Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]
Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2019 18:04
Abi, geçen haftaki habeden anladığım kadarıyla, Mersin için düşünülen raylı sistem projeleri üç parçadan oluşuyor..
- M1 Mezitli-Gar Metrosu: 13,4 kilometre uzunluğundaki hattın tamamen yer altından gitmesi öngörülüyor. Cumhurbaşkanlığı'ndan onayı çıkan hat için 2020 yılında temel atılması hedefleniyor. Yaklaşık rotası sanırım şöyle: https://www.google.com/maps/dir/36.8041 ... m2!4m1!3e2
- M2 Gar-Otogar-Şehir Hastanesi Metrosu: 7,5 kilometre uzunluğundaki hattın yer üstünden gitmesi öngörülüyor. Henüz projelendirme aşamasında ve düşünülen rota da sanırım şöyle: https://www.google.com/maps/dir/36.8018 ... m2!3e2!5i1
- T1 Fuar-Üniversite Tramvayı: 7,7 kilometre uzunluğunda ve henüz projelendirme aşamasında, rotası da sanırım şöyle: https://www.google.com/maps/dir/CNR+EXP ... 904666!3e0
- TOPLAM: 28,6 kilometre raylı sistem
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Metro Projesini 3 etap olarak yapmayı planladıklarını belirterek, “2020 yılında kazmayı vuracağız. Kredi arayışlarımız yurtdışından. Krediyi de oradan bulalım, inşaatı da o firma yapsın, finansman ve işin yapımını bir yere vermek istiyoruz” dedi.
Başkan Seçer, katıldığı bir televizyon programında hayata geçirdikleri ve geçirmeyi planladıkları hizmetleri anlattı. Programda borçlanma yetkisine değinen Seçer, Büyükşehir Belediye Meclisinden borçlanma yetkisini temmuz ayında aldığını belirterek, “Geçtiğimiz haftaya kadar da kullanmadım, çünkü bankalardan tefeci faizi oranında teklifler geliyordu. Bunu kullanmam mümkün değildi. İller Bankası’ndan teminat mektubu isteniyordu. Onu da alamıyordum ama geçtiğimiz hafta hem İller Bankası’nda bu konuda yaptığımız girişimlerle bir miktar teminat mektubu aldık hem de oturduk özel bankalarla pazarlıklar sonucu uygun rakamlarla aldık, kullandık. Tabii kamu bankaları belediyelerimize kapalı. Kamu bankalarından yararlanamıyoruz. Bu önemli bir sıkıntı” diye konuştu.
Metro Projesini de anlatan Seçer, Mersin için önemli bir yatırım olan metroyu 3 etap düşündüklerini söyledi. Seçer, “Toplam 28,6 kilometre. Bunun 7,5 kilometresi zemin üstü metro, 13,4 kilometresi yeraltı raylı sistemi, 7,7 kilometresi de tramvay. Mersin’de sahil şeridinde doğudan batıya 13,4 kilometre yer altından gelecek ve daha sonra yer üstünden 7,5 kilometre Şehir Hastanesine doğru yüzeyden gidecek. Yine üniversite hastanemize ve üniversitemize bir tramvay hattı planlıyoruz. 2020 yılında kazmayı vuracağız. Burada farklı bir yöntemle bu işi yapmak istiyoruz. Kredi arayışlarımız yurt dışından. Krediyi de oradan bulalım, inşaatı da o firma yapsın, finansman ve işin yapımını bir yere vermek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Otobüs alımı için ilana çıktıklarını ve toplam 100 otobüs alacaklarını dile getiren Seçer, “Bu yıl içerisinde 73 otobüs alımı yapıyoruz. Ocak ayı içerisinde de 27 otobüs, toplam 100 otobüs alacağız. Hem otobüs kafilemizi yenileyeceğiz, eksiğimiz var, hem güzergahları takviye etmiş olacağız hem de modeli geçmiş ya da eskimiş otobüslerimizi devre dışı bırakacağız. Toplu taşımayı metro, otobüs, bir konsept olarak düşünüyoruz ve 5 yılın planlamasını yaptık. 2019-2024 arası neler yapacağımız, kaç otobüs alacağımız belli, alıma da çıktık. Daha önce önümde bulduğum bir proje vardı. Henüz bir şey yapılmamıştı. Cumhurbaşkanı bizim dönemde yatırım programına aldı bu projeyi. Ama biz onun üzerinde revizyon yaptık. Daha çok sosyoekonomik olarak gelişmişlik düzeyi az bölgelere de metroyu soktuk. Şehir Hastanesi hattı, bizim Akdeniz ilçemizden geçiyor ve son derece düşük gelirli ailelerin yaşadığı bölgeler. Metroyu sadece bir ulaşım projesi olarak görmemek lazım. Kentin gelişim projesi, aynı zamanda bir sosyal proje olarak da değerlendirmek lazım. Bunu önemsiyoruz” şeklinde konuştu.