3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 09:31
gönderen langur
Projenin devam ettirilmeye çalışılması takdire şayan. Ancak daha elzem alt yapı işlerimiz yok mu bizim diye düşünüyorum?!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, etüt proje çalışmaları başlayan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi kapsamında deniz dibi sondajlarının gerçekleştirildiğini belirterek, "Bu yılın sonunda proje çalışmaları tamamlanarak 2018'de yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapım ihalesine çıkılacak." dedi.

"İncirli'den yer altına girecek raylı sistem, Mecidiyeköy'den, Zincirlikuyu'dan denizin altından geçecek, Söğütlüçeşme'den girip Kadıköy-Kartal'a, Marmaray'a bağlanmış olacak. Avrupa yakasında Hasdal'dan yer altına girecek tünel, aynı şekilde bu tünelle birleşecek, Anadolu yakasına geçtikten sonra da Çamlık'tan çıkarak TEM'e bağlanacak. Bu, karayolu taşımacılığında otomobiller için önemli bir avantaj olacak, raylı sistem anlamında çok daha önemli bir avantaj. Marmaray, Halkalı'dan Gebze'ye kadar bütün raylı sistemlerle entegre olarak gidiyor. Bu da onun bir benzeri olarak İncirli'den Sögütlüçeşme'ye kadar birçok raylı sistemle entegre olacak, günde 6,5 milyon yolcunun taşındığı raylı sistemleri entegre edecek. İnsanların kapısından çıktığı zaman bir başka hatta aktarma yaparak, raylı sistemle seyahatini devam ettirmesi anlamına geliyor. Çok önemli bir proje ve önemli mesafe katettik. Önümüzdeki yıl ihalesini gerçekleştirip, yapım süreçlerini başlatmış olacağız."
Kaynak

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 09:42
gönderen Esat
Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 15:51
gönderen langur
Önceki sayfalarda böyle bilgiler verilmiş Esat haklısın. Ama bakan bey şaşırmamıştır diye düşünüyorum zira "Etüt çalışmaları başlayan Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde deniz dibi sondajları gerçekleştirildi. Bu yılın sonunda proje çalışmaları tamamlanarak 2018'de yap-işlet-devret modeliyle yapım ihalesine çıkılacak. " demiş. Daha içerilerden duyumu olan arkadaşlar bilgi paylaşabilirse çok memnun oluruz tabii :D

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 16:29
gönderen decimus
Esat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortada :shock:

Hadi hayırlısı..

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 17:57
gönderen Esat
decimus yazdı:
Esat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortada :shock:

Hadi hayırlısı..
Bana ortağını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim :P :)

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 18:02
gönderen Engin Y
Enka-Bechtel mi abi?

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 12 Eki Prş, 2017 18:31
gönderen langur
decimus yazdı:
Esat yazdı:Bu işe girmek isteyen firmalar yapılabilir dediler mi ki? Duyduğuma göre bundan vazgeçilsin 2 tane ayrı tünel yapalım gibi bir görüşleri vardı
Kulislerden duyduğum kadarıyla Türkiye'de fazla iş alamayan fakat dünyanın en iyi inşaat firmalarından biri olan Türk firma ve Amerikalı (Çok çok sağlam firma) birlikte 3 katlı tüp tünel ihalesi için ekip kurmaya başlamış.Tabi bu işi alabilirler mi ? Sonuçta Türkiye'de iş yapabilen firmalar ortada :shock:

Hadi hayırlısı..
Kulis bilgisi için teşekkürler. Bakarsınız güneş enerjisindeki Alman atılımını tünel işinde Amerikalılar da yapar, kim bilir! :D

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 17:30
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Enka-Bechtel mi abi?
No Comment :)

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 13 Eki Cum, 2017 22:30
gönderen Edil Arda
Enka'nın İstanbul toplu taşıma sistemlerinde hiç inşaatı yok yanlış bilmiyorsam, alırlarsa güzel bir başlangıç olur.

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 02 Tem Pzt, 2018 22:28
gönderen kleinkaiser
Bu hat için ihale aşamasının bu sene içinde yapılacağını duymuştum. Ama ihalesi heralde henüz yapılmadı. İnşaat aşamasının başlamasıyla ilgili bir bilgi veya haber duymadım. Bu hattın yapımı tamamlanırsa seyrettiğim bir videoda gördüğüm habere göre marmaray dahil 9 raylı sistem hattına entegre olacağı söyleniyor. Bu da diğer hatlardan aktarma yapanlar da düşünüldüğünde günlük yolcu kapasitesinin epey fazla olacağını gösteriyor.

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 03 Tem Sal, 2018 08:02
gönderen Esat
Daha fazla olması lazım, 13 tane hat ile bir şekilde ilişkili diye görmüştüm harita üzerinde

Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi

Gönderilme zamanı: 15 Tem Pzr, 2018 13:55
gönderen kenanmar
Boşuna tünel yapıp derinlere gidip maliyeti ve yapım süresini arttırıyorlar. FSM Köprüsüne yakın bir yerden 4-6 şeritli karayolu, bir metro hattı bir de hem yük hem de yolcu taşımacılığına uygun demiryolu hattını tek köprüde geçirsinler. Metro hattı şu anda öngörülenden daha geniş bir çember çizer veya her iki yakada çift dal verip açılır. Ayrıca 2. Çevreyolu'na paralel bir demiryolu hattı orta boy otogarlar ve diğer metrolar ile kenetlenir, İstanbul içi yük taşımacılığına dahi katkıda bulunur. Çünkü özellikle Avrupa Yakası'ndan Anadolu'ya şehirler arası otobüs yolculuğu tam bir zaman kaybı, Havalimanları desen (Atatürk kapanacak) uzak ve ulaşılmaz halde o havalimanına ulaşmak ve işlemlerini yaptırmak Avrupa'ya uçmakla eşdeğer. Otogarlar yetersiz ve giriş çıkışları ayrıca bir zaman kaybı. İstanbul labirent veya fare kapanı gibi giriyorsunuz ama çıkamıyorsunuz. İlçenizden dahi çıkmak bir sorun, çözülemeden bu sorunlar daha da büyüyor. Ulaşım entegrasyonunda çok kötü bir halde bu şehir. Yenikapı'da iskele ve metro/marmaray bile entegre değil, güya amaç oydu.