Evet konuyu takip edenler için, dün Mehmet ile birlikte bölgede küçükte olsa bir keşif gezisi gerçekleştirdik.
Ve gördük ki Mehmet' in dediği gibi bir durum var ortada.
Sadece anlamlandıramadığımız şey istasyonun yapısı oldu, muhtemelen viyadüklerin yaklaşım şekli nedeni ile geniş bir orta peron inşaa edilmeden biri diğerinin sırtına bakan iki yan peron inşaa edilmiş, girişte olabildiğince düz ayak yapabilmek ve mevcut ana garaj girişini iptal etmemek adına olsa gerek büyük bir mezanin bölümü mevcut, buradan sonrası ise bugüne kadar pek görmediğimiz gibi (gerçi Terazidere de terstir önce yukarı çıkar jeton alır sonra aşağı inersiniz) peron ile aynı seviyede bir girişten sonra merdivenler ile aşağı inilecek oradan her iki perona yolcular ayrılacaklar.
Tünel ağzı girişini görmemiz mümkün olmadı ama orada da vinçlerin ve ıvız zıvırların sökülmesi işlemi devam ediyordu, muhtemelen bu kısımda rayların montajı için bu demirler yere konulmamıştır çünkü içeride kamyonlar vardı. Mehmet sence buradan şu sonucu çıkarabilirmiyiz? Ray döşeme işlemi için bir şak şak töreni yapılmıştı diye hatırlıyorum? Eğer yapıldıysa bu nerede idi? Benim Esenler' de aklımda kalmış ama gördük ki halen tünel ağzında kamyonlar ve araç gereç var. Acaba her iki uçtan ray döşeme başlayıp ortada mı birleşirler, yoksa burada sadece istasyona kadar olan bölüm sonraya mı bırakılmıştır? Sen Kirazlı tarafını iyi biliyorsun o yüzden bu şekilde soruyorum.
Not: Mehmet sen başlığı M1 Uzatması diye değiştirmişsin ama ben onu eski haline alıyorum, sanırım Ulaşım da bazı arkadaşlardan aldığın duyuma göre hareket ettin, ben o M1A ve M1B olayına katılmıyorum doğru bulmuyorum, örnek olduğunu düşündüğüm Brüksel metrosu dahi bu sistemden vaz geçti, doğruluğu tartışılır, bu konu resmiyete dökülene kadar biz burayı M3 olarak adlandıralım.