ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzr, 2020 10:24

Uğur yazdı:
13 Eyl Pzr, 2020 10:10
Yapı merkezinin önerisi sanki daha çok iş görür gibiydi. Gündüz nüfus hareketliliğinin en çok olduğu ilçelere uzak kalıyor sanki bu hat. Fatih ve Kadıköy'den bahsediyorum. İlk sayfadaki haritada Vatan Caddesinin sonunda bir istasyon var. Ve hat Kadıköy'ün yoğun yerleşimi Bostancı'ya gidiyor. Bu yeni hat ise sanki projeleri hazır olan Altunizade-Sabiha Gökçen metrosuyla Boğaz geçiş metrosunu ve de ek olarak inşaatı süren Otogar Kirazlı Halkalı metrosunu bir araya toplama projesi gibi olmuş.
Evet, amaç büyük ihtimal ile hem bahsettiğin hatları hem de boğaz geçişli metro ve 3 katlı tünel projelerinin iptal edilerek tek ekspres bir metro hattı ile İstanbul'un 2 ucunu birleştirmek gibi görünüyor. Mantıklı ama bu zamanda buna yatırım yapılmayacaktır, hele ki YİD modelinin asla işe yarayacağını düşünmüyorum, burada ayrıcalıklı bir taşıma imtiyaz vermek söz konusu olacak, kaç paraya taşımacılık yapacak ki masrafı çıksın? Raylı sistemde YİD kesinlikle işlerliği olmayan bir fikirdir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 13 Eyl Pzr, 2020 11:40

İşletme giderleri karayolundan kat kat fazladır. Orada bile 20 bin geçiş garantisi vs anca niyetlendiriyor müteahhitleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2020 06:44

hizray-1.jpeg
hizray-2.jpeg
iki durumu bir arada görmekte fayda var. İlk öneri neye göre yapıldı bilmiyorum ama ikinci öneri de İBB nin elindeki kaynak ve imkanlar ile bir simülasyon çerçevesinde güzergah oluşturduğunu düşünüyorum. Yine de benim önerilerim daha mantıklı :D :D
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eyl Pzt, 2020 11:11

Abi, ilk haritada, Halkalı’nın batısına doğru bir çizgi bırakılmış; yani sanki, “Kanal’ın akıbeti belli olsun, Küçükçekmece’nin batısına da geçeriz” gibi çizilmiş..

Bence de doğrusu bu.. Beylikdüzü’nden başlayıp Avcılar’da da bir durağı olmalı, oradan Halkalı’ya gelmeli..

M7’nin Esenyurt’a uzatılmasındansa, KSS Hastanesi’nde sonlandırılması daha iyi olur..
Hatta Marmaray da Kanal’dan etkilenmeyecek şekilde kuzeye doğru iki durak (Yarımburgaz/Altınşehir) uzatılıp, KSS Hastanesi’nde Marmaray ile M7 arasında aktarma yapılması sağlanır..

Beylikdüzü-Kıraç-Esenyurt-Avcılar arasında da Kanal’ın akıbetinden etkilenmeyecek (gölün batısında başlayıp bitecek) yeni bir metro tasarlanmalı ve insanlar hem Tüyap-Beylikdüzü-Avcılar-Sefaköy-Yenikapı Metrosu’na, hem Metrobüs’e, hem de bu HızRay’a Beylikdüzü ve Avcılar’da aktarılmalı..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 14 Eyl Pzt, 2020 15:23

Altunizade - Finans merkezi sonrası İMES çok saçma olmuş. İMES den Maltepe ye gideceğine Finansmerkezi - Bostancı - Maltepe şeklinde gitmeli.
Yolcu yoğunluğu bu güzergahta olur hemde E5 ve Kartal metrosu hatlarıyla entegre olup süper iş görür...
Ben bu projenin olabilirliğini öngörmüyorum. 5 Milyar doları nerden bulacağız bir, YİD ile bu projeye 5 milyar doları gömecek bir saftirik nerden bulacağız iki :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eyl Pzt, 2020 15:45

YİD bana da çok ütopik geliyor, ancak kaynak konusunda aklıma İGDAŞ geliyor..
Zamanında (dolar kuru 2 Lira idi) İGDAŞ'ın değeri 6-7 milyar ABD$ olarak telaffuz edilirdi..

İGDAŞ'ın özelleştirilmesi için ihale açılıp şirketi satabilirsiniz; ancak şimdi dolar 7,5 Lira olmuşken ve ülke risk primimiz zirvedeyken, İGDAŞ'ı satmaya kalksanız 2-2,5 milyar ABD$ veren zor bulunur sanırım..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eyl Pzt, 2020 16:06

Böyle bir hat inşa edilecekse, ilk etapta M2-M5-M4 bağlantısı yapılmalı..

Levent-Maslak aksı ile Bostancı-Kozyatağı-Ataşehir-Tepeüstü aksı arasında yoğun bir otomobil (çoğunlukla da tek kişi) trafiği var..

Arabayı almayıp metroya binmek isterseniz, ya tıkış tıkış Metrobüs ya da Yenikapı üzerinden dolanan Marmaray seçeneklerinden birisini seçmek durumundasınız..

Oysa ki Levent-4. Levent civarından Tepeüstü-Ataşehir-Kozyatağı-Bostancı civarına gidecek bir “ekspres” metro, tek başına arabaya binerek her gün kıtalar arası seyahat eden insanlara arabayı bıraktırabilir..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eyl Pzt, 2020 16:19

İlk etapta Havalimanı Metrosu ile de kesişsin denirse, şöyle olabilir: Kâğıthane (M7/M11) - Levent (M2/M6) - Ümraniye (M5) - Finans Merkezi (M12) - Kozyatağı (M4/M8)

Harita üzerinde 20-21 km arasında ölçtüm, yuvarlak hatlarla birlikte 24-25 km civarında olur sanırım..

Ortalama hızı 50 km/saat civarında olursa, Kâğıthane’den Kozyatağı’na yarım saatte ulaşabilmek muazzam olur..
O zaman pek çok otomobil sürücüsü arabayı bırakıp metroya geçer sanırım..

Levent durağı için şu anda cami inşa edilmekte olan Merkez Bankası arsasını öneriyorum..
Altına metro durağı, üstüne cami yapılmalı..

Eğer Levent uygun değilse, 4. Levent’teki İETT garajının altına durak yapılabilir..
Bu durumda, hattın Etiler’den geçerken M6’ya da aktarma vermesini tavsiye ederim; 4. Levent ile Etiler arasında kurulacak doğrudan bağlantı çok talep görür..


hizray.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Eyl Pzt, 2020 22:58

M6 aktarmasının bir getirisi olacağını düşünmüyorum sadece 1 taşla 2 kuş olsun, M2 ye başka yerden bağlamayalım deniyorsa olabilir bence, akı bokunu kurtarmayan bir hat M6 :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 15 Eyl Sal, 2020 11:50

Boğaz geçiş yeri önemli bir teknik ayrıntı. Boğazın derinliği ortalama 60 metre civarı en sığ yerlerde bile. 40 metrede güvenlik payı desek 100 metre. Boğazdaki Levent vs nin yüksekliğide 100 metre civarı olmalı yani 200 metre eğimi geçeceksiniz demektir. Bu da boğaza en yakın istasyonların ciddi bir derinlikte olması demek. Levent ve Altunizade durakları 50 metre derinde olsalar bile eğim 150 metreye düşüyor. Eğimi kurtarmak için boğazı S şeklinde yılan gibi kıvrılarak geçmeli metro. Geçerken de deniz derinliğinin en uygun olduğu yerlerden geçmeli. Bundan dolayı Mecidiyeköy den sonra boğaza kadar durak yapılmaması gerekir. Altunizade nin mesafe Acıbademe doğru kurtarır diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 15 Eyl Sal, 2020 17:14

Mecidiyeköy - Gayrettepe - Altunizade - Ünalan - Söğütlüçeşme yapılsın bence, sonra istedikleri yere uzatsınlar ya da kollandırsınlar.

Tabi çok büyük bir belirsizlik var 3 Katlı tünel ve belediyenin projeleri bağlamında.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eyl Sal, 2020 19:41

Edil Arda yazdı:
15 Eyl Sal, 2020 17:14
Mecidiyeköy - Gayrettepe - Altunizade - Ünalan - Söğütlüçeşme yapılsın bence
Küçükçekmece (Marmaray) - Sefaköy (M2) - Kuyumcukent (M9) - Haznedar (M3) - Güngören (T1) - Otogar (M1) - Silahtarağa (T5/T6) - Mecidiyeköy (M2/M7) - Zincirlikuyu (M2/M11) - Altunizade (M5) - Finans Merkezi (M12) - Kozyatağı (M4/M8) - Maltepe (Marmaray) nasıl olur?

Mesafesini ölçtüm Wikimapia'da, 44-45 kilometre olur gibi gözüküyor..


hizray-2.png
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön