12. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Şub Prş, 2023 08:59
gönderen Engin Y
Ekrem Başkan, bu hatla ilgili video paylaşmış: https://www.instagram.com/p/Co-Ud-VgTgs/

Betonarme imalatları %90'ı geçmiş ve genel ilerleme oranı %80'e ulaşmış..

İBB'nin geçen ayki M8 açılışından sonraki ilk metro açılışı bu hatta olacak muhtemelen, inşallah yerel seçimlerden önce tamamlanır..

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Şub Prş, 2023 16:54
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
23 Şub Prş, 2023 08:59
İBB'nin geçen ayki M8 açılışından sonraki ilk metro açılışı bu hatta olacak muhtemelen, inşallah yerel seçimlerden önce tamamlanır..
Diğer hatlardaki bir kaç uzatma daha önce açılabilir, M9 için yerel seçim seneye değil mi? Seçimden önce açılır diye düşünüyorum.

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Şub Prş, 2023 17:32
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
23 Şub Prş, 2023 16:54
Engin Y yazdı:
23 Şub Prş, 2023 08:59
İBB'nin geçen ayki M8 açılışından sonraki ilk metro açılışı bu hatta olacak muhtemelen, inşallah yerel seçimlerden önce tamamlanır..
Diğer hatlardaki bir kaç uzatma daha önce açılabilir, M9 için yerel seçim seneye değil mi? Seçimden önce açılır diye düşünüyorum.
Evet abi, yerel seçimlere 13 ay var tam olarak..

Diğer uzatmaları (M3, M11) AYGM yaptırdığı için İBB'nin inşaatını yaptırdığı projelerden ilk açılışın bu hatta olacağını düşünüyorum, ama belki M5 Çekmeköy-Sancaktepe uzatması da seçime yetişebilir..

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Şub Prş, 2023 19:22
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
23 Şub Prş, 2023 17:32
Esat yazdı:
23 Şub Prş, 2023 16:54
Engin Y yazdı:
23 Şub Prş, 2023 08:59
İBB'nin geçen ayki M8 açılışından sonraki ilk metro açılışı bu hatta olacak muhtemelen, inşallah yerel seçimlerden önce tamamlanır..
Diğer hatlardaki bir kaç uzatma daha önce açılabilir, M9 için yerel seçim seneye değil mi? Seçimden önce açılır diye düşünüyorum.
Evet abi, yerel seçimlere 13 ay var tam olarak..

Diğer uzatmaları (M3, M11) AYGM yaptırdığı için İBB'nin inşaatını yaptırdığı projelerden ilk açılışın bu hatta olacağını düşünüyorum, ama belki M5 Çekmeköy-Sancaktepe uzatması da seçime yetişebilir..
Bende M5 ve M7 kast ettim. M5 Şehir Hastanesi sanırım, M7 de ise Kabataş açılabilir belki.

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 23 Şub Prş, 2023 23:16
gönderen Engin Y
İnşallah açılırlar abi, pek umudum yok, ama çok sevinirim 13 ay içinde açılırlarsa..

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 17 Ağu Prş, 2023 08:18
gönderen Engin Y
Yerel seçimlere 7,5 ay kaldı ve İmamoğlu yeniden aday olacağını açıkladı..
T5'in iki duraklık ve M5'in birkaç duraklık uzatmalarını saymazsak, İBB'nin 31 Mart öncesinde açabileceği tek raylı sistem hattı bu gibi gözüküyor..

Burada artık son sürat imalatları tamamlamaya ve M8'de olduğu gibi biraz yarım yamalak da olsa, her durakta tek çıkışla da olsa, açılışı yapacaklar diye tahmin ediyorum..

İnşallah önümüzdeki yedi ay içinde bu hattın da tamamlandığını görürüz..

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Cum, 2023 12:14
gönderen Engin Y
Açılış hedefi, Mart 2024: https://www.ibb.istanbul/arsiv/41101/at ... -yaklasild
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 5 ilçeden geçecek (Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir), 13,4 kilometrelik hat boyunca 12 istasyona uğrayıp, tek yönde 35 bin yolcu taşıyacak Ataköy-İkitelli metro hattının Mart 2024’te İstanbulluların hizmetine gireceğini duyurdu. İmamoğlu, “Daha önce iki durağını açmıştık. Şimdi bütününü Mart 2024’te açmanın onurunu yaşayacağız” dedi.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, kent trafiğine soluk aldıracak projelerden biri olan hattaki ilerleme seviyesini yerinde deneyimledi. İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanı Ceyhun Avşar’dan çalışmalarla ilgili bilgi alan İmamoğlu, Yenibosna İstasyonu’nun turnike ve peron katlarında incelemelerde bulundu. Çalışanlarla anı fotoğrafları çektiren İmamoğlu, konuyla ilgili açıklamalarını da istasyonda yaptı.

“İNŞALLAH HALKIMIZLA BERABER BURANIN AÇILIŞINI YAPACAĞIZ”

“Ataköy-İkitelli hattımızın epeyce yol aldığını bugün tespit ettik” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Dönem dönem bazı sıkıntılarını, tasarımla ilgili problemlerini aştığımız bu yolculukta, şu anda kurumumuz, müşavir firma, yüklenici firma, her birim aslında üst seviyede bir emekle burayı inşallah Mart 2024’e hazırlıyoruz. Bakırköy'ü, Küçükçekmece'ye bir kısım Bağcılar'a, Bahçelievler'in bir bölümüne bağlayacak önemli bir hattımız. Yine farklı toplu ulaşım hatlarımızda kesen bir hattımız. Daha önce iki durağını açmıştık. O da çok faydalı olmuştu Küçükçekmece bölümünde. Şimdi bütününü Mart 2024’te açmanın onurunu yaşayacağız. 5 yıllık hizmet dönemimiz biterken önemli açılışlarımızdan bir tanesi olacak. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Yüzde 90 seviyelerine doğru hızla ilerliyor şu anda. Bugün yürüyen merdivene bindik, yakın zamanda test sürüşlerinde trenlerimize, vagonlarımıza bineceğiz. Sonra da inşallah halkımızla beraber buranın açılışını yapacağız. Şimdiden hayırlı olsun.”

5 İLÇE, 12 İSTASYON, 13,4 KİLOMETRE, 21,5 DAKİKA…

Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ilçelerinden geçecek Ataköy-İkitelli metro hattı, tamamen tamamlandığında 12 istasyondan oluşacak. Toplam uzunluğu 13,4 kilometre olan metro hattıyla beraber Ataköy-İkitelli arası 21,5 dakikaya inecek. Ataköy-İkitelli Metro Hattı ile saatte tek yönde 35 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Ataköy-İkitelli metro hattı; Ataköy, Yenibosna, Çobançeşme, Kuyumcukent, Doğu Sanayi, Mimar Sinan, Evren Mahallesi, İkitelli Caddesi, Mehmet Akif, Bahariye, Masko ve İkitelli Sanayi duraklarından oluşuyor. Hat; Marmaray hattı ile Ataköy İstasyonu’nda, Yenikapı- Atatürk Havalimanı hattı ile Yenibosna İstasyonu’nda, Yenikapı-Kirazlı-Halkalı hattı ile Mimar Sinan İstasyonu’nda, Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt hattı ile Atatürk Mahallesi İstasyonu’nda ve Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir hattı ile de İkitelli İstasyonu’nda entegre olacak şekilde planlandı.

Resim

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 11 Eyl Pzt, 2023 21:17
gönderen Engin Y
Engin Y yazdı:
03 Kas Prş, 2022 10:34

Resim
Aynı uygulamadaki (Şehir Haritası) iki Atatürk Mahallesi durağının birbirine bitişik olacak şekilde revize edilmesine çok sevindim :)

Resim


Bir önceki haritada gözüken, M7 ile M9 arasındaki bağlantı hattı fantezisinden de vazgeçilmiş anlaşılan :)

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Sal, 2023 07:05
gönderen alabay
Tek hatlı olduğu için, sanırım o bir araç nakli veya iş aracı tranfer hattı olarak düşünülmüştü. Genelde öyle bağlantılara gerek oluyor.

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Sal, 2023 10:14
gönderen Engin Y
alabay yazdı:
12 Eyl Sal, 2023 07:05
Tek hatlı olduğu için, sanırım o bir araç nakli veya iş aracı tranfer hattı olarak düşünülmüştü. Genelde öyle bağlantılara gerek oluyor.
İki hat da 1.500 kV ve katenerli, ama birinde Alstom, diğerinde ise Hyundai araçlar kullanılıyor..

Yeterince uzun bir hat olacağı için M7'nin kendi depo sahası var, nispeten kısa bir hat olan M9 ise M3 ile birlikte aynı depo sahasını kullanacak; o nedenle M7 ile M9 arasında bir geçişe gerek duyulmamış olabilir..

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 12 Eyl Sal, 2023 10:46
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
12 Eyl Sal, 2023 10:14
alabay yazdı:
12 Eyl Sal, 2023 07:05
Tek hatlı olduğu için, sanırım o bir araç nakli veya iş aracı tranfer hattı olarak düşünülmüştü. Genelde öyle bağlantılara gerek oluyor.
İki hat da 1.500 kV ve katenerli, ama birinde Alstom, diğerinde ise Hyundai araçlar kullanılıyor..

Yeterince uzun bir hat olacağı için M7'nin kendi depo sahası var, nispeten kısa bir hat olan M9 ise M3 ile birlikte aynı depo sahasını kullanacak; o nedenle M7 ile M9 arasında bir geçişe gerek duyulmamış olabilir..
katılıyorum, iki farklı araç gabari tipinin bulunduğu ve görece olarak her iki depo sahasının da bu bağlantıya çok yakın olmaması nedeni ile benim de çok anlamlı bulmadığım bir bağlantıydı, fakat en azından iş makinesi transferi gibi durumlar için bu bağlantıların bulunması gerektiğini de düşünüyorum.

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 13 Eyl Çrş, 2023 06:39
gönderen alabay
Berlin’de de, iki tamamen farklı tip metro tünellerin arasında bağlantılar var – hem ve bilhassa iş araçları için, hem araç transferi için (farklı olsa da, küçük gabarili araçlar büyük gabarililerin hatlarında modifikasyon görerek işletilebiliyor meselâ).