1. sayfa (Toplam 18 sayfa)

ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 06:41
gönderen Kamil16
2018'in ilk haberleri çok sevimli değil.

Aşağıdaki sıralamaya göre 4-5 için yolcu potansiyeli nedir? Yorum yapamayacağım ancak 1-2-3-6 no.lu projeler önemli bir yolcu taşıma potansiyeline sahipti.

Bu iptal kararı ile en azından inşaası devam edilenler hız kesmeden bitirilir ise teselli olacak.

1.Kaynarca-Pendik-Tuzla,
2.Ümraniye-Ataşehir-Göztepe,
3.Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli,
4.Kirazlı-Halkalı,
5.Başakşehir-Kayaşehir ve
6.Mahmutbey-Bahçeşehir metro hatlarının ihalelerini iptal etti.

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/istanbul ... 76qijTSEkw

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 14:50
gönderen kado
Kamil16 yazdı:2018'in ilk haberleri çok sevimli değil.

Aşağıdaki sıralamaya göre 4-5 için yolcu potansiyeli nedir? Yorum yapamayacağım ancak 1-2-3-6 no.lu projeler önemli bir yolcu taşıma potansiyeline sahipti.

Bu iptal kararı ile en azından inşaası devam edilenler hız kesmeden bitirilir ise teselli olacak.

1.Kaynarca-Pendik-Tuzla,
2.Ümraniye-Ataşehir-Göztepe,
3.Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli,
4.Kirazlı-Halkalı,
5.Başakşehir-Kayaşehir ve
6.Mahmutbey-Bahçeşehir metro hatlarının ihalelerini iptal etti.

https://www.ntv.com.tr/ekonomi/istanbul ... 76qijTSEkw
İstanbul Büyükşehir Belediyesi diğer gereksiz harcamalarını kısamıyor mu acaba neden inşaası başlayan metro projeleri tercih edildi anlamak mümkün değil.

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 15:15
gönderen Esat
Bu inşaatlar için dış kredi alımı yapılacaktı, muhtemelen İBB kredi bulamadığı için ihaleleri iptal yoluna gitti. Yani bunun ayrılmış bütçe ve devam eden işler ile bir alakası yok, seçilen yöntem belediyenin kendisinin borçlanması idi, firmalara krediyi siz bulun denmedi, bakanlık bütçesine de sokulmadı. Kredi bulunmamasını da ben İBB ile değil, başka konular ile bağdaştırıyorum, ki kredi için görüşme haberini ilk okuduğumda da bunu dile getirdim çevremde, yurtdışı bankalar bu aşamada türkiye de böyle bir işe para vermek istemeyebilirler, bunun ibb nin kredibilitesi ile de alakası olduğunu düşünmüyorum.

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 17:12
gönderen Esat
Kamil16 yazdı: 1.Kaynarca-Pendik-Tuzla,
2.Ümraniye-Ataşehir-Göztepe,
3.Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli,
4.Kirazlı-Halkalı,
5.Başakşehir-Kayaşehir ve
6.Mahmutbey-Bahçeşehir metro hatlarının ihalelerini iptal etti.
Bu listede yer almayan ama 3 numaralı Çekmeköy-Sultanbeyli ile birlikte ihale edilmiş olan Yenidoğan-Hastane hattı da iptal edilmiş olsa gerek, İBB yanlış iletişim dili ile o hattı sanki M5 in parçası gibi lanse ediyordu, bu yüzden dile getirilmemiş ya da gözden kaçmış olabilir.

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 20:48
gönderen Esat
Bir önceki mesajımda kredi ile ilgili yazdım ama az önce bir dost meclisinde farklı bir iki görüş dile geldi, konu bununla da alakalı olabilir. Bildiğiniz üzere raylı sistemlerde %51 şartı geldi ama halihazırda ülkemizde bunu sağlayacak bir firma yok, inşaat anlamında ok ama tanesi 3 mio € civarında para verilen raylı sistem aracı konusunda yok, bununla ilgili bir çalışma varmış, bu iş için firma, bir yabancı ortak bulunduktan sonra üretim bandı kurulması ile bu işlere araç alımı yetişmesi gibi bir şeyler söylendi, kafamda tam oturmadı ama mantıksız da gelmedi.

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 03 Oca Çrş, 2018 23:46
gönderen Edil Arda
bir de daha hızlı ve verimli bir biçimde yapılacağını iddia ediyorlar,
benzer bir ihalede nasıl daha düşük fiyata daha kısa süre alabilirler?

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 09 Oca Sal, 2018 15:15
gönderen Uğur
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından altı metro hattı ihalesinin "ekonomik olmadıkları" için iptal edilmesi büyük tartışma yaratmıştı.

TMMOB Maden Mühendisleri Odası ise iptal kararıyla ilgili farklı bir konuya dikkat çekti. Kaynarca-Pendik-Tuzla, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Kirazlı-Halkalı, Başakşehir-Kayaşehir, Mahmutbey-Bahçeşehir hatlarının durdurulmasını değerlendiren Maden Mühendisleri Odası, "çökme" riskine karşı yetkilileri uyardı.
http://www.milligazete.com.tr/haber/148 ... tan-uyari#

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 09 Oca Sal, 2018 22:07
gönderen decimus
Uğur yazdı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından altı metro hattı ihalesinin "ekonomik olmadıkları" için iptal edilmesi büyük tartışma yaratmıştı.

TMMOB Maden Mühendisleri Odası ise iptal kararıyla ilgili farklı bir konuya dikkat çekti. Kaynarca-Pendik-Tuzla, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Kirazlı-Halkalı, Başakşehir-Kayaşehir, Mahmutbey-Bahçeşehir hatlarının durdurulmasını değerlendiren Maden Mühendisleri Odası, "çökme" riskine karşı yetkilileri uyardı.
http://www.milligazete.com.tr/haber/148 ... tan-uyari#
Maden mühendisleri odası tünellerin akıbeti hakkında yaptığı açıklamalarda çok haklı.Özellikle Çekmeköy-Sultabeyli ve Göztepe-Ataşehir metrolarında açılan tünellerin günlük deformasyon ölçümlerinin aksatılmadan takip edilmesi gerekli.İstanbul gibi bir şehirde tünel kazısı yapıp betonlama yapmadan başı boş bırakmamak gerekir.Belki şunu diyebilirsiniz "-İyide kardeşim İşler devam etseydi bile beton kaplamalar en az 2 sene sonra başlayacaktı !' Evet belki beton kaplamalar hemen başlamayacak ama tünel kazıları yapıldıktan sonra kazı yapılan alanlar hem tünel içinden hem de tünel dışından günlük olarak takip edilir ve herhangi bir oynama tespit edilirse bu bölgeye önlem alınır.Bu çok önemli bir konu.

Gelelim son duruma.Hafta içi tüm metro projelerinin geleceği ile ilgili ciddi toplantılar yapıldı.Fakat firmalar ve İBB mutabakata henüz varamadı.Firmalar çok moralsiz ve yapılan tüm masrafları istiyor haklı olarak.Ayrıca % 10 tazminat alma durumları da var.Eğer İBB tek taraflı fesh ederse sözleşmeleri firmalara ihale bedelinin % 10 kadar tazminat ödemeli yok firmalarla anlaşıp karşılıklı fesh ederse o zaman kimseye para ödemeye gerek yok.Herkes bugüne kadar yaptığı işin parasını alacak.İBB 2. yolu istiyor tabi

Son olarak bu açılan tüneller ve kapatılan şantiyeler ne olacak Bu konuda da net bişey yok.Bazıları tüneller tekrar toprak ile doldurulcak diyor bazıları olduğu gibi kalacak fakat net bişey henüz söylenmedi.

Peki sizce İBB bu konuda ne yapmalı ? Esat hocam keşke bi anket yapabilsek site içinde 8)

a)Tüm projeler kaldığı yerden devam etmeli.

b) Tüm projeler eski haline getirilmeli ve tüneller tekrar doldurulmalı.Yeniden ihaleye çıkılmalı.

c) Tüm projeler olduğu gibi kalmalı ve acilen ihaleler tekrar yapılmalı.

d) Projeler umrumda değil ! Ne de olsa aynı firmalar alacak işleri.Değişen hiçbir şey olmayacak.Ufat-tefek göstermelik işler yapılacak.

Re: ist-M.01 » İstanbul' da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Gönderilme zamanı: 09 Oca Sal, 2018 23:41
gönderen Uğur
Kesinlikle a Bakanlıksa bakanlık başbakanlıksa başbakanlık Cumhurbaşkanlığıysa Cumhurbaşkanlığı kim devreye giriyorsa bu işler bitmeli. Kanal İstanbul gibi hala kimin işine yarayacağını bilmediğimiz bir projeye 65 MİLYAR TL kaynak ayrılıyorsa bu projeler neden duruyor?

ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 10 Oca Çrş, 2018 06:54
gönderen Esat
Bildiğiniz üzere İBB de Başkan değişimi sonrasında çeşitli proje iptalleri yapıldı, bunlardan bazı metro hatları da nasibini aldı, son etapta ihale edilmiş, hatta yer teslimleri yapılıp çalışmalarına başlanmış işler için iptal kararı alındı! İBB daha ekonomik yeni ihale yapacağım şeklinde bir açıklama yapmış olsa da bu konuda insanların kafasında soru işaretleri bulunuyor ister istemez. Bu konu ile ilgili görüşleri bu başlık altında konuşalım.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 10 Oca Çrş, 2018 14:07
gönderen yakupfurkan24
Zaten metro hatları iptal edilmedi metro ihaleleri iptal edildi bazı güzergah yanlışlıkları varmış daha iyi güzergahlar planlamak için ve dahası yolsuzluklar falan olmuş herhalde gereğinden fazla ücret verilmiş ihalelerde bu yüzden iptal edilmiş ihaleler ama güzergahlar revize edilecek ve ihaleler en kısa sürede yeniden yapılacak(mış).

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 13 Oca Cmt, 2018 15:04
gönderen decimus
Haberlerde Arda Turan'ın Başakşehir spor kulübüne transfer edildiği konuşuluyor.Bildiğim kadarıyla başakşehir spor bir kaç sene önce İBB tarafından kurulmuş ve tam adı İstanbul Büyükşehir Belediye Spor idi.Yani tamamen İstanbul'da yaşayan insanlardan toplanan vergilerle kuruluna bir takımdı.Bu toplanan vergilerle futbol takımı kurmak,onlara stad yapmak falan ne kadar gereksiz bir iş ya ! İstanbul'd yaşayan insanların en büyük sorunu futbol takımının olmaması mı ? Tam tersi İstanbul'da 3 büyük takım var.Bu takımlarda İstanbul'da yaşayan vatandaşların sevdiği takımlar.Bir belediye neden futbol takımı kurar ?

Başka ülke de var mıdır ? Mesela Londra belediye spor veya Berlin belediye spor :D

Belediyeler sadece ve sadece spor yapmak isteyen vatandaşlar için tesis üretmeli.Bu paraları bu futbolculara vermeye değer mi ?

Keşke metro işlerini durduracağınıza Başakşehir kulübünü satılığa çıkartıp gelen parayla metro yatırımlarına bir nebze olsun destek olsaydınız.En azından bu konuda (metro yapmak isteme) ne kadar samimi olduğunuz görmüş olurduk.