ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Çrş, 2008 10:39

Halkalı Toplu Konutlara uğramaması çok yazık olmuş. Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu da uğramıyor toplu konutlara. Onun yerine Mehmet Akif Mahallesine uğruyor. Kesin proje değildir inşaallah.

TOPLU KONUT GİBİ PİLOT BÖLGE DURURKEN VAROŞ,KAÇAK,PLANSIZ BÖLGELERE METRO YAPMAK SAÇMA....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Çrş, 2008 11:16

Aynen Katılıyorum hem İkitelli köy içi tarafında hemde aşağıdaki Başbakanlık konutları ve polis lojmanlarına uğrayarak gitmelidir bu hat, dolayısı ile İBB düzgün kentleşmeye verdiği önemi ancak bu şekilde göstermiş olur

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Cmt, 2008 16:54

MÜJDELER OLSUN.....

2adet TBM makineleri Kirazlı'ya gelmiş. Bugün bizzat gördüm. OTOGAR-KİRAZLI TÜNELLERİ TAMAMLANDI.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Cmt, 2008 18:09

Esat n'oldu? Sayfalar biraz sakin şu sıralarda ...

Bakalım tüneller ne zaman donanır. Bir de şu Aksaray tüneli bitsin. M5'ten evvel Yenikapı'ya M1 ve M3 işler mi? M3 tam olarak nereye işleyecek, belli mi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzr, 2008 09:07

Bildiğim kadarı ile M2 nin Yenikapı bağlantısı tamamlanmadan M1 inde açılması planlanmıyordu ama belli olmaz 500 metre de olsa açtık demek için yapılabilir.

M3 ün işletmesi ile ilgili de söyleyeceğim pek bir şey yok aslnda ben her zaman (Yenikapı)Aksaray-Bağcılar olması gerektiğini savundum ammaaaa, mevcut hat bu kadar yoğun trafiği kaldırırmı bilemiyorum, hattın balast yenileme ihtiyacı var ve bu takviye ile buraj yaparak değil balastın yenilenmesi şeklinde gerçekleştirilmeli çünkü hattaki balast çok aşırı derecede yıpranmış durumda bununla ilgili daha önce yazmıştım önce bu hattın ya balastının değiştirilmesi ya da Rheda tarzı betona tespitli yol haline getirilmesi lazım aksi takdirde çift hat işleterek belkide 3 dakikaya düşüreceğiniz tren aralıkları hatta zarar verecek ve yolculuk güvenliğini dahi riske edebilecektir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Haz Pzt, 2008 09:54

M3'ün 2009 ortalarında açılabileceğini ve en az 6 ay OTOGAR-KİRAZLI şeklinde çalışacağını tahmin ediyorum. En iyimser yaklaşımım sabah ve akşam saatlerinde KİRAZLI-AKSARAY şeklinde çalışması.

Bağcılar İstasyonu da tıpkı Bahçelievler gibi sonra açılacaktır. İnşaat halinde olacak ama metro geçecek durmayacak.

Asıl merak ettiğim hat açılınca İETT hatlarında ne gibi bir değişim olacak.

Mesela 92 K Kirazlı-Beyazıt devam eder mi? Seyrelir mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Çrş, 2008 12:39

Bencede ilk etapta Otogar-Kirazlı çalışacaktır, ama planlamada Yenikapı-Kirazlı olduğunu bir sunumda gördüm umarım bu çalışma gerçekleştirilir.

TBM lerin Kirazlı ya varması güzel haber, bu konuda iki çelişkili durum var bir kişiden Kirazlı istasyonunun açılmayacağını duydum hemen ertesi gün bir başka kişi Bağcılar istasyonunun açılmayacağını söyledi?? Aynı yerde iki farklı söz :) ama bana da Bağcılar' ın açılmaması daha mantıklı görünüyor çünkü hiçbir çalışma yok meydanda

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Tem Cum, 2008 14:26

Acaba 29 ekimde reklam amaçlı otogar-üçyüzlü gibi bir deneme ypılabilir mi? Bunu düşünüyorum. Sizce?

Bu kadar reklam seçim için yeter o bölgeye :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Cum, 2008 15:55

Pek ihtimal vermiyorum bence her halukarda 2009 ortasına kalacaktır, çünkü şimdi TBM leri kirazlıdan çıkarırlar problem değil ama içeride döşenmiş geçici raylar kaldırılacaki bu hat bildiğim kadarı ile havai hat katener sistemli olacak ki bu ciddi bir işçilik, bundan önce hattın ray kaynağı ve makas bölgeleri var ki bir de inşaatların ince işçiliği var hadi bunu bir kenara bırak dediğin gibi sırf reklam için araç yürütmeye bile ray ve katener lazım sonra T4 Edirnekapı Sultançiftliği gibi olmasın abi :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Tem Pzt, 2008 14:42

Esat yazdı:içeride döşenmiş geçici raylar kaldırılacaki bu hat bildiğim kadarı ile havai hat katener sistemli olacak ki bu ciddi bir işçilik, bundan önce hattın ray kaynağı ve makas bölgeleri var ki bir de inşaatların ince işçiliği var
İETT müdürü tüm bu işlerin eş zamanlı yapıldığı ile övünmüştü geçende. Geçici raylar sökülmüştür çoktan. Tabi hepsi değil. Enazından Ferhatpaşa-Üçyüzlü arasında falan.

Aslında bende 2009 ortası diyorum.

Bu arada Esenler FERHATPAŞA'dan haber var mı? Resim falan yok mu orada yeni istasyon çalışmasından.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18074
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Pzt, 2008 22:24

Geçici rayların Ferhatpaşa da sökülmediğini gördüğüm için yazmıştım, halen oradalar hatta akülü lokomotifte ara sıra gidip geliyor istasyon için temel betonu atıyorlardı en son ama bu hafta bir uğrayacağım bakalım bir değişiklik varmı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 08 Tem Sal, 2008 09:23

Birde şu aklıma geldi: ESENLER YENİ İSTASYON'un bir taraı carfur'a bakıyordu ya. Acaba o taraftaki yola çıkış verecekler mi diye konuşmuştuk. Keşke verseler.

E6 Atışalanı, Yüzyıl, İkitelli tarafından gelen İETT otobüslerini (146T vs.) buraya yönlendirseler. İç kısımlara girmese. E6'dan Otogar yoluna sapsa bu istasyona gelse.

146 T: Yenikapı-Bahçeşehir yerine BAHÇEŞEHİR-ESENLER METRO OLSA. diğerleri de....

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön