ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Cevapla
Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 14:41

Kapasite artış ihalesi yapılmış. Süre 100 gün denmiş. Hemzemin istasyonlar bir şekilde olur da, tünel içi istasyonlar da (İncirli, Bahçelievler gibi) uzatılacak mı? Yoksa onlar zaten uzun muydu?

2-İhale konusu yapım işinin
a) Niteliği, türü ve miktarı : M1 Hattı hemzemin istasyonlarda peron uzatılması, bu uzatma işlerine bağlı olarak ortaya çıkan 1700m2 duvar, 15000 m2 boya işi ile döşeme, tavan ve diğer ince inşaat işlerinin şartnameye uygun olarak yapılmasıdır.
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer: Yenikapı - Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı
c) İşe başlama tarihi:Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde
yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.
ç) İşin süresi: Yer tesliminden itibaren 100 (yüz) takvim günüdür.

3- İhalenin
a) Yapılacağı yer: Yavuz Selim Mah. Metro Sk. No:3 34220 Esenler-İSTANBUL adresinde yer alan Genel Müdürlük Binası Toplantı Salonu
b) Tarihi ve saati: 03.12.2019 - 10:00

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 15:49

M1 istasyon boylarının uzatılarak, kapasite artışı sağlamak için bir ihale yayınlanmış, EKAP'tan, onu paylaşmıştım. Bu başlık M1 diye ama ilgisiz ise kaldırılabilir. Hangi başlık ne ile ilgili tam çözemedim galiba. Bu başlıkta sadece işletme konularını yazıyoruz sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzr, 2019 17:01

Burdan devam edilebilir, ilgi yok diye başlık açmamış olabilirim, bulamadım şu an. Bu proje sadece istasyon kapasite arttırımı değil, 3 ayaklı bir proje aslında, İstasyon kapasitelerinin arttırılması -> Yerli UTO Sinyalizasyon -> İstasyon PAKS Sistemleri -> Araç Alım

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M1 UPGRADE

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 13:40

Yerli UTO ile ilgili bir sunum yapılmış. Linktedir.

https://www.metrorailforum.org/files/su ... hlivan.pdf

Araç alım ihalesini Çinliler kazandı sanırım, sözleşme imzalandı mı bilmiyorum. İmalat süreci başladı mı? 272 araç denmiş. Yeni durumda istasyonlar 5'li diziye uygun olacak sanırım. Ya da 6 mı? Dizi işletme planı nasıl acaba?

Kirazlı Halkalı için 2022 gibi bir takvim ön görmüşler. CBTC gibi ifadeler var. Artık LRT, HRS hafif ağır hızlı tram gibi şeyler duymayız sanırım. Metro der geçeriz.

Resim

Benim umudum ise bu işleri konuşurken, Kocatepe-Atışalanı-Yaprakşehir etüdü ile Eyüp-Bayrampaşa etüdü birleştirilerek, harmonize edilebilir mi? Teknik olarak her 2 etüd de aynı özelliklere sahip duruma getirip, gerekli eşgüdüm, senkronizasyon sağlansa, projeleri de aynı ekip aynı spesifikasyonlarla hazırlasa nasıl olurdu? Ya da hangisinin projesi hazırsa, hazır olmayanın projesini hazır olana göre hazırlasalar. Yani Atışalanı-Kocatepe-Bayrampaşa Meydan-Eyüp şeklinde bir aks ortaya çıkarılabilir miydi?

Bunu yazma sebebim ise şu:

E-6 ve çevresindeki mahalleler. Atışalanı, Kemer, Tuna, Oruçreis, Havaalanı, Fevzi Çakmak, 100. Yıl gibi. Bu mahallelerin suriçine ulaşımı için nasıl bir plan var? E-6 Metrobüsü iptal oldu. Yerine ne konuldu? Metro düşüncesi Tesktilkent-Zafer görünüyor. Ama M1 ile buluşması Mimarsinan'da oluyor. O da güzergahı tersine yapan bir çözüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2019 14:50

Mehmet fikir ile gerçeği hala çok karıştırıyorsun :) yanlış anlama bunu fikir jimnastiği yapma diye söylemiyorum ama gerçeklikle farklı şeyleri söylüyorsun ve bu sebeple konuya vakıf olmayan kişilerde kafa karışıklığı oluşturmaya sebep oluyoruz. Eyüp-Bayrampaşa tramvay, kesin ve net! Nokta. M1 konuları ile hiçbir alakası yok, olmamalı da zaten. Ha yarın birinin canı sıkılır ya bu metro olsun der mi? Der ama boşa demiş olur, günümüz maliyetleri ile böyle bir metro bağlantısını yapmak fizibil değil, İstanbul bu ekonomik şartlarda gaz kesmek zorunda, maalesef

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 15:17

Eyüp Bayrampaşa tramvayı bazı yerlerde yer altından gidecek sanırım. Feshane'de T5'in bir şube hattı gibi mi olacak? T5A Eminönü-Bayrampaşa işletmesi mi olacak?

Bu arada, Bayrampaşa'dan daha batıya uzatılması için, seçim vaadi haritasında bir aks vardı. Ekrem Bey'in ekibi çizmiş. Ne kadar gerçek olur bilemem.

Şu konuda ne dersin?

E-6 ve çevresindeki mahalleler. Atışalanı, Kemer, Tuna, Oruçreis, Havaalanı, Fevzi Çakmak, 100. Yıl gibi. Bu mahallelerin suriçine ulaşımı için nasıl bir plan var? E-6 Metrobüsü iptal oldu. Yerine ne konuldu? Metro düşüncesi Tesktilkent-Zafer görünüyor. Ama M1 ile buluşması Mimarsinan'da oluyor. O da güzergahı tersine yapan bir çözüm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2019 16:09

sorularının cevaplarını verdim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 30 Ara Pzt, 2019 16:22

Anladım :) Elindeki ile idare et. Fazlasını isteme diyorsun.

Ben soyut, fikir, etüd, olasılık, proce, zihni sinir gibi şeyleri konuşmayı seviyorum. Sen ise daha somut, proje, inşaat, ihale, teknik, net, şeyleri seviyorsun.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzt, 2019 20:03

isteme demiyorum, cevapları mesajların içinde verdim diyorum. Ha benim söylediklerim kanun değil karar değil :) ben de bir vatandaş olarak fikir beyan ediyorum ama evet daha elle tutulur konuların olduğu yerde konunun ucu kaçmasın istiyorum diyelim. Al bir daha vereyim cevap
Eyüp Bayrampaşa tramvayı bazı yerlerde yer altından gidecek sanırım. Feshane'de T5'in bir şube hattı gibi mi olacak? T5A Eminönü-Bayrampaşa işletmesi mi olacak?
T5A nedir? Yok böyle bir şey, yıllardır senden rica ettiğim başka bir konuda bu, bu kadar okunan birisi olarak kavramların karışmasına sebep olanların başında geliyorsun, etkini doğru kullan :) olacaksa T6 olmalı numarası, dal budak kol bacak numaralamasını dünya terk ediyor biz bokunda boncuk bulmuş çocuk gibi sarılıyoruz. İşletme için şimdi söylenen Feshane'de aktarma olacağı, ki bence çok saçma, burada 3 ayrı tramvay işletmesi kurulabilir, bölge buna müsait, sadece Eyüp Meydan trafiği engel.

T5 Eminönü-Alibeyköy Otogar
T6 Eminönü-Bayrampaşa
T7 Alibeyköy Otogar-Bayrampaşa
Bu arada, Bayrampaşa'dan daha batıya uzatılması için, seçim vaadi haritasında bir aks vardı. Ekrem Bey'in ekibi çizmiş. Ne kadar gerçek olur bilemem.
o konuyu çok ciddiye alma, senin de dediğin gibi çizilmiş, ha gidebilir mi? Gider, benim tramvay hatları öneri sayfamda vardı zaten, çok rahat bir şekilde Topkapı minibüs duraklarının oraya kadar uzayan bir tramvay hattı olabilir.
E-6 ve çevresindeki mahalleler. Atışalanı, Kemer, Tuna, Oruçreis, Havaalanı, Fevzi Çakmak, 100. Yıl gibi. Bu mahallelerin suriçine ulaşımı için nasıl bir plan var? E-6 Metrobüsü iptal oldu. Yerine ne konuldu? Metro düşüncesi Tesktilkent-Zafer görünüyor. Ama M1 ile buluşması Mimarsinan'da oluyor. O da güzergahı tersine yapan bir çözüm.
Suriçi'ne ulaşma ihtiyaçları var mı? Pek yok gibi, yoğun talep anlamında bence yok. Fazlası ile otobüs hattı var, bu hatları düzenleyip şu Yaprak Şehir midir nedir neresiyse orası ordaki hatta getirirsin M1C üzerinden insanlar Yenikapıya kadar ulaşır, her sokaktan metro geçecek diye bir şey yok. En azından paramız olana kadar, metrobüs projesini canlandırsınlar, otobüs hatlarını ıslah etsinler, Bayrampaşa istasyonunu metrobüs aktarması yapsınlar olsun bitsin.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.0:01 » M1 Yenikapı-Kirazlı-AHL Kapasite Arttırım Projesi

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Ara Sal, 2019 09:14

Off Topic
T5A nedir? Yok böyle bir şey, yıllardır senden rica ettiğim başka bir konuda bu, bu kadar okunan birisi olarak kavramların karışmasına sebep olanların başında geliyorsun, etkini doğru kullan olacaksa T6 olmalı numarası, dal budak kol bacak numaralamasını dünya terk ediyor biz bokunda boncuk bulmuş çocuk gibi sarılıyoruz.
İşin kötüsü, Dünya'nın böyle numaralandırma tekniğini terkettiğini ben bilmiyorum :) Ama öğrenmiş oldum. Ama güzel oldu. İETT hatlarına da abidik gubidik numara vermeye başlamışlardı. İzmir'de ESHOT hatlarında harf yok biliyor musun? Direk rakam var. O yüzden 900'lere kadar gidiyor. Demek ki doğrusu bu. M1 sinyalizasyon upgrade ile birlikte Kirazlı bölümüne ayrı bir numara verilmesi gerekiyor mu? M14 gibi? Sunum dosyasında CBTC diyor. Şimdi Aselsan bu yer sütü ve on-board ekipmanların hepsini mi yapıyor? Balizler, sensörler, olay kaydı, iletişim radyosu, tren kontrol bilgisayarı. Bunları Aselsan mı geliştiriyor? Çinlilerin araçlarına monte edilebilirler umarım.

Resim
Off Topic
Suriçi'ne ulaşma ihtiyaçları var mı? Pek yok gibi, yoğun talep anlamında bence yok.
Sabah akşam E-6 durakları çok yoğun oluyor, binilemiyor. Aşırı yoğunluk var. otobüslerin artık suriçinde parklanacağı yer de kalmadı. Bunları başka başlıklarda ele alırız.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2020 BÜTÇESİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Şub Prş, 2020 15:01

Halkalı uzatması ve yeni araç alımları için ödenekler verilmiş. M1 komple Sinyalizasyon upgrade işi için 118.000.000 TL görünüyor.

https://www.resmigazete.gov.tr/eskil...200212M1-1.pdf

2020 Toplam Ödenek: 983.500.000 TL

M1B Halkalı İnşaat: 265.500.000 TL
M1 Sinyalizasyon: 118.000.000 TL
M1 Araç:600.000.000 TL
Bitiş: 2024

Sinyal işi bitince M1'de de 90 saniyede 1 sefer olacak sanırım. Çift yöne 180 saniyede 1. yani 3 dakkada 1 demek. Gayet iyi. O zaman M1 Bayrampaşa bölgesinden bir makas hattı açıp BAYRAMPAŞA-ŞİŞLİ uzatması eklenebilir mi?

Söğütlüçeşme-İncirli Projesi'ne bütçe yok. Kısa vadede de yapılacağını sanmam. Zaten 31 km. Maliyeti 2-3 milyar $. Çok para.. Vatandaşa acil çözüm lazım. Aklıma gelen en kısa çözüm M1A Bayrampaşa-Okmeydanı uzatması yaparak, E5'e uzanmak. Okmeydanı-Taksim etüdü gündemde. Eğer gerçekleşirse, M1A Havalimanı-Taksim metrosu oluyor işte.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön