brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 09 Ağu Çrş, 2017 21:20

Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.

savas
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Nis Cum, 2017 01:31

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen savas » 09 Ağu Çrş, 2017 21:51

Artık İnşaa süreci diye başlık açabilriz diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 07:00

Uğur yazdı:Araştırma rapor değil de yer yer çok kalabalık yetmiyor gibi haberler çıkıyordu. Ne kadar gerçekçidir bilemem. Site ismi vermeyeyim en meşhur raylı sistem haber sitesinde.
Kalabalık her yerde yetmiyor :) pik saat yoğunluğu mu, yoğunluğun sebebi alternatif olmaması mı, aktarma/entegrasyon noktası yanlışları mı bunların iyi belirlenmesi lazım, bu açıdan sordum. Yoksa belediyelere kalsa, 1 milyonluk şehre şov için 10 araçlı metro yapacak olan da çıkar. Ben Bursa özelinde sistemin artık yer altına geçmesi gerektiğine inanıyorum, çünkü şehrin içinde daha fazla yüzeysel metro inşa edecek alan sıkıntısı yaşanacak, dağa doğru daha sık ve eğimli yerleşim alanlarına giriş için illa ki yer altı yapılacak. Merkez dışı ilçelere erişim için nasıl bir yöntem izlenecek o önemli, yani kuzey yönünde daha düzlük alanlar vardı yanılmıyorsam ama orada da cadde genişlikleri kurtarmayabilir. Kapasite olarak ise doğru kurulmuş bir sistem ile 4 lü dizilerle çalışılsa bile, otobüs ve tramvay ile desteklenmiş güzel bir yapı ortaya çıkabilir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Ağu Prş, 2017 08:12

Metro her dakika tam kapasite çalışmıyor. Sadece işe ve okula gidiş-geliş saatlerinde yani 18 saatlik çalışma periyodunda sadece 4-5 saat çok çok kalabalık oluyor. Çünkü herkes aynı saatte işe gittiği için sistem kaldırmıyor doğal olarak. Tek yönde bir seferde dörtlü dizi bin kişi taşıyabiliyor, tren sayısı arttıkça da sefer aralıkları kısaldı. Başkanın bundan sonra hatların yer altında yapılacak demesi bile bazı şeylerin görüldüğü anlamına gelir ki mevcut hatta bile yer altına alınması gereken yerler var, mesela; Merinos ile Acemler arası yani Sırameşeler bölümünün yer altına alınması lazım.

Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 09:35

mustafaguler yazdı:Merkez dışı ilçelerle ilgili şöyle bir durum oluştu. Doğu bölgesinden (İnegöl, Yenişehir) gelen toplu taşıma araçları için Kestel'e, batı bölgesinden (M.K.Paşa, Karacabey, Bandırma) gelen araçlar için Uludağ Üniversitesi, kuzey bölgesinden (Orhangazi, İznik) araçlar için Otogar'da küçük garajlar oluşturuldu ve şehir içine girmeleri yasaklandı. Kabaca bu yasaktan muaf iki hat mevcut; 101 nolu Gemlik-Merinos hattı ve 80 nolu Kent Meydanı-Yenişehir Havalimanı hattı.
Peki şehir içine girmeyen hatların yolcusunun entegrasyonu nasıl sağlanıyor? Otobüsten otobüse geçip mi giriyorlar yine, yoksa raylı sistem ile merkez noktalara girebiliyorlar mı?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 10 Ağu Prş, 2017 10:36

Doğu ve batı entegrasyonu metro ile yapılıyor. Ancak metroya binişlerinde sıfırdan ücret alınıyor, aktarma indirimi yapılmıyor sanırım emin değilim. Çoğu zaten Bursakart ile değil kağıt bilet sistemi ile çalışıyor. Mesela bildiğim kadarıyla İnegöl otobüsleri Kestel'e kadar geliyor, şehir içine girmiyor diye ufak bir indirime gitmişlerdi, son durum ne bilmiyorum açıkçası.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Prş, 2017 10:55

eh yani standart problemlerimiz devam ediyor, bütünü değil parçayı düşünüyoruz, kalıcı değil geçici çözümler ile yürümeye devam ediyoruz. Sonra typisch türkisch dediğim için bana gavur özentisisin diyorlar :) he öyleyim.

savas
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Nis Cum, 2017 01:31

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen savas » 29 Eyl Cum, 2017 16:59

Şuanda Sondaj Çalışmaları sürüyor.

savas
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Nis Cum, 2017 01:31

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen savas » 13 Kas Pzt, 2017 16:40

Kentiçi ulaşıma nefes aldıracak olan 6 istasyonlu 6.2 km'lik doğu etabı metro projesi, Ulaştırma Bakanlığı'nın 2018 bütçesinde görünmedi. 1.2 milyar liraya tamamlanması planlanan proje, bakanlığın Plan Bütçe Komisyonu'nda görüşülen 144 milyarlık yatırımlarında yer almadı.

AK Parti milletvekillerinin de Bakanlık'ta takip etmediği bu proje, Bursa için şimdilik bir hayal kırıklığı olarak görünüyor.

Proje artık, siyasi iradenin bütçede kalemler arasında oynama yapmasıyla ihale edilebilecek. Aksi halde proje başka bahara kalacak.

http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/ ... 04647.html

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen mustafaguler » 14 Kas Sal, 2017 13:39

Daha fizibilite çalışması bitmeyen bir proje için elbette bakanlık bütçe ayırmaz. Büyükşehir daha üstüne düşen görevi bitirmedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Kas Sal, 2017 14:22

mustafaguler yazdı:Daha fizibilite çalışması bitmeyen bir proje için elbette bakanlık bütçe ayırmaz. Büyükşehir daha üstüne düşen görevi bitirmedi.
Durum buysa normal, istanbul da projesi bitmiş iş plana giremedi bir türlü

savas
Abonman
Mesajlar: 23
Kayıt: 14 Nis Cum, 2017 01:31

Re: brs-M.04:01 » Bursaray Gökdere-Şevket Yılmaz Hast. [Proje Süreci]

Mesaj gönderen savas » 28 Kas Sal, 2017 11:28

Trafik meselesinin çözümünde toplu ulaşımın desteklenmesi için önemli dokunuşlar yapan Başkan Aktaş, "Bizim için birinci öncelik trafik meselesi. Bunun çözümü için 24 saat çalışıyoruz. Yıldırım metrosunu hayata geçirmek için Ankara'dan destek isteyeceğiz. Toplu ulaşımı tercih sebebi haline getirecek hamleler yapacağız. Bugüne kadar Ulaştırma Bakanlığı'nın Bursa'ya yaptığı raylı yatırım yok. Raylı yatırımlar hep belediye eliyle yapılmış. İnşallah Ankara'dan istediğimiz desteği alacağız

Kaynak:http://www.bursahakimiyet.com.tr

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön