ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 11 Oca Sal, 2022 18:30

Bu proje çok önemli yarın başlansa bugün kaybedilmiş olur. Acilen ihalelerine başlanması lazım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Oca Çrş, 2022 11:43

Esat yazdı:
11 Oca Sal, 2022 18:10
Engin Y yazdı:
11 Oca Sal, 2022 13:48
Bunun için de ilk etapta, Kâğıthane (M7-M11) - Levent (M2-M6) - Çarşı (M5-M12) - Kozyatağı (M4-M8) arasında hızlıca gidip gelecek bir metroya ihtiyaç var..
HızRay projesinin ilk etabı böyle olacak zaten bildiğim kadarıyla, burada daha önemli sorunlar var, 3 katlı tünel ne oldu ne olacak? iki boğaz geçişi vardı İBB yeni planlarında tek boğaz geçişi öngörüyor o da HızRay ile ama Bakanlık araya bir tane URay koyarsa ne olacak? ha yapılmış yapılmıştır, ben vatandaş olarak sadece gereklilik ve kaynakların israfını sorgularım.
Haklısın abi, eğer 3 Katlı Tünel inşa edilecekse, birbirine çok yakın iki ayrı tünelle Boğaz'dan metro geçirmek israf olacak; ama 3 Katlı Tünel ne zaman yapılacak?

Tünelin iki ağzındaki otoyol bağlantıları kuruldu aslında, Kuzey Marmara Otoyolu'ndan hem Hasdal'a hem de Çamlık'a otoyol bağlantısı çalışır vaziyette; artık o projeyi hızlandırsalar iyi olur, ama tüneldeki metro (veya raylı sistem diyelim, belki banliyö gibi bir sistemi geçirmeyi düşünürler) katını İBB'ye bırakmadan Bakanlık bünyesinde işletmek isterler..

Bakanlık da kendi projesini hazırlar; İBB'nin ortaya attığı HızRay fikrini uygulamak istemez..

Muhtemelen M11'den (ya da U1'den) Hasdal yakınlarında bir kol ayırıp 3 Katlı Tünel'e sokmak ve Çamlık'ta tünelden çıkarıp Finans Merkezi üzerinden Kurtköy YHT Garı'na bağlamak isterler..

O da Allah bilir ne zaman, zaten ortada Kurtköy YHT Garı da yok ve muhtemelen 2030'u bulur öyle bir garın inşa edilip hizmete açılması :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Çrş, 2022 13:27

Tahminlerin doğru,

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 12 Oca Çrş, 2022 19:23

eğer bir şey paylaştıysanız görünmüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2022 07:28

Edil Arda yazdı:
12 Oca Çrş, 2022 19:23
eğer bir şey paylaştıysanız görünmüyor.
ben herhangi bir şey paylaşmadım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Oca Prş, 2022 10:08

3 Katlı Tünel projesine baktım biraz ve bu sayfadaki haritaya göre İncirli - Söğütlüçeşme Metrosu, Gayrettepe'den sonra tünele giriyor: https://www.insaport.com/haberler/3-kat ... n-gececek/

E o zaman Havalimanı-Gayrettepe Metrosu da yukarıda yazdığım gibi Hasdal'dan değil de Gayrettepe'den bu tünele girebilir ve Söğütlüçeşme'ye geçebilir; yine Bakanlık'a bağlı Marmaray'la entegre olur, zaten metronun diğer ucu da Halkalı'da Marmaray'la entegre..

Bu sayede de sırayla,
- İncirli - Gayrettepe - Altunizade - Söğütlüçeşme - Altunizade - Gayrettepe - İncirli,
- İncirli - Gayrettepe - Havalimanı - Halkalı - Havalimanı - Gayrettepe - İncirli,
- Halkalı - Havalimanı - Gayrettepe - Altunizade - Söğütlüçeşme - Altunizade - Gayrettepe - Havalimanı - Halkalı
şeklinde düzenlenebilir seferler..

Bu da adı ister U olsun, ister M olsun, derhâl yapılması gereken bir hat..

Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 13 Oca Prş, 2022 12:43

Bunlar zaten konuşulmadı mı burada? :D Durum öyle zaten loop tüneli inşa ediliyor yerin altına kenarlardaki hatlar ve
peronlar M11/U1'e ait ortada olacak ada peronlar İncirli Söğütlüçeşme hattına ait olacak.

Belediye'nin hızray fikri sonrasında gerek duymadığı rafa kaldırdığı ilk ortaya çıkışı Kadıköy - Esatpaşa- Sultanbeyli olan sonrasında Altunizade - Esatpaşa - Sabiha Gökçen'e evrilen hattı bakanlık devralıp gerek duyulduğu taktirde İstanbul Havalimanı - Söğütlüçeşme veya İki havalimanı arasında işletme yapabileceğini bir önceki bakan açıklamıştı zaten.

Resim
Büyük İstanbul Tüneli projesine değinen Bakan Turhan, "İstanbul Boğazı'nı yer altından geçecek dev proje çalışmalarında proje çalışmalarımız son aşamaya geldi. Bu projeyle dünyada bir ilki gerçekleştireceğiz? Tek geçişte, tek tünel halinde, 3 katlı tünel inşa edeceğiz. Bu tünelle, Boğaziçi Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsünün yükü önemli ölçüde azalacak. Günde 6,5 milyon insanın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacak. 30 km uzunluğundaki İncirli-Gayrettepe-Altunizade-Söğütlüçeşme hattında ise 15 istasyon olacak. Dahası bu dev Tünel, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı ve Altunizade-Ataşehir-Sabiha Gökçen Hatlarıyla tam entegre olacak. Böylece vatandaşlarımız, 3 katlı Büyük İstanbul Tünelini kullanarak Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan İstanbul Havalimanına tren değiştirmeden 1 saatin altında ulaşabilecekler. Çalışmalarımız tamamlandığında İstanbul'un tüm ilçeleri metro ile birbirine bağlanmış olacak." şeklinde konuştu.
https://dogruhaber.com.tr/haber/315589- ... ciklamasi/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Oca Prş, 2022 12:52

Teşekkürler Uğur, bu 3 Katlı Tünel projesine dair çok az bilgim vardı, öğrenmiş oldum, sağ olasın..

İlgili başlığı da belirtelim, kulağını çok çınlattık bu tünel projesinin: viewtopic.php?f=131&t=1457 :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2022 13:42

Evet, ben sabah bulmaya üşendim zaten bir önceki İBB yönetimi zamanında M11 hattından bu boğaz geçiş hattına ray bağlantısı resmedilmişti, yani bir bağlantı olacağı açıktı, hatta benim önerim her zaman M11 denilen sistemin B olmasından yana idi, boğaz geçişinin de, Pendik-SGH bağlantısının da ama planlayıcılar o zaman neye göre hesapladılar bilemiyoruz. Bugün bazı projeler iptal edildi, Altunizade-SGH gibi, şimdi kalkıp Bakanlık bunu yapacam diyebilir, fizibil mi? Onlar bilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Çrş, 2022 14:59

Pelin Hanım HızRay'ın proje güzergahına ait bir görsel yayınlamış, çok büyük bir değişiklik yok gibi, bakalım bu projeye onay çıkacak mı
hızray.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Şub Pzr, 2024 10:57

Pelin Hanım, T24'te katıldığı programda 12:40'tan itibaren ayrıntılı bir şekilde HızRay'a değinmiş: https://t24.com.tr/video/ibb-genel-sekr ... isti,59381

Videonun 46:40'ından itibaren diyor ki: "Bunu kısım kısım da açabiliriz, ilk etapta Ataşehir-Kâğıthane arasını açabiliriz."

Sadece bu dört durak, müthiş iş yapar; Kâğıthane'de M7 ve M11, 4. Levent'te M2, Ümraniye'de M5, Finans Merkezi'nde M12 ile hızlı ve etkin bağlantı kurulursa, insanlar da arabalarıyla FSM ve TEM trafiğine girmektense metroya binerler :thumbsup:

Resim

20240225_120540.jpg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzr, 2024 17:34

Engin Y yazdı:
25 Şub Pzr, 2024 10:57
Videonun 46:40'ından itibaren diyor ki: "Bunu kısım kısım da açabiliriz, ilk etapta Ataşehir-Kâğıthane arasını açabiliriz."
izin çıkarsa plan öyle diye daha önce de söylenmişti galiba, ya da ben başka bir yerde duymuş olabilirim.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön