ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
3
20%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
73%
 
Toplam oy: 15

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Sal, 2022 08:56

Bakanlık normalde de yaptığı işlerde ketum ketum gidiyordu, ihale nasıl yapıldı bilemiyorum açıkçası ama İstanbul için çivi çakılsa bana uyar sıkıntı yok, hattın gerekliliği? Bu konuda tabi ki endişeliyim :) Fakat revizyon edilmiş olması başarılı ve doğru buluyorum, diğer türlü sadece Çamlıca Camisine gidiş için inşa edilecek ve israftan başka bir şey olmayacaktı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 04 Oca Sal, 2022 09:03

Geri kalan kısım çift hat olarak resmedilmişken Altunizade Ferah arasının tek hat olarak resmedilmesinin bir anlamı var mı acaba?

Bir de bir eleştiriyi vatandaş olarak borç biliyorum. İstanbul yönetimiyle yarış için böyle önceliği hala soru işareti olan bir hat yerine Türkiye’nin başkentini havalimanıyla mı bağlasalar acaba sadece sesli düşünüyorum :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Sal, 2022 21:55

gerçekten bu proje hakkında merak ettiğim şeyler var, yani eğimi aşmak için mi Ferahevler'e giriyor yoksa yolcu potansiyelini artırmak için mi? Boğaz geçişli metro projesine entegre olmak adına Bosna Bulvarı'na bağlanması teorik olarak mantıklı görünüyor ama o zaman da cidden şunu soruyorum Çamlıca Camisine uğramak zorunda mı? Çalışılmış alternatif güzergah önerileri ve etütleri neler? merak

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Oca Çrş, 2022 11:37

Burada, Altunizade-Kâzım Karabekir arasında inşa edilecek bağımsız bir hat söz konusu, değil mi?

Yoksa, M12'nin Kâzım Karabekir'deki son durağından kavisle uzatılması ve Çamlıca Camii üzerinden Altunizade'ye ulaştırılması mı düşünülüyor?

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 12 Oca Çrş, 2022 12:45

Ayrı bir hat. Bakanlığın kendi başına Belediyenin işletmekte olacağı bir hattı şuraya uzatalım diyeceğini sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 12 Oca Çrş, 2022 13:28

Engin Y yazdı:
12 Oca Çrş, 2022 11:37
Burada, Altunizade-Kâzım Karabekir arasında inşa edilecek bağımsız bir hat söz konusu, değil mi?

Yoksa, M12'nin Kâzım Karabekir'deki son durağından kavisle uzatılması ve Çamlıca Camii üzerinden Altunizade'ye ulaştırılması mı düşünülüyor?
ayrı bir hat

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Oca Prş, 2022 08:31

O zaman yeni bir M / U kavgasına hoşgeldik :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen alabay » 13 Oca Prş, 2022 09:34

Korkunç. Bir simgenin sistemden başka bir şey göstermek »istemesi« başka hiçbir yerde görülmemiştir. Şaka gibi bir saçmalık. Ve belki gün gelecek bunlar »normalleştirilecek«. De … bunun maliyeti? Para o kadar bol mu? Aslında bu gibi şeylerin TSE himayesinde olmaları gerek. TSE’de Ulaşım ve Lojistik Sistemleri bölümü var … ama bu gibi şeylerle de uğraşıyorlar mı? İnşaallah M/U kavgası standart değildir.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 13 Oca Prş, 2022 12:28

Bu U/M bize yeni bir mevzu da Tokyo, Seul gibi metropollerde var olan bir mevzuymuş. Bir şehir içinde farklı iki metro işletmesi. Hatta New York'ta da var. 400 km asıl New York metrosu, Jersey ile Manhattan'ı birbirine bağlayan 22 km'lik PATH isimli sistem, yine 22 kmlik New York'un en az nüfuslu ilçesi olan Staten adasında işleyen sistem. Ama bizdeki gibi siyasi kaygılarla yapılan olaylar değil bunlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 13 Oca Prş, 2022 13:38

Ben ortada büyütülecek bir kavga olduğunu düşünmüyorum :) bir şehirde birden fazla işletmeci olabilir, önemli olan ücret ve fiziki entegrasyonların sağlanmış olmasıdır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Oca Cum, 2022 20:31

Bu hattı Ümraniye EAH’den ileriye Kavacık - Çubuklu Sahil - Beykoz yönüne uzatmaları gerekir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

Mesaj gönderen kenanmar » 16 Oca Pzr, 2022 12:56

CUMHURBAŞKANI KARARI
2022 Yılı Yatırım Programının Kabulü ve Uygulanmasına Dair Karar (Karar Sayısı: 5123)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön