ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-M.01:34 » Beylikdüzü-Sabiha Gökçen Hvl. "HızRay" [Proje Süreci]
Dün İstanbul'da İBB tarafından bir ulaşım çalıştayı düzenlendi, çalıştayda dikkatimi çeken konulardan birisi Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Hanımın 1100 km hedefi ile ilgili sözleriydi, kendisi 1100 km yerine 800 kmlik daha verimli planlanmış bir yapıyı öngördüklerini, bunun İstanbul için daha doğru bir tercih olacağı yönünde sözleri oldu. Buradan anladığım yaklaşık 300 km lik bir eksilme olacak gelecek vizyonunda, nihai aşamada yine 1100 den söz edilir belki ama doğru planlanmış bir 800 bana da mantıklı gelmiyor değil, tabi bu vizyon hatlarının sadece eksilme değil güzergah olarak da değişime uğrayacağı anlamına geliyor, bakalım günler neler getirecek göreceğiz.
Bir diğer konuda Yapı Merkezi firmasının İBB ye bir öneri projesiydi, bu proje aslında İstanbul'da metro yapılsın denildiği bakır çağı döneminden beri dile getirilen hattı da içeren, bunu boğaz geçiş metrosu ile birleştiren ve kabaca bir sinüs eğrisinin şehrin içinden geçmesi diyebiliriz, elimde şu an görsel yok, sunumu bir şekilde edinebilirsek ya da başka yerlerde görselini bulursak ayrıca paylaşabiliriz. Şöyle bir güzergah Bostancı - Kozyatağı - Gayrettepe - Aksaray/Topkapı - Bağcılar bu güzergah doğuda sinüs yeniden peak yaptırılarak Sultanbeyli-Tuzla şeklinde tamamlananabilir, batıda ise Bağcılardan Küçükçekmeye yönelebilir, bu şekilde toplam 10 durağa sahip fakat tüm taşıyıcı hatlara ulaşan kenti hem kuzey-güney hem de doğu-batı ana hatlar arasında ekspres taşımacılık, bilmiyorum işletme maliyetleri ve kazanç anlamında yorumlayamam ama fayda anlamında bana yanlış gelmedi, tartışmak lazım
Bir diğer konuda Yapı Merkezi firmasının İBB ye bir öneri projesiydi, bu proje aslında İstanbul'da metro yapılsın denildiği bakır çağı döneminden beri dile getirilen hattı da içeren, bunu boğaz geçiş metrosu ile birleştiren ve kabaca bir sinüs eğrisinin şehrin içinden geçmesi diyebiliriz, elimde şu an görsel yok, sunumu bir şekilde edinebilirsek ya da başka yerlerde görselini bulursak ayrıca paylaşabiliriz. Şöyle bir güzergah Bostancı - Kozyatağı - Gayrettepe - Aksaray/Topkapı - Bağcılar bu güzergah doğuda sinüs yeniden peak yaptırılarak Sultanbeyli-Tuzla şeklinde tamamlananabilir, batıda ise Bağcılardan Küçükçekmeye yönelebilir, bu şekilde toplam 10 durağa sahip fakat tüm taşıyıcı hatlara ulaşan kenti hem kuzey-güney hem de doğu-batı ana hatlar arasında ekspres taşımacılık, bilmiyorum işletme maliyetleri ve kazanç anlamında yorumlayamam ama fayda anlamında bana yanlış gelmedi, tartışmak lazım
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Her bir istasyonunda bir metro hattına değerek tüm hatları birbirine entegre eden bir hat mantıklı olurdu gerçekten...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Teorik olarak birden fazla hatta değecek gibi, açıkçası ben organizasyona katılmadım bilgiyi katılanlardan duydumÖzgür Türkler yazdı: ↑19 Ara Prş, 2019 09:01Her bir istasyonunda bir metro hattına değerek tüm hatları birbirine entegre eden bir hat mantıklı olurdu gerçekten...


Bostancı o-> M8 - Marmaray - YHT - Deniz Yolları
Kozyatağı o-> M4 - Havaray
Altunizade o-> M5 - Altunizade/SGH Metrosu (bu sistem bu metroyu iptal edebilir) - Çamlıca Metrosu (bu kesin iptal

Gayrettepe o-> M2 - M11
Aksaray o-> T1 - M1A - M1B - M2 - Marmaray
Topkapı o-> T1 - T4 - SÇeşme/KÇeşme Metrosu
Bağcılar o-> M1B - M3
sistem dediğim gibi doğu batıda geliştirilirse
Veysel Karani o-> M5 - Altunizade/SGH Metrosu (bu sistem bu metroyu iptal edebilir)
SGH o-> M4 - M10 - Gebze Metrosu
Halkalı o-> M1B - M11 - Marmaray - YHT
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Vay be ! Gerçekten çok değerli bilgiler verdiniz Esat bey.Esat yazdı: ↑19 Ara Prş, 2019 06:41Dün İstanbul'da İBB tarafından bir ulaşım çalıştayı düzenlendi, çalıştayda dikkatimi çeken konulardan birisi Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Hanımın 1100 km hedefi ile ilgili sözleriydi, kendisi 1100 km yerine 800 kmlik daha verimli planlanmış bir yapıyı öngördüklerini, bunun İstanbul için daha doğru bir tercih olacağı yönünde sözleri oldu. Buradan anladığım yaklaşık 300 km lik bir eksilme olacak gelecek vizyonunda, nihai aşamada yine 1100 den söz edilir belki ama doğru planlanmış bir 800 bana da mantıklı gelmiyor değil, tabi bu vizyon hatlarının sadece eksilme değil güzergah olarak da değişime uğrayacağı anlamına geliyor, bakalım günler neler getirecek göreceğiz.
Bir diğer konuda Yapı Merkezi firmasının İBB ye bir öneri projesiydi, bu proje aslında İstanbul'da metro yapılsın denildiği bakır çağı döneminden beri dile getirilen hattı da içeren, bunu boğaz geçiş metrosu ile birleştiren ve kabaca bir sinüs eğrisinin şehrin içinden geçmesi diyebiliriz, elimde şu an görsel yok, sunumu bir şekilde edinebilirsek ya da başka yerlerde görselini bulursak ayrıca paylaşabiliriz. Şöyle bir güzergah Bostancı - Kozyatağı - Gayrettepe - Aksaray/Topkapı - Bağcılar bu güzergah doğuda sinüs yeniden peak yaptırılarak Sultanbeyli-Tuzla şeklinde tamamlananabilir, batıda ise Bağcılardan Küçükçekmeye yönelebilir, bu şekilde toplam 10 durağa sahip fakat tüm taşıyıcı hatlara ulaşan kenti hem kuzey-güney hem de doğu-batı ana hatlar arasında ekspres taşımacılık, bilmiyorum işletme maliyetleri ve kazanç anlamında yorumlayamam ama fayda anlamında bana yanlış gelmedi, tartışmak lazım
Bu şekilde bir çalıştayın yapılması ve İstanbul'da ulaşım adına fikirleri olan insanların bir araya getirilmei çok güzel bir olay.Umarım bahsedilen projenin bir sunumu burada bizimle paylaşabilirsiniz.Bende araştıracağım.Bulabilirsem ben de burada paylaşmaya gayret edeceğim.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
söz konusu hat muhteşem bir hat, şöyle görüntü olarak: https://i.hizliresim.com/nbBL3g.png
ne olursa olsun bir an önce yapılmalı.
ne olursa olsun bir an önce yapılmalı.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Boğazdaki derinliği yedirebilmek için daha yüksek tepeli sinüsoidal bir şekil olmalı diye düşünüyorum. Bostancı - Kozyatağı - Ümraniye - Kadıköy - Altunizade - Zincirlikuyu - Şişli - Topkapı - Bayrampaşa - Bağcılar - Bakırköy - Ataköy - Sefaköy - Halkalı istasyonlarından oluşan gerçek bir çılgın proje 

- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 596
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 93&page=82
Bağdat Caddesi çok güzel bir fırsatı kaçırmış

Hem de Altunizade'ye Koşuyolu üzerinden giden harika bir hat...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18138
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Göremediğim için bir yorum yapamadım
2024 haritası hazır onu biliyorum, yapmış birileri 


-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Açamayanlar için yukarıdaki haritayı aşağıya da yüklüyorum..Edil Arda yazdı: ↑23 Ara Pzt, 2019 21:37
https://www.skyscrapercity.com/showthre ... 93&page=82
Bağdat Caddesi çok güzel bir fırsatı kaçırmış
Hem de Altunizade'ye Koşuyolu üzerinden giden harika bir hat...
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Yüksek Hızlı Metro, toplam dokuz duraktan oluşacak gibi ve Bostancı-Halkalı arasında yer alan metroların M6 hariç tamamıyla kesişecek gibi gözüküyor..
Marmaray: Bostancı ve Halkalı
Metrobüs: Altunizade ve Gayrettepe
M1: Aksaray ve Kirazlı
M2: Mecidiyeköy
M3: Kirazlı
M4: Yenisahra
M5: Altunizade
M7: Mecidiyeköy
M8: Bostancı
M9: Mimarsinan
M11: Gayrettepe ve Halkalı
M12: Yenisahra
Marmaray: Bostancı ve Halkalı
Metrobüs: Altunizade ve Gayrettepe
M1: Aksaray ve Kirazlı
M2: Mecidiyeköy
M3: Kirazlı
M4: Yenisahra
M5: Altunizade
M7: Mecidiyeköy
M8: Bostancı
M9: Mimarsinan
M11: Gayrettepe ve Halkalı
M12: Yenisahra
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Altunizade ile Gayrettepe arası maps e göre yaklaşık 6 km kuş uçuşu. Boğazın en sığ yeri yaklaşık 70 metre 1. köprü civarında bildiğime göre. 30 metrede güvenlik derinliği olsa su yüzeyi seviyesinden eder 100 metre derinlik. Yaklaşık 100 metrede tepe yüksekliği var. Hadi istasyonları da 40 metre derinde yaptığımızı varsayalım. Yani 3 km gibi bir mesafede 160 metre yüksekliği eğimle geçmek demek ki buda %5 ten fazla eğim yapıyor, bildiğime göre metro standartlarında %5 eğim olmuyor. Burada kalın çizgi ile gösterilen hat malesef düz olarak yapılması teknik olarak mümkün değil bence.
En iyi ihtimal aşağıdaki şekilde olabilir, böyle bir dolaşımla boğaz geçişi 10 km ve eğim %2 ler civarında olur...


https://ibb.co/PwwfgGx
En iyi ihtimal aşağıdaki şekilde olabilir, böyle bir dolaşımla boğaz geçişi 10 km ve eğim %2 ler civarında olur...
https://ibb.co/PwwfgGx
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3547
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları
Kirazlı ile Halkalı arasında bir metro hattının şu anda durdurulmuş olsa da inşaatı söz konusu..
Acaba son durağı Halkalı yerine Küçükçekmece veya Sefaköy olsaydı, orada da ileride yapılacak olan İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metro hattıyla kesişerek sonlansaydı, daha iyi olmaz mıydı?
Acaba son durağı Halkalı yerine Küçükçekmece veya Sefaköy olsaydı, orada da ileride yapılacak olan İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metro hattıyla kesişerek sonlansaydı, daha iyi olmaz mıydı?