kadar olan bölüm sonraya mı bırakılmıştır? Sen Kirazlı tarafını iyi biliyorsun o yüzden bu şekilde soruyorum.
ray döşeme ile ilgili şak şak törenini hiç duymadım. Bu hatta ray döşendiğini sadece bilgi edinmeden kerpetenle aldığım cevaptan biliyorum. Nereden başlar nereye kadar yapılır hiç bilmiyorum. Ama geçenelrde Üçyüzlü'den geçince sanki oradan aşağı ray falan indiiryorlar gibime geldi. Kirazlı'da ray döşemeden ziyade kaba inşaat hala devam ediyor. İstasyon cadde seviyesine bile çıkamadı daha. Gerçekleşme oranı %40'larda. Bağcılar İstasyonu ise İP'in seçimlerde aldığı oy oranından bile daha az :)

Hatta M3 denilmesinde haklısınız. Ama korkularım M1 olacağı yönünde.

Dünkü keşfimizden anladığım kadarıyla depoya girişler Menderes yönünden olacak. Ve Otogar'dan depoya girişi mevcut yolla değilde farklı bir yolla olacak galiba. O yüzden mevcut yolun bir kısmı kaldırılıp yeni perona yönlendirileceği kanaatine vardım. Ama dünde konuştuğumuz gibi 6 aylık iş var daha.


DÜN BUNU GÖRMÜŞTÜK: MAVİ HAT VARDI. VE MENDERESTEN DEPOYA GİDİYORDU.
Resim

PEKİ KIRMIZI HAT OLABİLİR Mİ? OTOGAR'DAN GELİP DEPONUN KUZEY TARAFINA GİDEBİLİR Mİ?
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Prş, 2009 22:28

Mehmet o ikinci resimdeki önerin kısmen doğru, aslında olması gereken o şekilde bir çıkış ama yolların yerleri farklı olarak, fakat orada o mesafe yok ve öyle bir makasta yapılmıyordu seninde gördüğün gibi, o yüzden orada büyük ihtimal ile Otogar' da yapıldığı gibi makinistin diğer tarafa geçerek yapacağı manevra ile ya da tünel ağzına doğru inşa edilecek ikinci bir S makas ile Menderes yönüne geçiş sağlanacaktır.

Ya ben şakşak oldu diye hatırlıyorum hatta resimleri vardı? Yoksa başka yerdi de sen burada da oldumu diye mi sormuştum, bir sürü başlık var arayıp bulamadım şimdi. ip esprin süperdi bu arada :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 08:30

Esat yazdı:Mehmet o ikinci resimdeki önerin kısmen doğru, aslında olması gereken o şekilde bir çıkış ama yolların yerleri farklı olarak, fakat orada o mesafe yok ve öyle bir makasta yapılmıyordu seninde gördüğün gibi, o yüzden orada büyük ihtimal ile Otogar' da yapıldığı gibi makinistin diğer tarafa geçerek yapacağı manevra ile ya da tünel ağzına doğru inşa edilecek ikinci bir S makas ile Menderes yönüne geçiş sağlanacaktır.
Bakalım, bekleyelim
Esat yazdı:Ya ben şakşak oldu diye hatırlıyorum hatta resimleri vardı? Yoksa başka yerdi de sen burada da oldumu diye mi sormuştum, bir sürü başlık var arayıp bulamadım şimdi.
Şak şak geçen eylül ayında TBM'lerin Güney Sanayi'ye ulaşması ile ilgili olmuştu. Bir şak şakta Şişhane ray döşeme işlerinin başlaması ve sonlanması ile ilgili olmuştu.
Esat yazdı:ip esprin süperdi bu arada :D
:) e biraz siyasetçilik var tabi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 May Cum, 2009 09:34

Ne ipliği sarkıttınız yine?!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 May Cum, 2009 12:01

alabay yazdı:Ne ipliği sarkıttınız yine?!

B. Alabay
Bağcılar'a ip merkezi açtık :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Haz Sal, 2009 14:21

Esenler Yeni İstasyon peronlarına doğru raylar döşeniyor. % 100 doğru bilgi. Ray döşeme tünelin içinden istasyona doğru ilerliyor. Yani Menderes'ten Otogar'a doğru. Tünel içi tamamen bitmiş bile olabilir. Ray döşemeye nereden başladığını bilsek keşke?

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön