5. sayfa (Toplam 8 sayfa)

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 28 Eki Çrş, 2020 20:00
gönderen Engin Y
Bir de metroların biraz hızlanması gerek..

Örneğin, Levent ile 4. Levent arasında viraj yok, eğim yok, dümdüz bir yol var ve bu arada ölçtüğüm ortalama hız ne yazık ki sadece 40 km/saat civarında..

Demek ki hattın kalkıştan ve ivmelendikten sonraki sabit seyir hızı en fazla 55-60 km/saat civarında, oysa ki 75-80 km/saat yapabilmeli trenler..

Mesela ortalama hız 40 km/saat yerine 60 km/saat olsa, 40 kilometrelik bir yolculuk da 60 dakika yerine 40 dakika sürer; işte bu kısalma da fark yaratır..

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2020 10:28
gönderen Uğur
Metrolar tramvay zaten elinin altında istediği an kullanabileceği bir araba olan insanlara yönelik yatırımlar değil en azından benim nazarımda. Bu yatırımlar bizim ülkede 1-1,5 saat otobüs yolculuğu yapmaya "mahkum" olan kişilere konfor sağlamaya yönelik bir hamle, bu otobüs hatlarını da o güzergahlardan kaldırarak trafikte bir rahatlama sağlamak niyeti olabilir. Türk halkı aracını bırakıp metroya geçmez. Konfor tercihimiz yüksek. Zaten öyle olmasa benzin fiyatları 1,5 liradan 7 liraya gelirken trafik rahatlardı.

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2020 10:48
gönderen alabay
Genel olarak küresel klima problemlerini, fosil yakıtların bitişini, karbondioksit egzostunu ve geleceği de hesaba katmalı. Avrupa’da (bilhassa kentlerde) yavaş yavaş özel otomobil kullanışı geri itiliyor. İnsanlık fazlalığı ve cehaletiyle büyük bir çöküşü başlattı. Sırf kendi hayatımda hissettiğim klima değişikliğine bakarsam … son yirmi senede aniden patlayan bir değişim var.

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2020 11:09
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
28 Eki Çrş, 2020 20:00
Bir de metroların biraz hızlanması gerek..

Örneğin, Levent ile 4. Levent arasında viraj yok, eğim yok, dümdüz bir yol var ve bu arada ölçtüğüm ortalama hız ne yazık ki sadece 40 km/saat civarında..

Demek ki hattın kalkıştan ve ivmelendikten sonraki sabit seyir hızı en fazla 55-60 km/saat civarında, oysa ki 75-80 km/saat yapabilmeli trenler..

Mesela ortalama hız 40 km/saat yerine 60 km/saat olsa, 40 kilometrelik bir yolculuk da 60 dakika yerine 40 dakika sürer; işte bu kısalma da fark yaratır..
bu işin bu kadar basit olmadığını düşünüyorum, vereyim ivmeyi daha hızlı gideyim mümkün ama bu çok küçük sınırlarlarla yani ortalama hızı 40 olan bir yerde 60 yaptırmak güvenlik sorunu doğuruyordur zaten,

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 29 Eki Prş, 2020 11:27
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:
29 Eki Prş, 2020 10:28
Metrolar tramvay zaten elinin altında istediği an kullanabileceği bir araba olan insanlara yönelik yatırımlar değil en azından benim nazarımda. Bu yatırımlar bizim ülkede 1-1,5 saat otobüs yolculuğu yapmaya "mahkum" olan kişilere konfor sağlamaya yönelik bir hamle, bu otobüs hatlarını da o güzergahlardan kaldırarak trafikte bir rahatlama sağlamak niyeti olabilir. Türk halkı aracını bırakıp metroya geçmez. Konfor tercihimiz yüksek. Zaten öyle olmasa benzin fiyatları 1,5 liradan 7 liraya gelirken trafik rahatlardı.
Abi, herkes öyle değil..

Ben mesela, toplantıya giderken şirketin havuz araçlarından birini alıp gidebiliyorum; ama imkân olsa, daha doğrusu süre açısından az bir şey mantıksız bile olsa, metroyla rahat rahat gitmeyi tercih edeceğim; çünkü İstanbul trafiğinde minibüsçülerle ve taksicilerle muhatap olmadan yaşamak istiyorum.. (İyi olanlarını tenzih ederim, ama istisnalar kaideyi bozmuyor ne yazık ki..)

Üstelik şirket arabasıyla masrafım sıfırken, metroya kendi İstanbulkartımı basacağım ve ücreti kendim ödeyeceğim..

İş yerimiz 4. Levent’te olduğu için M2 hattıyla gidebildiğim yerler için metroyu tercih ediyorum, ama dediğim gibi Bağlarbaşı‘nda veya Kozyatağı’nda gün ortasında (mesela 14’te) yapılacak ve arabayla yarım saatte gidebileceğim bir toplantı için bir saat önceden işten çıkarsam, diğer işler aksıyor bu sefer..

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 30 Eki Cum, 2020 10:25
gönderen alabay
Bizim buralarda »Jobticket« diye bir şey vardır. Çalışanlara iş yerleri aylık pasoları için bir ek pay ödüyorlar (ve sanırım bunun da şirketler için ya bir vergisel ya da sübvansiyonluk bir tarafı da var). Eyalette veya ilde çalışana eyalet ödüyor, belediyede çalışana belediye ödüyor (belediye misali: ayda 10 € ben ödüyorum, 40 € onlar ödüyor, eyalette tam tersiydi). Bu sırf kamu iş yerleri için … elbet özel iş yerleri de ek pay ödeyebiliyor ve kısmen ödüyor da. Böylece toplu taşım (hem kentsel, hem rejyonal) önemlileştiriliyor. Ayrıca bütün Almanya kapsamında iş için gidilmesi gereken yerlere ilk olarak tren bileti aldırılıyor. Şu an, salgın olaylarından dolayı, bu kural kaldırıldı. Ama zaten kimse iş için gezmiyor, gezemiyor. Kıssadan hisse: Bu şeyler tamamen siyasî şekilde yönlendirilebilir ve yönlendirilmeli de.

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Ara Pzr, 2020 19:14
gönderen Engin Y
https://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr sitesindeki haritaya eklenmiş: https://istanbulunmetrosu.ibb.gov.tr/Up ... -11-20.jpg

Güzergahı hoşuma gitmedi: Halkalı (M1/M11/Marmaray) - Kirazlı (M1) - Otogar (M1) - Alibeyköy Merkez (T5) - Mecidiyeköy (M2/M7) - Altunizade (M5) - Site (M12) - İMES (M8/M13) - Sabiha Gökçen (M4) - Tuzla OSB

Resim

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Ara Pzr, 2020 19:20
gönderen Engin Y
Ekrem Başkan, bugünkü T5 deneme sürüşünde, bu hattan da bahsetti: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37502
Hızray meselesi, bizim 2021’de önemli bir konumuz. Yani Sabiha Gökçen’i Halkalı’ya bağlayacak. 55 dakikada şehrin bir ucundan diğer ucuna ulaşılacak. Ayrıca arkadaşlarım, çok ekonomik bir çalışma yürütüyor. Projenin içerisinde mevcut istasyonlardan faydalanarak, yani 12 istasyonla expres bir geçişle şehrin batısına, doğusuna çok hızlı bir geçişle bağlayan bir hat olacak.
Yukarıdaki haritada 10 durak sayıyorum, ama Ekrem Başkan 12 durak demiş..

Bir de mevcut istasyonlardan faydalanarak demiş ya, yani bazı istasyonlarda tünelin yanına tünel kazılıp istasyona yaklaşırken makasla tüneller de birleştirilecek ve mevcut hatların peronlarını kullanacak anlamına mı geliyor?

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Ara Pzr, 2020 19:33
gönderen Uğur
Ben hala Boğaz geçişli metro hatlarından Söğütlüçeşme - İncirli'nin ve Ulaşım Ana Planında en feasible hat olarak öne çıkan Bostancı - 4. Levent-- Kazlıçeşme hattının çöpe atılmaması gerektiğini düşünüyorum.

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Ara Pzr, 2020 19:50
gönderen alabay
Bence hızmızmız yerine banliyö hattına baştan sırf banliyö trafiği içın dört ray hesaplamalıydılar. O zaman hızlı ekspres trenleri işleyebilirdi, aynen New York metrosunda olduğu gibi. Ama boşver, bizde daha hatlar birbirleriyle alâkalı bile değil …

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Ara Pzr, 2020 20:54
gönderen Engin Y
Uğur yazdı:
13 Ara Pzr, 2020 19:33
Ben hala Boğaz geçişli metro hatlarından Söğütlüçeşme - İncirli'nin ve Ulaşım Ana Planında en feasible hat olarak öne çıkan Bostancı - 4. Levent-- Kazlıçeşme hattının çöpe atılmaması gerektiğini düşünüyorum.
Aynen..

Bence de en acil yapılması gereken metro, Kâğıthane (M7/M11) - 4. Levent (M2) - Çarşı (M5/M12) - Kozyatağı (M4/M8) hattı..

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Gönderilme zamanı: 14 Ara Pzt, 2020 09:58
gönderen Esat
Hattın Anadolu yakasında E5 e inmemesi bence de sıkıntılı, Avrupa yakasında yılan gibi dolaşıp Anadolu yakasında bir an önce SGH ya ulaştırılmış gibi, bir de SGH-Tuzla OSB ayrı bir hat projesi olarak yıllardır var zaten, bu projeye eklenecekmiymiş?