ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Prş, 2008 20:52

Yeni bir şey yok. İhaleye zaman var o zaman. Yakında olsa idi müjde babından söylerdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Şub Pzt, 2009 11:40

İhale sürecinde olmayan hatta proje sürecinde dahi olmayan bir çalışma ama açıklamalara göre bir iki sene içerisinde bu işe başlanır gibi geliyor bana, hayırlı olsun Silivri metrosu, tabii metromu olmalıdır? Yani diziler kaçlı olmalıdır, bana sorarsanız banliyö hattı mantığında bir çalışma daha doğrudur, sonuçta sistem yeni kurulacağı için konfor ile ilgili bir problem olmayacaktır, ama hattı başka hatlar ile birlikte kullanabilirmiyiz, ya da İstanbul içinde bu hat nereye uzanacak? Yenikapı? bence gerek yok Marmaray ile kesişmesi yeterli düzgün bir aktarma sistemi iyi olur, belkide bu hat Bakırköy-Beylikdüzü projesinin devamı olarak şekillendirilir, o zaman çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Bakalım göreceğiz.

Metro hattı Silivri'ye kadar gidecek
* Metro, Tuzla ve Silivri'ye kadar gidecek.
* Anadolu yakasının otobüs terminali ihtiyacı içinse Samandıra'da yeni bir otogar yapılması planlanıyor,
* İstanbul'un giriş kapısı konumuna getirilecek Kartal, Marmaray, metro, havalimanı ve E-5 bağlantılarıyla denge merkezi olacak.
İMP ' nın öngörüleri ve Ulaşım Master Planı doğrultusunda alınan kararlar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 19:49

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Kurumsal/Bi ... Sayfa.aspx


Meşhur linkimize yeni bir satır eklenmiş. Çok önemli:

SON SATIRA DİKKAT.

YENİ PROJELER

Toplamı 78 km. olan ve aşağıda sıralanan 4 metro hattının ihale edilmesine yönelik çalışmalar devam etmektedir.

1. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı : 19 Km. 17 İstasyon.

2. Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattı: 9Km. 8 İstasyon.

3. Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro hattı : 25 Km. 19 istasyon

4. Bakırköy- Beylikdüzü Metro hattı: 25 Km. 18 İstasyon.

Yukarıda sıralanan hatların dış kredi ile gerçekleştirilebilmesi için gerekli Devlet Planlama Teşkilatı onayı alınmıştır.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı için ihale süreci başlatılmıştır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 20:17

Aslına bakarsanız sonradan ilave edilen Taşdelen uzatmasını hesaba katmaz isek zaten bu hattın projesi tamamlanalı bayağı bir zaman olmuştu. Bu hattın projesi İstanbul Ulaşım A.Ş. Proje Müdürlüğü tarafından gerçekleştirildi. Ama süreci uzatan bazı etkenler devreye girdi sürekli, bunlardan bir tanesi dediğim gibi Taşdelen uzatması, sonrasında hattaki ana istasyonların çarşı olarak tasarlanması gibi öneriler nedeni ile proje sürekli revizyona uğradı, yani örnek Üsküdar meydanı, Ümraniye meydanı gibi noktalarda hani şu sürekli lafını ettiğimiz galeriler alışveriş imkanları sunan Avrupai tabir ile "Yaşayan Metro İstasyonları" oluşturulması için bazı geliştirmeler yapıldı.

Umarım artık sona gelinmiştir ve bu yıl içerisinde ihalesi yapılır, tabii süreçleri az çok sizde biliyorsunuz kazma vurma işi sene sonuna kalabilir ama olsun en azından Anadolu yakasında 2. bir metro hattının daha çalışmalarının başlaması çok güzel olacak (Marmaray ı saymıyorum)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 20:45

Katılıyorum. Ayrıca son revizyonlar ile bu projenin Çekmeköy'den onrası çatallı olacak gibi. Hatta Ümraniye'den sonra bile çatal açılabilir. (Yine hatita yükleyemiyorum)


Ana Hat: Üsküdar-Çekmeköy

Çatal-1: Üsküdar-Çekmeköy-Taşdelen (bence zayıf ihtimal)

Çatal-2: Üsküdar-Çekmeköy-Samandıra-Sultanbeyli-S.G. Havaalanı


Ayrıca Dudullu-Bstancı Projesi de revize olmuş. Bostancı-Çekmeköy Yeni Konutlar-tepeüstü Carrefour ve Bostancı-M.Kemal-Ümraniye gibi 2 çatala ayırıyorlar. Hatta bu çatallardan biri ANA HAT ile tümleşip ayrı bir çatal daha oluşturuyor sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 21:21

Mehmet resim yükleme serverdan kaynaklanan bir takım sorunlar var iki haftadır boğuştuğumuz, dangalaklar serveri resetleyince bu tip problemler oluyor, ben bir düzeltme yaptım kontrol edip resimleri yüklersen çok makbule geçer.

Bu bilgileri nereden aldın Mehmet. En son 2 ay önce gördüğüm bazı haritalarda o bölgenin durumu kesinlikle belli değildi :) yani şöyle Üsküdar-Ümraniye hattı Taşdelene uzuyor, ama ondan sonrası için bir kaç düşünce vardı bunlardan bir tanesi SGH-Sultanbeyli-Kartal-Pendik-SGH şeklinde bir ring hattı yani nerede ise tam bir daire, ikinciside SGH-Pendik Havaray işletmesi bahse konu hattında Taşdelenden SGH a uzaması idi. Ama henüz etüd aşamasında olduğu gibi bir şey hatırlıyorum yani düşünce etüdü :) Brain Storming.

Bugün İBB sitesinde Başkan Ümraniye' de Kadıköy-Sultanbeyli metrosundan bahsetmiş bu senin geçen lafını ettiğin güzergah olsa gerek, eğer böyle bir şey var ise bence bu hat SGH a uzamalıdır, Ümraniye hattı ile bir noktada kesişerek geçebilir, sonrasında ver elini SGH, oradan da ister Havaray ile Kadıköy-Kartal ve Marmaray a birleştirirler isterlerse bu hattı uzatırlar, oralar müsait yıkın gitsin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Şub Cmt, 2009 21:47

http://issuu.com/sunumer/docs/2004-2008 ... ayout=grey

İBB'nin yayınladığı son haritanın linki. Samandıra'da 2 hat buluşuyor.

1-Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Samandıra
2-Kadıköy-Göztepe-Ataşehir-Kayışdağı-Samandıra

Bu 2 hattan biri Sultanbeyli ve Havaalanı'na uzayacak. Güneyden gelen Kartal Metrosu Pendik Kaynarca'ya uzatılıp Havaalanı'na bir bağlantıda oradan olacak. Yani SAMANDIRA VE HAVAALANI 2 AYRI BULUŞMA NOKTASI.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cmt, 2009 21:56

Kaynak her ne kadar İBB nin kendisi olsa da şahsım adına pek itibar etmeyeceğim bu tip haritalara, seçim öncesi maşallah bir bizim evin önüne metro gelmedi çünkü, gerçi söylenenlerin tamamı en azından projesi yapılan çalışmalar ama, mesela yüklediğin haritada Boğaz Köprüsünden geçen Kazlıçeşme-Bostancı gibi bir şey var :) bunlar ütopik hayaller ha köprüden değil ikinci bir tünel yapıcaz geçiricez denirse o zaman önce şaş olurum sonra sus olurum :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Şub Pzr, 2009 00:46

O ilave metro hattı Ataşehir'n ilçe yapılmasından ve MB'nin oraya taşınması fikrinden sonraya denk geldi. Bölgeye ilgi var. Dolayısıyla Kadıköy-Ataşehir-Havaalanı Metrosu sürpriz gelmedi bana.

Kuzeyden 2. tüp geçit'e gelince. 2023 için vizyon çizmiş adam bunu da yapmalı idi. Zaten hızlı tren tüpe girer mi girmez mi, banliyö hattı 3'e çıkınca yeter mi yetmez mi tartışmaları sürerken bakanlık Doğançay-Söğütlüçeşme arasında kuzeyden alternatif hızlı tren hattından bahsediyor ve çalışma yapılıyordu. Benim iddiam bu 2. tüpten hızlı treni geçirecekler. Hem metro hemde hızlı tren girecek. KAZLIÇEŞME'ye çıkacak bir ucu. 2.Abdülhamid Han'da böyle düşünmüş kuzey geçişini. Bizde Osmanlı torunuyuz dimi?

Seyrantepe-Kazlıçeşme etüd projesi de Kazlıçeşme-Kağıthane arası aynı kalıp Kağıthane'den 4.Levent'e yönlenmiş Etiler'i geçip Boğaziçi Üniversitei'nin orada Sarıyer Metrosu ile entegre olup kendini Boğaz'ın serin sularına bıraktıktan sonra Anadolu Yakası'na çıkmış. Derken NATO Yolu civarlarından Ümraniye Santral falan derken Göztepe E5'e ulaşarak Kadıköy-Kartal ve Kadıköy-Ataşehir Metrosuna bir selam vermiş Ziverbey'den Söğütlüçeşme'ye uzanarak metrobüsle karşılaşmış ve Kadıköy'de sonlanmış.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Cmt, 2009 23:17

Bu yıl ihalesini yapmayı planladığımız Kabataş-Beşiktaş-Çağlayan-Alibeyköy-Tekstilkent-Mahmutbey Hattı Bahçeşehir ve Esenyurt üzerinden Silivri’ye kadar uzanacak.

Esenyurtlular olarak metroyla İstanbul’un her noktasına ulaşabileceksiniz. Bunu hayal edebilir miydiniz?
Başkanım, biz hayal ediyoruz bu konuda sorun yok, emin olun Esenyurtlularda hayal ediyordur, ama malum biz köylü milletiz görmeden ellemeden inanmayız :) Ayrıca iddialı bir güzergah ama ben hala bu hat Otogar' a direkt uğramazsa sakat kalır diyorum, gelin bir daha gözden geçirin sakat doğmasın çocuk.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17106

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Mar Pzr, 2009 01:13

Esenyurt'uda bu işin içine kattı ya Topbş, helal olsun. Hayal gücü çok geniş. Ama 2023 vizyonunda bu var. Yalan değil. Peki 2014 seçimlerine gelince ne yapacaksın?

Meşhur Silivri Banliyö Hattının güzergahı. (KALEMLE ÇİZİLMİŞ GİBİ Mİ? :))

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Pzr, 2009 01:38

Metro mu Banliyö mü? önce bunun kararı bir verilsinde yapması kolay yahu. Bence banliyö olmalıdır, Beylikdüzüne kadar gelen metroyu uzatacaklar ise bilemem, tabii yerleşimide kesin bu bölgeye çekicez diyorlarsa metroya okey, daha sık frekanslar falan filan açısından iyi, yok buradaki yoğunluk pik saatte bile 10 dk yı kaldırırsa ne gerek var üstten döşe, Silivri-Ambarlı banliyösünü, buraya bir de Esenyurt ve Bahçeşehir Çatal tarafından banliyö getir, hali hazırda zaten Ambarlı-Ispartakule arasına İMP nin nakliye amaçlı bir demiryolu önerisi var, burada banliyöde çalıştırılabilir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön