ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

ÇATAL VE SUCUK HATTI

Mesaj gönderen Hector Troas » 19 Şub Çrş, 2020 12:21

İBB'ye sordum ama cevap gelmedi. Belki bir cevap veren çıkar diye buraya yazdım. Neyse, çok da önemli değil. Beylikdüzü için kredi arayışı var. İhaleye çıkınca görürüz. Bence Çobançeşme-Sefaköy eklentisi ihaleye dahil edilir.
Off Topic
Başkan bildiğiniz gibi yurt dışından bulunan krediler ile birlikte yarım kalan metro hatlarını açtı. Ben Büyükşehir Belediyesi'nin çok sıkı bir finansman arayışı olduğunu biliyorum. Bu sıkıntının çözümünde Beylikdüzü'nü metroyla buluşturacağımızı düşünüyor ve inanıyorum.
https://www.gazetedamga.com.tr/topla...portaj,80.html
İşletme senaryoları da Metro A.Ş.'nin inisiyatifind eolsa gerek. Biz ne desek boş. Sadece fikir teatisi anlamında söyledim. M9 Ataköy-Çobançeşme-Sefaköy-Beylikdüzü işletmesi olur mu diye düşündüm. M1'de 2 çatal işletme oluyorsa, burada da düşünülebilir. Ama genel anlamda çatal ve sucuk işlerini sevmiyorsunuz :) Ama SUCUK HATTI yapılıyor, bilmem farkında mısınız? Olimpiyatköy-Kayaşehir-Başakşehir Sucuk Hattı oluşuyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Çrş, 2020 12:57

yoo sucuk falan oluşmuyor, kim diyor oluştuğunu?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Olimpiyatköy-Kayaşehir-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy

Mesaj gönderen Hector Troas » 19 Şub Çrş, 2020 13:12

Off Topic
yoo sucuk falan oluşmuyor, kim diyor oluştuğunu?
Haritada anlatmaya çalıştım. İşletme anlamında değil. Hatların yekünü anlamında sucuk çıkıyor. Olimpiyatköy-Kayaşehir-Başakşehir-İkitelli-Olimpiyatköy şeklinde bir sucuk var. "Işın" konseptine uymuyor. M3 zaten Başakşehir'den Kayaşehir'e uzatılırken, M11 Halkalı-Olimpiyatköy-Kayaşehir-Fenertepe Havalimanı şeklinde yapılıyor? Işın konseptine biraz aykırı gibi duruyor. M3 Kayaşehir-Havalimanı hattı olabilir miydi? Ekspres metro falan olacak denecek. O zaman M11 Olimpiyatköy-Kayaşehir diye geçerken, M3 neden Kayaşehir'e uzatılıyor. Olimpiyatköy'den Kayaşehir'e gidilecek zaten.

Resim

Yani şöyle olsun demek istedim. M3 Kayaşehir uzatma inşaatı israf gibi. Havalimanı metrosu geçiyor zaten.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Çrş, 2020 14:13

Işın mı Konsepti? :D :D :D :D böyle bir konsept mi vardı?
Yani şöyle olsun demek istedim. M3 Kayaşehir uzatma inşaatı israf gibi. Havalimanı metrosu geçiyor zaten.
şaka yaptığını düşünüyorum, yani bu siteye geldiğinden beri bakıyorum yazdıklarına, bir daha bakıyorum herhalde Mehmet benimle taşak geçmek için gelmiş diye düşünüyorum :) ciddiyim bu konuda

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 19 Şub Çrş, 2020 14:30

Geçende Esenyurt-Beylikdüzü uzatması için demiştin ya. Işın diye. Her 2 uçtaki hat (m7, m2) Beylikdüzü'nde birleşmemeli, Esenyurt-Beylikdüzü arasında troleybüs otobüs tramvay konsa yeter demiştin ya. Neyse çok önemli değil.

Benim dediğim şey şu, M3,M9,M11 o bölgede bir sucuk oluşturdu. Olimpiyatköy-Kayaşehir-Başakşehir-İkitelli Güney Sanayi-Olimpiyatköy şeklinde bir sucuk var. Planlayanlar planlamış. Bize laf söylemek düşmez. Bu işin uzmanları var. Yapsınlar bakalım. Görevleri de bunlar:
Off Topic
İmar Planı Kapsamında Ulaşım ana planı hazırlandıktan sonra, Ulaşım Daire Başkanlığı ile birlikte fizibilite çalışmaları sonucu uygunluğu öngörülen Raylı Sistem güzergahlarının gerekli altyapısını oluşturmak. (İmar paftalarına işlenmesi, kamulaştırma çalışmalarının başlanması vb.)
Bu projelerin hayata geçirilmesi için gerekli proje, şartname ve ihale dokümanlarını hazırlamak veya hazırlatmak.
İlgili kurumun talebi doğrultusunda ÇED Raporunu yaptırmak.
Danışmanlık ihalelerine çıkmak ve onları değerlendirmek.
Demiryolu Metro Araç İhale dosyalarını hazırlamak/hazırlatmak ve değerlendirmek. Demiryolu Metro Araçlarında sistem için önerilecek, ileri teknolojiyi kapsayacak ve gelecekte olabilecek teknolojik ilerlemelerin uygulanmasına imkan vermek amacıyla sistemde bu alanda performans güvenirliğini kanıtlamış teknolojileri kullandırmak.
Raylı sistem projeleri ile ilgili sözleşmeleri incelemek ve değerlendirmek.
Uygulama aşamasında gerekebilecek proje revizyonlarının incelenip değerlendirmesini yapmak.
İşletmeci kuruluşun yapılmış, yürütülmekte ve ihale edilecek olan projeler ile ilgili; yürüttüğü teknik çalışmaları yönetmek ve denetlemek. Proje ihtiyaçlarını karşılamak, işletme altındaki hatlarda imalatın denetimini yapmak.
Raylı Sistem Projeleri kapsamında yerliliği destekleyen stratejiler gerçekleştirmek.
Raylı sistem projelerinde BIM (Yapı bilgi modellemesi) teknolojisinin uygulanmasını sağlamak.
Ar-Ge biriminin oluşturulması, birimlerin birbirleri ve yapım müdürlükleri ile koordinasyon halinde çalışmasını ve böylece kaynakların maksimum verimlilikte kullanılmasını sağlamak,
Raylı Sistem projelerinden elde edilen bilgi ve tecrübelerin derlenip, arşivlenerek kurum hafızası oluşturmak ve bu birikimlerin kullanılmasını sağlamak. Kurum hafızası ile elde edilen bilimsel verilerin, personele aktarımı sağlanarak, kamu kaynaklarını daha verimli kullanabilme kapasitesine sahip teknik personel gelişimine imkan sağlamak.
Yatırım planına teklif edilecek Raylı Sistem Projelerinin ön araştırmasını yapmak/yaptırmak.
İlgili birimlerle koordinasyon sağlayarak yatırım programına veri oluşturacak proje konularının araştırmasını yapmak/yaptırmak.
Projeye altlık olacak her türlü bilgi, belge ve dokümanların toplanmasını sağlamak.
İhale dosyasını hazırlamak/hazırlatmak.
Her türlü fikir, ön, kesin ve uygulama projelerini yapmak/yaptırmak.
Raylı Sistem Projeler Şube Müdürlüğü bünyesinde hazırlanan ya da ihale yöntemi ile elde edilen projeleri onaylayarak uygulayıcı birimlere gönderir.
Danışmanlık hizmetlerini yönetmek.
Projelerin uygulanması ile ilgili durum kontrollerini yapıp proje çalışmalarının verimliliğini değerlendirmek. Uygulama aşamasındaki proje değişikliklerinin ve malzeme, ekipman seçimlerinin incelenmesi ve onaylanmasını sağlamak.
Özellikli konularda özgün tasarımlar elde etmeye yönelik proje yarışma ve ihaleleri yapmak/yaptırmak.
İlgili birimlerden gelen talepler doğrultusunda kamulaştırma, devir, tahsis ve plan tadilatı teklifinde bulunmak.
İmarla ilgili her türlü yazışma ve görüşmelerini yapmak.
Uygulanmak üzere ilgili birimlere iletilen projeleri gerekli hallerde yapım aşamasında projeye uygunluğunu kontrol etmek.
İhtiyaç duyulan konularda danışmanlık hizmeti alır,
Raylı sistem Projeler Müdürlüğü tarafından yürütülen projelerin tanıtılması amacıyla çalışmalar yapmak/yaptırmak.
Raylı Sistem Projeler Şube Müdürlüğü bünyesinde mesleki gelişimin sağlanmasına yönelik seminer, eğitim vb. yurtiçi ve yurtdışı organizasyonlar düzenlemek/düzenletmek.
Raylı Sistemler ile ilgili mimari proje, fizibilite raporları ve ihale dokümanlarınıhazırlamak/hazırlatmak.
Yapılması düşünülen Raylı Sistemlerin istasyon yapılarını, depo yapılarını, güzergah planlarını tasarlamak.
Raylı Sistemlerle ilgili olarak hazırlatılan mimari projeleri incelemek ve onaylamak,
Tüm projede kullanılacak mimari malzemeleri belirlemek.
İşletmeye açılan istasyonlarda tadilat işleri ile ilgili projeleri yapmak ve inşa sırasında kontrolü yapmak.
Raylı Sistemler ile ilgili inşaat projeleri, fizibilite raporları ve ihale dokümanlarını hazırlamak/hazırlatmak. -
Raylı Sistem Projelerinde tünel, istasyon v.b. ile alakalı inşaat yapım metodlarını belirlemek.
Gerekli jeolojik etüdleri yaptırmak ve jeolojik paftaları hazırlatmak.
Demiryolu işlerine ait her türlü projeyi tüm detayları ile birlikte hazırlamak/hazırlatmak.
Raylı Sistemler ile ilgili mekanik proje, fizibilite raporları ve ihale dokümanlarını hazırlamak/hazırlatmak.
Raylı Sistemlerle ilgili olarak hazırlatılan mekanik projeleri incelemek, kontrol etmek ve onaylamak.
Raylı Sistem hatlarında kullanılacak araçların ana karakteristiklerinin aynı olmasına yönelik çalışmaların yapılarak araç şartnameleri hazırlanırken yapım işleri ile koordinasyon halinde olmak.
Raylı Sistemler ile ilgili elektrik sistemlerine ait sistem tasannu, hesap raporları ve sistem simülasyonu, proje, fizibilite raporları ve ihale dokümanlarını hazırlamak/hazulatmak.
Demiryolu Elektrifikasyon Sistemi ve buna ait Orta gerilim (OG), Alçak gerilim (AG), Kaçak Akım Korozyonu Kontrolü, Enerji Yönetimi, Yıldırımdan Korunma ve Topraklama Sistemlerine ait proje ve hesapları inceleyip onaylamak.
Demiryolu Sistemlerine ait en yeni teknolojileri takip ederek bunun Elektrifikasyon projelerinin uygulanmasını sağlamak.
Elektrifikasyon Sistemi için enerji etkinliği ve verimliliği unsurlarının projelere yansıtılmasını tatbik etmek.
Gerekli hallerde yüklenici ve müşavir firma ile proje ve hesap kontrolü vb. konularda toplantılar düzenlemek.
Proje hizmetleri gereği olarak, TEDAŞ, İGDAŞ, İSKİ vb. kuruluşlarla gerekli görüşmeleri ve yazışmaları yapmak.
Raylı Sistemlerde elektronik sistemlerle ilgili proje, simülasyonlar, fizibilite raporları ve ihale dokümanlarını hazırlamak/hazırlatmak.
Sinyalizasyon, telsiz, telefon, yangın algılama, SCADA, Saat, Kapalı Devre TV ve Anons gibi haberleşme sistemlerine ait proje ve hesapları inceleyip onaylamak.
Gerekli hallerde yüklenici ve müşavir firma ile proje ve hesap kontrolü vb. konularda toplantılar düzenlemek.
Proje hizmetleri gereği olarak, TÜRK TELEKOM v.b. ilgili kuruluşlarla gerekli görüşmeleri ve yazışmaları yapmak.
Raylı Sistem Projeler Şube Müdürlüğüne ait tüm yazışmaları yapmak ve dosyaları tutmak,
Tüm servislerin yazışma takiplerinin dosyalanması, genelge ve duyuruların tüm personele duyurulması işlemlerini gerçekleştirmek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Şub Çrş, 2020 15:41

Tamam madem işin uzmanları var planlasınlar işleri ne, sucuk hattan kastımızın bu olmadığını biliyorsun da neysse işte, IŞIN ı ben demiştim de işin uzmanları bir türlü ışınlayamıyorlar,

bir de sana zahmet, yaptığın alıntıları QUOTE içine al OFFTOPIC içinde değil :) alt çizgili karakter ikonu yanındaki, üstten soldan dördüncü :D

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

SUCUK BÖLGESİ (M3+M9+M11)

Mesaj gönderen Hector Troas » 19 Şub Çrş, 2020 19:46

sucuk hattan kastımızın bu olmadığını biliyorsun da neysse işte,
Sucuk hattı demeyelim de, sucuk bölgesi desek daha doğru olur. Sucuk hattı; tek bir hattın, en son bölgede dönüp dolaşıp aynı yere gelmesini kastediyorsun sanırım. Benim anlatmaya çalıştığım şey ise 3 farklı hattın, çepeçevre dönüp, dar alanda yuvarlak yaptıklarıdır. Haritayı çizeyim. M3, M9, M11 hep beraber sucuk oluşturmuş. Ve bu bölge çok yerleşim olmayan bir bölge. Ortası boş nerdeyse. Yılda 1 kez maç oynanan bir stad, etrafı genelde boş olan bir arazi. Yeni konut genişleme bölgesi görülüyor. Askeri alanlar var. Falan filan. Sucuk bölge (sausage zone) şöyle;

Resim
yani bu siteye geldiğinden beri bakıyorum yazdıklarına, bir daha bakıyorum herhalde Mehmet benimle taşak geçmek için gelmiş diye düşünüyorum ciddiyim bu konuda
Gülmekten öldürdün beni :) Sen metroya içerden bakıyorsun, ben ise dışardan bakıyorum. Ben yolcuyum, vatandaşım. Gitmek istediğim yere, hızlı, dakik, konforlu, rahat, ucuz gitmek isterim. Bunun için tek çözümün metro olduğunu bilirim. Onu yazarım. Hatlarla ilgili düşüncelerim de sahadaki tecrübelerimden kaynaklanır. Mutlaka orada bir yolculuk yapmışımdır, bir şey keşfetmişimdir, sıkıntı görmüşümdür, o sıkıntıyı aşmak için öneri getiririm. Günde 80.000 yolcuyu zor taşıyan bir M3'ü Kayaşehir'e uzatmaktansa, 1 milyon yolcu taşıyan metrobüs aksında metro yapılmasının daha öncelikli olduğunu düşünürüm. Kayaşehir'den M3'e besleme yapan otobüs kaç yolcu taşıyor? İETT web sitesinde tarifesi var. Ama şimdi hastane var, o var, bu var, altyapaıyı şimdiden kurmak lazım. O da doğru. Yanlış değil tabi. Ama hangisi öcnelik? Neyse çenem düştü yine.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Prş, 2020 06:39

Metrobüs güzergahı eşit değildir hayvan boy şehir hastanesi, şunca zaman sana elma ile kiraz karşılaştırmayı aşılayamadığım için kızıyorum sadece, ikisi de birbirinden önceliklidir ama ikisi birbirinin muadili değildir, hele ki şehrin ortasından çıkıp gelen bir hat ile bağlantılı bir uzatma yerine hastaneye gitmesi için havalimanı bağlantılı hat önermen kirazı bırak meyve sebze bile değil kıyas anlamında :)

not: benim burada fikirlerini sunan hiç kimse ile ya da fikirleriyle derdim yok, aksine fikir alışverişi güzeldir de, senin özelinde ise sana en kızgın olduğum zaman bile hakkını yemedim bu konuda, senin kadar bu işlere vakit ayırıp araştırıp uğraşan biri de yok tanıdığım, sorun şu aklına esen her yere her şeyi yazıp ortalığı darmadağın ediyorsun, ben bunu buradaki nizam intizam ve emeğe saygısızlık olarak görüyorum, bu yüzden de tepkimi söylüyorum, mesajlarını silerek sana terbiyesizce karşılık vermediğim için de ortaya yazıyorum

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 20 Şub Prş, 2020 08:16

hele ki şehrin ortasından çıkıp gelen bir hat ile bağlantılı bir uzatma yerine hastaneye gitmesi için havalimanı bağlantılı hat önermen kirazı bırak meyve sebze bile değil kıyas anlamında
Hastaneye Havalimanı bağlantılı hattı ben önermedim. Bakanlık Halkalı-Havalimanı hattını yapıyor. Hem staddan hem hastaneye yakından geçiriyor. Benim çok karşı olduğum bir havalimanı. (İnşaallah kapatıldığı günü görürüm.) Benim dediğim şey, madem yapıyorsun, 2. hattı israf etme, başka yerlere de kaynak ayır. Neyse.

Işın ve sucuk bağlamında, M9 ve M3'ün İkitelli OSB'de birleşmesi doğru mu? M9 direk stada gitseydi, güneyde M7 Mahmutbey-Mehmet Akif uzatması var zaten, 2 hat bağlanırdı. Haritasını çizmiyorum :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Prş, 2020 09:01

Sana göre gereksiz, sana göre fizibıl, bana göre gerekli, bana göre de bu hali ile fizibıl :) bu şekilde sonuca varılabilecek bir konuşma değil bu. Havalimanı ölümüne gereklidir, inşallah ben de diğerinin tarumar edilip yerine 50 katlı gökdelenler dikildiği günü görürüm diyebilirim, istersen dozajı çok güzel yükseltip çirkinleştirebilirim :)

Yapılan entegrasyonlar doğru ve isabetlidir, konu tartışmaya da kapalıdır.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 20 Şub Prş, 2020 09:13

Yapılan entegrasyonlar doğru ve isabetlidir, konu tartışmaya da kapalıdır.
Usta doğru diyorsa, bize laf düşmez :) M3 80.000 yolcu taşıması ilginç ve başarısız bir sonuç. Metroya yakışmıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Prş, 2020 10:24

Hector Troas yazdı:
20 Şub Prş, 2020 09:13
M3 80.000 yolcu taşıması ilginç ve başarısız bir sonuç. Metroya yakışmıyor.
Kesinlikle başarısız, hattın projelendirilmesi doğru ama güdük bir şekilde ihale edilip iş olsun diye açılması, sırf işi büyütmek için kullanılan iletişim dilindeki hata nedeni ile sanki M1 hattının devamıymış gibi halkın bilmesi ve bu sebeple aktarma ücreti bile alınamaması! eleştirecek çok şey var, M3 hattı gerekliliği tartışılmaz ama önceliği tartışılabilir, ya da neden en baştan Bakırköy'e kadar açılmadı ya da neden Kirazlı sonrası Mecidiyeköy'e gidecek şekilde planlanmadı soruları sorulabilecek bir hat ama gerek var mı? Yapıldı bitti :)

Benim kast ettiğim başarılı entegrasyon bugünden sonrası için Mehmet, yani M9 un planlanan entegrasyonlarını dile getirerek söyledim onu. Konu M9 çünkü :)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön