ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Hastane-Yenidoğan hattı çok ilginç görünüyor, belki gelecekte Maltepe sahile falan iner(?)
Haritada Haydarpaşa'nın olması da olası bir banliyö işletmesi için umut verici.
Haritada Haydarpaşa'nın olması da olası bir banliyö işletmesi için umut verici.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
ihalesi yapılan hiçbir hattın sonuç duyurusu henüz yapılmadı, harita da ihalesi yeni yapılanlarda gösterilmiş sadece.kado yazdı:bazı ihalelerin sonuçları pek duyulmadı. mesela haritada olan m7 esenyurt uzatmasını kim aldi ?
Hayır, şu an ki planlara göre batıya dönerek Türk-iş Bloklarına kadar gidecek, ileride ne olur bilemem.Edil Arda yazdı:Hastane-Yenidoğan hattı çok ilginç görünüyor, belki gelecekte Maltepe sahile falan iner
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
O zaman hazırsanız beyin fırtınası geliyor.
Türkis blokları yerine şu anda Başıbüyükte bulunan Marmara tip ve dis fakülteleri ile tam karşısında bulunan Kenan Evren kışlası ki geleceğin Marmara Üniversitesi kampüsünü önce M4e sonra da Marmaraya bağlayan bir hat olsa daha iyi olmaz mı? Maltepe merkezi de cabası
Türkis blokları yerine şu anda Başıbüyükte bulunan Marmara tip ve dis fakülteleri ile tam karşısında bulunan Kenan Evren kışlası ki geleceğin Marmara Üniversitesi kampüsünü önce M4e sonra da Marmaraya bağlayan bir hat olsa daha iyi olmaz mı? Maltepe merkezi de cabası
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Önce başka bir şey yazmıştım ama vizyon haritasına bakınca vazgeçtim ama şunu atlamalım orada öyle bir yolculuk talebi var mı? Yani Maltepe sahilden kuzeye bir yolculuk var mı? Sadece bir hastane kompleksi için milyonlarca liralık metro hattı boş boş gidip gelmeli mi? Mevcut güzergah doğru demiyorum sadece senin yazdığın ışığında sorguluyorum, yoksa harita üzerindeki yerleşime bakarsak planlardaki Maltepe Başıbüyük havarayını da boşa çıkartacak bir metro projesi kağıt üzerinde daha mantıklı duruyor ama kağıt üzerinde.Uğur yazdı:O zaman hazırsanız beyin fırtınası geliyor.
Türkis blokları yerine şu anda Başıbüyükte bulunan Marmara tip ve dis fakülteleri ile tam karşısında bulunan Kenan Evren kışlası ki geleceğin Marmara Üniversitesi kampüsünü önce M4e sonra da Marmaraya bağlayan bir hat olsa daha iyi olmaz mı? Maltepe merkezi de cabası
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
doğrudan olduğunu sanmıyorum ama güneydeki hatlardan kuzeydeki hatlara geçmek isteyenler tarafından o talep meydana gelebilir.
Bu noktadan sonra en yakın Bostancı - Dudullu metrosu var sanırım aktarma yapılabilecek.
M4'te Hastane - Adliye istasyonuna, Marmaray'da da Maltepe'ye bağlanarak inse aktarma talebine ek bir talep de meydana gelebilir.
tabi burada dediklerim manipülasyondan başka bir şey değil, ölçümünü yapmak lazım, ama bence kâğıt üzerinde güzel duruyor,
Hastane - Hastane - Adliye istasyonları arasında da iki yakın durak olarak Başıbüyük - Maltepe Üniversitesi olabilir.
Bu noktadan sonra en yakın Bostancı - Dudullu metrosu var sanırım aktarma yapılabilecek.
M4'te Hastane - Adliye istasyonuna, Marmaray'da da Maltepe'ye bağlanarak inse aktarma talebine ek bir talep de meydana gelebilir.
tabi burada dediklerim manipülasyondan başka bir şey değil, ölçümünü yapmak lazım, ama bence kâğıt üzerinde güzel duruyor,
Hastane - Hastane - Adliye istasyonları arasında da iki yakın durak olarak Başıbüyük - Maltepe Üniversitesi olabilir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Şimdi İnteraktif haritamızdan baktımda Benim Maltepe - Marmara Üni - Sarıgazi hattı M8'in Bayağı bir yakınından geçiyor muhtemelen çok verimli olmaz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Kabataş-Mahmutbey hattı ile ilgili bir haber okudum.
Buna göre bu hattın depo sahası ve bağlantı tünelleri ile ilgili yeni bir ihale için ön yeterlilikler toplanmış.Bu firmalardan teklifler alınacakmış.
http://www.rayhaber.com/2016/10/kabatas ... zel-haber/
Benim takıldığım konu ise İBB nin bu metro işlerini bu kadar parçalaması.Sonuçta Bahçeşir-Kabataş arasında bir metro projesi yapacaksın.Ama gel gör ki bunun için 5 farklı ihale yapıyorsun :
1- Mahmutbey - Mecidiyekoy arası metro inşaatı ihalesi (kaba +tünel kazıları) (Gülermak-Kolin-Kalyon)
2- Mecidiyekoy-Kabataş arası metro inşaatı ve Mahmutbey-Mecidikoye arası ince,E+M ve sinyalizasyon (alarko)
3- Bahçeşehir-Kabataş arası hat için kullanaılacak 300 adet vagon ihalesi (hyundai rotem)
4- Mahmutbey-Bahçeşehir metro inşaatı (anahtar teslim) (ihale sürecinde)
5-Kabataş - Mahmutbey depo sahası ve bağlantı tünelleri inşaatı ihalesi (ihale sürecinde )
Bana göre çok ciddi zaman kaybediyor.Keşke Bahçeşehir - Kabataş Metro İnşaatı (anahtar teslim) diye tek kalemde ihaleye çıksa.İşi alan firmalara 10 TBM 1 sene içinde kazılara başyacak şartı konulsa ki yeni yapıalcak ihalelerde bu şartlar konulmuş ve her firma elinde hqzır TBM olmayan veya 10 TBM 1 sene içinde kazılara başlatamayacak firmalar teklif veremeyecek şekilde yapılsa hem İBB hem de vatandaş kazanacak.İşler tek kalemde toplanacak ve tel elden yönetilecek.Sadece ihale süreçleri ve yer teslimleri her ihale için 6 ay demek.Araplar bunu çok iyi yapıyor.Tek kalemde çok büyük işleri ihale ederek ciddi zaman kazanıyorlar.
Vagon ihalesi konusunda eleştirm yok.Tek kalemde 300 vagon hakikaten mükemmel iş..! Keşke % 100 yerli metro vagonu üreten yerli firmamız olsa.Kore ortaklı işler içime sinmiyor.
% 100n Yerli Ve Milli
Bu arada efsane firma "Enka" yıllar sonra bir işe teklif vermiş.Hadi hayırlısı.Ufak iş ama Enka'nın bu tip işlerde olması lazım.Kalite,iş güvenliği ve zamanında teslim adamların olmazsa olmazı..! Bu yüzden fiyatları biraz yüksektir.
Buna göre bu hattın depo sahası ve bağlantı tünelleri ile ilgili yeni bir ihale için ön yeterlilikler toplanmış.Bu firmalardan teklifler alınacakmış.
http://www.rayhaber.com/2016/10/kabatas ... zel-haber/
Benim takıldığım konu ise İBB nin bu metro işlerini bu kadar parçalaması.Sonuçta Bahçeşir-Kabataş arasında bir metro projesi yapacaksın.Ama gel gör ki bunun için 5 farklı ihale yapıyorsun :
1- Mahmutbey - Mecidiyekoy arası metro inşaatı ihalesi (kaba +tünel kazıları) (Gülermak-Kolin-Kalyon)
2- Mecidiyekoy-Kabataş arası metro inşaatı ve Mahmutbey-Mecidikoye arası ince,E+M ve sinyalizasyon (alarko)
3- Bahçeşehir-Kabataş arası hat için kullanaılacak 300 adet vagon ihalesi (hyundai rotem)
4- Mahmutbey-Bahçeşehir metro inşaatı (anahtar teslim) (ihale sürecinde)
5-Kabataş - Mahmutbey depo sahası ve bağlantı tünelleri inşaatı ihalesi (ihale sürecinde )
Bana göre çok ciddi zaman kaybediyor.Keşke Bahçeşehir - Kabataş Metro İnşaatı (anahtar teslim) diye tek kalemde ihaleye çıksa.İşi alan firmalara 10 TBM 1 sene içinde kazılara başyacak şartı konulsa ki yeni yapıalcak ihalelerde bu şartlar konulmuş ve her firma elinde hqzır TBM olmayan veya 10 TBM 1 sene içinde kazılara başlatamayacak firmalar teklif veremeyecek şekilde yapılsa hem İBB hem de vatandaş kazanacak.İşler tek kalemde toplanacak ve tel elden yönetilecek.Sadece ihale süreçleri ve yer teslimleri her ihale için 6 ay demek.Araplar bunu çok iyi yapıyor.Tek kalemde çok büyük işleri ihale ederek ciddi zaman kazanıyorlar.
Vagon ihalesi konusunda eleştirm yok.Tek kalemde 300 vagon hakikaten mükemmel iş..! Keşke % 100 yerli metro vagonu üreten yerli firmamız olsa.Kore ortaklı işler içime sinmiyor.
% 100n Yerli Ve Milli
Bu arada efsane firma "Enka" yıllar sonra bir işe teklif vermiş.Hadi hayırlısı.Ufak iş ama Enka'nın bu tip işlerde olması lazım.Kalite,iş güvenliği ve zamanında teslim adamların olmazsa olmazı..! Bu yüzden fiyatları biraz yüksektir.
En son decimus tarafından 25 Eki Sal, 2016 10:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3521
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Peki bu depo sahası, Mahmutbey-Mecidiyeköy açılışını geciktirir mi? Tünellerde daha kazı işi devam ediyor.. Alibeyköy ve Kâğıthane dereleri üstüne yapılacak viyadükler ortada yok.. Zaten bu işin 2019'a sarktığı kesin de depo sahası yüzünden daha da sarkma olur mu ki?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
depo sahası o zamana kadar biter diye düşünüyorum, diğer türlü sarkıtma ihtimali olabilir, o kadar aracı nereye koyacaklar bir şekilde bir depo alanı olması gerekecek.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Ve beklenen gün geldi çattı.
14 Aralık günü 6 metro hattı için ihaleye çıkılacak.Hangi firmalar teklif vermek için çağırıldı bunu bilmiyoruz ama 14 Aralık günü dananın kuyruğu kopacak.Umarım İşçi sağlığına en çok önem veren firmalar işi kazanır.
1-09.30’da Kaynarca-Pendik- Tuzla hattının ihalesi gerçekleşecek. 1080 gün içerisinde tamamlanacak metro hattı 12 km uzunluğunda olacak.
2-10.30’da ise Ümraniye- Ataşehir-Göztepe güzergâhının ihalesi yapılacak. 13 km uzunluğundaki proje 1020 gün içerisinde bitirilecek.
3-Çekmeköy -Sancaktepe- Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi (Hastane)- Taşdelen-Yenidoğan Metrosu için yapılacak. 17.8 km’lik hattın çalışması 1020 gün devam edecek.
4-Mahmutbey - Esenyurt’a kadar uzatacak projenin ihalesi Saat 14.00’te gerçekleştirilecek. 18.5 km uzunluğunda 11 istasyondan oluşan proje,1080 gün içerisinde tamamlanacak.
5-Başakşehir - Kayaşehir’e yönlendiren metro hattı için ise, saat 15.00’te ihale yapılacak. 6 km olacak metro hattı 900 günde bitirilecek.
6-Kirazlı-Halkalı arasındaki güzergâh için yapılacak. Dokuz istasyondan geçecek 9.7 km’lik hattın yapımı, 1020 gün sürecek.
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/11/istanbu ... e-tasiyor/
14 Aralık günü 6 metro hattı için ihaleye çıkılacak.Hangi firmalar teklif vermek için çağırıldı bunu bilmiyoruz ama 14 Aralık günü dananın kuyruğu kopacak.Umarım İşçi sağlığına en çok önem veren firmalar işi kazanır.
1-09.30’da Kaynarca-Pendik- Tuzla hattının ihalesi gerçekleşecek. 1080 gün içerisinde tamamlanacak metro hattı 12 km uzunluğunda olacak.
2-10.30’da ise Ümraniye- Ataşehir-Göztepe güzergâhının ihalesi yapılacak. 13 km uzunluğundaki proje 1020 gün içerisinde bitirilecek.
3-Çekmeköy -Sancaktepe- Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi (Hastane)- Taşdelen-Yenidoğan Metrosu için yapılacak. 17.8 km’lik hattın çalışması 1020 gün devam edecek.
4-Mahmutbey - Esenyurt’a kadar uzatacak projenin ihalesi Saat 14.00’te gerçekleştirilecek. 18.5 km uzunluğunda 11 istasyondan oluşan proje,1080 gün içerisinde tamamlanacak.
5-Başakşehir - Kayaşehir’e yönlendiren metro hattı için ise, saat 15.00’te ihale yapılacak. 6 km olacak metro hattı 900 günde bitirilecek.
6-Kirazlı-Halkalı arasındaki güzergâh için yapılacak. Dokuz istasyondan geçecek 9.7 km’lik hattın yapımı, 1020 gün sürecek.
Kaynak : http://www.rayhaber.com/2016/11/istanbu ... e-tasiyor/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bunların ihalesi geçen yapılmadı mı? İptal bilgisi yoktu, her yerde yapıldı yazıyordu. 5 numara haricindekilerin ihaleleri yapılmıştı bildiğim kadarı ile,
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Daha önce yapılan sadece yapım ihalesi için teklif verebilecek firmaların seçimi ile alakalı idi.Örneğin Mahmutbey-Esenyurt hattı için daha önce açıklanan ihaleye 15 tane konsorsiyum katılmak için evrakları ile başvurdu.İBB bu sefer işini sağlamak almak için bu 15 firmanın işi yapabilirliğini önceden tespit ederek (kağıt üstünde ve kredi gücü ) en fazla 7 konsorsiyumu teklif vermek için davet edecek.İşte 14 Aralık günü İBB tarafından bu 6 metro projesine teklif vermesi içi 7 firma çağırılacak.Esat yazdı:Bunların ihalesi geçen yapılmadı mı? İptal bilgisi yoktu, her yerde yapıldı yazıyordu. 5 numara haricindekilerin ihaleleri yapılmıştı bildiğim kadarı ile,
Tabi aklıma bir çok soru geliyor.Hangi firmalar çağırılacak ? 6 ihaleye de aynı 7 konsorsiyum mu davet edilecek yoksa bu 6 ihaleye de 7 farklı konsorsiyum mu davet edilcek ?
14 Aralık günü İstanbul'un trafik sorununu çözümü için büyük bir adım atılacak.
77 Km metro ihalesi tek gün içinde yapılacak.