ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 09 Şub Sal, 2021 16:02

Projenin maliyet etkin (fizibıl) olması için Sabiha Gökçe - Finans Merkeziarasının sahil tarafında olması daha iyi olabilir. Böylece nüfus yoğun yerlerden geçer. Ama sanki bunun yerine sahil toplu taşımalarına (Marmaray-E5) alternatif gibi yapılmış ve yapım sırasında şehrin trafiğini alt-üst etmeyecek bir çalışma alanı seçilmeye çalışılmış gibi. Sahil toplu taşımalarına paralel , şehrin yerleşiminin dış çeperine yakın (TEM güzergahı), sahile dik toplu taşıma hatlarıyla da şehrin nüfus yoğun bölgelerine bir dikdörtgenin uzun kenarlarını birbirine bağlayan kısa kenarlardan oluşan bir grid yapısı şeklinde metro yapıları oluşturulmak isteniyor gibi. Kısa kenarlar Kirazlı - Bakırköy , Yenibosna - Aksaray, Kağıthane - Beşiktaş, Maslak-Yenikapı , Çekmeköy - Üsküdar, Dudullu - Bostancı , Pendik - Sabiha Gökçen...

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 13 Şub Cmt, 2021 22:27

Paris ve Londra da kent metkezindeki yığılmayı rahatlatan ve buna alternatif yaratan büyük metro projelerine girişmiş halde Hızray’a örnek olacak nitelikte unsurlar ihtiva ediyorlar.

Mahmutbey - Esenyurt Meydan’dan sonra metroyu D100 Karayoluna indirip bırakmak yeterli olabilir. Kuzey - Güney aksında İBB ve Ulaştırma Altyapı Bakanlığı bir kaç hattı 2-3 yıl içinde tamamlamak üzere (aynı hızla Haliç - Büyükçekmece Gölü arasında diğer Kuzey - Güney hatları da tamamlansa) Hızray’ı hızla yapıp Kuzey - Güney aksını da bitirip Marmaray’ı da tam anlamıyla şehre entegre ettikten sonra Yenikapı - İncirli - Sefaköy - Beylikdüzü arasına metro yapmak elzem bir konu olmayabilir.
Burada önemli olan Marmaray, Hızray ve Mahmutbey - Esenyurt metrosu vd. ve entegrasyonda etkili bir İETT ve toplu taşıma öncelikli yol planlaması. Marmaray, Ispartakule - Çatalca yönüne de uzatılırsa ayrıca Metrobüs de motor gücü yüksek bir geniş hacimli troleybüse çevrilip durakları tam anlamıyla istasyona dönüştürülürse kaynakların etkili ve verimli kullanılması adına gayet işlevsel bir şebeke oluşturulabilir.

https://youtu.be/ZjuMcWwMqPk

https://youtu.be/swSeHxk9TGI

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Şub Pzr, 2021 13:04

Hızray a geçici alternatif olarak, şu salgın zamanı Metrobüs ü troleybüs e çevirmek için bulunmaz fırsattı ama maalesef kimse bu fırsatı kullanmadı. Hat sabit , yukarıya katener hattını hızlıca döşeyip yakıt tasarrufuyla çok kısa sürede kendini amorti ederdi. Köprü geçişini de kendi aküsüyle geçecek şekilde araçlar üretilebilirdi, Bozankaya seve seve bu işe talip olurdu bence... E5 boyunca her iki yakayı birleştiren bir hat yapılana kadar en az 5-10 sene geçer nasılsa, bu süreyide bu şekilde kotarmış olurduk. Temiz enerjili, yüksek güçlü araçlar tamda bu işe göre olurdu.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 29 Mar Pzt, 2021 21:35

Metro İstanbul'un yayınlamış olduğu 2029 ve 2029 Sonrası vizyon haritalarına baktığımızda bu hatta M34 kodu verildiğini görmekteyiz.

Resim
Resim

yakupfurkan24

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2021 07:02

İyi bir seçim olduğunu düşünüyorum, şehri boydan boya geçiyor, henüz inşaatına başlanıp başlanmayacağı ya da ne zaman başlanacağı net değil, fakat tanıtımı anlamında böyle bir numara verilmesi bence güzel bir karar olmuş.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Ara Pzt, 2021 14:46

Vikipedi'yi kurcalarken, Hızray'ın iki yukarıdaki mesajda yer alan vizyon haritalarından biraz daha farklı duraklara sahip olacakmış gibi yazıldığını gördüm: https://tr.wikipedia.org/wiki/H%C4%B1zr ... l_metrosu)

Projenin son hâli böyleyse, şu anda mevcut olan veya inşaatı devam eden metrolardan M6 ve M9 haricindeki tüm hatlarla entegre oluyor ve ayrıca, M1B ile üç kez, M4, M5, M7, M10 ve M11 ile ikişer kez buluşuyor..

- Beylikdüzü: M20
- Esenyurt: M7
- Halkalı: M1B - M11 - Marmaray
- Kirazlı: M1B - M3
- Otogar: M1A - M1B
- Kâğıthane: M7 - M11
- 4. Levent: M2
- Ümraniye: M5
- Finans Merkezi: M12
- Mevlâna: M8
- Veysel Karani: M5
- Kurtköy YHT Garı: M4 - M5 - M10
- Sabiha Gökçen Havalimanı: M4 - M10

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Pzt, 2021 15:43

Kaynaklarda istasyon isimleri yer almıyor, dolayısı ile İBB nin ayrıca bir açıklaması olmadığı sürece haritalar geçerlidir :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Oca Sal, 2022 10:29

Bostancı Köprüsü'ne gitmek için ulaşım süresine bakayım dedim..
Evimin dibinde de Bostancı Köprüsü'nde de metro durağı var..
Otomobille yarım saatte, metroyla Mecidiyeköy'e ve Mecidiyeköy'den otobüsle toplam bir saatte, tamamen raylı sistemlerle ise birbuçuk saatte ulaşabiliyorum..

Marmaray, adı gibi Marmara kıyısında oturanlar için çok faydalı, ama iç kesimlerden karşıya geçişlerde yolu çok uzatıyor ve verimsiz oluyor..
İşte bu yüzden, iki köprü arasından karşıya geçecek ve metroların birbirine aktarma vermesini sağlayacak bir metroya acil ihtiyaç var..
Yoksa ben niye otobüsten vazgeçeyim ya da otomobili bırakıp metroya bineyim?
En yoğun trafikte bile otomobille 1,5 saatte giderim, metroyla da süre aynı..

metro.PNG
otomobil.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Sal, 2022 11:09

Otomobil konusunda bir kaç ek faktör var. Salgın olmasa, diye saymalı ama! Bizim burada otomobili park etmek facia para. Öyle istediğin gibi bir yere bırakamıyorsun. Benzin, mazot, bilet fiyatlarını bilmmiyorum, köprü geçiş fiyatlarını da bilmiyorum – belki onların da rolü olur. Ama çok önemli bir faktör de stres. Otomobili kullanmak zorunda kalmak. Yorgun, argın, tıkanıklıkta.

Yine de, evet, Marmaray geçişi İstanbul’un güneyine faydalı. Merkezi veya kuzeyi pek faydalanamıyor. Ama daha fazla tüneller veya köprüler yapmadan evvel bir de şu var: Acaba var olan tünelden daha fazla hatlar geçirmek mümkün olur muydu? Marmaray metro şebekesinde değil. Bu bir problem. Banliyö şebekesi ise şebeke değil, o da ikinci problem.

Çok açıkçası, deprem konusundan bakarsak, vapur, tekne vs. ile geçiş daha everişli gibi gözüküyor. Bu da bence metro ve banliyö hatlarında, istasyonlarında önemli olmalı (idi). Vapur–metro aktarma imkânları daha fazla olsa, belki daha da elverişli olur.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Oca Sal, 2022 13:48

alabay yazdı:
11 Oca Sal, 2022 11:09
Çok açıkçası, deprem konusundan bakarsak, vapur, tekne vs. ile geçiş daha everişli gibi gözüküyor. Bu da bence metro ve banliyö hatlarında, istasyonlarında önemli olmalı (idi). Vapur–metro aktarma imkânları daha fazla olsa, belki daha da elverişli olur.
Benim örneğimden gidelim abi..

- Kâzım Karabekir'de M7'ye bindim; aşağıya iniş ve metro bekleme için toplam 5 dakika yazıyorum..

- Kabataş'ta inmem, 27 dakika sürer; inşallah Kabataş 2023'te açıldıktan sonra.. (Şu anda 8 durak Mecidiyeköy 18 dakika sürüyor, 12 durak Kabataş'ın 27 dakika süreceğini varsayıyorum..)

- Diyelim ki metrodan indikten 10 dakika sonra Kadıköy vapuru kalktı; etti 42 dakika..

- Kadıköy'de vapurdan 15 dakika sonra indim; etti 67 dakika.. (Beşiktaş-Kadıköy vapurları 20 dakika sürüyor, Kabataş-Kadıköy'e 15 dakika dedim..)

- Kadıköy'de indikten 8 dakika sonra M4 treninin hareket ettiğini varsayıyorum; etti 75 dakika..

- Kadıköy-Bostancı arası metroyla 15 dakika sürüyor; etti 90 dakika..

Yine 1,5 saati bulduk abi, daha yeryüzüne çıkamadık..

Oysa ki beni Kâğıthane'den Kozyatağı'na 20-25 dakikada götürecek hızlı bir metro olsa, Kâzım Karabekir ile Bostancı arasını bir saatte katedebilirim..

Bunun için de ilk etapta, Kâğıthane (M7-M11) - Levent (M2-M6) - Çarşı (M5-M12) - Kozyatağı (M4-M8) arasında hızlıca gidip gelecek bir metroya ihtiyaç var..

Bence Hızray'da yok Esenyurt'tu, yok Kurtköy'dü diyerek olayı sulandırdılar ve hata ettiler..
Bu şehrin ihtiyacı, M2-M7-M11 eksenini M4-M5-M8-M12 eksenine bağlamak..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 11 Oca Sal, 2022 14:17

İlk olarak, bütün sistemleri birbirlerine uygun şekle getirmek gerekirdi. Ama doğru, eksen şeklinde en az bir hat gerekirdi. Alternatif olarak da – ilk baştan düşünerek – bazı hatlarda çift değil, dört rayla plânlamalıydı. Ki … ekspres araçlar işleyebilsin. New York’ta öyle meselâ. Ki New York konumundan İstanbul ile mukaise edilebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Sal, 2022 18:10

Engin Y yazdı:
11 Oca Sal, 2022 13:48
Bunun için de ilk etapta, Kâğıthane (M7-M11) - Levent (M2-M6) - Çarşı (M5-M12) - Kozyatağı (M4-M8) arasında hızlıca gidip gelecek bir metroya ihtiyaç var..
HızRay projesinin ilk etabı böyle olacak zaten bildiğim kadarıyla, burada daha önemli sorunlar var, 3 katlı tünel ne oldu ne olacak? iki boğaz geçişi vardı İBB yeni planlarında tek boğaz geçişi öngörüyor o da HızRay ile ama Bakanlık araya bir tane URay koyarsa ne olacak? ha yapılmış yapılmıştır, ben vatandaş olarak sadece gereklilik ve kaynakların israfını sorgularım.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön