ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.05:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 14 Eki Pzt, 2019 15:45

Bu proje için bulunan 175 milyon Euro kredi işlerin resmi olarak tekrar başlatılmasını sağladı.Son gelen haberlere göre Gülermak - Nurol ortalığı projeye adam almaya başlamış.Bunun haricinde alt işveren seçimi için firmalar davet edilmiş ve ihale süreçleri devam ediyormuş.İhale süreci tamamlandıktan sonra özellikle Kazık,NATM ve kaba işler için ekipler,makinalar sahaya gelir ve işler gözle görülür şekilde başlamış olur.

Bunların tam olarak oturması en az 1 ay sürecektir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 02 May Cmt, 2020 22:55

İBBB Ekrem İmamoğlu, bugün M12 şantiyesini ziyaret etmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36771
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, sokağa çıkma yasağı sürecinde şehirde devam eden kurum çalışmalarını yerinde inceledi. İmamoğlu, Ataşehir’de metro şantiyesi, Ümraniye’de atıksu ve Üsküdar’da katlı otopark inşaatında incelemelerde bulundu. 2017’den itibaren durmuş bir proje olan “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarını, Eylül 2019’da yeniden başlattıklarını hatırlatan İmamoğlu, “Umarım 2022 yılında, Göztepe Parkı’ndan başlayarak Ümraniye'de sona eren bu yoğun hat üzerinde hizmet veren, çok değerli bir metromuzu, İstanbullulara hediye etmiş olacağız” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2017’den itibaren durmuş bir proje olan “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarını, 20 Eylül 2019’da yeniden başlatmıştı. İmamoğlu, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecine rağmen yapımı devam eden hattaki çalışmaları yerinde inceledi. Yaklaşık 25 metre derinliğindeki Ataşehir İstasyonu şantiyesine inen İmamoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den çalışmalarla ilgili bilgi aldı. İmamoğlu’na Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi de eşlik etti. İmamoğlu ve beraberindeki heyet, incelemelerin ardından bir iş aracına binerek, metro hattı tüneli boyunca yaklaşık 500 metrelik gezi gerçekleştirdi.

“HIZLI HAREKET EDECEĞİZ”
Tüneli kazan TBM (Tunel Boring Machine-Tünel Açma Makinesi) cihazının çalışmasını yerinde izleyen İmamoğlu, hatla ilgili şu bilgileri paylaştı:
“2017'den itibaren durmuş projeydi. Ataşehir’den başlayan, Göztepe'nin yoğunluğunu aldığı, aynı zamanda Ümraniye ile buluşan bir hat. Günde 400 bin kapasiteli bir hat olması bekleniyor. Dolayısıyla bu hattın yürümesi gerekiyordu. Arkadaşlarımız bu şantiye ile ilgili kredi girişimlerini yaptılar. 2017'den 2019'a kadar durum bu. Şantiyeyi, o dönemde, 175 milyon Euro'luk bir finansman sağlayarak harekete geçirdik. Eylül 2019 dan bu yana yoğun bir çalışma yürütülüyor. 2 tane TBM çalışıyor. Buradaki TBM'nin performansı, 1 kilometre mesafeye ulaştı. 2 TBM daha devreye girecek Mayıs ve Haziran ayında. Hızlı hareket edeceğiz. 11 duraklı, yaklaşık 16 kilometre mesafeye ulaşan bir metro hattını devreye alacağız. Niyetimiz, 2022'nin ortalarında bu hattı devreye almak. Az önce Pelin Hanım da söyledi, o da sevindirici; sanırım 2021’in sonuna doğru TBM’lerin işi bitmiş olacak. Diğer i̇nşaat çalışmaları elbette devam edecek. Umarım 2022 yılında, Göztepe Parkı’ndan başlayarak Ümraniye'de sona eren bu yoğun hat üzerinde hizmet veren, çok değerli bir metromuzu, İstanbullulara hediye etmiş olacağız.”

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 23 May Cmt, 2020 01:03

İlk TBM Finans Merkezi - Ataşehir arasındaki kazıyı tamamlamış. Bir sonraki istasyona ilerlemek için bakıma alınmış. Sadece 1 istasyonluk mesafeymiş. Sanırım hattın başka bir kısmı da NATM olarak ilerliyor.

Resim

https://www.linkedin.com/posts/seyyid-% ... 15712-Hpbp

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 23 May Cmt, 2020 09:52

bu da güzel haber, bir şekilde işler devam ediyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Prş, 2020 21:02

Uğur yazdı:
23 May Cmt, 2020 01:03
İlk TBM Finans Merkezi - Ataşehir arasındaki kazıyı tamamlamış. Bir sonraki istasyona ilerlemek için bakıma alınmış. Sadece 1 istasyonluk mesafeymiş. Sanırım hattın başka bir kısmı da NATM olarak ilerliyor.

Resim

https://www.linkedin.com/posts/seyyid-% ... 15712-Hpbp
bununla ilgili bende bugün linkedin de bir post gördüm, 989 m. lik kazıyı 45 günde tamamlamışlar, hız böyle devam ederse 2 sene sürecek bir kazı ortaya çıkar, yalnız daha önceki haberde 2 tbm daha devereye gireceği söylenmişti, eğer bu gerçekleşti ise teorik olarak Ağustos sonun 3 km kazı yapılmış olmasını beklemeliyiz. Hattın tamamı tbm ile kazılsa bu durumda 225 günlük bir kazı hızı ortaya çıkabilir demek! doğru mu hesapladım arkadaşlar?

https://www.linkedin.com/posts/emellggu ... 00192-VxFJ

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Tem Çrş, 2020 14:57

Esat yazdı:
02 Tem Prş, 2020 21:02
bununla ilgili bende bugün linkedin de bir post gördüm, 989 m. lik kazıyı 45 günde tamamlamışlar, hız böyle devam ederse 2 sene sürecek bir kazı ortaya çıkar, yalnız daha önceki haberde 2 tbm daha devereye gireceği söylenmişti, eğer bu gerçekleşti ise teorik olarak Ağustos sonun 3 km kazı yapılmış olmasını beklemeliyiz. Hattın tamamı tbm ile kazılsa bu durumda 225 günlük bir kazı hızı ortaya çıkabilir demek! doğru mu hesapladım arkadaşlar?

https://www.linkedin.com/posts/emellggu ... 00192-VxFJ
Abi,

Hat uzunluğu 12,5 kilometre ve bir alet ile 45 günde bir kilometre kazılabiliyorsa, iki yöndeki 25 kilometre için 1.125 gün gerekir..

https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... saat=0&q=7 adresine göre bu hatta 5 adet TBM var, demek ki 225 günde tünel kazılarının tamamlanmasını bekleyebiliriz..

TBM'lerin duraklardaki bakım sürelerini de eklemek gerek bu süreye; varsayıyorum ki 15 günlük bakım süresi x 10 durak x 2 yön / 5 TBM = 60 gün ediyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Ümraniye Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Çrş, 2020 15:19

:) matematik bilen güzel insanlar :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ağu Pzr, 2020 20:31

Hattın 2022 sonunda açılması hedefleniyormuş: https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/8 ... s-2020.pdf (sayfa 30)
Göztepe - Ataşehir - Ümraniye Metrosu’nda son birkaç aydır çok yoğun bir çalışma yürütülüyor. 2021’in sonunda tünel kazı çalışması tamamlanmış olacak. 11 istasyonlu 13 kilometrelik metronun, 2022’nin sonunda hizmete alınması amaçlanıyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 Göztepe-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Eki Cmt, 2020 17:44

Hattın 2022 sonunda açılma hedefi bugünkü törende de dile getirilmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37334
Yapımı 2017’de durdurulan ve yeniden inşası 20 Eylül 2019'da İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından başlatılan “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”ndaki çalışmalar, tüm hızıyla sürüyor. Hattın Atakent İstasyonu’ndaki son tünel açma işlemini, yerin 42 metre altında inceleyen İmamoğlu, metro çalışmaları için yeni kredi anlaşmaları olup olmadığı yönündeki soruya, “İhtiyacımız var. Farklı hatlarda da var; çalışıyoruz. İyi sinyaller alıyoruz. Umarım hızlıca bu gereksinimleri gidereceğiz. O itibarı ve o kabiliyeti İstanbul’un her zaman vardır. Hızlıca bu sorunları da aşıp, var olan hatlarımızla ilgili sorunsuz süreçleri tamamlamak arzusundayız” yanıtını verdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2017'den bu yana durmuş bir proje olan “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarını, 20 Eylül 2019'da yeniden başlatmıştı. İmamoğlu, kent trafiğine nefes aldıracak en önemli hattın, Atakent İstasyonu’ndaki tünel açma çalışmalarının sonlandırılmasını yerinde inceledi. TBM cihazının (Tunel Boring Machine-Tünel Açma Makinesi), son beton bloku delme işlemini, çalışanlarla birlikte izleyen İmamoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin'den çalışmalarla ilgili bilgi aldı. İmamoğlu ve çalışanlar, delme işleminin tamamlanmasını alkışlarla kutladı. İmamoğlu, gazetecilerin sorularını da yerin 42 metre altında yanıtladı. İmamoğlu’na sorulan sorular ve İBB Başkanı’nın sorulara verdiği yanıtlar şunlar oldu:

“METROLARIMIZIN BİR YANDAN YÜRÜMESİ BİZİ HEYECANLANDIRIYOR”

- Önceki dönem durdurulan metro hatlarından biriydi, inşaatta geldiğiniz son nokta nedir?

“Şu anda Ümraniye'deyiz. TBM'in çıkışını izledik hep beraber. Göreve geldiğimizde, duran hatlarımızdan birisiydi. Kaynak oluşturmamızla beraber hızla başladığımız noktadayız. Son durağa devam edecek buradan hattımız. Şimdi Ümraniye'deki durağımızdan Çekmeköy'e doğru yola çıkacak. Yanda diğer kolumuz da geliyor. Geçtiğimiz yıl Ataşehir'den başlattığımız süreç kuzeye, son noktaya doğru işini bitirmiş olacak. Bir de tabi bunun güneyi var, Göztepe'ye doğru devam edecek kısmı var. Hazırlıklar yapılıyor ve inşallah yıl sonuna doğru orada da harekete geçeceğiz. Bu demek oluyor ki, 2021'in sonunda tünel işlerimiz hemen hemen bitirilmiş olacak. Çok inandığımız bir hat.üzerinde kıymetli duraklar var.

11 durağımız var ve Göztepe'den Çekmeköy'e, yine Ümraniye- Üsküdar hattı ile de buluşan kıymetli bir hattımız. Metrolar bizim için önemli. Metrolarımızın bir yandan yürümesi bizi heyecanlandırıyor. İstanbul’un ve Türkiye’nin bu zor günlerinde, emekleriyle kendilerini bu işe adayan bütün emekçi dostlarımıza, buradaki firmalarımıza, müşavir firmalarımıza ve benim değerli çalışma arkadaşlarıma, hepsine yürekten teşekkür ediyorum. Allah, tamamına erdirsin inşallah.”

“İSTANBUL’UN KREDİ KABİLİYETİ HER ZAMAN VARDIR”

-Yeni kredi anlaşmaları var mı?“

Çalışıyoruz tabii. İhtiyacımız var. Farklı hatlarda da var; çalışıyoruz. İyi sinyaller alıyoruz. Umarım hızlıca bu gereksinimleri gidereceğiz. O itibarı ve o kabiliyeti İstanbul’un her zaman vardır. Hızlıca bu sorunları da aşıp, var olan hatlarımızla ilgili sorunsuz süreçleri tamamlamak arzusundayız. Bir yandan mümkün olduğu kadar öz kaynağımızdan katkı sunduğumuz hatlarımız var, bir de tabi yeni hazırladığımız hatlarımız var. O hatlarda hem borçlanma modelini hem finansman modelini hem de daha öncesinde projenin kabiliyetlerini iyi hesaplayıp, işe girdikten sonra, ‘Yahu şu olmadı, bu çıkmadı’ demeden, başladığı gibi bitecek şekliyle tasarlayacağımız hatlarımız olacak.

Zaten bu işler, öyle olmalı. Başlayıp, ‘3 yılda bitecek’ dediğiniz iş 6-7 yılda bittiği zaman, onum maliyeti size çok daha fazla. Zira ülkemizin ekonomisi ne yazık ki, son dönemde bu maliyetleri artıracak döviz ve bunun gibi unsurlarla maliyeti sırtımıza yük olarak bindiriyor. Ama İstanbul’un aktif hali ve dünya çapında ilgi duyulan bir metropol oluşu, kabiliyetleri, bütün bu sorunları her şeye rağmen aşacak düzeydedir. Hem var olanları hem yeni projelerimizi en iyi şekliyle planlayacağız. İstanbul’u bu 5 yılda, çok önemli adımlara hazırlamış oluyoruz. Umut ediyorum, bu 5 yıl çok iyi anılacak.”

İmamoğlu, “Bu hattın açılışı için bir tarih belirlendi mi” sorusunu, hemen yanındaki Alpkökin’e aktardı.

Alpkökin’den “2022’nin sonunda” yanıtını alan İmamoğlu, “Pelin Hanım ne diyorsa, o” karşılığını verdi.

SAATTE TEK YÖNDE 44.000 YOLCU TAŞIYACAK

Tam otomatik sürücüsüz özelliği ile 13 kilometre uzunluğundaki M12 Göztepe-Ümraniye Metro Hattı, 11 istasyondan oluşuyor. Saatte tek yönde 44.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak olan M12 hattı; Çarşı istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile, Yeni Sahra istasyonunda M4 Kadıköy-Tavşantepe metro hattı ile, Göztepe istasyonunda da Marmaray ile entegre olacak. Hatta; 60. Yıl Parkı, Göztepe, Sahrayıcedit, Yeni Sahra, Ataşehir, Finans Merkezi, Site, Atakent, Çarşı, SBÜ Hastanesi ve Kazım Karabekir istasyonları yer alacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 18 Eki Pzr, 2020 09:43

hadi bakalım hayırlı olsun diyelim, inşallah hedefler tutar

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eki Pzr, 2020 11:09

Bu hattın “yeniden inşaata başlama” töreni sırasında da 2022 hedefi telaffuz edilmişti ve o zaman da bunun çok zor olduğunu, geçmişteki projelere bakınca 2023 ortasının bile iddialı olduğunu yazmıştım; hâlâ aynı düşüncedeyim..

Hele ki tam otomasyonlu hatların test sürüşlerinin en az altı ay sürdüğünü düşünürsek, 2022 sonunda testler başlasa ve 2023 ortasında kullanıma açılsa, gayet yeterli diye düşünüyorum..

Öte yandan, İBB Başkanı’nın bu hattı son 13 ayda üç kez ziyaret etmesi ve metro hatlarıyla bu kadar sıkça ilgilenmesi çok iyi, inşallah yakın takibini sürdürür..

Aslında keşke İBB bir sürpriz yapsa ve tıpkı M9’daki gibi parçalı açılış hedefiyle 2021 yıl sonunda Yenisahra ile Çarşı durakları arasında M12’yi manuel işletmeye açsa ve bu sayede M4 ile M5 arasında metro bağlantısı sağlanmış olsa..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.03:12 » M12 60. Yıl Parkı-Kâzım Karabekir Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 25 Eki Pzr, 2020 12:55

Ataşehir'den Yenisahra'ya doğru TBM kazıları başlamış.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön