1. Göztepe - Ümraniye
2. Çekmeköy - Sultanbeyli (M5 Uzatma)
3. Çekmeköy - Yenidoğan (M5 bağlantılı, işletme belirsiz)
4. Kaynarca - Tuzla (M4 uzatma)
5. Pendik - Kaynarca
6. Bağcılar - Halkalı (M1 uzatma)
7. Başakşehir - Kayaşehir (M3 uzatma)
8. Mahmutbey - Bahçeşehir (M7 uzatma)
9. Yenikapı - Sefaköy (M2 uzatma)
10 Eminönü - Alibeyköy
ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İBB İstanbul Bülteni nde 2016 yılında ihale edilmesi planlanan hatlar ile ilgili şöyle bir bilgi geçilmiş, eğer planda bir aksaklık olmaz ise 7 tanesi mevcutlara uzatma olmak üzere 10 adet raylı sistem ile ilgili ihale yapılması planlanıyor büyük iş, haydi inşallah.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 03 May Cmt, 2014 23:38
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bu listeyi böyle yapan adam kesinlikle Anadolu yakasında oturuyor olmalı!1. Göztepe - Ümraniye
2. Çekmeköy - Sultanbeyli (M5 Uzatma)
3. Çekmeköy - Yenidoğan (M5 bağlantılı, işletme belirsiz)
4. Kaynarca - Tuzla (M4 uzatma)
5. Pendik - Kaynarca
6. Bağcılar - Halkalı (M1 uzatma)
7. Başakşehir - Kayaşehir (M3 uzatma)
8. Mahmutbey - Bahçeşehir (M7 uzatma)
9. Yenikapı - Sefaköy (M2 uzatma)
10 Eminönü - Alibeyköy
Bana göre de böyle olması lazım
1)Yenikapı-Sefaköy
2)Eminönü-Alibeyköy
3)Pendik-Tuzla
...
8 )Çekmeköy-Yenidoğan
9)Halkalı-Kirazlı
10)M5 Sultanbeyli(Kaçak mahalle)
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
1 ay içinde 8 hat ihaleye gidecekmiş.
http://www.rayhaber.com/2016/istanbulda ... girilecek/Topbaş’ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:
-Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre
-Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre
-Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre
-Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre
-Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre
-Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre
-Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre
-Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bagcilar-halkaliyi duymustum, tramvayi bekliyordum digerleri surpriz oldu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Bunların tümü ihale edilirse, şu anda inşaatı devam edenlerle ve bakanlığın yapacağı Yenikapı-İncirli-Sefaköy ile birlikte İstanbul'da banliyö/metro/tramvay inşaatı yapılmayan ilçeler hangileri olur?Anatolian yazdı:1 ay içinde 8 hat ihaleye gidecekmiş.
Şile
Beykoz
Sarıyer
Arnavutköy
Sultangazi
Çatalca
Silivri
Büyükçekmece
Beylikdüzü
Adalar
İstanbul'un diğer tüm ilçelerinde banliyö/metro/tramvay inşaatı olacak..
Peki 3. Havalimanı Metrosu ne oldu? Bakanlık mı yapacak onu?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Peki 3. Havalimanı Metrosu ne oldu? Bakanlık mı yapacak onu?
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Engin Y yazdı:Bunların tümü ihale edilirse, şu anda inşaatı devam edenlerle ve bakanlığın yapacağı Yenikapı-İncirli-Sefaköy ile birlikte İstanbul'da banliyö/metro/tramvay inşaatı yapılmayan ilçeler hangileri olur?Anatolian yazdı:1 ay içinde 8 hat ihaleye gidecekmiş.
Şile
Beykoz
Sarıyer
Arnavutköy
Sultangazi
Çatalca
Silivri
Büyükçekmece
Beylikdüzü
Adalar
İstanbul'un diğer tüm ilçelerinde banliyö/metro/tramvay inşaatı olacak..
Peki 3. Havalimanı Metrosu ne oldu? Bakanlık mı yapacak onu?
Sarıyer'de var hocam İTÜ istasyonu ile birlikte sonraki istasyonlar Sarıyer ilçesinde kalıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İnşaat olanları kastetmiştim abi..
İstanbul'un her yanı eşeleniyor babında
Mevcudiyeti de düşünürsek, Sarıyer (M2) ve Sultangazi (T4) yukarıdaki listede olmamalı..
İstanbul'un her yanı eşeleniyor babında
Mevcudiyeti de düşünürsek, Sarıyer (M2) ve Sultangazi (T4) yukarıdaki listede olmamalı..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Birileri altimizi oyuyor!!!Engin Y yazdı:İnşaat olanları kastetmiştim abi..
İstanbul'un her yanı eşeleniyor babında
Mevcudiyeti de düşünürsek, Sarıyer (M2) ve Sultangazi (T4) yukarıdaki listede olmamalı..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İstanbul'da yapılması planlanan hatlara bakıyorum ama içlerinde Metrobüs çilesini ortadan kaldıracak bir çalışma malesef görünmüyor.Yukarı da yazan hatlar mutlaka çok önemli ve ciddi şekilde İstanbul trafiğini rahatlatacaktır ama hiç biri Metrobüs güzergahında yapılması gereken ve bir türlü yapılamayan Beylikdüzü-Söğütlüçeşme hattı kadar önemli değildir.Bundan yıllar önce yanılmıyorsam 2009 yılında "Asrın Projesi" diyerek seçimlerden önce çok gizli bir projenin varlığından bahsedilmişti.Bende kendi kendime "-İnşallah Beylikdüzü - Söğütlüçeşme arasına Metro projesi" dir diye hayal kurdum.Çünkü bugün İstanbul'a baktığınızda trafik çilesini en çok yaşayan,insanların binmekte veya inmekte bile çile çektiği yer Metrobüs.Bu hattı günlük 800.000 bin insan kullanıyor.Dünyanın en çok kullanılan lastik tekerlekli hattı olabilir diye düşünüyorum.İşte bu nedenle asrın projesi olsa olsa Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrosu olur ve İstanbul için metrobüs çilesi sona erer derken asrın projesinin kanal istanbul olduğu duyuruldu.Tabi ki büyük hayal kırıklığı yaşadım.Belki kanal istanbul'da önemli bir projedir ama bana kalırsa asrın projesi değil.Anatolian yazdı:1 ay içinde 8 hat ihaleye gidecekmiş.
http://www.rayhaber.com/2016/istanbulda ... girilecek/Topbaş’ın hazırlıklarını duyurduğu hatlar şöyle:
-Yenidoğan-Çekmeköy-Sultanbeyli: 16,7 kilometre
-Pendik-Kaynarca-Tuzla: 11,6 kilometre
-Bağcılar-Kirazlı-Halkalı: 10 kilometre
-Göztepe-Ataşehir-Ümraniye: 13 kilometre
-Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı: 10 kilometre
-Sefaköy-Başakşehir Havaray Hattı: 15 kilometre
-Başakşehir-Kayaşehir: 6,5 kilometre
-Mahmutbey-Esenyurt: 17 kilometre
Asrın projesi olarak kanal istanbul'un açıklanması bende hayal kırıklığı yarattı fakat sadece bununla da kalmadı.Kanal istanbul projesi normalde yapılması planlanan Beylikdüzü-Söğütlüçeşme hattının bazı yerlerinde metro hattını tıkamsı nedeniyle metro hattı 2. kez darbe yedi ve yapımı ertlendi.Yani Kanal İstanbul metrobüs güzergahı altında yapılması plananan metro hattının hem asrın projesi ünvanını aldı hem de yapımına engel oldu Daha sonra ise projenin yapımının zora girdiği bu nedenle Metrobüs güzergahı altında yapılması planlann Yanikapı-Hacıosman hattına entegre edilmeye çalışıldı.Şuan ki durumua göre Metrobüs çiesini bitirmek için 2 farklı proje gündemde bu iki projeyi de AYGM yapacak
1-Yenikapı-Sefaköy metro hattı : Beylikdüzünden metrobüsü binenleri sefaköyden alarak yenikapı aktarma istasyonu kadar götürecek ve Yenikapı istasyonundan ister Hacıosmana ister Marmaray'a isterse de Atatürk havalimanına gidebilecek insanlar.
2- 3. Tüp Tünel : Bu proje yine metrobüs güzergahında İncirli -Söğütlüçeşme arasında tüp tünel içinde trenlerin gidiş-gelişine şahit olacağız.
Yukarıda ki 2 proje de ne zaman başlar bilinmiyor.3. tüp tünel 2020 yılından önce başlamsı zor görünüyor.
Keşke kanal istanbul projesi ile zaman kaybedilmeyip metrobüs güzergahının altına 2009 yılında metro çalışması başlasa idi.Belki de şimdi insanlar bu hattı kullanmaya başlamışlardı.Aşağıda İstanbul içinde kullanılan toplu taşımaların yolcu sayıları mevcut.Sayılar herşey anlatıyor aslında.Metrobüs altına yapılacak metro hattı İBB nin açıkladığı tüm hatlardan daha önemli ve daha acil.Ayrıca geri dönüşü yani para kazanması hepsinden daha fazla olacaktır.
Kaynak :http://www.iett.gov.tr/tr/main/pages/is ... -tasima/95
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
Metrobüsün şu an İstanbul'un en yoğun ulaşım hatlarından olan E-5 üzerinde alternatifsiz ve aynı şekilde kuzeyde de doğu-batı ekseninde bir ulaşım hattı olmaması, boğazı geçmek için hala kısacık olan Marmaray'a göre avantajlı olması kalabalığın oluşmasında büyük etken diye düşünüyorum.
İleride Marmaray'ın ve M1 batı uzatmasının açılması ile illa metrobüsün yükü hafifleyecektir ama bu kadar kalabalık, nüfusu hızlı artan bir kentte metrobüs en fazla kaç sene insani şartlarda çalışabilir kestirmek zor.
Yukarıdaki 2 hatta ilaveten en azından M2'nin daha batıda, İncirli veya Sefaköy'de metrobüsle buluşması lazım.
İleride Marmaray'ın ve M1 batı uzatmasının açılması ile illa metrobüsün yükü hafifleyecektir ama bu kadar kalabalık, nüfusu hızlı artan bir kentte metrobüs en fazla kaç sene insani şartlarda çalışabilir kestirmek zor.
Yukarıdaki 2 hatta ilaveten en azından M2'nin daha batıda, İncirli veya Sefaköy'de metrobüsle buluşması lazım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3509
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.01 » İstanbul' da İhale Kararı Bekleyen Metro Hatları
İstanbul'daki metro projelerini takip ederken, Boğaz üzerinde simetriyi düşünerek kafamda yerlerini oturtuyorum..
Bunun istisnaları, M2 ve M6..
Diğer hatlara bakarken de şöyle çift çift simetrik olduklarını düşünüyorum..
1. M1 ve M4: İkisi de Boğaz'ın biraz dışından başlayıp genel olarak Boğaz'a dik doğrultuda giden hatlar.. M1, Otogar'dan sonra çatallanıyor, M4 de Kaynarca'da çatallanacak galiba.. (Sabiha Gökçen ve Tuzla kolları)
2. M5 ve M7: İkisi de Boğaz'dan başlayıp, Boğaz'a dik doğrultuda uzanan hatlar..
3. M3 ve M8 Bostancı-Dudullu: İkisi de Marmara kıyısından başlayan, kuzeye çıkan ve diğer metro hatları ve Marmaray arasında çok önemli bir bağ kuracak olan hatlar..
4. M9 İkitelli-Ataköy ve M? Göztepe-Ümraniye: İkisi de Marmaray'dan başlayarak kuzeye çıkan ve raylı sistemleri birbirine bağlayan önemli hatlar..
Avrupa Yakası'nın nüfusu, Asya Yakası'nın yaklaşık iki katı.. Bu farktan ötürü de Avrupa Yakası'nda fazladan M2, M6, T1 ve T4 (bir de Metrobüs musibeti) var.. Yeni tramvay hatları da yine bu kıta için düşünülmüş, ama Asya tarafında henüz pek yok..
Simetrik hatlara ekleme yapıyorum..
Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz..
Bunun istisnaları, M2 ve M6..
Diğer hatlara bakarken de şöyle çift çift simetrik olduklarını düşünüyorum..
1. M1 ve M4: İkisi de Boğaz'ın biraz dışından başlayıp genel olarak Boğaz'a dik doğrultuda giden hatlar.. M1, Otogar'dan sonra çatallanıyor, M4 de Kaynarca'da çatallanacak galiba.. (Sabiha Gökçen ve Tuzla kolları)
2. M5 ve M7: İkisi de Boğaz'dan başlayıp, Boğaz'a dik doğrultuda uzanan hatlar..
3. M3 ve M8 Bostancı-Dudullu: İkisi de Marmara kıyısından başlayan, kuzeye çıkan ve diğer metro hatları ve Marmaray arasında çok önemli bir bağ kuracak olan hatlar..
4. M9 İkitelli-Ataköy ve M? Göztepe-Ümraniye: İkisi de Marmaray'dan başlayarak kuzeye çıkan ve raylı sistemleri birbirine bağlayan önemli hatlar..
Avrupa Yakası'nın nüfusu, Asya Yakası'nın yaklaşık iki katı.. Bu farktan ötürü de Avrupa Yakası'nda fazladan M2, M6, T1 ve T4 (bir de Metrobüs musibeti) var.. Yeni tramvay hatları da yine bu kıta için düşünülmüş, ama Asya tarafında henüz pek yok..
Simetrik hatlara ekleme yapıyorum..
Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz..
Kaynak: Sabah GazetesiTopbaş, her iki yakanın sahillerinde ciddi yoğunluğun yaşanması nedeniyle Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz metrolarının proje ihalelerine de 1 ay içinde çıkılacağını açıkladı.