ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Allah rahmet eylesin, ailelerine sabır versin, üzücü.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Ölen 2 arkadaşımıza da Allah'tan rahmet diliyorum Mekanları cennet olur inşallah.
Açıkçası bu kaza beni hiç şaşırtmadı.Dikkat ederseniz son zamanlarda alt yapı projelerinde sürekli ciddi olaylar oluyor fakat ŞANS eseri hiç kimsenin burnu bile kanamadığı için gündeme gelmiyor
1 -Mahmutbey istasyonun top-down modeli ile yapıldığı sırada döşemelerin komple çökmesi.Çok büyük ve ciddi bir olay eğer bu olay Allah'a şükür vardiya anında olmadi eğer vardiya anında olsa çok daha ağır sonuçları olabilirdi.
2-Gayrettepe - 3.Havalimanı metro projesinde havalimanı içinde yapımı devam eden NATM modeli ile kazı esnasında çok büyük bir alanda göçük oluyor ve yine Allah'a şukur yakınlarda kimse olmadığı için hiç kimsenin burnu bile kanamıyor.
3- Kabataş-Mecidiyekoy metrosu projesinde İstanbul'un en yoğun trafik akışının olduğu sahil kısmında 2 kez dev göçükler oldu va yine Allah'a şukur o yoğun trafiğie rağmen hiç bir araba veya motor o göçüklerin içinde düşmedi.
Bu kazaların kök bana göre nedeni yetersiz mühendislik hesaplamaları.Yeni mezun mühendislik fakültesi öğrencileri malesef dökülüyor.İşi bilen tecrübeli sağlam muhendsiler ise yurt dışı projelerinde çalışmak istiyor.Çünkü Türkiye'de ihale alan firmaların önceliği hız ve maliyet.Bu şartlar altında iyi bir mühendis çalışamayacağını bildiği için hemen yurt dışı projelerinde çalışmak istiyor.
Her zaman diyorum bu ihale sistemi ile hep aynı firmalar bu ihaleleri aldıkça bu düzen değişmedikçe iş kazası olmaması İM-KAN-SIZ !!
Açıkçası bu kaza beni hiç şaşırtmadı.Dikkat ederseniz son zamanlarda alt yapı projelerinde sürekli ciddi olaylar oluyor fakat ŞANS eseri hiç kimsenin burnu bile kanamadığı için gündeme gelmiyor
1 -Mahmutbey istasyonun top-down modeli ile yapıldığı sırada döşemelerin komple çökmesi.Çok büyük ve ciddi bir olay eğer bu olay Allah'a şükür vardiya anında olmadi eğer vardiya anında olsa çok daha ağır sonuçları olabilirdi.
2-Gayrettepe - 3.Havalimanı metro projesinde havalimanı içinde yapımı devam eden NATM modeli ile kazı esnasında çok büyük bir alanda göçük oluyor ve yine Allah'a şukur yakınlarda kimse olmadığı için hiç kimsenin burnu bile kanamıyor.
3- Kabataş-Mecidiyekoy metrosu projesinde İstanbul'un en yoğun trafik akışının olduğu sahil kısmında 2 kez dev göçükler oldu va yine Allah'a şukur o yoğun trafiğie rağmen hiç bir araba veya motor o göçüklerin içinde düşmedi.
Bu kazaların kök bana göre nedeni yetersiz mühendislik hesaplamaları.Yeni mezun mühendislik fakültesi öğrencileri malesef dökülüyor.İşi bilen tecrübeli sağlam muhendsiler ise yurt dışı projelerinde çalışmak istiyor.Çünkü Türkiye'de ihale alan firmaların önceliği hız ve maliyet.Bu şartlar altında iyi bir mühendis çalışamayacağını bildiği için hemen yurt dışı projelerinde çalışmak istiyor.
Her zaman diyorum bu ihale sistemi ile hep aynı firmalar bu ihaleleri aldıkça bu düzen değişmedikçe iş kazası olmaması İM-KAN-SIZ !!
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Allah bize birşeyler demeye çalışıyor bence, Sefaköy Avcılar gibi yerler varken Bostancı - Dudullu gibi ara metrolara öncelik verilmesi saçma.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu site üzerinden okuduğum en saçma yazı, mühendislik hatası yüzünden iki insan ölmüş senin yazdığına bak Sefaköy'e metro yapılsaydı bu olmazdı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
normal değil ki, buraya ya beni provoke etmeye gelmiş, ya da başka bir amacı var, yazdıklarının hepsi kıçtan uydurma şeyler
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
yıllar önce bir kişi Haydarpaşa'nın şehrin merkezinde olmadığını söylüyordu, onu anımsattı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
valla bilmiyorum, yolu açık olsun, gereksiz insanlara tahammülüm olmadığı için açtım ben bu siteyi ara sıra düşüyorlar böyle. Bunlarla mücadele etmek imkansız ve yorucu. Biz sayfamıza bakalım, az öz temiz olabildiğince doğru bilgi. Sizlere teşekkür ederim.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M8 Bostancı -Dudullu Metrosu için güncel açılış bilgisi var mı?
İBB Başkanı bu yıl başındaki bir habere göre bu yıl sonu kısmi açılış demiş ama İnternet'teki bazı haberlere göre, muhtemelen, 2019 ilk yarısında kısmı açılış yapılacak gibi..
"14.3 kilometrelik 13 istasyonlu Bostancı İDO-Dudullu Metrosu’nun Bostancı'dan İMES'e kadar olan kısmındaki 9 istasyon yıl sonu açılacak. Hattın elektromekanik sisteminin yapımına başlandı. Bostancı-İMES arası 10.2 kilometre ve yolculuk 14 dakika sürecek. Bostancı-Dudullu Metrosu’nun kalan 4 istasyonu ise 2019 yılı içerisinde açılacak.."
https://www.ntv.com.tr/ekonomi/ibb-bask ... 8-OurmDXfg
İBB Başkanı bu yıl başındaki bir habere göre bu yıl sonu kısmi açılış demiş ama İnternet'teki bazı haberlere göre, muhtemelen, 2019 ilk yarısında kısmı açılış yapılacak gibi..
"14.3 kilometrelik 13 istasyonlu Bostancı İDO-Dudullu Metrosu’nun Bostancı'dan İMES'e kadar olan kısmındaki 9 istasyon yıl sonu açılacak. Hattın elektromekanik sisteminin yapımına başlandı. Bostancı-İMES arası 10.2 kilometre ve yolculuk 14 dakika sürecek. Bostancı-Dudullu Metrosu’nun kalan 4 istasyonu ise 2019 yılı içerisinde açılacak.."
https://www.ntv.com.tr/ekonomi/ibb-bask ... 8-OurmDXfg
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Mümkün değil, 1 istasyon bile açılamaz
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M7’nin bile en erken 2019’un son çeyreğinde yolculu seferlere açılabileceğini konuşuyoruz..
M8’in bence en erken 2019 ortasında test sürüşleri başlar, 2020’nin başlarında da yolculu seferler başlatılır..
M8’in bence en erken 2019 ortasında test sürüşleri başlar, 2020’nin başlarında da yolculu seferler başlatılır..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M8 hattı için EBRD (77,5 milyon Euro), Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası (77,5 milyon Euro) ve Société Générale (20 milyon Euro) toplam 175 milyon Euro kredi sağlayacakmış..
Bu tutar, haberde 410 milyon Euro olarak belirtilen toplam proje maliyetinin %43'ü anlamına geliyor..
Hattın inşaatının oldukça ileri bir seviyede olduğunu düşünürsek, bu tutarın hattın tamamlanması için yeterli olacağını umuyorum..
Haber: https://www.birgun.net/haber/avrupa-dan ... edi-270196
Bu tutar, haberde 410 milyon Euro olarak belirtilen toplam proje maliyetinin %43'ü anlamına geliyor..
Hattın inşaatının oldukça ileri bir seviyede olduğunu düşünürsek, bu tutarın hattın tamamlanması için yeterli olacağını umuyorum..
Haber: https://www.birgun.net/haber/avrupa-dan ... edi-270196
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası (BSTDB) ve Societe Generale’in, İstanbul’da metro hattının geliştirilmesi için toplam 175 milyon euro'luk kredi sağlanması konusunda anlaşmaya vardığı belirtildi.
EBRD'den yapılan açıklamada, bankanın, 20 milyon euro'su Societe General tarafından sağlanmak üzere, 97.5 milyon euro'luk krediyi İstanbul’da yeni bir metro hattının inşası için onayladığı belirtildi.
Açıklamada, buna ek olarak Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası’nın da projeye 77.5 milyon euro kredi sağlayacağı açıklandı.
EBRD açıklamasında, yaklaşık 13 kilometre uzunluğunda olacak yeni hattın Üsküdar-Çekmeköy, Kadıköy-Tavşantepe ve Marmaray hattına katkıda bulunacağını, yaklaşık 350 bin yolcu taşımasının planlandığı kaydedildi.
Açıklamada, İstanbul’da yeni metro hattı projesinin toplam maliyetinin 410 milyon euro olduğu belirtildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Haberde hattın adı yok, çok saçma değil mi