ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18074
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bildiğim kadarı ile M2 nin Yenikapı bağlantısı tamamlanmadan M1 inde açılması planlanmıyordu ama belli olmaz 500 metre de olsa açtık demek için yapılabilir.
M3 ün işletmesi ile ilgili de söyleyeceğim pek bir şey yok aslnda ben her zaman (Yenikapı)Aksaray-Bağcılar olması gerektiğini savundum ammaaaa, mevcut hat bu kadar yoğun trafiği kaldırırmı bilemiyorum, hattın balast yenileme ihtiyacı var ve bu takviye ile buraj yaparak değil balastın yenilenmesi şeklinde gerçekleştirilmeli çünkü hattaki balast çok aşırı derecede yıpranmış durumda bununla ilgili daha önce yazmıştım önce bu hattın ya balastının değiştirilmesi ya da Rheda tarzı betona tespitli yol haline getirilmesi lazım aksi takdirde çift hat işleterek belkide 3 dakikaya düşüreceğiniz tren aralıkları hatta zarar verecek ve yolculuk güvenliğini dahi riske edebilecektir.
M3 ün işletmesi ile ilgili de söyleyeceğim pek bir şey yok aslnda ben her zaman (Yenikapı)Aksaray-Bağcılar olması gerektiğini savundum ammaaaa, mevcut hat bu kadar yoğun trafiği kaldırırmı bilemiyorum, hattın balast yenileme ihtiyacı var ve bu takviye ile buraj yaparak değil balastın yenilenmesi şeklinde gerçekleştirilmeli çünkü hattaki balast çok aşırı derecede yıpranmış durumda bununla ilgili daha önce yazmıştım önce bu hattın ya balastının değiştirilmesi ya da Rheda tarzı betona tespitli yol haline getirilmesi lazım aksi takdirde çift hat işleterek belkide 3 dakikaya düşüreceğiniz tren aralıkları hatta zarar verecek ve yolculuk güvenliğini dahi riske edebilecektir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
M3'ün 2009 ortalarında açılabileceğini ve en az 6 ay OTOGAR-KİRAZLI şeklinde çalışacağını tahmin ediyorum. En iyimser yaklaşımım sabah ve akşam saatlerinde KİRAZLI-AKSARAY şeklinde çalışması.
Bağcılar İstasyonu da tıpkı Bahçelievler gibi sonra açılacaktır. İnşaat halinde olacak ama metro geçecek durmayacak.
Asıl merak ettiğim hat açılınca İETT hatlarında ne gibi bir değişim olacak.
Mesela 92 K Kirazlı-Beyazıt devam eder mi? Seyrelir mi?
Bağcılar İstasyonu da tıpkı Bahçelievler gibi sonra açılacaktır. İnşaat halinde olacak ama metro geçecek durmayacak.
Asıl merak ettiğim hat açılınca İETT hatlarında ne gibi bir değişim olacak.
Mesela 92 K Kirazlı-Beyazıt devam eder mi? Seyrelir mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18074
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bencede ilk etapta Otogar-Kirazlı çalışacaktır, ama planlamada Yenikapı-Kirazlı olduğunu bir sunumda gördüm umarım bu çalışma gerçekleştirilir.
TBM lerin Kirazlı ya varması güzel haber, bu konuda iki çelişkili durum var bir kişiden Kirazlı istasyonunun açılmayacağını duydum hemen ertesi gün bir başka kişi Bağcılar istasyonunun açılmayacağını söyledi?? Aynı yerde iki farklı söz ama bana da Bağcılar' ın açılmaması daha mantıklı görünüyor çünkü hiçbir çalışma yok meydanda
TBM lerin Kirazlı ya varması güzel haber, bu konuda iki çelişkili durum var bir kişiden Kirazlı istasyonunun açılmayacağını duydum hemen ertesi gün bir başka kişi Bağcılar istasyonunun açılmayacağını söyledi?? Aynı yerde iki farklı söz ama bana da Bağcılar' ın açılmaması daha mantıklı görünüyor çünkü hiçbir çalışma yok meydanda
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18074
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Pek ihtimal vermiyorum bence her halukarda 2009 ortasına kalacaktır, çünkü şimdi TBM leri kirazlıdan çıkarırlar problem değil ama içeride döşenmiş geçici raylar kaldırılacaki bu hat bildiğim kadarı ile havai hat katener sistemli olacak ki bu ciddi bir işçilik, bundan önce hattın ray kaynağı ve makas bölgeleri var ki bir de inşaatların ince işçiliği var hadi bunu bir kenara bırak dediğin gibi sırf reklam için araç yürütmeye bile ray ve katener lazım sonra T4 Edirnekapı Sultançiftliği gibi olmasın abi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
İETT müdürü tüm bu işlerin eş zamanlı yapıldığı ile övünmüştü geçende. Geçici raylar sökülmüştür çoktan. Tabi hepsi değil. Enazından Ferhatpaşa-Üçyüzlü arasında falan.Esat yazdı:içeride döşenmiş geçici raylar kaldırılacaki bu hat bildiğim kadarı ile havai hat katener sistemli olacak ki bu ciddi bir işçilik, bundan önce hattın ray kaynağı ve makas bölgeleri var ki bir de inşaatların ince işçiliği var
Aslında bende 2009 ortası diyorum.
Bu arada Esenler FERHATPAŞA'dan haber var mı? Resim falan yok mu orada yeni istasyon çalışmasından.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18074
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Birde şu aklıma geldi: ESENLER YENİ İSTASYON'un bir taraı carfur'a bakıyordu ya. Acaba o taraftaki yola çıkış verecekler mi diye konuşmuştuk. Keşke verseler.
E6 Atışalanı, Yüzyıl, İkitelli tarafından gelen İETT otobüslerini (146T vs.) buraya yönlendirseler. İç kısımlara girmese. E6'dan Otogar yoluna sapsa bu istasyona gelse.
146 T: Yenikapı-Bahçeşehir yerine BAHÇEŞEHİR-ESENLER METRO OLSA. diğerleri de....
E6 Atışalanı, Yüzyıl, İkitelli tarafından gelen İETT otobüslerini (146T vs.) buraya yönlendirseler. İç kısımlara girmese. E6'dan Otogar yoluna sapsa bu istasyona gelse.
146 T: Yenikapı-Bahçeşehir yerine BAHÇEŞEHİR-ESENLER METRO OLSA. diğerleri de....