ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Pzt, 2020 06:25

bu hat içinde %65 denilmiş ama bunun açılacağına inancım daha fazla :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Eyl Sal, 2020 16:29

İBBB Ekrem İmamoğlu, M8 şantiyesini ziyaret etmiş ve 2021'de açılış yapmayı hedeflediklerini belirtmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37251

Hadi hayırlısı bakalım..
İBB, yapımı önceki yönetim tarafından durdurulan Dudullu-Bostancı Metro hattındaki çalışmaları, finansman sorunlarını çözdükten sonra yeniden başlattı. Yaklaşık 2 ay önce, durmuş çalışmaları yeniden başlatan İmamoğlu, hattın Bostancı şantiyesinde incelemelerde bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Dudullu-Bostancı metro hattının yapımına, 26 Şubat 2016’da başladı. Çalışmalar, 2019 yılının Mart ayında durma noktasına geldi. 23 Haziran 2019 seçimlerinin ardından göreve başlayan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, durmuş metro hatları konusuna öncelik verdi ve finans kaynağı bulma konusuna yoğunlaştı. Dudullu-Bostancı metro hattındaki çalışmalar da finans kaynağı bulunmasının ardından yeniden başladı. 10 Temmuz 2020’de hattın Kayışdağı İstasyonu şantiyesinde, “Dudullu-Bostancı Metro Hattı Yapım İşleri Yeniden Başlıyor” başlıklı tören düzenledi. İmamoğlu, düzenlenen törenle, durmuş hattaki çalışmaları yeniden başlattı.

İmamoğlu, yaklaşık 2 ay sonra yine Dudullu-Bostancı Hattı’nda ve otopark inşaatında incelemelerde bulundu. İnceleme gezisinde İmamoğlu’na; Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, Maltepe Belediye Başkanı Ali Kılıç, İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin ve Metro A.Ş. Genel Müdürü Özgür Soy eşlik etti. Alpkökin ve Soy’dan çalışmalarla bilgi alan İmamoğlu, inceleme gezisiyle ilgili değerlendirmelerini de istasyon alanında gerçekleştirdi. Hattaki çalışmaların oldukça hızlandığını vurgulayan İmamoğlu, şunları söyledi:
“Açıldığı andan itibaren, 450-550 bin kişi günlük yolcu sayısına erişme ihtimali olan, güçlü bir hat. Hem deniz yoluyla buluşması hem Dudullu da sanayi tesisleriyle, başta Marmaray olmak üzere diğer hatlarla kesişmesi, bu hattı çok değerli bir konuma taşıyor. 2021’de biz, bu hattı hayata geçirmek istiyoruz. Hem burada öz finansmanı konusunda belediyemizin hem de diğer dış kaynaklar noktasında, çok verimli olacağını bildiğimiz bu hatta dönük, yoğun bir gündemle tanışıyoruz. Durmuş bir hat olarak teslim almıştık burayı. Etkin hale getirmek, bizi memnun etmiştir. Ama bizi esas mutlu edecek olan, burayı tümüyle bitirmiş olmak. Kaldı ki burası, bir transfer noktası. Burada 900 araçlık, Kozyatağı’nda 2 bini aşan bir otoparkımız var. Burası, aynı zamanda ‘park et-devam et’ modelimiz için de çok kıymetli noktalar.”

Hattın deniz ulaşımıyla bağlantı noktasında da önemli olduğunu dile getiren İmamoğlu, “Bir anda İstanbulluyu deniz yoluyla, raylı sistemle, diğer toplu taşıma unsurlarıyla bir araya getirerek, bir modelle trafiği rahatlatmış hale getireceğiz. Pandemiyle beraber toplu taşımanın, hatta mesainin tekrar ele alındığı bu dönemlerde, böylesi rahatlatıcı çalışmaların bir an önce kazandırılması, 16 milyon İstanbullunun ve de çok değerli misafirlerimizin, turistlerimizin rahat edeceği bir şehir ortamını yaratmış olacağız. Bütün gücümüzle, var gücümüzle bu hattı bitirmek ve İstanbulluya kazandırmak istiyoruz” dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Pzt, 2021 19:41

bu hattı unuttuk gitti ya :) evet arkadaşlar bayağı bir ilerleme var, gelişmeler şu şekilde Dudulludaki depo sahasında bu hattın araçlarının da parklanacağı depo sahasında ikinci kat garaj sahası da tamamlandı, Pazar günü de 5 km/s ile depo sahasından bir araç ana hatta alınarak bir test sürüşü yapıldı. Bu ilk test anladığım kadarı ile sadece bir gabari testi gibi, makaslardan geçişler, kurplar ve peronlardaki gabari testleri gibi ama Pelin Hanım Eurasi Rail fuarında evet 2021 itibari ile M8 hattı testlerine başlamış olacağız dedi, yani sanırım tam teşekküllü araç-yol testlerine bu sayede başlanmış olacak, sinyal testlerine de ardından geçilecek diye anladım.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Kas Sal, 2021 10:46

kemal yazdı:
29 Kas Pzt, 2021 17:59
M8 Bostancı Dudullu arası Deneme seferleri başlamış.

https://www.linkedin.com/posts/ercan-al ... 71136-b4kP
Hadi hayırlı olsun, inşallah 2022 bitmeden hizmete alınır da M5-M4-Marmaray bağlantısı sağlanmış olur..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Sal, 2021 23:23

2022 içerisinde açılacağını düşünüyorum, bence kesin açılacak :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Ara Çrş, 2021 21:52

Açılana kadar biz de biraz matematik yapalım :)

Diyelim ki Parseller durağından metroya bindiniz ve Yenikapı’ya gidiyorsunuz..
Hangi yolu seçersiniz?

1. Hattın son durağı olan Bostancı’ya kadar giderim, 12 durak için 27 dakika diyorum..
Bostancı’da Marmaray durağına yürüyüş için 4 dakika (caddenin karşısına geçmek de var) yazıyorum..
Marmaray’ı ortalama 4 dakika bekliyoruz, Ataköy-Pendik arasındaki seferler 8 dakikada bir olduğu için..
Marmaray’ın tarife tablosuna bakarak, Bostancı-Yenikapı arasına 27 dakika yazıyorum..
Toplam Süre: 62 dakika

2. Kozyatağı’na kadar giderim, 9 durak için 20,5 dakika diyorum..
Kozyatağı’nda iki durak arasında geçiş için 3 dakika ve yeni metro trenini bekleyiş için 3 dakika yazıyorum..
Kozyatağı’ndan Ayrılık Çeşmesi’ne kadar 5 durak için 12,5 dakika diyorum..
Ayrılık Çeşmesi’nde iki durak arasında geçiş için 3 dakika ve Marmaray bekleme süresi için 4 dakika diyelim..
Marmaray’da da Ayrılık Çeşmesi ile Yenikapı arası 12 dakika gözüküyor tarife tablosunda..
Toplam Süre: 58 dakika

3. Dudullu’da inerim, 2 durak için 4,5 dakika yazıyorum..
Dudullu’da iki durak arasında geçiş için 3 dakika ve yeni metro trenini bekleyiş için 3 dakika yazıyorum..
Dudullu’dan Üsküdar’a kadar 13 durak için 32,5 dakika diyorum..
Üsküdar’da iki durak arasında geçiş için 3 dakika ve Marmaray bekleme süresi için 4 dakika diyelim..
Tarife tablosuna göre Üsküdar ile Yenikapı arasına da 8 dakika yazıyorum..
Toplam Süre: 58 dakika

Marmaray için tarife tablosunu kullandım..
M8 sürücüsüz olduğu için aynı setleri kullanan M7’nin iki durak arasındaki ortalama süresi olan 2,25 dakikayı aldım..
M4 ve M5 için ise iki durak arasına 2,5 dakika yazarak hesap yaptım..

Bostancı’da iki peron arası yürüyüş için 4 dakika, Üsküdar, Ayrılık Çeşmesi, Kozyatağı ve Dudullu’da ise 3’er dakika dedim..

Marmaray’ı ortalama 4 dakika bekleriz, diğer metroları ise ortalama 3’er dakika bekleriz diye düşündüm..

Özetle;
- M8 + M5 + Marmaray: 58 dakika
- M8 + M4 + Marmaray: 58 dakika
- M8 + Marmaray: 62 dakika

Maliyetler de aşağıdaki gibi oluyor..
- M8 + M5 + Marmaray: 4,03 + 2,88 + 4,03 = 10,94 TL
- M8 + M4 + Marmaray: 4,03 + 2,88 + 4,03 = 10,94 TL
- M8 + Marmaray: 4,03 + 5,18 = 9,21 TL

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 09 Ara Prş, 2021 08:51

süreler nerede ise aynı, bu yüzden maliyet ve maliyet aynı olsa bile insanımız için en az indi bindi hareketinin olacağı sistem cazip gelecektir diye düşünüyorum. Tabi maliyetler bugünkü rakamlar ile 2022 ye bu rakamlarla giremeyebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Çrş, 2021 07:32

Dün gece bu hatta ilk gabari testi gerçekleştirilmiş, anladığım kadarıyla bu test sorunsuzca da tamamlanmış. Sinyalizasyon ve sinyal testleri ne zaman başlayacak bakalım, umarım tüm testler ve kalan işler hızlıca tamamlanır ve en kısa sürede Anadolu yakasının 3. metrosu da açılır.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Ara Prş, 2021 13:50

Ekrem Başkan, deneme sürüşüne katılmış: https://www.ibb.istanbul/arsiv/38354/es ... durdu-bask
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, önceki yönetimin 2016’da başlatıp, 2018’de ödenek yokluğundan durduğu Dudullu-Bostancı metro hattında test sürüşü gerçekleştirdi. 4 ilçeden geçecek 13 istasyonlu hattın yapımını, pandemi ve ekonomik kriz şartlarında, öz kaynak kullanımıyla devam ettirdiklerini vurgulayan İmamoğlu, “Bu hat, 2018 sonunda İller Bankası'ndan alınan bir ödenekle yapılmaya başlanmış, ama o ödenek de bitmiş. Tamamen durmuş bir şekilde aldık, yüzde 50’lerde. Uzun süre beklendi, çünkü bir kaynağı yoktu. Öz kaynakla yol aldık” dedi. Ekonomik kriz ortamlarında bu tür işleri başarmanın zorluğuna dikkat çeken İmamoğlu, “Ama zoru başarmak zorundayız. Kim için? Milletimiz için. O duyarlılıkla hareket ediyoruz. İnşallah 2022’nin sonuna bu hattı yetiştirip, çok değerli bir metro hattını İstanbullulara kazandırmak arzusundayız” ifadelerini kullandı.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 4 ilçeden geçecek 13 istasyonlu Dudullu-Bostancı metro hattında test sürüşü gerçekleştirdi. Ataşehir Mevlana ve Kayışdağı istasyonları arasında gerçekleştirilen test sürüşünü, “Hadi hayırlı olsun. İnşallah bir an önce yolcusuyla hareket eder” sözleriyle başlatan İmamoğlu, “Dudullu-Bostancı hattı çok önemli. Bostancı'da sahile inmesi önemli. Bir yandan Duduİllu Sanayi bağlantısı, Ümraniye'nin, oradan özellikle Ataşehir'in kentsel yaşamın içini de besleyen çok önemli bir hat. Denizle buluşuyor olması ve Bostancı'dan deniz yoluyla entegre bir süreci bağlantılı hale getirmiş olması çok iyi şeyler kazandıracak Anadolu yakasına. Tabii aynı zamanda Kadıköy, Tavşantepe'yi kesiyor; o da bir avantaj. Dolayısıyla başka hatlara da erişebilme şansı var. Rahatlıkla Göztepe, Ataşehir ve Ümraniye hattına da kesişebilecek bir aktarmayla ulaşabilecek pozisyonu söz konusu. Anadolu yakası için çok kıymetli” ifadelerini kullandı.

“ÖZ KAYNAKLA YOL ALDIK”

Söz konusu hattın, 2018 sonunda İller Bankası'ndan alınan bir ödenekle yapılmaya başlandığı bilgisini paylaşan İmamoğlu, şöyle konuştu:

“Ama o ödenek de bitmiş. Tamamen durmuş bir şekilde aldık, yüzde 50’lerde. Uzun süre tabii beklendi, çünkü bir kaynağı yoktu. Öz kaynakla yol aldık. Sıkı bir öz kaynak ayırdık buraya. Kredi işlemlerinde de son aşamaya gelindi. Kalan kısmıyla ilgili de Allah'ın izniyle süreci toparlayıp, burayı bir an önce İstanbulluya hediye etmek istiyoruz. Şu an yüzde 85 seviyelerinde bir metro hattında gidiyoruz. İstasyonları çok iyi değerlendirmek istiyoruz. Örneğin; Teknoloji Merkezi, Kayışdağı İstasyonu’nda. Orada 1,600 metrekarelik bir kapalı alanı, bir teknoloji merkezi haline getirmek istiyoruz.”

“METRO, İSTANBUL ULAŞIMININ TEK ÇÖZÜMÜDÜR”

Yeditepe, Acıbadem ve Fenerbahçe Üniversiteleri’nin de Kayışdağı İstasyonu’na yakın olduğunu aktaran İmamoğlu, “Dolayısıyla üniversite öğrencileriyle de yakınlık kurabilecek bir mesafede. Yani görünüyor ki bu hattımız, aynı zamanda birkaç üniversiteye de etkili bir ulaşım hattını kazandırmış olacağız. Mutluyuz. Zor zamanlarda bu işleri yapmak durumunda kaldık. Hala zor zamanlarda yapıyoruz. Bir yandan pandemi, ardından ekonomik kriz sürecinin bir hafif dalgalanması ve bugün artık dalgalanmanın ötesi, köpürmenin olduğu bir dönemde bu süreçleri yönetme çabası içerisindeyiz. Bunun zorluğunu, en çok bu işi yapanlar bilir. Bu tür ekonomik krizler ortamında, gerçekten bu işleri başarmak zordur. Ama zoru başarmak zorundayız. Kim için? Milletimiz için. O duyarlılıkla hareket ediyoruz. İnşallah 2022’nin sonuna bu hattı yetiştirip, çok değerli bir metro hattını İstanbullulara kazandırmak arzusundayız. Metro, İstanbul ulaşımının tek çözümüdür. Dolayısıyla bütün kaynaklarımızla buraya çalışmamız şart. ‘Allah tamamına erdirsin’ diyelim” dedi.

HATTIN ÖYKÜSÜ

Test sürüşünde İmamoğlu’na, Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi eşlik etti. İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin de İmamoğlu’nu hattaki çalışmalarla ilgili bilgilendirdi. İBB, 4 ilçeden geçecek 13 istasyonlu Dudullu-Bostancı metro hattının yapımına, 26 Şubat 2016’da başladı. Yüzde 55 seviyesine ulaşan imalat işlemleri, finansman yetersizliğinden dolayı, 2019 yılının Mart ayında durma noktasına geldi. 23 Haziran 2019 seçimlerinin ardından göreve başlayan İmamoğlu, durmuş metro hatları konusuna öncelik verdi ve finans kaynağı bulma konusuna yoğunlaştı. Dudullu-Bostancı metro hattındaki çalışmalar, İBB öz kaynakları devreye sokularak, Temmuz 2020 yılında tekrar başlatıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 02 Oca Pzr, 2022 10:02

testler başarılı şekilde devam ediyor,
M8-AracTest.mp4
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Oca Prş, 2022 20:15

Bu metro inşaatında amma çok iş kazası meydana geldi :(
Daha fazlası olmadan, inşaat tamamlanır inşallah..

Yaralanan işçi kardeşimize acil şifalar diliyorum..

Metro inşaatında kullandığı iş makinesi ile birlikte 25 metreden düştü: https://www.cumhuriyet.com.tr/galeri/me ... tu-1901016
Kadıköy'de Dudullu-Bostancı metro inşaatında çalışan bir işçi kum yüklediği sırada dengesini kaybederek 25 metre yükseklikten kullandığı iş makinesi ile birlikte metro inşaatına düştü.

Ağır yaralanan işçi vince takılı sepet yardımıyla yukarı çıkarılarak hastaneye kaldırıldı.

Olay saat 13.30 sıralarında Dudullu-Bostancı metro çalışması yapılan Şemsettin Günaltay Caddesi üzerinde meydana geldi.

İddiaya göre metro inşaatı çalışması sırasında Serhat Erdoğan isimli işçi kum attığı sırada dengesini kaybederek 25 metre yükseklikten metro inşaatındaki boşluğa düştü.

İş makinesi ile birlikte boşluğa çakılan işçi ağır yaralandı. Çevredeki vatandaşların ihbarı üzerine olay yerine polis, itfaiye ve sağlık ekipleri sevk edildi. Polis ekipleri çevrede güvenlik önlemi alırken, itfaiye ekiplerinin çalışması sonucunda yaralı işçi vince takılan sepet ile düştüğü yerden çıkarıldı.

Yaralı işçiye ilk müdahaleyi olay yerinde yapıldıktan sonra Fatih Sultan Mehmet Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldrıldı.

Hastaneye kaldırılan işçinin hayati tehlikesinin devam ettiği öğrenildi.

Metro inşaatında çalışan bir işçi; "Buradan kumu aldı, öbür tarafa indiriyordu. Nasıl olduğunu anlamadık. İş makinesi ile birlikte düştü" diye konuştu. Yaşanan iş kazası sonrasından işçinin düştüğü yere demirler çakılarak kapatıldığı görüldü. Polisin olayla ilgili soruşturması devam ediyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Şub Çrş, 2022 19:24

Dudullu-Bostancı Metrosunun bu yıl sonunda hizmete girmesi planlanıyor: https://ibb.istanbul/arsiv/40052/anadol ... -yil-sonun
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Dudullu’da bulunan Raylı Sistemler Depo Bakım ve Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulunarak metro çalışmaları hakkında bilgi aldı. Buradaki çalışmaların son sürat devam ettiğini vurgulayan İmamoğlu, yıl sonu itibariyle saatte 44 bin yolcu taşıyacak bu hattı açmayı planladıklarını açıkladı.

16 Aralık 2021 tarihinde Kayışdağı ile Mevlana istasyonları arasında İBB Başkanı İmamoğlu’nun katılımı ile test sürüşü yapıldı. Nisan ayı itibariyle tüm istasyonlarda test sürüşleri başlayacak olup, 2022 yılsonu itibariyle İstanbullunun hizmetine sunulması planlanıyor.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön