İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yaklaşık 2,5 yıldır yapımı duran ve yatırım planında yer almayan Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu. Hattın yapılış şeklini eleştiren İmamoğlu, “Çekmeköy’den Kurtköy’e kadar tasarlanmış hattın içinde, sonradan eklenmiş bir hat. O bütünün içinde de yatırım planına alınmayan bir bölüm. Çok yanlış bir şekilde başlanmış o dönemde. Bir nevi semtin içinde, binaların dibinde kuyular açılmış. Bu kuyular, mahalleliyi de tedirgin ediyor. Bir çözüm bulacağız” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, önceki yönetim tarafından Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı’nın bir kolu olarak tasarlanan, ancak 2017 yılı sonundan itibaren durdurulan Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek Metro Hattı’nda incelemelerde bulundu. İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den şantiyelerle ilgili bilgi alan, İmamoğlu, gördüğü manzaralardan memnun kalmadı. Hattın yapılış şeklini eleştiren İmamoğlu, şunları söyledi:
“Burası, Sancaktepe – Çekmeköy hattımızın bir kılçığı diyelim. Öyle tarif edelim. Sancaktepe’den Yenidoğan’a uzanan bir kılçık hat. Ne yazık ki yatırım planında olmayan, 2017’nin sonundan beri durmuş, 2,5 yıldır duran, bundan 10 ay önce geldiğimizde de durmuş haliyle aldığımız ve tasarımı sıkıntılı bir kılçık hat. Bu hattın bütününden, Çekmeköy’den Kurtköy’e kadar tasarlanmış hattın içinde, sonradan eklenmiş bir hat. O bütünün içinde de yatırım planına alınmayan bir bölüm. Çok yanlış bir şekilde başlanmış o dönemde. Bir nevi semtin içinde, binaların dibinde kuyular açılmış. Bu kuyular, mahalleliyi de tedirgin ediyor. Beklentiler var. Onu yerinde birebir görmek istedim. Çünkü, arkadaşlarımın kaygı duyduğu bir şekli var. Geleceğini tartışıyoruz. Sıkıntılı bir tarif yapılmış burada hem yolcu sayısı bakımından hem işin fizibilitesi açısından. Tümüyle inceleyeceğiz. Vatandaşla konuşacağız, semtle bu işi tartışacağız, buranın siyasi bileşenleriyle tartışacağız, yereldeki belediye başkanlarıyla konuşacağız. Bu şekilde duran toplamda 7 şaft var, bir tane makas tüneli var. Hepsini yerinde görmek istedim. Onun için bu bayram gününde buradayım. Bir çözüm bulacağız.”
ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün de inşaatı iki buçuk yıldır ilerlemeyen Yenidoğan Metrosu'nda yapılmış olan çalışmaları incelemiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36854
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Ben semtin yapmayın başkanım kalsın diyeceğini sanmıyorum ama belki de yanıltırlar beni
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Yalnız bilgide küçük bir sorun var, "KILÇIK" tabiri ya da "M5 hattının bir kolu" değil, projesi itibari ile böyle olmasına da imkan yok. Bu kendi başına bir hat, şahsi görüşüm ihale yöntemi de ihale zamanı da yanlıştı. Bu hat için başlığımız yok mu, bakayım yoksa açalım isterseniz.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Abi,Esat yazdı: ↑25 May Pzt, 2020 23:07Yalnız bilgide küçük bir sorun var, "KILÇIK" tabiri ya da "M5 hattının bir kolu" değil, projesi itibari ile böyle olmasına da imkan yok. Bu kendi başına bir hat, şahsi görüşüm ihale yöntemi de ihale zamanı da yanlıştı. Bu hat için başlığımız yok mu, bakayım yoksa açalım isterseniz.
Bahsettiğin gibi bu hattın ihalesi M5'in uzatmasıyla birlikte yapıldığı ve pek ilerleme kaydedilmeden durdurulduğu için ayrı bir başlık açmamışız.. Dilersen, şimdilik yine başlıksız kalsın, eğer bu proje canlanırsa o zaman başlığı açarız, bu başlıktaki ve eğer varsa M5 başlığındaki M13'e ait yazıları da taşırız oraya; ama sanki Ekrem Başkan'ın ifadelerinden en azından kendi döneminde bu metro inşaatının yeniden başlatılmayacağı sonucuna vardım..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
umarım öyle olur, şaftların ve makas tünelinin etrafa bir zararı olmayacak ise bırakılsın zaten, öncelik anlamında gerekliliği nedir bilmiyorum, harita üstünden baktım mı bu hattında bu kolu yapılacağına Sarıgaziden aşağıda Ataşehir e olan tarafı yapılsa daha çok fayda sağlar ki onun da kısa vade de getirisi tartışılır. İyi bir toplu taşıma planlaması ile M5 e talebi arttırıp oradan artan otobüs,minibüs,midübüs trafiği ile bu projenin güzergahı daha uzun bir süre idare edilebilir gibi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Şu anda bakanlıkça inşa edilen hatlar
1. M4/M10 Tavşantepe - Kaynarca - SG Havalimanı
2. M11 Gayrettepe - Havalimanı - Halkalı
3. M3 Kirazlı - Bakırköy
4. M3 Başakşehir - Kayaşehir
Şu anda belediyece inşa edilen hatlar
1. M7 Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey
2. M5 Çekmeköy - Sultanbeyli
3. M4/M10 Pendik - Kaynarca - Tuzla
4. M8 Parseller - Bostancı
5. M12 Ümraniye - Göztepe
6. M9 Ataköy - İkitelli Sanayi
7. T5 Alibeyköy - Cibali
8. F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan
Şu anda bakanlıkça inşa edilmeyen hat
1. M2 Yenikapı - İncirli - Beylikdüzü (sanırım kaynak bekliyor)
Şu anda belediyece inşa edilmeyen hatlar
1. M7 Mahmutbey - Esenyurt (Kanalistanbul’u bekliyor)
2. M1b Kirazlı - Halkalı (kaynak bekliyor)
3. M13 Yenidoğan - Hastane (önceliği yok, diğerlerinin bitmesini bekliyor)
4. T5 Cibali-Eminönü (Unkapanı Köprüsü’nü bekliyor)
Şu anda inşa edilmekte olan hatların tümü 2024’e kadar tamamlanırsa, şaka maka gayet güzel bir ağ oluşmuş olacak..
1. M4/M10 Tavşantepe - Kaynarca - SG Havalimanı
2. M11 Gayrettepe - Havalimanı - Halkalı
3. M3 Kirazlı - Bakırköy
4. M3 Başakşehir - Kayaşehir
Şu anda belediyece inşa edilen hatlar
1. M7 Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey
2. M5 Çekmeköy - Sultanbeyli
3. M4/M10 Pendik - Kaynarca - Tuzla
4. M8 Parseller - Bostancı
5. M12 Ümraniye - Göztepe
6. M9 Ataköy - İkitelli Sanayi
7. T5 Alibeyköy - Cibali
8. F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan
Şu anda bakanlıkça inşa edilmeyen hat
1. M2 Yenikapı - İncirli - Beylikdüzü (sanırım kaynak bekliyor)
Şu anda belediyece inşa edilmeyen hatlar
1. M7 Mahmutbey - Esenyurt (Kanalistanbul’u bekliyor)
2. M1b Kirazlı - Halkalı (kaynak bekliyor)
3. M13 Yenidoğan - Hastane (önceliği yok, diğerlerinin bitmesini bekliyor)
4. T5 Cibali-Eminönü (Unkapanı Köprüsü’nü bekliyor)
Şu anda inşa edilmekte olan hatların tümü 2024’e kadar tamamlanırsa, şaka maka gayet güzel bir ağ oluşmuş olacak..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
bakalım gelecek günler nelere gebe
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
İBBB Ekrem İmamoğlu da bugünkü konuşmasında, sekiz metro hattından (dokuzuncu hat olarak da geçenlerde bakanlığa devredilen Kayaşehir-Başakşehir uzatmasından) bahsetmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37005Engin Y yazdı: ↑09 Tem Prş, 2020 12:50Şu anda belediyece inşa edilen hatlar
1. M7 Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey
2. M5 Çekmeköy - Sultanbeyli
3. M4/M10 Pendik - Kaynarca - Tuzla
4. M8 Parseller - Bostancı
5. M12 Ümraniye - Göztepe
6. M9 Ataköy - İkitelli Sanayi
7. T5 Alibeyköy - Cibali
8. F4 Rumeli Hisarüstü - Aşiyan
Bizim yukarıdaki listemizde ise altı tane metro hattının inşaatının İBB tarafından devam ettirildiğini görüyoruz..
Diğer ikisinin de M1b Halkalı ve M13 Yenidoğan olduğunu düşünebiliriz sanırım..
Demek ki bizim envanter de doğru..
Biz geldiğimizde keşke şunu görseydik; özellikle 8 hattın temeli atılırken projesi yapılmış, finansman sorunu çözülmüş, ihaleye öyle çıkılmış ve bitiş tarihi konusunda ne kurumumuz ne ülkemiz ne milletimiz ne de firmalar bir kayba uğramadan süreçler tamamlanabilmiş olsaydı. Keşke bu inşaatların hiçbirisi durmasaydı. Hiç kimse bundan keyif almaz.
...
8 metro hattı diyorum ama 9 hat aslında. Bir tanesi de Başakşehir-Kayaşehir metro hattı. Niye değineceğim bunu? Biz, yazı yazıyoruz, diyoruz ki; ‘Bu hattın kredi finansmanı ile ilgili süreç sorunu var. Bu sorunu beraber aşalım. Bize, devletimiz olarak, devletimizin kamu kurumları, kamu bankaları olarak destek olun. Uzun vadeli kredi imkanı sağlayın. Biz, burayı yapalım.’ Söylediğimiz bu. ‘Hayır. Biz bunu yapacağız.’ Peki, siz yapın. Ama nasıl yapacaksınız? Parasını peşin peşin bizim ödediklerimizden keserek yapacaksınız. Yani bunun hiç kamu ahlakına, kamu hukukuna yakışır bir tarafı yok. Bu şekilde Başakşehir-Kayaşehir metro hattının sözüm ona devri alındı. Ama İstanbul halkı bilsin ki, peşin peşin parası bizden kesiliyor. Dolayısıyla bu bir sistemi yönetmek, bir çözüm üretmek değil. Bütün bu kafalar, bu anlayışlar değişmeli.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
8 metro dedikleri zaten o listedekiler, hepsini metro diye telaffuz ediyorlar
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Malesef İBB nin yurt dışından bulduğu ve durmuş METRO hatlarıdan biri için kullanılması planlanan para bir firma tarafından eski döneme ait bir borç yğzğnden haciz edilmiş.Eğer İBB yönetimi Ekrem başkanda değil de hükümetin adaylarından birinde olsaydı bu kararı hiç kimse alamaz ve uygulayamazdı.Malesef olan yine her zaman ki gibi İStanbul'da otobüslerle tıka-basa yolculuk yapmak zorunda kalan İstanbul'lulara oluyor.
Hizmet için yarışmak varken biri diğerinin önünü kesmek için yarışıyor. Yazık oluyor güzel ülkemize !
http://www.diken.com.tr/ibbnin-proje-pa ... yle-haciz/
Hizmet için yarışmak varken biri diğerinin önünü kesmek için yarışıyor. Yazık oluyor güzel ülkemize !
http://www.diken.com.tr/ibbnin-proje-pa ... yle-haciz/
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), AKP döneminden kalan borç ödemesi nedeniyle bir şirketin belediyenin banka hesabına haciz koydurduğunu, yarım milyar liradan fazla miktarın şirketin kasasına geçtiğini bildirdi.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Ekrem İmamoğlu'nun seçilmesinden geçen 1 senelik süre zarfında metro ve alt yapı konularındaki performansı oldukça başarılı.Nerdeyse her ay 2 metro projesine giderek bir etkinlik düzenliyor.Her gitiği yerde İstanbul için en önemli yatırım olarak metroları gösteriyor.
Şu ana kadar 2017 yılında aniden durdurulan metroları başlatmayı başardı.Bu metroları görev süresi dolmadan bitirebilir ve bunun haricinden 2-3 metro hattını ihalesini yapıp işleri yoluna koyarsa bence İstanbul için çok büyük iş yapmış olur.
Rekabetin olduğu yerde başarı gelir.Ekrem İmamoğlu 5 yıllık görev süresi boyunca örneğin 90 km metro hattı bitirmiş olursa ondan gelecek kişiler bu rakamı geçmek zorunda kalacaktır.Bu rekabet sonunda kazanan İstanbul'lular olacaktır.
Bu arada Ekrem başkan daha önce durdurulan ve yapımına yeniden başlanan fünikuler hattının (Rumelihisarüstü - Aşiyan) yeniden başlatmış Hedef 2021 Ekim ayı olarak açıklanmış.
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37014
Şu ana kadar 2017 yılında aniden durdurulan metroları başlatmayı başardı.Bu metroları görev süresi dolmadan bitirebilir ve bunun haricinden 2-3 metro hattını ihalesini yapıp işleri yoluna koyarsa bence İstanbul için çok büyük iş yapmış olur.
Rekabetin olduğu yerde başarı gelir.Ekrem İmamoğlu 5 yıllık görev süresi boyunca örneğin 90 km metro hattı bitirmiş olursa ondan gelecek kişiler bu rakamı geçmek zorunda kalacaktır.Bu rekabet sonunda kazanan İstanbul'lular olacaktır.
Bu arada Ekrem başkan daha önce durdurulan ve yapımına yeniden başlanan fünikuler hattının (Rumelihisarüstü - Aşiyan) yeniden başlatmış Hedef 2021 Ekim ayı olarak açıklanmış.
https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37014
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları
Abi, Ekrem Başkan'ın şu ana dek en önemli başarısı, sık sık ulaşım projelerini sık sık gündeme getirecek şekilde şantiye ziyareti veya tören düzenlemesi..decimus yazdı: ↑13 Tem Pzt, 2020 16:58Ekrem İmamoğlu'nun seçilmesinden geçen 1 senelik süre zarfında metro ve alt yapı konularındaki performansı oldukça başarılı.Nerdeyse her ay 2 metro projesine giderek bir etkinlik düzenliyor.Her gitiği yerde İstanbul için en önemli yatırım olarak metroları gösteriyor.
Şu ana kadar 2017 yılında aniden durdurulan metroları başlatmayı başardı.Bu metroları görev süresi dolmadan bitirebilir ve bunun haricinden 2-3 metro hattını ihalesini yapıp işleri yoluna koyarsa bence İstanbul için çok büyük iş yapmış olur.
Rekabetin olduğu yerde başarı gelir.Ekrem İmamoğlu 5 yıllık görev süresi boyunca örneğin 90 km metro hattı bitirmiş olursa ondan gelecek kişiler bu rakamı geçmek zorunda kalacaktır.Bu rekabet sonunda kazanan İstanbul'lular olacaktır.
İnşaatı duran hatların kaynak sıkıntılarının giderilerek inşaatlarının yeniden başlatılması gerçekten çok iyi oldu; üzerine ölü toprağı serpilmiş gibi duran şantiyeleri canlandırdı..
Eğer 2024'teki seçimlere kadar M7-M8-M9-M10-M12 tamamen açılırsa, M4-M5-M1 uzatmaları ile M1'in modernizasyonu da tamamlanırsa, harika bir ağ kurulmuş olacak..
Bir de dediğin gibi 2-3 metro hattının (Mahmutbey-Esenyurt-Beylikdüzü, Kadıköy-Ataşehir-Sultanbeyli, Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü, Beşiktaş-Sarıyer, Üsküdar-Beykoz gibi) temeli atılırsa, bir sonraki dönem seçimleri için de kendisine çok puan kazandırmış olacak..