ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
3
20%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
73%
 
Toplam oy: 15

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzr, 2019 14:48

şu linkten girip GELECEK VİZYONU HARİTASI na bakarsan görebilirsin, orada iki ayrı hat mı yoksa tek bir hat E5 in hem altı hem üstünü mü dolaşacak o bile net değil aslında, sadece böyle bir proje zamanında dile getirilmiş anladığım kadarıyla

https://www.metro.istanbul/YolcuHizmetleri/AgHaritalari

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 14:58

Haritada Esenyurt son istasyondna sonra 1 tane daha istasyon var ve adı Belediye yazıyor. Mapsteki ölçüme göre mesafe 2.1 km.

Sanırım buradan Beylikdüzü E-5'e doğru bir uzatma olacak. 5-6 km eklemek lazım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ara Pzr, 2019 15:23

Kanal İstanbul’un yapılacağı ve etrafının çekim merkezi olacağını varsayarsak; Büyük ve Küçükçekmece Gölleri arasında kalan sahaya en uygun çözüm büyük bir halka yapan metro hattı kurmak. Öyle ki Esenyurt Yeni Meydan’dan Avcılar Merkeze inip oradan Beylikdüzü’nün iç mahallerine (Ayrıca bir Doğu-Batı yolu yapıp D100’e alternatif yaratmak şartıyla) geçip Beykent yönünden kuzeye Hadımköy Bağlantı Yolu’ndaki fabrikalar ve Kıraç merkeze kıvrılış Bahçeşehir Bahçekent Deliklikaya Ömerli Şamlar arasında bir yerde Marmaray’a (Halkalı-Çatalca) entegre edilebilir. Kısa yoldan neticeye varmak adına Eenyurt Yeni Meydan’dan Haramidere - Güzelyurt - Marmarapark yönüne inip çıkmayı planlamışlar. Mevcut ulaşım düzeni bu iki göl ve kuzeyi arasında çok eksik ve işlevsiz halde tek büyük korkunun aman Metrobüse ek yük bindirmeyelim olması sebebiyle otobüs ve ulaşım ağı çok dağınık ve yetersiz. Süreklilik arz eden güven veren alternatif yaratan bir çözümlerini göremedim. Metrobüse ek yük olmasın diye Beylikdüzü - Bakırköy otobüsü koyuyorsunuz güzergahın tamamı neredeyse D100 üzerinde bedava binecek yaşlılar bile binmiyor otobüsler boş gelip yarı dolu dönüyor. Alternatif ve trafiğe en az takılan güzergah ve max 15 dk aralıkla çalışan güven veren hatlarla bu iş çözülür, metrobüs artık Beylikdüzü ve etrafının kurtuluşu değil tıkanık pompasına dönüşmüş halde, onu açmak için daha geniş metro çözümleri ve optimum toplu taşıma ağı entegrasyonu düşünmeleri gerek. Madem ki Beylikdüzü’nden çıkma belediye başkanımız varsa. Marmaray’ı Bahçeşehir üzerinden Tüyap yönüne uzatmak da bölgenin sorunlarına epey katkı yapardı. Bunu da göz ardı etmemek lazım. Öte yandan Kanal İstanbul Çed Raporunda Sefaköy - Beylikdüzü hattında Küçükçekmece istasyonu tanımlı değil bu da Marmaray ile entegrasyon olmayacak mı dedirtiyor? Ayrıca Halkalı ile Avcılar Yeşilkent Esenyurt Meydan yönünde Batı - Doğu koridoruna Küçükçekmece Gölü üzerinden 2x3 köprü ve yol kazandırılması planlanıyor, o köprünün de Bağcılar - Halkalı arasındaki metroyu uzatmak için de o köprü kullanılabilir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 29 Ara Pzr, 2019 16:22

Hector Troas yazdı:
29 Ara Pzr, 2019 14:58
Haritada Esenyurt son istasyondna sonra 1 tane daha istasyon var ve adı Belediye yazıyor. Mapsteki ölçüme göre mesafe 2.1 km.

Sanırım buradan Beylikdüzü E-5'e doğru bir uzatma olacak. 5-6 km eklemek lazım.
değişen bölüm orası işte, Esenyurt Belediye uzatması ilk etapta yok, ilerki zamanda burada 3 istasyonluk bir uzatma söz konusu ama hangi yöne bilmiyorum, bu yüzden harita beklemek lazım diyorum

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BELEDİYE-BEYLİKDÜZÜ EKLENTİSİ Mİ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 29 Ara Pzr, 2019 18:19

Çalıştayda yayınlanan harita bu. Pelin Hn'ın sunumu elime gçeti, ordan aldım bu çizimi. Ekleme yapmadım. Bunu baz alabilir miyiz? Belediyeden Beylikdüzü'ne gidecek diyebilir miyiz?

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Oca Pzt, 2020 10:33

Ekrem bey 5+5 yıllık planları açıklayacakmış.

https://www.karar.com/guncel-haberler/e ... ap-1435341
Off Topic
Yatırım konusunda artık biz bir yılını görebiliyoruz İstanbul'un. Artı şimdi çok hızlı beş yılı çalışıyoruz. Göreceksiniz bu yıl içinde 5+5 yılı İstanbul’a anlatacağız. Şu tarihte şuna başlayacağız, şu tarihte bitireceğiz diye anlatacağız. 60 milyarı aşan bir yükümlülüğü eritmek zorundayız.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Oca Pzt, 2020 15:21

Duran 2 inşaat ile ilgili bilgilendirme yapılmış.

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36325
Off Topic
BAŞAKŞEHİR – KAYAŞEHİR METRO HATTINI İMAMOĞLU DEĞİL UYSAL DURDURDU

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan, dün katıldığı bir TV programında, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nu kast ederek “Haziran ayında Başakşehir’de, Kayaşehir’de yaptığımız hastaneyi açacağız; ama önceki yönetimin bu hastaneye ulaşacak olan metro sistemini ve karayolu altyapısını inşaatını durdurdu” dedi. Bakan Turan, inşaatı durdurma konusundaki bu bilgileri Sağlık Bakanı’nın kendisine aktardığını da belirtti.
Ancak Bakan Turan’ın bu sözlerinin aksine, Başakşehir-Kayaşehir metro hattı inşaatını durduranın önceki İBB Başkanı Mevlüt Uysal olduğu anlaşıldı. Ekrem İmamoğlu yönetimindeki İBB ise şehir hastanesine hizmet verecek bu hattın bir an önce hizmete girmesi için her çalışmayı başlatıp, istasyonun kazı çalışmalarını yüzde 3 düzeyinden yüzde 25’e çıkardı. İBB, Hattın 2022’de hizmete girmesi için finansman çalışmalarını da sürdürüyor.

Aynı hassasiyet ile, Anadolu Yakası bölgesinde yapımı planlanan Şehir Hastanesine hizmet edecek olan Sarıgazi (Hastane) – Taşdelen - Yenidoğan Metro Hattının yatırım programına alınması Belediyemizce talep edilmiş, ancak merkezi hükümet tarafından bu talep uygun görülmemiş ve gerekli finansmanın sağlanamaması nedeniyle inşaat çalışmalarına başlanılamamıştır.”
Bu bilgiler ışığında, ihale ilanı beklenen Söğütlüçeşme-İncirli ve Yenikapı-Sefaköy metroları için bir ışık görülmediği tahmin edilebilir mi?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2020 ÖDENEKLERİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 21 Oca Sal, 2020 11:03

İBB 2020 Yatırım Programı yayınlandı.

https://www.ibb.istanbul/Uploads/202...t-Programi.pdf

İnşaatların bitiş hedefleri şöyle yazılmış:

1-Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Tuzla Tersane: 2023

2-Çekmeköy-Sultanbeyli: 2023

3-Ümraniye-Göztepe: 2023

4-Bostancı-Dudullu: 2022

5-Ataköy-İkitelli: 2022

6-Aşiyan Füniküler: 2020

7-Mecidiyeköy-Kabataş: 2021

8-Mahmutbey-Bahçeşehir: 2024

9-Kirazlı-Halkalı: 2023

10-Başakşehir-Kayaşehir: 2022

13-Eminönü-Alibeyköy: 2021

Metro İnşaat Ödenekleri şöyle (1.000 TL)

1-Pendik Merkez-Kaynarca Merkez--Tuzla Tersane: 25.600

2-Çekmeköy-Sultanbeyli: 309. 439

3-Ümraniye-Göztepe: 332.658

4-Bostancı-Dudullu: 439.349

5-Ataköy-İkitelli: 693.519

6-Aşiyan Füniküler: 59.000

7-Mecidiyeköy-Kabataş: 433.449

8-Mahmutbey-Bahçeşehir: 1

9-Kirazlı-Halkalı: 2

10-Başakşehir-Kayaşehir: 23.000

11-Sefaköy-Beylikdüzü: 1

12-Vezneciler-Sultangazi: 1

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 12:27

Yeni bilgilere göre listeyi güncellemek gerek. 2021'de açılış yok. Bilgiler Resmi Gazete'den alındı.

2020:
1-Mecidiyeköy-Mahmutbey
2-Hisarüstü-Aşiyan Füniküler
3-Eminönü-Alibeyköy

2022:
1-Mecidiyeköy-Kabataş
2-Bostancı-Dudullu
3-Ataköy-İkitelli
4-Başakşehir-Kayaşehir
5-Tavşantepe-SAW

2023:

1-Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Tuzla Tersane
2-Çekmeköy-Sultanbeyli
3-Ümraniye-Göztepe
4-Bakırköy-Kirazlı
5-Gayrettepe-Havalimanı

2024:
1-Kirazlı-Halkalı
2-Mahmutbey-Esenyurt
3-Halkalı-Havalimanı

Bunlar bütçe bilgileri ve yapılan açıklamalara göre derlendi. Her zaman gecikme ihtimali vardır. Özellikle 2022'dekilerin 2023'e ertelenmesi sürpriz olmaz.

2023:
1-Bostancı-Dudullu
2-Ataköy-İkitelli
3-Başakşehir-Kayaşehir
4-Tavşantepe-SAW

2023'tekiler de 2024'e ertelenebilir.

1-Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Tuzla Tersane
2-Çekmeköy-Sultanbeyli
3-Ümraniye-Göztepe
4-Bakırköy-Kirazlı
5-Gayrettepe-Havalimanı

2024'tekiler de 2025'e ertelenebilir. Belki de 2026'ya.

1-Mahmutbey-Esenyurt/Beylikdüzü
2-Halkalı-Havalimanı

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M9 MEHMET AKİF MAKAS BÖLGESİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 15 Şub Cmt, 2020 11:07

Aşağıdaki haritaya bakılırsa M9 Mehmet Akif İstasyonu makas ile M7 hattına girebiliyor. Buna göre, Ataköy-Esenyurt işletmesi mümkün olabilir mi? Diğer bir ilginç nokta ise M7 bilgi edinmeye verilen cevapta, sanki Mahmutbey-Esenyurt ayrı bir işletme olacak gibi bir ifade vardı. 2 bilgiyi harmonize edince, ortaya ilginç bir sonuç çıkıyor.

Resim

Biraz daha yakın plana alalım.

Resim

M7 Esenyurt için bütçe ayrılmıyor. Proje revizyonları var. Uygulamaya esas kesin projeleri hazırlanmadan, kervan-çeyiz metodu ile inşaat ihalesine çıkıldığı için 2-3 senedir aşama kaydedilemiyor. Kanal geçişi ve Bahçeşehir bölümünde revizyonlar gerekiyor. Bu yüzden kredi de bulunamıyor. Üstüne bir de Esenyurt-Beylikdüzü eklentisi de gündeme gelince, işler uzadı. Açıkçası Sefaköy-Beylikdüzü Hattı'ndan hiç umudum yok. Bütçeden bile çıkarılmış. öncelik M1B Halkalı'ya verilmiş. Bence komple iptal etseler yeridir. M7 Büyükçekmece'ye kadar uzatılacaksa, e5 ana hattı nadasa bırakmak doğal karşılanabilir.

SONUÇ: ATAKÖY-BÜYÜKÇEKMECE METRO İŞLETMESİ (M9A?)

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cmt, 2020 11:24

Dünyanın en saçma metro projeleri, umarım senin gibi düşünmüyorlardır diyeceğim ama düşünenler var, ordan oraya burdan buraya :) hattın içine kısa parkur için makas tüneli yapmayıp kar edenler hatları bağlayıp çoklu işletmeyle oyun oynacaklar. Böyle çizimlerin üstünde görülen her bağlantı iki hattın birlikte işleyeceği anlamına gelmiyor, dünyada da gelmiyor, umarım bizde de gelmez.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 15 Şub Cmt, 2020 20:20

Yok, ben öyle yapılsın demedim. Olasılığı ifade ettim. Makas tüneli; acil durum, depoya sevk, bakım treni geçişi, vagon sevk, vs. gibi amaçlar için de düşünülmüş olabilir. İşletme için düşünülmüyordur belki de. Lakin, yurtdışında bazı videolar görüyorum. Tam çözemiyorum. Bir istasyonda, perondan yapılan çekimlerde, farklı yönlere giden trenler geçiyor. Çok sık bir trafik görünüyor ama farklı yönlere gidiyorlar. Bizde olmayan şeyler. Bizde her hat bağımsız. Network mantığı yok.

Resim

Merak ettiğim şey ise, Mehmet Akif'teki bu makas nasıl bir yapı? İstasyonlar ortak mı? Yoksa 2 ayrı istasyon mu var? M7 ve M9 ayrı ayrı peronlar mı? Aynı olay, Kuyumcukent'te de var. M2 Yenikapı-Sefaköy Hattı'na geçiş makası gibi çizmişler. O da Ataköy-Sefaköy-Beylikdüzü gibi bir işletme mi düşündüklerini akla getiriyor? Açıkçası Sefaköy-Beylikdüzü İBB'de olduğu için, ilk adımı atmak daha olası görünüyor. Bu adımı Kuyumcukent'le eşgüdümlü olarak düşünürlerse, Kuyumcukent-Beylikdüzü işletmesi mümkün olabilir mi? M9 aktarması olur.

Resim

Not: Benim çizdiğim haritaları, yolcu rehberi gibi görebilirsiniz. Metro işletmesinden ziyade, yolcuya navigasyon yapma amacı da olabilir :)

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön