izm-M.01-02 » İzmir Metro Projeleri [Proje-İhale]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Uğur » 06 Eyl Pzt, 2021 13:15

En son mesajda 15 şubat demişiz ama bugüne kadar sarktı. İhale az önce yapıldı. Daha doğrusu zarflar açıldı

8 Teklif geldi.

Yapı Merkezi - Nurol ortaklığı: 3.392.950.495,64 TL+ KDV

Doğuş: 6.932.477.815,02 TL + KDV

EEB - CRFG - CREGC -Makyol Ortaklığı: 9.682.906.849,41 TL + KDV

China Civil - Kolin: 6.998.246.577,89 TL + KDV

Dentaş - Gürbağ: 7.196.217.000 TL + KDV

Dillingham - Özaltın Ortaklığı: 4.357.481.351,09 TL + KDV

Bayburt Grup - Azercon Ortaklığı: 4.721.866.53,66 TL + KDV

Gülermak: 3.921.498.000 TL+ KDV


https://www.youtube.com/watch?v=3dEirVm ... B0zmirTube

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Eyl Sal, 2021 20:53

Nurol İnşaat, Çiğli Tramvayı’nın da müteahhidi..
Yapı Merkezi gibi bir mühendislik şirketiyle ortaklaşa, bu projeye en düşük teklifi vermelerine sevindim..
İnşallah en kısa zamanda başlar ve bitirirler..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Sal, 2021 22:52

hayırlı bakalım, İzmir de bayağı bir hareketlenme var bu konularda

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Kas Sal, 2021 14:14

Üçyol-Buca Metrosu'nda 2022 başında temel atılacak: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/uc ... /45913/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla inşa edeceği Buca Metrosu için ikinci kredi sözleşmesi Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ile imzalandı. Başkan Soyer, İzmir tarihinin en büyük yatırımı olacak Üçyol-Buca Metrosu’nun sadece metro ve altyapı yatırımı olmadığını belirterek, “Yatırımlarımız, ülkemizin bu çok zor döneminde aynı zamanda iş demek, aş demek, İzmir ekonomisinin nefes alması demek. Türkiye’nin bu zor ekonomik gündeminde 125 milyon Euro’luk proje finansmanına imza atmış olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent tarihinin en büyük yatırımı olacak Üçyol-Buca Metrosu için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) ardından Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ile de 125 milyon Euro’luk dış finansman sözleşmesi imzaladı. Hazine garantisiz, 4 senesi anapara geri ödemesiz olmak üzere toplam 12 yıla uzanan vadeye sahip 125 milyon Euro tutarındaki dış finansman sözleşmesi İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ile Fransa’nın Türkiye Büyükelçisi Herve Magro ve AFD Balkanlar, Ortadoğu, Asya Direktörü Philippe Orliange tarafından imzalandı.

İmza törenine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Buca Belediye Başkanı Erhan Kılıç, Fransa’nın Türkiye Büyükelçisi Herve Magro, Fransız Kalkınma Ajansı'nın Balkanlar, Ortadoğu ve Asya Direktörü Philippe Orliange, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak, İzmir Metro A.Ş Genel Müdürü Sönmez Alev, İzmir Büyükşehir Belediyesi Satınalma Dairesi Başkanı Övünç Özgen, Fransız Kalkınma Ajansı Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Emilie-gang Huang, AFD Kentsel Gelişim Kıdemli Proje Yöneticisi Ali Doğan Şalva katıldı.

“Şehrin altyapı ihtiyaçlarını kararlılıkla çözüyoruz”
Törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’in merkezi kaynaklardan son derece az yatırım aldığını, buna karşın, şehrin altyapı ihtiyaçlarını Büyükşehir Belediyesi imkanlarıyla çözme kararlılığı içinde olduklarını vurguladı. Böylesine zor bir dönemde dahi, İzmir tarihinin en büyük ve en önemli projesi Buca Metrosu ve diğer projeler için uluslararası finansal kalkınma kuruluşlarıyla çalışmaya devam ettiklerini anımsatan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bugün, şehrimizin en önemli yatırımı Buca Metrosu’nun gerçekleşmesine bir adım daha yaklaşmanın mutluluğu içindeyim. Hem ülkemiz hem de dünya genelinde yaşanan olumsuz ekonomik koşullara rağmen bu büyük finansmanın belediyemiz tarafından çok uygun koşullarda sağlanması, dünyanın İzmir’e duyduğu güveninin bir göstergesidir. Buca Metro Projesi’nin yapım ve inşaat kısmı kapsamında bilindiği üzere geçtiğimiz Temmuz ayında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 125 Milyon Euro tutarında bir dış finansman sözleşmesi imzalamıştık. Şimdi de Fransız Kalkınma Ajansı ile Hazine garantisiz 125 Milyon Euro tutarında 4 yıl anapara geri ödemesiz dönem dahil toplam 12 yıl vadeli finansman sözleşmesi imzalamanın gurur ve sevincini yaşıyoruz” diye konuştu.

Buca’nın ulaşım sorununa çözüm
Projenin yalnızca şehrin en kalabalık ilçesi Buca’nın trafik sorununu kökten çözmekle kalmayacağını, projenin istihdam, eğitim ve tüm temel hizmetlerin gerçekleştirilmesine katkı koyacağını aktaran Soyer, “Doğayla uyumlu, düşük karbonlu ulaşımın teşviki ile hava kirliliğini azaltarak İzmir’in yaşam kalitesini artıracak. AFD ile Belediyemiz arasında 112.4 milyon Euro, IZSU Genel Müdürlüğümüz arasında 49.8 milyon Euro tutarında olmak üzere toplamda 162.2 Milyon Euro sözleşme imzaladık. Bugün imzalayacağımız 125 milyon Euro tutarındaki kredi sözleşmesiyle beraber toplamda 287.2 milyon Euro’luk işbirliği yapmış olacağız. Ülkemize böyle yüksek tutarlı dış yatırımı getirmiş olmamız çok kıymetli. Çünkü bu yatırımlar, sadece metro ve altyapı yapmak anlamına gelmiyor. Yatırımlarımız, ülkemizin bu çok zor döneminde aynı zamanda iş demek, aş demek, İzmir ekonomisinin nefes alması demek” diye konuştu.

2022 yılı başında kazma vurulacak
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Buca Metrosu’nun inşaat ihalesinin yapıldığını ve inceleme sürecinin devam ettiğini belirterek, “15 Aralık gibi ihale sonucunu açıklamayı planlıyoruz. Ocak’ın ilk günlerinde hep beraber temel atmanın gururunu yaşayacağız” diye konuştu.

“İki ülkenin neler yapacağına örnek teşkil edecek”
AFD'nin katılımıyla Fransa'nın bu projeyi desteklemesinden dolayı çok mutlu olduğunu belirten Fransa’nın Türkiye Büyükelçisi Herve Magro, “Bu proje öncelikle, her yaştan, cinsiyetten, sosyo-ekonomik statüden ve fiziksel yetenekten şehir sakinlerinin güvenilir, erişilebilir ve kapsayıcı bir ulaşım deneyimi yaşamasını sağlayacağı için sosyal açıdan faydalı bir projedir. İkinci olarak, şehir sakinlerinin üniversiteler, sağlık tesisleri ve dinlenme alanları gibi önemli ilgi noktalarına daha sorunsuz ve verimli bir şekilde erişimini artıracak ve dolayısıyla önemli ölçüde zaman tasarrufu sağlayacaktır. Üçüncüsü, Buca Metrosu, iklime zararlı karbon emisyonlarını azaltarak İzmir'in karbon ayak izi hedeflerine ve halk sağlığına zararlı diğer atmosferik kirleticileri azaltarak İzmir'in hava kirliliği hedeflerine önemli katkılar sağlayacaktır. Kısacası bu proje, kurumlarımız uyum içinde çalıştığında iki ülkenin neler başarabileceğine her yönüyle örnek teşkil eden bir projedir. Sayın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı, umarım yakında bu kalitede projeler geliştirmek için daha fazla fırsatımız olur. Ankara'daki Fransız Büyükelçiliği ve İstanbul'daki Fransız Başkonsolosluğunun daimi desteğine güvenebilirsiniz" dedi.

“İzmir en önemli partnerlerimizden biri”
Fransız Kalkınma Ajansı'nın Balkanlar, Ortadoğu ve Asya Direktörü Philippe Orliange, dünya nüfusunun büyük bir çoğunluğu kentlerde yaşamayı tercih ettiğini anımsatarak, “Türkiye hızla kentleşiyor. Bu nedenle alt yapıdan üst donanıma kadar çok sayıda yatırım ihtiyacı ortaya çıkıyor. İzmir en önemli partnerlerimizden biri. Bu İzmir'de hayata geçirdiğimiz beşinci kredi sözleşmemiz. Hazine garantisiz sözleşme imzalıyor olmamız, AFD için İzmir'in finansal gücünü gösteriyor” dedi. Raylı sistem yatırımlarının küresel iklim mücadelesi için önemine değinen Orliange, “İklim mücadelesi hem Türkiye hem de dünya için önemli bir adım. Sayın Başkanın da son derece dikkat çekici bir konuşma yaptığı Glasgow Zirvesi sonrasında bu projenin hayata geçiyor olması çok değerli. 4 milyon nüfusu aşkın bir şehrin belediye başkanlığı görevini yürütmek nasıl bir şey tahmin edemiyorum. Bu anlamda yapmış olduğunuz sosyo-kültürel yatırımlar, güçlü ekonomi politikası yönetiminiz ve Fransa ile kurmuş olduğunuz güçlü diplomasi için sizleri tebrik ediyorum” diye konuştu.

490 milyon Euro’luk dış finansman
İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Soyer Üçyol –Buca Metro hattı için Temmuz ayında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 125 milyon Euro’luk dış finansman sözleşmesi imzaladı. Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB) ile 125 milyon Euro, Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası (BSTDB) ile de 115 milyon Euro tutarında bir yetkilendirme anlaşması imzalandı. Böylelikle 490 milyon Euro tutarında uluslararası yatırım kente kazandırıldı.

Güçlü kurumsal yapı
Soyer, törende gazetecilerin sorularını da yanıtladı. 31 Mart 2019’da göreve geldiğinde belediyenin 790 milyon Euro dış borcunun bulunduğunu kaydeden Tunç Soyer, “Belediyemiz, bağlı kuruluşlar ve şirketlerimizin 31 Mart 2019’da göreve geldiğimizde 790 milyon Euro dış borcu vardı. Bu 2021 Ekim sonunda 923 milyon Euro'ya çıktı. Yani döviz cinsinden toplamda yüzde 17’lik bir borçlanma söz konusu. Ama aynı dönemde 351 milyon Euro da borç ödemesi yaptık. Bu üstelik pandeminin ve depremin yaşandığı dönem. Bunları şunun için söyledim; İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin çok emniyetli, güvenli bir bütçesi var. Bu 20 yıldır aslında hayatın ve siyasi konjonktürün getirdiği bir dirençlilik, kendi ayakları üzerinde durabilme becerisi. Koşullar ne olursa olsun yıkılmamak, kenti geliştirmeye ve ileri taşımaya devam etmek iradesi ve bununla ilgili oluşmuş kurumsal yapı. Dolayısıyla tabii ki etkileniyoruz. 2019 Mart sonunda 6.24 TL olan Euro, 18 Kasım 2021 tarihinde 12.34 TL. Arada yüzde 97’lik bir artış var” dedi.

İftihar ediyorum
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin bu kur artışı nedeniyle 3,1 milyar liralık ek bir borç yükünün söz konusu olduğunu belirten Soyer, “Euro cinsinden baktığımızda da yüzde 17’lik bir artışla sürdürülebilir ve istikrarlı bir borç tablosu var. Özetle bütün bu tabloya ve Türkiye’nin içinde bulunduğu sıkıntılara rağmen bunu sürdürmeyi başaran bir kurum olarak hem çalışma arkadaşlarımla hem de kurumun güçlü yapısıyla iftihar ediyorum. Zaten başka türlü olsaydı bugün bu imzayı atıyor olmazdık. Bugün bu imzayı atabiliyorsak bu karşılıklı güvenin yarattığı bir eser. O nedenle bir tedirginliğimiz ve korkumuz yok. Geleceği daha güzel inşa edebilecek şekilde yürüyoruz” dedi.

Sürücüsüz hizmet verecek
İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 5. aşamasını oluşturan hat, Üçyol İstasyonu - Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü-Çamlıkule arasında hizmet verecek. TBM makinesi kullanılarak derin tünel tekniği (TBM/NATM) ile yapılacak olan hattın uzunluğu 13.5 kilometre olup 11 adet istasyon bölgesi belirlendi. Üçyol ile başlayan hatta sırasıyla Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonları yer alacak. Buca hattı, Fahrettin Altay-Bornova arasında çalışan 2. aşama hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN hattı ile de Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacak. Bu hat üzerindeki tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecek. Çalışmaların imalatların başlamasının ardından dört yıl içinde tamamlanması öngörülüyor.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Uğur » 07 Ara Sal, 2021 10:23

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçireceği kent tarihinin en büyük yatırımı Buca Metrosu’nun yapım ihalesinde değerlendirme süreci tamamlandı. 8 firmanın yarıştığı ihalenin ardından İzmir Büyükşehir Belediyesi ihale komisyonunun hazırladığı değerlendirme raporu, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nca onaylandı. İhale koşullarını sağlayan Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş’nin sözleşmeye davet edileceği belirtildi.
Hayırlı olsun. Gülermak ikinci en düşük teklifle bağımsız kurulun takdiri sonuncunda ihaleyi kazanan taraf olmuş.


Kişisel görüşüm Mersin Metrosuyla birlikte bu zorlu zamanda uzun süre boyunca başlanacak son proje olacağı yönünde. Umarım yanılırım da gelir özür dilerim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Ara Sal, 2021 14:47

Uğur yazdı:
07 Ara Sal, 2021 10:23
Hayırlı olsun. Gülermak ikinci en düşük teklifle bağımsız kurulun takdiri sonuncunda ihaleyi kazanan taraf olmuş.


Kişisel görüşüm Mersin Metrosuyla birlikte bu zorlu zamanda uzun süre boyunca başlanacak son proje olacağı yönünde. Umarım yanılırım da gelir özür dilerim.
Sonuç beni biraz şaşırttı..
Yapı Merkezi ile Çiğli Tramvayı'nın da müteahhidi olan Nurol'un ortak girişiminin ihaleyi kazandığını düşünmüştüm sonuçları görünce, ama ikinci sıradaki Gülermak'ı sözleşme imzalamaya davet etmişler..

Hayırlı olsun..

Dediğiniz gibi, eğer yeni yılda bu projelere başlanırsa, uzun bir süre boyunca yeni bir proje görebilmek çok zor olacak :(

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 08 Ara Çrş, 2021 14:42

Engin Y yazdı:
07 Ara Sal, 2021 14:47
Uğur yazdı:
07 Ara Sal, 2021 10:23
Hayırlı olsun. Gülermak ikinci en düşük teklifle bağımsız kurulun takdiri sonuncunda ihaleyi kazanan taraf olmuş.


Kişisel görüşüm Mersin Metrosuyla birlikte bu zorlu zamanda uzun süre boyunca başlanacak son proje olacağı yönünde. Umarım yanılırım da gelir özür dilerim.
Sonuç beni biraz şaşırttı..
Yapı Merkezi ile Çiğli Tramvayı'nın da müteahhidi olan Nurol'un ortak girişiminin ihaleyi kazandığını düşünmüştüm sonuçları görünce, ama ikinci sıradaki Gülermak'ı sözleşme imzalamaya davet etmişler..

Hayırlı olsun..

Dediğiniz gibi, eğer yeni yılda bu projelere başlanırsa, uzun bir süre boyunca yeni bir proje görebilmek çok zor olacak :(

Kesinlikle benim içinde sürpriz oldu.Hayırlı olsun İzmir için.
Gülermak halihazırda bir metro projesi var devam eden.Muhtemelen bu proje ile birlikte mevcut ekipleri ile devam edecektir.Bu nedenle mobilizasyon ,ekipman ve personel konularında hiç bir problem yaşamayacaklardır.Bu da projenin tahmin edilen sürede bitmesi için önemlidir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Ara Cum, 2021 09:29

İBB bürokratları, İBB Meclisi'ne metro ihalesinin nasıl sonuçlandırıldığına ilişkin ayrıntılı bilgi vermiş: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/me ... /46008/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Aralık ayı olağan meclis toplantısının birinci oturumu Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde (AASSM), İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in yönetiminde yapıldı. Meclis oturumunda İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon Buca-Üçyol Metrosu’nun ihale ve değerlendirme sürecine ilişkin bir sunum yaptı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Ertuğrul Tugay da Başkan Tunç Soyer'in “Başka Bir Tarım Mümkün” vizyonu doğrultusunda yürütülen çalışmalar hakkında meclis üyelerine bilgi verdi.

Uluslararası ihale mevzuatına göre düzenlendi
İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon, Buca-Üçyol Metro hattının ihale sürecine ilişkin yaptığı sunumda Buca-Üçyol Metro hattının yapım ihalesinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun (KİK) 'istisnalar' başlıklı 3. maddesinin c bendine göre, KİK'den istisna tutularak, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) ihale kurallarına göre yapıldığını hatırlattı. Hattın yapımında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD Fransız Kalkınma Ajansı (AFD), Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB) ve Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası (BSTDB) dış finansmanından yararlanacaklarını dile getiren Ergenekon, "İki aşamalı ihalenin birinci aşaması 28 Mayıs'ta yapıldı. Buca Metro hattı inşaatını yapabilecek kapasitede olan ve ihaleye katılan 14 firmadan 13’ü davet edildi. Birinci aşamada teknik teklifler ve yeterlilik bilgileri değerlendirildi. İkinci aşamada firmalardan bağımsız, mali teklifleri yönetmelikler çerçevesinde değerlendirildi. 6 Eylül'de düzenlenen ihalenin ikinci aşamasında 8 firma mali teklifini sundu. Alt risk eşiğine girmeyen Gülermak A.Ş.'den, Yapı Merkezi-Nurol Ortak Girişimi ile karşılaştırılmak üzere belirlenen iş kalemleri için fiyat analizleri ve destekleyici dokümanlar talep edildi" dedi.

Bağımsız denetçi bir ay çalıştı
Sunulan analizler incelendiğinde firmanın alt yüklenicilerden aldığı proformalardan gelen rakamları direkt kullandığı, iş kalemlerinin piyasa maliyetlerinin oldukça altında kaldığını gördüklerini söyleyen Ergenekon, şunları aktardı:
"İhale Komisyonu, yapılan değerlendirmeler sonucunda ihale tarihinden 1,5 ay sonra hazırlanan ihale değerlendirme raporunu ve kazanan firma önerisini 14 Ekim 2021'de EBRD'ye gönderdi. Banka 26 Ekim'de bağımsız uzman denetçi atadı ve tüm ihale evrakları bağımsız denetçiyle paylaşıldı. Bağımsız denetçinin bir ay süren çalışmasının ardından raporunu banka ile paylaştı. Bankadan da ihale kararı onayı belediyeye iletildi. Bilirkişi raporu bankadan istendi fakat EBRD kuralları gereği gizli olduğu için bilgi verilmedi".

“İhale süreci bankanın belirlediği kurallara göre tamamlandı”
Ergenekon, İhale Komisyonu'nun, EBRD satın alma politikaları ve kurallarına göre Yapı Merkezi-Nurol Ortak Girişimi tarafından verilen en düşük teklifi reddetmesini önerdiği bilgisini paylaşarak, şunları söyledi: “İhale Komisyonu, sözleşmeyi tatmin edici bir şekilde yerine getirme niteliklerine ilişkin benzer bir belirleme yapmak için bir sonraki en düşük teklife geçti. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş tarafından verilen teklif en düşük teklif alt eşiğinden daha yüksek olduğu için, ikinci en düşük teklif EBRD'nin 1 Ağustos 2017 tarihli 'Kılavuz notunda yer alan metodolojiye göre anormal derecede düşük olarak sınıflandırılmamıştır. 6 Eylül 2021'den 26 Kasım 2021'e kadar gerçekleştirilen değerlendirme süreci Banka'nın İhale İlke ve Kuralları'na (PP&R) göre tamamlandı ve ihalenin Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ’ye verilmesine karar verildi.”

“Her firmaya eşit yaklaşıldı”
İhaleye katılan bütün firmaların gerek Türkiye'de gerekse dünyada büyük ölçekli işler yapan önemli firmalar olduğunu ifade eden İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Ergenekon, “En düşük teklifi veren firmamız, dünya çapında iş yapan firmaların oluşturduğu bir ortaklıktır. Ortaklardan biri belediyemizce yapım çalışmaları devam eden Çiğli Tramvay işinin yüklenicisi olarak çalışmakta. Değerlendirme sürecinde hiç bir usulsüz çalışma yapılmadı. Her firmaya eşit yaklaşıldı. EBRD prosedürüne göre sayısal verilere dayalı şeffaf bir süreç yönetildi” diye konuştu.

“Önemli olan kamu yararını gözetmenizdir”
CHP Grup Başkan Vekili Mustafa Özuslu ise ihale sürecini değerlendirerek “Ne yapıldığı ortada. Biz bir metro yapmak istiyoruz. Bu metroyu İzmir halkının kendi kazançlarından, gelirlerinden elde ettiğimiz, alın teriyle oluşan o parayı en doğru şekilde kullanarak bu çalışmayı en kısa zamanda bitirmek istiyoruz. Bu irade var. Yol alıyoruz, süreç ilerledi, belli bir noktaya geldik. Eğer burada kafalarımızda soru işareti varsa, onları da sorarak cevaplarını her aşamada alabiliriz. Biz metro yaptık, o metronun hesabını da kuruşu kuruşuna verdik. İster yerel olsun ister merkezi olsun, iktidarlar hizmet yapmak için var. Yapmazsan eleştirilirsin. Ama burada yaptığın yol, iş, metro önemli değil. Önemli olan onu nasıl yaptığın ve kamu yararını nasıl gözettiğindir. O ihaleleri hangi şirketlere nasıl verdiğindir. Acaba sürekli aynı 5 şirkete mi veriyorsunuz, yoksa şeffaf, açık bir süreci mi yönetiyorsunuz” dedi.

“Burada büyük bir başarı var”
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ise sürecin nihai olarak sonlandığında, ihaleye dair tüm dosyaları meclis üyeleri ile paylaşacaklarını belirtti. Buna rağmen hala eleştirilerin olduğunu ifade eden Başkan Soyer, “Bu telaşın neden olduğunu anlamakta zorlanıyorum. Bu siyasetse yazık... Zamanımıza yazık, dinleyenlere yazık. ‘Bu firma yapamaz mıydı? Güvenilir bir firma. Sadece güven duygusu ile ihaleyi verebilir misiniz? Ne kadar donanımlı, yetkin olursa olsun. Karşılaştırmanız gereken hesaplar ve rakamlar var. Göz ardı edilen bir şey var; biz dört büyük uluslararası yatırım bankasından 490 milyon Euro’luk bir konsorsiyum oluşturarak çıktık bu işe. Biz kazmayı vurduğumuz anda paramız hazır. Bu parayla bu süreci tamamlayacağız ve metroyu vaktinde milletimizin hizmetine sunacağız. Buradaki büyük bir başarıyı lekelemek, göz ardı etmek yakışmıyor. Burada büyük bir başarı var” dedi.

“Rakamlar konuşur, duygular değil”
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz gücü ile uluslararası finans kuruşlarını ikna ederek 490 milyon Euro’luk bir kaynak yaratmayı başardığını ve bu kaynakla da bu ihaleye çıktığını söyleyen Başkan Tunç Soyer, “Bu her türlü takdirin üzerinde. Bitti. İhale sürecinde dimyata giderken evdeki bulgurdan olan çok işletme ve kurum var. Böyle çok örnek var. Siz o 529 milyonu kazanacağım diye belki çok daha ağır maliyetler ödemek zorunda kalacaksınız. Bunu öngörmek, hesaplamak zorundasınız. Rakamlar konuşur, duygular değil. Biz de bu firmanın güvenilir olduğunu biliyoruz. Doğru ama yetmez. Dosyaya konulan rakamlar var. Bu rakamlar üzerinde de arkadaşlarımızın yaptığı bir çalışma var. Asla bir şeyleri kılıfına uydurma telaşında değiliz. Bunu kim yapıyorsa siz ona sorun. Biz hiçbir şeyi kılıfına uydurmaya çalışmıyoruz. Bir kere çok yakışıksız bir şey. Ne demek ‘Kılıfına uydurmaya çalışmak.’ Ne yaptık ki kılıfına uyduruyoruz? Bu çok yakışıksız bir şey. Biz ne gerekiyorsa onu yapıyoruz. Yetmiyor soruyoruz. İhale komisyonumuzun verdiği kararla yetinmiyoruz. Diyoruz ki; siz de bilirkişi görevlendirin. Bir bağımsız bilirkişi görevlendirin. Onlar yapıyor ve onların onayı ile dönüyor. Neyin kılıfına uydurmaya çalışıyoruz? Biz bu milletin menfaatini herkes kadar düşünürüz. O bir kuruşun bu milletin parası olduğunu biliyoruz. Ona toz kondurmamak için ne gerekiyorsa yapmaya devam edeceğiz. En titiz şekilde araştırmaya devam edeceğiz. O bir kuruşun hesabını da her yerde herkese vereceğiz. Böyle bir haleyi böyle bir mecliste gündeme getiren kaç belediye var, sorun arkadaşlar. Elinizi vicdanınıza koyun. Paylaşacağız ve üzerinde konuşalım. Bir şey kaçırıyor değiliz. Herkes evine gitsin, rakamlara baksın, üzerinde daha uzun konuşalım” dedi.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Uğur » 05 Oca Çrş, 2022 22:08

Resim

Başka bir resmi duyuru bulamadım ama ilçe belediye başkanı böyle bir mesaj yollamış Buca sakinlerine.

https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -176804085

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.01-02 » İzmir Metro Projeleri [Proje-İhale]

Mesaj gönderen Uğur » 06 Oca Prş, 2022 12:15


Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01-02 » İzmir Metro Projeleri [Proje-İhale]

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Oca Prş, 2022 12:53

Buca Metrosu'nun temel atma töreni, 14 Şubat'ta: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/ba ... /46101/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi raylı sistem yatırımlarına bir halka daha ekliyor. Kent tarihinin en büyük yatırımı Buca Metrosu için imzalar Buca Işılay Saygın Meydanı’nda düzenlenen törenle atıldı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Buca Metrosu, sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda bu zor dönemde İzmir ekonomisini büyüten bir kaldıraç” dedi. Başkan Soyer, Buca Metrosu’nun temelini 14 Şubat 2022 tarihinde atacaklarının müjdesini de verdi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in sürdürülebilir ulaşım hedefi doğrultusunda İzmir’de raylı sistem yatırımlarında tarihi atılımlar devam ediyor. 2,5 milyarlık bütçesiyle Narlıdere Metro ile 1 milyar 250 milyon liralık yatırımla Çiğli Tramvay inşaatlarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent tarihinin en büyük yatırımı Buca Metrosu’nun yapımına da başlıyor. İzmir Metrosu’nu Buca’ya ulaştıracak ve kent trafiğine nefes aldıracak 13,5 kilometrelik metro hattının yapımı için bugün yüklenici firma ile sözleşme imzalandı.

Resim

İmzalar atıldı
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynakları ile inşa edeceği, 3 milyar 921 milyon 498 bin liraya mal olacak İzmir’in yeni metrosu için yapım sözleşmesi İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ile Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Tahir Güleryüz arasında Buca Işılay Saygın Meydanı’nda (Kasaplar Meydanı) düzenlenen törenle imzalandı. Törene İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in yanı sıra CHP İzmir Milletvekili Kani Beko, Buca Belediye Başkanı Erhan Kılıç, Gaziemir Belediye Başkanı Halil Arda, Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, Güzelbahçe Belediye Başkanı Mustafa İnce, Torbalı Belediye Başkanı Mithat Tekin, Beydağ Belediye Başkanı Feridun Yılmazlar, CHP Buca İlçe Başkanı Hacer Taş Gültepe, İYİ Parti Buca İlçe Başkanı Gamze Bilen Torun, İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Özuslu, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, İzmir Metro A.Ş Genel Müdürü Sönmez Alev, İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş yöneticileri ve çok sayıda Bucalı katıldı.

“İzmir, Buca Metrosu’nu tamamlamaya muktedirdir’
İmza töreninde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’de çevreci, konforlu, ekonomik ve verimli ulaşım yatırımlarının artacağını ifade etti ve en büyük payın raylı sistem yatırımlarına ayrıldığını söyledi. Soyer, “Türkiye’nin bu kaotik ortamında İzmir’in geleceğini aydınlatacak bir büyük projenin ilk adımını atmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Uluslararası ihale sürecini kazanan firma ile yapım sözleşmesini imzalıyoruz. Hazine garantisi olmaksızın 490 milyon Euro altyapı yatırım kredisi sağladığımız Buca Metrosu, 13.5 kilometre uzunluğu ve 11 adet istasyonu ile şehrimizin trafiğine büyük nefes aldıracak. Bu hattımız her gün 400 bin vatandaşımızı konforlu, karbon salınımı olmadan, gürültü oluşturmadan taşıyacak. Kentimize mali tasarruf sağlayacak. Uzun ve çok meşakkatli müzakereler sonunda, Buca Metrosu ile ilgili uluslararası bir konsorsiyum oluşturduk. Meseleyi İzmir’in ortak menfaati olarak gördüğümüz için, hiçbir siyasi kaygı taşımadan sürecin içindeki herkesle şeffaf ve açık ilişkiler geliştirdik. Sonucunda, Türkiye ve dünyadaki tüm paydaşlarımızı şu konuda ikna ettik; İzmir, Avrupa’nın en büyük yatırımlarından biri Buca Metrosu’nu tamamlamaya muktedirdir” diye konuştu.

“İzmir için olabilecek en ucuz yatırım kredisi”
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla inşa edeceği Buca Metrosu için dört ayrı bankadan toplam 490 milyon Euro tutarında uluslararası yatırımı İzmir’e kazandırdıklarını söyleyen Başkan Soyer, “Avrupa Kalkınma Bankası EBRD liderliğindeki sendikasyon kredi anlaşmamızın faiz oranının düşüklüğü, geri ödemesiz dönemin ve vadesinin uzunluğu İzmir’e benzersiz avantajlar sağladı. Böylelikle İzmir için olabilecek en ucuz yatırım kredilerinden birini temin ettik” dedi.

“Buca Metrosu İzmir ekonomisini büyüten bir kaldıraç”
Yatırımın binlerce gence yeni iş imkanı sağlayacağının altını çizen Soyer, “Buca Metrosu, sadece bir ulaşım projesi değil, aynı zamanda bu zor dönemde İzmir ekonomisini büyüten bir kaldıraç. Nitekim, Çiğli Tramvayında olduğu gibi, Buca Metrosu yapımında da genç mühendis istihdamını zorunlu kılarak bu vizyonumuzu hayata geçiriyoruz. Özellikle de yeni mezun mühendislerimiz çalışacak. Dahası, Buca Metrosu ve diğer büyük yatırımlarımız sayesinde sadece projede çalışanların değil, bölgedeki esnafın, imalat ve hizmet sektörlerinin de refahı artacak. Milyarlarca liralık bir yatırımı İzmir ile buluşturmamız sonucunda şehrimizin tüm sektörleri canlanacak” ifadelerini kullandı.

“Körfez’e 12 dakikada ulaşım”
Soyer sözlerine şöyle devam etti: “İzmirli genç kardeşlerim şu müjdeyi şimdiden vermek isterim. Buca Metrosu ile Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Kampüsü’nden körfez kıyısına erişim süresi 12 dakikaya düşüyor. Bu şehir sizin. İzmir’i dilediğiniz gibi yaşayın! İbn Haldun, ‘coğrafya kaderdir’ demişti… Buca Metrosu bu kaderi değiştirecek. İzmir tarihinde yeni bir sayfa açacak. Bu sayfayı, biz hep birlikte açacağız. İzmir tarihinin en büyük yatırımı Buca Metrosu’nun yapımı için büyük bir özveriyle çalışan tüm ekip arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. İzmir’in geleceğini sizlerle inşa ediyoruz. İzmir’i demir ağlarla örüyoruz. Buradan da sözü vermek istiyorum, şubat ayında temel atalım istiyoruz. Kemal Bey (Kemal Tahir Güleryüz) ile görüştük. 14 Şubat Sevgililer Günü’nde İzmir’e olan aşkımızı göstermek için temeli atıyoruz. Herkesi bu temel atma törenine davet ediyorum. Yolumuz açık olsun.”

“Buca Büyükşehir’in desteğini yakından hissediyor”
Buca Metrosu’nun ilçedeki ulaşım sorununu çözeceğini söyleyen Buca Belediye Başkanı Erhan Kılıç, İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca’ya yaptığı yatırımlar için Başkan Soyer’e teşekkür etti. Kılıç, “Bucamız, Büyükşehir Belediyesi’nin desteğini son yıllarda hiç olmadığı kadar yakından hissetmektedir. Büyükşehir Belediyemizin metronun yanı sıra kentimizde ulaşımı rahatlatacak bir diğer büyük yatırımını ise yaklaşık maliyeti 1 milyar lira olan Buca-Otogar bağlantısı oluşturmaktadır. İzmir Büyükşehir Belediyemizin desteği sayesinde Buca’da yıllardır yapılmayanı yaparak gerçekleştirdiğimiz temizlik devrimi, sürdürülebilir bir yönetim anlayışı açısından önemli bir adım olmuştur. Afet derecesindeki yağışların neden olacağı hasarların ve vatandaşlarımızın maruz kalacağı maddi manevi zararların önüne geçmek için önemli bir atılım da Kozağaç Deresi Islah Projesi ile gerçekleşmiştir. Büyükşehir Belediyemizin Buca’da bir alt yapı devrimi yaparak gerçekleştirdiği proje sayesinde Buca artık su baskınları yaşayan bir kent olmaktan çıkacaktır. Bunların yanı sıra Buca’yı güzelleştirecek, Portakal Vadisi ile Buca nefes alınacak yeni bir alana kavuşacaktır. Buca’da beraber üretmeye, böyle heyecanları hemşehrilerimizle paylaşmaya devam edeceğimize olan inancımla kent tarihinin en büyük yatırımı olacak Buca Metrosu'nun hepimize hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu.

“Güzel İzmir’e böyle bir eser kazandırmak bambaşka bir şeref”
Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Tahir Güleryüz ise şöyle dedi: “Bu vazifenin önemine vakıf olduğumuzu belirtmek istiyoruz. Dünyanın birçok kentinde önemli projeler gerçekleştiriyoruz. Londra’da, Polonya’da İsveç’te ülkemizin bayrağını dalgalandırıyoruz. Sadece Avrupa’da değil doğu pazarlarında da memleketimizin bayrağını dalgalandırmak için Hindistan’da çalışıyoruz. Dışarıya gittiğimiz ülkelerde, memleketimizin temsilcisi olduğumuzun bilincindeyiz. Güzel İzmir’in yeni eserini kazandırmak üzere burada olmak bizim için bambaşka bir şeref. Bambaşka bir duygu.”

Buca’nın trafik sorunu çözülüyor
Buca Metrosu hizmete alındığında Üçyol’dan Buca’ya ulaşım bir buçuk saatten yarım saate düşecek. Üniversite öğrencilerinin Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztape Kampusü’ne ulaşımı kolaylaşacak. Buca Metrosu İzmir trafiğini de rahatlatacak.

490 milyon Euro’luk dış finansman
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Üçyol –Buca Metro hattı için Temmuz ayında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Kasım ayında da Fransız Kalkınma Ajansı (AFD) ile toplam 250 milyon Euro’luk dış finansman sözleşmesi imzaladı. Asya Altyapı Yatırım Bankası (AIIB) ile 125 milyon Euro, Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası (BSTDB) ile de 115 milyon Euro tutarında bir yetkilendirme anlaşması imzalandı. Böylelikle 490 milyon Euro tutarında uluslararası yatırım kente kazandırıldı.

Sürücüsüz hizmet verecek
İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 5. aşamasını oluşturan hat, Üçyol İstasyonu - Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü-Çamlıkule arasında hizmet verecek. TBM makinesi kullanılarak derin tünelle geçilecek hattın uzunluğu 13,5 kilometre olacak ve 11 istasyondan oluşacak. Üçyol ile başlayan hatta sırasıyla Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonları yer alacak. Buca hattı, Fahrettin Altay-Bornova arasında çalışan 2. aşama hattı ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN hattı ile de Şirinyer İstasyonu'nda entegre olacak. Bu hat üzerindeki tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecek. Proje kapsamında 80 bin metrekarelik kapalı alanda bakım atölyesi ve depo binası da olacak, Buca Metrosu’nun imalatların başlamasının ardından dört yıl içinde tamamlanması öngörülüyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01-02 » İzmir Metro Projeleri [Proje-İhale]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Şub Cmt, 2022 19:11

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön