ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 15:26

alabay yazdı:Fena değil, di mi?
en azından bir yerde birleşen iki ayrı hat. ama bu iett var ya çok "balta" bir kurum. tutmuş kozyatağına gelecek olan metrobüsü Tuzla'ya kadar götürelim diye bastırıyormuş. Utanmadan birde proje çiziyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Haz Prş, 2008 16:14

Para konuşur Mehmet, yıllar önce İETT çalışanların fazla mesailerini kesti, neden fazla para gidiyor diye fazla mesailer düzenlendi falan filan tamam doğru yöntemler ama ne oldu hala zarar ediyor, demek ki başka yerlerde de yanlışlar vardı, şimdi ne oldu metrobüs ile ve raylı sistem kontrolörlüğü ile İETT paranın tadını aldı, ben artık otobüs işletmeyi çokta önemsediklerini sanmıyorum, metrobüs maliyeti düşük bak Phileas pahalı geldi şimdi ucuz arayışına girdiler neden daha çabuk maliyeti kapatıp para kazanmaya geçmek reklam alanları zaten para getiriyor böyle işte değil Tuzlaya yakında Kınalı-Dilovası metrobüs derlerse şaşırmam, Kadıköy-Kartal' ı da ne gerek var Kozyatağında kalsın deriz,

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Haz Prş, 2008 16:31

Esat yazdı:Kadıköy-Kartal' ı da ne gerek var Kozyatağında kalsın deriz,
Metroya başlamadan önce yapsalardı metrobüsü madem. Bir iş yapıyorlar ardından yaptıkları başka bir iş onu öldürüyor.

Yukarıda metrobüs var aşağıda metro. Kim biner o zaman metroya.

Metrobüs SÖĞÜTLÜÇEŞME yapmalıdır. Göztepeden doğusuna gitmemelidir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 19:07

Uçuyoruz :)
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Sarıyer'le Beşiktaş arasında denizin 30 metre altından gidecek metro ile ulaşımın sağlanacağını söyledi.

....... yaptığı konuşmada çağdaş bir şehir yaratmada ulaşımın önemini vurgulayaran Topbaş, "Metro ağımız tamamlandığında, Sarıyer'den Silivri, Kartal, Beykoz, hatta Olimpiyat Stadı'na gitmek mümkün olabilecek" dedi.

Topbaş, İstanbul'a 4.5 yılda 22.6 katrilyon YTL yatırım yaptıklarını ifade ederek, bu yatırımın 13.4 katrilyon YTL'lik bölümünün ilçe ve beldelerde gerçekleştiğini söyledi. Topbaş, "27 Kasım'da 4. Levent'ten, Atatürk Sanayi Sitesi istasyonuna metronun deneme sürüşü başlayacak. Metronun son durağı ise Sarıyer-Çayırbaşı olacak. Bu arada Beşiktaş'tan Sarıyer'e sahil boyunca deniz altından ulaşımı sağlayacak bir metronun da planlamasını yapıyoruz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 19:58

Ama uçağı suyun altına boªğarak uçmaya çalışıyoruz gibi ... Bu plânlar Almanya'da veya etrafta konuşulsa, ciddiye alınabilirdi - ki o zaman bile, olur mu, olmaz mı diye düşünülmesi gerekirdi, Berlin'in U5 uzatması ne zaman olacak? Daha U55'i doğru dürüst beceremediler (U5'e bağlanacak bir kuyruk). U10 yetmiş senedir bir masal ... Berlin'de!
Bilmem yani, aslında mantıken doğru olsa da, BU kafayla (ve bu istasyonlarla, merdivenlerle ve araçlarla) Sarıyer'den Silivri'ye ve Beykoz'a [metro ile, hehe ...] gidilebilinir mi :shock:

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Kas Pzt, 2008 22:11

Sarıyer-Beşiktaş Metrosu fizibilite etüdü yapılan hatlar kategorisinde. İhale kararı bekleyen değil. O kategoridekiler malum aslında.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Kas Pzt, 2008 23:13

Fizibilite (!) etüdü esnasında nasıl olur da, "yapacaaz" denir? Onu anlayamadım ama. Tüm fizibiliteleri yapsınlar, sonra uçsunlar. Kaç kez dedim, Şile'ye tren hattı düşünülmeli. Yapıyoruk değil, fizibilite, sonra, mümkün ise, plânını sun. Belki evvelden parasını hesap ettikten sonra. New York veya Londra metro ve banliyö trenleri malum. Onlar kadar, onlardan büyük bile, bir ağ gerek. Ama ilk önce fizibilite, sonra çerez.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2008 23:51

Bir de fizibilite metro hatları diye başlığa gerek yok onun için buraya koydum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Sal, 2008 00:53

Bu arada birşey farkettim. yaptığımız bir hata. Hep Kazlıçeşme-Seyrantepe'yi varmış gibi yani projesi kesinmiş gibi algılıyorum. Halbuki oda fizibilite halinde. Belki de yapılmayacak. Sarıyer-Beşiktaş ile aynı kefede yani. Sarıyer'e pek sıcak bakamadım ama Kazlıçeşme'ye hep varmış gibi baktım. Bunu kafamda bir düzelteyim :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Kas Sal, 2008 01:30

Numara bile verdik değilmi ona :) ama boğaz hatlarını yok saydık evet. İBB nin aslında Kazlıçeşmeye yönelik bir takım planları var ama hep arkaya atılıyor ve artık ben o bölgede pis bir takım işler döndüğünden şüphelenmeye başladım, yani nedir bu arazinin derdi tasası, neden buraya hala çivi çakılamadı, 20 sene dericileri kovmak için uğraştılar kovdular bizide ekmeğimizden ettiler, ama 10 seneyi geçti bir çivi bile çakmadılar. Hani kongre merkezleri olacaktı, gösteri merkezleri oteller marinalar, ben hep bunların olacağını düşünerek buraya Marmaray dışında bir de dikey hat gelmedi dedim ve dediğin gibi varmış gibi düşündüm :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Kas Sal, 2008 07:12

Kazlıçeşme Dubaililere verildi galiba. Irkçıyız biz olmaz :D Sermayenin rengine bakarız, ne kadar laik diye anlamaya çalışırız. Yoksa öldürürüz.

Brde tüm bunlara ebep armaray'ın gecikmesi de denebilir mi? 2009'da marmaray bitecekti. Yenikapı mahvetti olayı. Ne vardı 300 m kuzeyden geçiriverselerdi. Kör bir kuyuya saplandılar. Geçen gördüm hala kazı var.

Marmaray bitmeyince de Kazlıçeşme cazip olmuyor. Aslında M4'ü indirseler oraya pek müthiş olur. Seyrantepe uzun iş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Prş, 2008 00:32

İBB 2009 bütçe görüşmelerinde Başkan Kadir TOPBAŞ' ın yaptığı konuşmadan alıntıdır.
Değerli Meclis Üyeleri;
İstanbul’un en büyük sıkıntısı ulaşımdır. Ancak bu sadece İstanbul’un değil, dünyanın birçok büyük kentinde görülen ortak bir sıkıntıdır. Ancak bu sorunu büyük ölçüde çözmek için strateji planlarımızı oluşturduk ve titiz bir şekilde uygulamaya başladık. Büyükşehir Belediyesi yatırım bütçesinin ortalama % 55’ini ulaşıma ayırdık.
Ve 4,5 Yılda 11,4 milyar YTL’lik ulaşım yatırımı yaptık. Şimdi İstanbul’u birbirine entegre edilmiş metro ağı ile örüyoruz. Şu an itibariyle 3 milyar 766 milyon dolarlık raylı sistem yatırımı devam ediyor. Hatırlayacaksınız, 2004 yılında mevcut tramvay ve metro sistemimiz sadece 44 kilometre idi.
2,5 kilometre olan yıllık ortalama metro yapım hızını 15 kilometreye taşıdık. Test sürüşüne başladığımız Şişhane- Maslak hattı ile 29 km raylı sistemi hizmete açtık. Böylece 44 km’den 73 km’ye ulaşmış olduk. Yüzde 65’lik bir artış sağladık.
Ve 4,5 yılda yaptığımız metro hatlarını artık devreye sokuyoruz. Şişhane- 4.Levent-Atatürk Sanayi Sitesi hattında test sürüşleri başladı. Deneme seferlerine ise Sayın Başbakanımızın katılımlarıyla Ocak ayında başlıyoruz.

Değerli Meclis Üyeleri;
Burada metro yapımında elde ettiğimiz hızı çarpıcı olarak gösteren bir rakam olduğu için dikkatlerinizi bir noktaya çekmek istiyorum. Taksim-4. Levent hattı 8,5 km’lik bir hattır. Yüzde 80’ni Sayın Başbakanımızın döneminde yapılan ancak 3 başkanın döneminde tamamlanan bir hattır.
Sadece bizim dönemimizde ise Şişhane- Atatürk sanayi metro hattına 5,5 km ilave metro hattı ilave ettik. Bu büyük bir sürati göstermektedir.
Yine 21,5 kilometrelik Otogar-Bağcılar-Kirazlı, Kirazlı-Olimpiyat Köyü ile 3 kilometrelik Topkapı-Edirnekapı arasındaki 3 hattı daha İstanbullunun hizmetine açmak için büyük bir hızla çalışıyoruz.

Yeni metro hatlarının açılması ile birlikte İstanbul'da toplu taşımacılıkta metronun oranı yüzde 7'lerden yüzde 12'lere çıkmış olacaktır. Bu 24,5 kilometre uzunluğundaki 3 hatla kentteki raylı sistem ağını banliyö hatlarıyla birlikte 170 kilometreye çıkarmış olacağız. 2010’da ise 191 km çekirdek raylı sistem ağı İstanbul’a hizmet verecektir. 44 kilometrelik 2 yeni metro hattı ihale aşamasına gelmiş durumda. Anadolu yakasında 19 kilometrelik Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı ile Avrupa yakasında 25 kilometrelik Bakırköy-Beylikdüzü Metro hattı ihale aşamasındadır.
9 kilometrelik Bakırköy İDO İskelesi-Bağcılar (Kirazlı) Metro hattı,7 km.lik Yenikapı-Bakırköy(İncirli) ,14,5 km.lik Yeşilköy- Havalimanı-B.Evler-İkitelli Metrosu ve 25 kilometrelik Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro hattının projeleri devam ediyor. Etüt aşamasında olanlarla birlikte hedefimiz İstanbul’da 596 kilometrelik raylı sisteme ulaşıyor.

Değerli Meclis Üyeleri,
Yapımı ve planlaması süren üç metro hattı için ise uluslar arası kredi kuruluşlarından 1 milyar 571 milyon EURO’luk finansman teminini gerçekleştirdik. Hazine garantisi olmadan ve uzun vadeli olarak alınan bu krediler 4.Levent-Ayazağa-Hacı Osman Metro Hattı, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu ve Kadıköy-Kartal Metrosunda kullanılacaktır. Bu üç önemli metro projesinin 700 milyon EURO’ su Avrupa Yatırım Bankası’ndan aldık. Bu kredi, Avrupa Yatırım Bankasının tarihinde bir defada verdiği en yüksek kredidir. Yine Kadıköy- Kartal metrosu için alınan 751 milyon Euro’luk kredi Fortis Bankasının başkanlığındaki 12 bankadan temin ettik.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön